سفر ۶ روزه به استانبول و آنتالیا

مینا رهبری
مینا رهبری یکشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
سفر ۶ روزه به استانبول و آنتالیا

استانبول و آنتالیا جزو پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ترکیه است و گردشگران، به‌خصوص ایرانیان تمایل بیشتری برای سفر به این دو شهر زیبا دارند. برنامه سفری ترکیبی به این دو شهر پرطرفدار را در ادامه بخوانید.

استانبول و آنتالیا از بهترین و زیباترین شهرهای ترکیه برای سفر هستند. هر یک از این شهرها جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی دارند که هر گردشگری را عاشق خود می‌کند. دیدنی‌های این دو شهر به‌قدری است که حتما باید برنامه‌ی دقیقی برای سفری ترکیبی و ۶ روزه داشته باشید تا بتوانید از تمامی جاذبه‌های آن دیدن کنید چون ۶ روز برای سفر به این دو شهر کم است. 

اغلب تورهای ترکیبی به‌گونه‌ای تنظیم می‌شود که مقصد اول استانبول باشد و مقصدی بعدی آنتالیا. برعکس این هم امکان‌پذیر است اما ما در این برنامه ابتدا برنامه سفر به استانبول و سپس آنتالیا را ارائه می‌کنیم. شما می‌توانید بر اساس علاقه‌ی خود اولویت خود را انتخاب کنید.

استانبول

استانبول یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری جهان است که هر ساله گردشگران بسیاری برای بازدید از بکرترین آثار تاریخی آن، به این شهر سفر می‌کنند. کشور ترکیه چون در مجاورت کشور ما قرار دارد، هموطنان بیشتر تمایل دارند در سفرهای خارجی خود ترکیه را در اولویت خود قرار دهند. شاید شما بارها به ترکیه و استانبول سفر کرده باشید اما هستند کسانی که برای اولین بار قصد سفر به این شهر را دارند.

روز اول | روز دوم | روز سوم

روز اول

مسجد کبود (مسجد سلطان احمد)

مسجد سلطان احمد استانبول

نام دیگر مسجد کبود استانبول، مسجد سلطان احمد است. این مسجد به‌دلیل داشتن کاشی‌کاری‌های آبی بسیار زیبا که در تزیین دیوارهای داخلی آن به کار رفته، به مسجد کبود شهرت یافته است. این مسجد بین سال‌های ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۶، در زمان سلطنت احمد اول ساخته شده است و قبر وی نیز در این مسجد قرار دارد.

موقع نماز فقط نمازگزاران می‌توانند به داخل مسجد بروند، پس اگر فقط قصد بازدید دارید، بهتر است در زمانی غیر از این ساعات به مسجد بروید. بازدید از این بنا حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و می‌توانید در تمامی ساعات روز، به غیر از ساعات برپایی نماز، از این مسجد بازدید به عمل آورید. 

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه

از مسجد سلطان احمد تا مسجد ایاصوفیه فقط ۵ دقیقه پیاده راه است. این مکان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول است. مسجد ایاصوفیه در ابتدا به‌عنوان کلیسای روم شرقی آغاز به کار کرد و در دوران عثمانی به مسجد تبدیل شد. امروزه این مسجد را به موزه تبدیل کرده‌اند. معماری این مسجد بدون شک جزو بی‌نظیرترین معماری‌های دوران بیزانس است که هنوز هم با صلابت در قلب استانبول می‌درخشد. در طول یک ساعت و نیم می‌توانید از این مسجد بازدید کنید. 

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی

از مسجد سلطان احمد تا کاخ توپکاپی ۶ دقیقه پیاده راه است و اگر ساعت ۹ صبح از هتل بیرون زده باشید، ساعت ۱۱:۲۵ دقیقه به این کاخ می‌رسید. در سال ۱۴۵۳ سلطان محمد، استانبول را فتح کرد و در سال ۱۴۶۰ شروع به ساخت قصر باعظمت خود کرد و در سال ۱۴۷۸ این قصر تکمیل شد.

این قصر در زمینی به مساحت ۷۰۰ هزار متر مربع ساخته و به مرکز اداری، فرهنکی و آموزشی امپراتوری تبدیل شد. البته خانواده‌ی سلطنتی نزدیک به ۴۰۰ سال در این قصر زندگی کردند. بعد از نقل مکان خانواده‌ی سلطنتی به باغ دولما باغچه (Dolmabahce) این قصر به موزه تبدیل شد. اگر بخواهید از تمامی جاهای مختلف این کاخ بازدید کنید، حداقل باید ۳ ساعت زمان در نظر بگیرید.

موزه باستان‌شناسی استانبول

موزه‌ی باستان‌شناسی استانبول از ۳ ساختمان تشکیل شده و فاصله‌ی آن از قصر توپکاپی ۱۵ دقیقه پیاده‌روی است. در این موزه می‌توانید آثار به‌جای‌مانده از حکمرانی تمدن‌های ترکیه را در طول هزاران سال را به تماشا بنشینید. باستان‌شناس نقاش به نام «عثمان حمدی بی» عتیقه‌جات بومی و برخی آثار به‌جای‌مانده از کشورهای تحت سلطه‌ی امپراتوری عثمانی را جمع‌آوری کرد و در سال ۱۸۱۹ موزه‌ی اصلی باستان‌شناسی استانبول افتتاح شد. این موزه یکی از بهترین و مهم‌تریم موزه‌های ترکیه و جهان است. این موزه همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر باز است و با صرف ۲ و نیم ساعت می‌توانید از آن بازدید کنید.

ایاصوفیه کوچک

ایاصوفیه کوچک

ایاصوفیه در سال ۵۳۰ میلادی، به‌عنوان کلیسا توسط یوستینیانوس برای دو قدیس به نام‌های سرگیوس و باکوس ساخته شده است. این بنا شباهت زیادی به مسجد ایا صوفیه دارد و به همین دلیل ایاصوفیه‌ی کوچک نامیده شده است. البته تاریخ ساخت این بنا به قبل از ساخت ایاصوفیه بازمی‌گردد.

در سال ۱۵۰۰ حسین آقا، خواجه رئیس بایزید دوم، این کلیسا را به مسجد تبدیل کرد. با وجود اینکه اکثر موزاییک‌های این بنا از بین رفته است، اما هنوز هم می‌توانید کتیبه‌ی یونانی یوستینیانوس، همسر وی تئودورا و تمام قدیسان را در این مسجد مشاهده کنید.

روز دوم

هیپودروم (میدان ارابه رانی)

میدان هیپودروم در دوران امپراتوری روم، برای مسابقات ارابه‌رانی استفاده می‌شد و مرکز فعالیت‌های ورزشی و اجتماعی بیزانس بود. امروزه این میدان را میدان سلطان احمد می‌نامند و در آن و روبه‌روی مسجد کبود پارکی ساخته‌اند که زمانی میدان ارابه‌رانی بود. امروزه تنها چند اثر از آن دوران در این میدان به‌جای مانده است که می‌توانید مشاهده کنید. در جنگ‌های صلیبی ونیزی‌ها مجسمه‌های آن را غارت کردند.

موزه هنرهای ترکی و اسلامی

از میدان سلطان احمد تا موزه‌ی هنرهای ترکی و اسلامی تنها یک دقیقه پیاده راه است. پس حدود ساعت ۱۰:۵۵ به این محل می‌رسید. این موزه در کاخی قرار دارد که در قرن ۱۶ میلادی به دستور سلطان سلیمان، برای وزیر اعظم خود ابراهیم پاشا(شوهر خواهر سلطان سلیمان) ساخته شده است. در این موزه حدود ۴۰ هزار اثر از قرن ۷ تا ۱۹ میلادی به نمایش گذاشته شده است.

آب انبارهای باسیلیکا

آب انبار باسیلیکا

فاصله‌ی این جاذبه از موزه‌ی هنرهای ترکی و اسلامی حدود ۵ دقیقه پیاده است و حدود ساعت ۱۲:۳۰ به این مکان می‌رسید. حدود قرن سوم یا چهارم میلادی، آب‌ابنار بزرگی در قسطنطیه ساخته شد که در نوع خود می‌توان آن را شاهکار مهندسی آن دوران نامید. این آب‌انبار مهم‌ترین مخزن آب شهر به شمار می‌آمد.

بازار بزرگ

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول یکی از برترین جاذبه‌های این شهر است که حتما باید از آن بازدید کرد. از آب‌ انبار باسیلیکا تا این مکان حدود ۱۳ دقیقه پیاده راه است. سلطان محمد دوم در زمستان سال ۵۶ـ۱۴۵۵ مدتی بعد از تسخیر استانبول در سال ۱۴۳۵، این بازار را ساخت. اوایل در این بازار فقط پارچه داد و ستد می‌شد که به آن Cevahir Bedestan یا بازار پارچه‌فروشان جواهر می‌گفتند. بازار بزرگ از آجر و چوب با طاق‌های بزرگ قوس‌دار ساخته شده و روی دیوارهای آجری یا سنگی آن را گچ‌کاری کرده‌اند. در این بازار می‌توانید سوغاتی و یادگاری‌های زیبایی تهیه کنید.

مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه در چند قدمی بازار بزرگ قرار دارد و حسن ختام خوبی برای پایان روز دوم است. این مسجد یکی دیگر از شاهکارهای معماری استانبول است که هنوز هم به شکوه و عظمت گذشته پابرجاست. این مسجد چشم‌انداز بسیار زیبایی بر بندر شاخ طلایی دارد. مسجد سلیمانیه به نام شاه مشهور عثمانی، سلطان سلیمان اول ساخته شده و معمار سنان معماری آن را بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید:

قصر دولماباغچه

کاغ دولما باغچه استانبول

کاخ دولما باغچه بین سال‌های ۱۸۴۳ و ۱۸۵۶ به دستور سلطان عبدالمجید یکم ساخته شده است. این قصر در زمینی به مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع بنا شده و بزرگ‌ترین چلچراغ بلور بوهمی در آن قرار دارد. این چلچراغ از طرف ملکه ویکتوریای اول هدیه شده است.

کاخ دولماباغچه از سه بخش طبقه‌ی مستخدمان، طبقه‌ی کارمندان و منشی‌ها و طبقه‌ی حریم بخشی تشکیل شده است. بین سال‌های ۱۸۸۹ تا ۱۹۰۹ از این کاخ به‌عنوان مرکز اداری اصلی امپراتوری عثمانی استفاده می‌شد.

خیابان استقلال (Istiklal Caddesi)

خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال استانبول یکی از مشهورترین خیابان‌های این شهر است که در قسمت اروپایی آن، در بخش بی‌اوغلو قرار دارد. طول این خیابان حدود ۳ کیلومتر است و در هر دو سمت آن کافه‌ها، رستوران‌ها، بوتیک‌ها و جذاب‌ترین مراکز خرید استانبول وجود دارد که در ۲۴ ساعت شبانه‌روز پر از جمعیت است.

روز سوم

موزه هنرهای مدرن استانبول

موزه‌ی هنرهای مدرن استانبول آثار هنری مدرن و معاصر را جمع‌آوری، نگهداری و طبقه‌بندی کرده و در معرض دید عموم قرار می‌دهد. ساختمان این موزه انباری مشرف بر شهر است که ۲ طبقه دارد و زیربنای آن ۸ هزار متر مربع است.

برج گالاتا

برج گالاتا استانبول

منطقه‌ی گالاتای استانبول، منطقه‌ای مستعمره‌نشین رومی بود و در طول ادوار گذشته رونق زیادی داشته است. برج گالاتا به‌جای برج بزرگ (Megalos Pyrgos که در سال ۱۲۰۴ تخریب شد) ساخته شد. برج گالاتا یا همان برج مسیح در سال ۱۳۴۸ میلادی توسط Genoese در قرون‌وسطا ساخته شد. این برج به‌منظور محافظت از ورودی شاخ طلایی ساخته شده بود.

پل گالاتا

پل گالاتا استانبول

از برج گالاتا تا پل گالاتا ۱۸ دقیقه پیاده راه است. پل گالاتا (گالاتا کورپوسی) روی خلیج شاخ طلایی امتداد یافته که پلی دو طبقه است. این پل شمال و جنوب بخش اروپایی استانبول را به هم وصل می‌کند. پل گالاتا در سال ۱۹۲۲ ساخته شد که طبقه‌ی بالای آن برای عبور ماشین‌ها و طبقه‌ی زیرین آن محل عبور عابران پیاده است و چندین رستوران دریایی در آن قرار دارد. از این پل می‌توانید نمایی زیبا بر استانبول داشته باشید.

بازار ادویه

بازار ادویه استانبول

بازار ادویه‌ی استانبول مجموعه‌ای است که ادویه‌های رنگ به رنگ در سراسر آن به فروش می‌رسد و می‌توانید در حین گردش، ادویه‌هایی باکیفیت و خوش‌عطر مورد نیاز خود را تهیه کرده یا حتی سوغاتی بخرید. اگر شما هم دوست دارید به این بازار بروید، ما اطلاعاتی در مورد آن در اختیارتان قرار می‌دهیم که با آگاهی بیشتری به گردش در این بازار بپردازید. همچنین شما می‌توانید با کلیک روی نام این بازار، ادرس آن را روی نقشه مشاهده کنید.

بازار ادویه‌ی استانبول یا بازار مصری‌ها، (به زبان ترکی Mısır Carsisi، میصیر چاریشی می‌گویند) در سال ۱۶۶۰، در منطقه‌ی صنعتی و شلوغ «امینونو» (Eminonu) ساخته شد. محصولات از داخل و خارج از سرزمین عثمانی‌ها وارد این بندر شده و به جاهای دیگر هم با کشتی صادر می‌شد.

مسجد میهریماه (مهرماه) سلطان

مسجد مهرماه سلطان استانبول

این مسجد کوچک در سال ۱۵۶۵ به اسم یکی از دخترهای سلطان سلیمان، روی تپه ششم قرار دارد. میهریمان دختر سلطان سلیمان اول بود که گفته می‌شود معمار سنان مشهور، (معمار همین مسجد و بسیاری از مساجد استانبول با معماری باشکوه) عاشق وی می‌شود اما سلطان سلیمان دخترش را به رستم پاشا می‌دهد.

مسجد و مجموعه فاتیح

مسجد فاتح استانبول

از مسجد میهریماه سلطان تا این مسجد ۲۶ دقیقه پیاده راه است. اگر ساعت ۱۴ راه بیفتید، حدود ۲۶ دقیقه بعد به این مکان می‌رسید. مسجد فاتیح (فاتح) توسط سلطان محمد فاتح، روی کلیسای حواریون ساخته شده است. این کلیسا قبل از فتح استانبول به خرابه تبدیل شده بود. معمار سینان‌الدین یوسف، معمار این مسجد بود. مسجد فاتیح بین سال‌های ۱۴۶۲ تا ۱۴۷۰ ساتخ شد و معماری خاص ترک را به نمایش گذاشته و هیچ تاثیری از معماری بیزانس نگرفته است.

مسجد شاهزاده

مسجد شاهزاده استانبول

مسجد شاهزاده یکی دیگر از مساجد تاریخی استانبول است که از دوران حکومت عثمانی به یادگار مانده است. سلطان سلیمان از معمار سنان می‌خواهد که به یاد فرزندش محمد که در سال ۱۵۴۳ درگذشته بود، مسجدی بنا کند. معمار سنان ساخت این مسجد را در سال ۱۵۴۴ آغاز و در سال ۱۵۴۸ به پایان رساند. مناره‌های این مسجد معماری بی‌نظیری دارد و ساختمان آن نیز از نظر ابعاد و خطوط زیبا با سایر مساجد متفاوت است. این مسجد اولین اثر مهم معمار سینان است.

آنتالیا

آنتالیا یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری ترکیه است و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. هتل های آنتالیا را شاید بتوان از مهم‌ترین جاذبه‌های آن نامید. کسانی هم که عاشق خرید هستند، می‌توانند با سفر به این شهر از اجناس باکیفیت ترک و تخفیف‌های بالا در فصول مختلف بهره ببرند.

روز اول   |   روز دوم   |   روز سوم

سیستم حمل‌ونقل آنتالیا نسبتا راحت و ارزان است، پس در رفت‌وآمد هم مشکلی نخواهید داشت. همچنین می‌توانید قبل از سفر با فرودگاه آنتالیا آشنا شوید تا بتوانید هزینه‌ی تردد بین فرودگاه هتل خود را ارزیابی کنید و هزینه‌ی اضافی گریبان‌گیر شما نشود.

بیشتر بخوانید:

روز اول

محله کالایچی (Kaleici)

کالایچی آنتالیا

برای روز اول ما بازدید از محله‌ی کالایچی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اغلب، افراد آنتالیا را به‌عنوان شهری مدرن می‌شناسند اما بازدید از این محله تصورات شما را عوض خواهد کرد. کالایچی محله‌ای قدیمی و باستانی در آنتالیا است. در روز اول سفر می‌توانید در تورهای پیاده‌روی شرکت کرده و از این محله‌ی بسیار زیبا دیدن کنید. تورهای پیاده‌روی بهترین روش برای بازدید و شناخت این محله است. این منطقه‌ی تاریخی دیوارکشی شده، در دوران روم باستان ساخته شده است و امروزه قلب این شهر مدرن محسوب می‌شود.

در پیچ‌وخم خیابان‌ها قدم بزنید، در یکی از قهوه‌خانه‌های سنتی چای بنوشید، از مغازه‌هایی که سوغاتی می‌فروشند، بازدید کنید یا آثار تاریخی آن را، مانند «کشیک مناره» (مناره‌ی شکسته)، برج ساعت Saat Kulesi و مسجد محمد پاشا تحسین کنید.

کفش پیاده‌روی راحت بپوشید چون عبور از تپه‌های شیب‌دار و ناهموار سنگ‌فرش می‌تواند خسته‌کننده باشد. ۲ تا ۳ ساعت زمان می‌برد تا از این محله بازدید کنید. 

مسجد ییولی مناره (مسجد کنگره‌دار)

مسجد ییولی مناره آنتالیا

مسجد ییولی مناره یکی از مهم‌ترین بناهای کالایچی است که در قرن ۱۳ ساخته شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در هر زمان (به‌جز وقت‌های نماز) وارد مسجد شده و از آن بازدید کنند. همچنین در این مسجد می‌توانید از موزه‌ی قوم‌نگاری جذاب آن دیدن کنید.

دروازه‌ی هادریان

دروازه هادریان آنتالیا

این دروازه هنوز هم به همان شکوه و صلابت دوران روم باستان استوار است. دروازه‌ی هادریان سه قوسی بوده و ورودی بسیار زیبای شهر قدیمی است که قدمت آن به سال ۱۳۰ میلادی بازمی‌گردد.

این دروازه ورودی محله‌ی کالایچی است که شما را به‌سمت خانه‌های مرمت‌شده‌ی دوران عثمانی، کافه‌های روباز و مغازه‌های صنایع دستی هدایت می‌کند. حتما در یکی از کافه‌هایی که چشم‌اندازی بر دروازه‌ی هادریان دارد، توقف کرده و استراحت کنید؛ اغلب این کافه‌ها عصرها موسیقی زنده‌ی ترکی اجرا می‌کنند.

پارک کارا علی اوغلو (Karaalioglu Park)

پارک کارا علی اوغلو آنتالیا

اگر می‌خواهید از شلوغی کالایچی فرار کنید، به پارک بسیار زیبای کارا علی اوغلو رفته و پیک‌نیک برپا کنید. این پارک جایی است که می‌توانید راه‌هایی پر از گل، نیمکت‌هایی با سایه‌بان و گردشگاه‌های خوش‌منظره‌ی ساحلی پیدا کنید. در این پارک چند کافه‌ی روباز وجود دارد که نوشیدنی‌های خنک، ساندویچ و بستنی به مشتریان ارائه می‌کنند.

برج هیدیرلیک (Hidirlik Kulesi)

این برج زمانی برج دیده‌بانی بود که میان خشکی آنتالیا و دیوارهای (سدهای) دریایی قرار داشت. برج هیدیرلیک بی‌تردید یکی از مهم‌ترین آثار دیدنی آنتالیا است که در کنار پارک کارا علی اوغلو قرار دارد. توصیه می‌کنیم که برای بازدید از این مکان عصر بیایید تا بتوانید به تماشای غروب خورشید در امتدا ساحل بنشینید.

ساحل مرمرلی

ساحل مرمرلی آنتالیا

ساحل مرمره در کنار پارک کارا علی اوغلو قرار دارد که در میان بهترین ساحل های آنتالیا، تنها نمونه درون‌شهری است. این ساحل کوچک است اما تمام چیزهایی که برای شنا در آب‌های کم‌عمق و آفتاب گرفتن در ساحل شنی نیاز لازم است، دارد.

روز دوم

موزه آنتالیا

موزه آنتالیا

موزه‌ی باستان‌شناسی آنتالیا یکی از مهم‌ترین و بهترین موزه‌های ترکیه است که بهترین آثار و مجسمه‌های کنده‌کاری شده را از شهر باستانی پرگه به نمایش گذاشته شده است. در محوطه‌ی این موزه مجسمه‌هایی هم وجود دارد که نباید بازدید از آن را از دست داد.

شهر مینیاتوری آنتالیا

شهر مینیاتوری آنتالیا

اگر تمامی بناهای مهم و تاریخی ترکیه را از نزدیک ندیده‌اید، اینجا می‌توانیدسازه‌های مینیاتوری ده‌ها بنای تاریخی این کشور را از نزدیک ببینید. تئاتر آسپندوس، ایا صوفیه‌ی استانبول، معبد آرتمیس پاموکاله از جاهایی است که می‌توانید به تماشای سازه‌های مینیاتوری آن‌ها بنشینید. شهر مینیاتوری تماما در فضای باز قرار دارد، پس در روزهای بسیار گرم از آن بازدید نکنید.

کباب‌ سرای پاشا بیگ (Pasa Bey Kebapcisi)

اینجا می‌توانید بهترین مزه‌ها، کباب‌های خوشمزه و غذاهای ترک دیگر را با قیمت‌هایی بسیار مناسب نوش جان کنید. مشتری‌های این رستوران هم گردشگران و هم مردمی هستند.

منطقه بندرگاه/ آنتالیا مارینا

بندر تاریخی آنتالیا منطقه‌ای پرجنب‌وجوش است که مغازه‌های سوغاتی فروشی، کافه‌ها و قایق‌های بادبانی بسیار زیادی را می‌توان یافت. سوار یکی از کشتی‌هاس سنتی یا کشتی‌های دزدان دریایی شوید تا با تجربه‌ی تور قایقی، غارهای ساحلی و آبشارها را بتوانید ببینید. تورهای قایقی طولانی‌تر گردشگران را به مکان‌های دیگری مانند آبشار دودن، ساحل لارا و مکان‌های مختلفی برای شنا می‌برند. اگر در فصول کم‌گردشگر به این منطقه بروید، از قبل از برنامه‌ی تورهای قایقی مطلع شوید، چون بسیاری از آن‌ها قبل از پر شدن قایق حرکت نمی‌کنند.

آبشار دودن (Duden Waterfalls)

آبشار دودن آنتالیا

در واقع در این محل دو آبشار وجود دارد که با عنوان آبشار بالایی و پایینی شناخته می‌شود. آبشار پایینی مکانی فوق‌العاده برای عکاسی است که پارک بسیار زیبا و کافه‌هایی دارد که در محوطه‌ی اطراف آبشار، خوشمزه‌ترین غذاها را سرو می‌کنند. این منطقه تقریبا در منطقه‌ی شهری آنتالیا قرار دارد. برای بازدید از آبشار بالایی باید از شهر قدیمی با اتوبوس بروید که کرایه‌ی اتوبوس هم حدود ۳ لیر (حدود ۳۵۰۰ تومان) است. این آبشار با محیطی خنک و زیبا، مکان مناسبی را برای فرار از گرمای آناتولی فراهم کرده است.

روز سوم

شهر باستانی پرگ (Perge Ancient City)

شهر باستانی پرگ

اگر در مورد تاریخ روم اطلاعات زیادی ندارید، بهتر است با یک راهنما به بازدید این شهر باستانی بروید تا شما را به جایی ببرد که زمانی خیابانی بزرگ با ستون‌های عظیم و سالن آمفی‌تئاتر یونانی-رومی بود که روزگاری در شهر پرگ قرار داشت. قدمت این بنا به بیش از ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد و مهم‌ترین شهر میان شهرهای باستانی پامفیلیا است؛ پس اگر قصد دارید فقط از یک شهر باستانی دیدن کنید، حتما به این شهر بروید. برای بازدید از این منطقه کفش مناسب بپوشید تا راحت‌تر به گشت‌وگذار و کاوش بپردازید.

ویرانه‌ها و تئاتر آسپندوس (Aspendos Ruins and Theater)

ویرانه‌ها و تئاتر آسپندوس و شهر باستانی پرگ در نزدیکی هم قرار دارند؛ این اثر تاریخی را می‌توان بهترین آمفی‌تئاتر رومی حفظ شده‌ی ترکیه نامید که قدمت آن به ۱۵۵ میلادی می‌رسد. حتما به بالای تئاتر بروید چون می‌توانید از آنجا از چشم‌انداز وسیع دامنه ی کوه و کشف ویرانه‌های آکروپلیس روم باستان لذت ببرید. حتی می‌توانید بلیط یکی از کنسرت‌هایی که عصرها در این محل برگزار می‌شود، تهیه کرده و در آن شرکت کنید.

آبشار و رودخانه ماناوگات

آبشار ماناوگات آنتالیا

در نزدیکی این محل یک راه فرعی شما را به آبشار ماناوگات می‌رساند که مکان بسیار زیبایی برای پیاده‌روی فراهم کرده است و می‌توانید در یکی از کافه‌های کنار آب نوشیدنی بنوشید و از منظره‌ی پیش روی خود لذت ببرید.

رستوران Soundwave

برای ناهار می‌توانید به رستوران Soundwaves بروید که محیطی شیک، خدماتی دوستانه و منویی با قیمت‌های مناسب دارد. در منوی این رستوران می‌توانید ماهی محلی و غذای دریایی و غذاهای بین‌المللی پیدا کنید. برگرهای آمریکایی این رستوران عالی است. همچنین اینجا ساحل خصوصی نیز دارد که می‌توانید قبل یا بعد از غذا در آن شنا کنید.

معبد آپولو (Temple of Apollo)

معبد آپولو

تمامی این منطقه‌ی باستانی مانند موزه‌ای روباز است که با باقی‌مانده‌های شهر باستانی، در سراسر تفرجگاه مدرن توریستی پراکنده شده است. معبد آپولو یکی از برجسته‌ترین این آثار باستانی است که با قرار گرفتن در لبه‌ی صخره‌های ساحلی چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد. بازدید از معبد آتنا، بنای تاریخی ورودی شهر قدیمی، آگورا (محل گردهمایی) و تئاتر بسیار بزرگی که ظرفیت آن ۲۰ هزار نفر بود را نیز از دست ندهید؛ تمامی این بناها در نزدیکی معبد آپولو قرار گرفته‌اند. برای ورود به تئاتر و حمام باستانی باید هزینه‌ی ورودی پرداخت کنید اما بازدید از دیگر آثار تاریخی از جمله معبد آپولو رایگان است. اگر می‌خواهید راحت‌تر به گشت‌وگذار و بازدید از چنین مکتان تاریخی بپردازید، کفش راحت و مناسب بپوشید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه