چین و ساخت ۱۳۶ فرودگاه تا سال ۲۰۲۵

تیم  کجارو
تیم کجارو جمعه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
چین و ساخت ۱۳۶ فرودگاه تا سال ۲۰۲۵

چین در هشت سال آینده ۱۳۶ فرودگاه جدید احداث میکند این خبر توسط منابع دولتی این کشور اعلام شده است و تا سال ۲۰۲۵ ،۱۳۶ فرودگاه جدید ساخته خواهد شد.

طبق طرحی کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین CNDR و اداره هوانوردی کشور چین تهیه کرده است. دولت چین تا سال۲۰۲۵ در مجموع ۱۳۶ فرودگاه جدید خواهد ساخت. مقامات پکن می‌گویند زیرساخت های جدید حمل و نقل هوایی شبکه ای از فرودگاه ها با استاندارد جهانی هستند که به مرکز حمل و نقل منطقه ای و بین المللی تبدیل خواهند شد.

دولت چین از سال ۲۰۰۸ سرمایه گذاریهای قابل توجه خود را در زیر ساخت‌های حمل و نقل آغاز کرد تا به این ترتیب پیامدهای منفی ناشی از بحران مالی جهانی را کمرنگ کند.چین از همان زمان به طور جدی وارد مرحله ساخت و ساز فرودگاههای جدید شد. تعداد فرودگاه‌های فعال در این کشور با نیازهای فزاینده مطابقت نمی کند و پراکندگی آنها نیز در نقاط مختلف چین یکسان است.

پکن در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ شمار فرودگاه‌های غیرنظامی خود را به ۲۶۰ برساند.این فرودگاه‌ها تا پایان سال ۲۰۱۵ در مجموع ۲۰۷ فرودگاه بوده اما در سال ۲۰۱۵ فرودگاههای چین پذیرای ۹۰۰وده میلیون مسافر بود و انتظار می‌رود این رقم در سال ۲۰۲۰ به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون و در سال ۲۰۲۵ به دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر افزایش یابد.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه