۴۸ مکانی که پیش از مرگ باید دید (قسمت سوم)

عماد جعفری
عماد جعفری دوشنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
۴۸ مکانی که پیش از مرگ باید دید (قسمت سوم)

هتل‌های دیدنی و اقامتگاه‌های افسانه‌ای، ۴۸ جاذبه دیدنی و گردشگاه‌های شگفت‌انگیزی هستند که باید قبل از مرگ دید. با کجارو همراه باشید تا ۴۸ هتل افسانه‌ای را به تماشا بنشینیم.

اقامت در هتلی خوب می‌تواند مجالی باشد تا سفر شما را غرق در شگفتی کند، چنانکه از دیگر نقش سکه که بنگریم، هتلی بد در بهشت هم، طعم راحتی نمی‌دهد. از مقدمه که بگذریم، چشم‌ها مان را بسته‌ایم و تصور می‌کنیم سفر به بهترین هتل‌ها در بهترین مکان‌ها، کارهایی هست که قبل از مرگ انجام دهیم و افسانه‌های مدرنی که دریابیم.

 معرفی هتل‌های افسانه‌ای را ادامه می‌دهیم، در قسمت پایانی این مقاله، هتلی از ایران، کلبه‌های بکر در میان جنگل‌های آفریقا، لژ جادویی مونتانا هتلی از ایران، کلبه‌های بکر در میان جنگل‌های آفریقا، لژ جادویی مونتانا و بسیاری دیگر از مکان‌هایی که باید قبل از مرگ ببینیم را خواهیم شناخت.

۳۳- هتل اسکی برین (Barin) در ایران

 هتل اسکی برین

یک ساعت دورتر از تهران، پناهگاه اسکی برین در شمشک، همانند یک قلعه سفید به تقلید از سفیدی برف کوه‌های اطراف آن ساخته شده است. طراحی داخلی اتاق‌ها طوری است که شما را یاد کلبه اسکیموها می‌اندازد (هرچند که معماران به‌جای استفاده از برش‌های یخی، از گچ‌بری لایه لایه استفاده کرده‌اند). این هتل از داخل و خارج خود طوری طراحی شده که انعکاس‌دهنده طبیعت اطراف خود بوده و اثری واقعا خیره‌کننده است.

۳۴- هتل سوییت استارته (starte Suites Hotel) در یونان

سوییت آستارته (Astarte)

استخر هتل سوییت استارته، یکی از بهترین استخرهای بی‌کران دنیا است و سازندگانش آن‌قدر به ساختش افتخار می‌کنند که عکس پانورامای ۳۶۰ درجه‌ی آن را در وب‌سایت هتل قرار داده‌اند. البته مجلل بودن هتل فقط به خاطر این استخر نیست، بلکه تمام سوییت‌ها دارای تمامی امکاناتی هستند که از یک هتل لوکس می‌توان انتظار داشت.

۳۵- هتل آتراپریوِز (Attrap'Reves Hotel, France) در فرانسه

هتل آتراپریوِز

اتاق‌های هتل آتراپریوِز با نمای شیشه‌ای در وسط جنگل قرارگرفته‌اند و در ۲۴ ساعت چشم‌اندازی فوق‌العاده برایتان فراهم می‌کنند.

۳۶- قصر دریاچه تاج محل (Taj Lake) در هند

هتل تاج محل

قصر دریاچه تاج محل در یک زمین هشت هزار متر مربعی در مرکز رودخانه‌ی پیچ ولا (Pichola) ساخته شده و افراد به‌عنوان رمانتیک‌ترین هتل جهان به آن رأی داده‌اند. البته این هتل در ابتدا قصر تابستانی ماهارانا جا گات سینگ دوم بوده است. کاخ تاج لِیک آن‌قدر مجلل و باشکوه است که به‌عنوان صحنه‌ی فیلم‌برداری برای چندین فیلم بریتانایی و هندی از آن استفاده شده و نیز پادشاهان و ملکه‌های مختلفی از سراسر جهان در آن اقامت داشته‌اند.

۳۷- لژ جادویی مونتانا (Montaña Mágica Lodge)‌ در شیلی

 لژ جادویی مونتانا

لژ جادویی مونتانا نه‌تنها چشمه‌ی آب گرم ساخت انسان است، بلکه ذخیره‌گاه زیست‌کره‌ی یونسکو به حساب می‌آید. ۶۰۰ کیلومتر مربع منطقه‌ی حفاظت شده در اطرف هتل دارای چشمه‌های آب گرمی است که در مرکز تنه‌ی درختان ساخته شده‌اند و حیات وحش متنوعی از شیرکوهی پوما تا کوچک‌ترین گوزن جهان به نام پودو در آن وجود دارد.

۳۸- غارهای اقامتی در جامائیکا

غارهای اقامتی در جامائیکا

این اقامتگاه که در شهر نگریل قرارگرفته است، چیزی فراتر از یک اقامتگاه غار شکل است. این هتل، خدماتی اختصاصی به ۱۲ اتاق غاری خود می‌دهد. این مکان ۴۰ هزار مترمربعی دارای رستورانی به‌شکل غار نیز است که در آن می‌توان غروبی زیبا را تماشا کرد.

۳۹- هتل وایت پاد (Whitepod) در سوئیس

Whitepod سویس

هتل وایت پاد اقامتگاهی لوکس و در عین حال سازگار با محیط‌زیست است که تجربه‌ای فوق‌العاده از کوه‌های آلپ برایتان فراهم می‌کند. این هتل حتی در طول زمستان که سوئیس از برف پوشیده می‌شود با محیط‌زیست سازگار است. هدف هتل تبدیل شدن به مدلی برای گردشگری پایدار با استفاده از سنجه‌هایی برای کاهش اثرش بر طبیعت است. این سنجه‌ها عبارت‌اند از به حداقل رساندن آب روزانه و مصرف برق، کاهش تولید فاضلاب، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش آگاهی مشتریان نسبت به حفاظت از محیط زیست.

۴۰- هتل لند اسکیپ جووِت (Juvet Landscape) در نروژ

هتل لند اسکیپ جووِت

او این هتل اولین هتل با مناظر طبیعی در اروپاست که ترکیبی از طراحی معماری و تاکید بر طبیعت است. ایده ساخت هتل لند اسکیپ جووِت معماران نوروژی جن سن و اسکو دون را به ساخت سومین هتل با دیوارهای شیشه‌ای با حفظ خیال یک‌پارچه‌سازی کامل هتل با محیط اطراف، ترغیب کرد. هر اتاق شیشه‌ای با چشم‌اندازی منحصربه‌فرد است.

۴۱- او بروی اودایویلاس (Oberoi Udaivilas) در هند

 او بروی اودایویلاس

او بروی اودایویلاس در لیست بهترین هتل‌ های جهان در سال ۲۰۱۲ در رده‌ی چهارم قرار گرفته است. معماری هتل برگرفته از معماری کاخ‌های واقعی منطقه‌ی مِوار (Mewar) بوده و شامل طاق‌های پرپیچ‌وخم و گنبدهایی با نقاشی‌هایی به دست انسان است.

۴۲- سوفیتل سو بانکوک (Sofitel So Bangkok) در تایلند

سوفیتل سو بانکوک

سوفی تل سو بانکوک برای نشان دادن ظرافت معماری فرانسوی و باشکوهی تجهیزات مدرن تایلندی به شکلی ساخته شده که هر پنج عنصر چینی یعنی آب، زمین، چوب، فلز و آتش را به نمایش بگذارد. از این هتل نمای بی‌نظیری از پایتخت تایلند، یعنی بانکوک قابل‌مشاهده است.

۴۳- کوین تا ری یل زاکاتِکاس (Quinta Real Zacatecas) در مکزیک

کوین تا ری یل زاکاتِکاس

کوین تا ری یل زاکاتِکاس که قبلا میدان گاوبازی بوده که اکنون به یکی از لوکس‌ترین مکان‌های شهر زاکاتکاس تبدیل شده است و اکنون بخشی از هتل‌هایی زنجیره‌ای است، در واقع فقط چیزی جالب‌تر از ماندن در جایی است که شبیه به سالن‌های مکزیکی باشد. بخشی از هتل‌های زنجیره‌ای Quinta، که شما را به یاد مسابقات گاوبازی در میدان مسابقه می‌اندازند همراه با زیبایی و جلوه‌های مخصوص، خود را تبدیل به یکی از مکان‌های برتر در زاکاتکاس کرده است.

۴۴- هتل لا کلاس ترا (La Claustra) در سوئیس

 لا کلاس ترا (La Claustra) در سوئیس

کوین تا ری یل زاکاتِکاس که کاملا در زیرزمین و در یک برج ارتشی سابق ساخته شده، هنوز ۶۲۴ متر بالای سطح دریا است. با این حال به‌دلیل اینکه این مکان در زمستان سرد می‌شود، ۱۷ اتاق آن فقط برای ماه‌های خرداد تا مهر قابل رزرو هستند.

۴۵- فری اسپریت اسفریس (Free Spirit Spheres) در کانادا

فری اسپریت اسفریس

اتاقک‌هایی که بر بالای درختان جنگل‌های انبوه جزیره معتدل ونکوور قرار گرفته‌اند، هرکدام در فاصله ۱۰ تا ۱۵ فوت بالاتر از سطح زمین قرار گرفته‌اند و همگی از صنایع دستی به شمار می‌روند. در حالی که این اتاقک‌ها ممکن است مشابه ایده‌های افراد دیگر و بر اساس تجمل و لوکس بودن طراحی نشده باشند. اگرچه شاید برای هر کسی چنین هتلی مجلل نباشد، به‌آرامی تکان خوردن با ورزش باد و به خواب رفتن در چنین فضایی برای بسیاری از افراد رؤیایی است، اتفاقی که معمولا افراد بومی جنگل و کسانی که سوار بر قایق می‌شوند آن را تجربه می‌کنند.

هر سه کابین فری اسپریت اسفریس در قسمت بالای درختان جنگل‌های بارانی جزیره‌ی ونکوور قرار گرفته‌اند و هر کابین بین ۳ تا ۴/۶ متر از سطح زمین ارتفاع دارد.

۴۶- هتل اِوِرلند (Everland)

هتل اِوِرلند (Everland)

هتل اِوِرلند بیشتر یک اثر هنری است تا یک هتل، هتل اِوِرلند پروژه‌ای بوده که توسط دو هنرمند به نام‌های سابینا لانگ (Sabina Lang) و دنیل باومن (Daniel Baumann) انجام شده است. این هتل تک اتاقه به‌شکل قابل‌حمل ساخته شد و ۵ بار دور اروپا گردانده شد تا سرانجام در سوئیس مستقر شد. شما هر بار تنها می‌توانید این اتاق را برای یک شب رزرو کنید.

۴۷- هتل رستوران گرو تا پالازِس (Ristorante Grotta Palazzese) در ایتالیا

هتل رستوران Grotta Palazzese

هتل رستوران گرو تا پالازِس در یکی دیگر از غارهای افسانه‌ای دنیا، در غارهای شهر پولی نانو (Polignano) است که در کنار دریای آدریاتیک قرار دارد. بخش مرکزی هتل که رستوران غاری آن است، جایی است که فقط چند متر بالاتر از موج‌های خروشان، در آن غذا سرو می‌شود.

۴۸- این اَت پِرایس تاور (Inn at Price Tower) در اوکلاهاما

برج اوکلاهما

زمانی که شما کلمه «هتل رؤیایی» را می‌شنوید محال است که به یاد اوکلاهاما نیفتید. اما خیالتان راحت باشد که فرانک لوید رایت این برج ۲۲۱ فوت را با کلیه امکانات شیک و لوکس تنها در یک شهر طراحی کرده است. چشم‌ها را ببنندید و به برجی فکر کنید که با ۶۷ متر ارتفاع، در آن امکانات باشکوهی ارائه می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه