سفر ۱۰ روزه به بارسلون، پاریس و رم

مینا رهبری
مینا رهبری دوشنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
سفر ۱۰ روزه به بارسلون، پاریس و رم

اروپا در کل یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان است و هر کسی آرزو دارد به این قاره‌ی سبز سفر کند. بارسلون، پاریس و رم را می‌توان در یک سفر گنجاند و از مشهورترین دیدنی‌های آن‌ها بازدید کرد. با کجارو همراه باشید. 

اگر دوست دارید در ایام نوروز یا تعطیلات تابستان، سفری به چند کشور اروپایی داشته باشید، ما به شما سفر ترکیبی به پاریس، رم و بارسلون را پیشنهاد می‌دهیم. این سفر می‌تواند یکی از خاطره‌انگیزترین تجربه‌های عمرتان شود. برای داشتن سفری خوب، آن هم به ۳ کشور، حتما باید از قبل برنامه‌ی دقیقی داشته باشید. ما سعی کرده‌ایم برنامه‌ای کامل از این سفر ترکیبی را در اختیارتان بگذاریم تا بتوانید از وقت خود بهترین استفاده را کرده و از تمامی دیدنی‌های آن بازدید کنید. 

بارسلون  |   پاریس  |   رم

بارسلون

بارسلونا شهری بین‌المللی و مدیترانه‌ای است. این شهر دارای آثار باستانی از رومی‌ها، محله‌های قدیمی و ساختمان‌هایی با معماری مدرنیسم از قرن بیستم است. آثار معماری هنرمندان برجسته‌ای چون لوییز دومانچه‌ای مونتانر (Lluís Domènech i Montaner) و آنتونی گائودی (Antoni Gaudí) در این شهر به‌عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده‌اند.

روز اول  |   روز دوم   |   روز سوم

روز اول

بعد از رسیدن به فرودگاه بارسلونا به شهر دلپذیر تاراگونا رفته که می‌تواند اقامتگاهی بی‌نظیر برای چند روز باشد. هتل چهار ستاره‌ی سیوتات را برای اقامت انتخاب کنید زیرا در مرکز شهر واقع است و نزدیک شهر قدیمی قرار دارد. بعد از صرف صبحانه به گردش در شهر باشکوه و بی‌نظیر بارسلونا بروید. به شهر قدیمی و محله‌ی گوتیک بروید و از کلیسای جامع که از باشکوه‌ترین ساختمان‌های اسپانیا است، از ناحیه ریبرا (Ribera) که مجموعه‌ای قابل‌توجه از معماری قرن ۱۴ است، دیدن کنید.

بیشتر بخوانید:

بارسلون

باغ‌های «خوان باروسا» که قبلا پارکی تفریحی به حساب می‌آمد، محلی مناسب برای استراحت کردن و لذت بردن از فضای سبز اطراف است. این پارک نمادی از هنر و ادبیات بارسلونا است. مجسمه‌های این پارک به یاد شاعر بارسلون، «خوان باروسا» نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید:

قلعه‌ی «مونجوئیک» در گذشته به‌عنوان دژ نظامی وظیفه‌ی محافظت از شهر را به عهده داشته است. این قلع در قرن ۱۷ام بازسازی شد و تا سال ۱۹۶۰ حکم زندانی نظامی داشت. با شدت‌گیری جنگ‌های داخلی در بین سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹، اعدام‌های بسیاری در این قلعه صورت گرفت. بعد از آن دوره نیز این قلعه به موزه‌ای نظامی تبدیل شد و در نهایت در سال ۲۰۰۹ بسته شد.

قلعه مونجوئیک بارسلون

خانه نوک‌تیز  توسط معمار معروف «جوزف کادافالچ» (Josep Puig i Cadafalch) طراحی شده است. این خانه با طراحی «گوتیک» خود شبیه به قلعه‌ای زیبا به سبک قلعه‌های «گوتیک» شده است و ارزش بازدید را دارد.

خانه نوک تیز بارسلون

بنای رنگارنگ و مدرن «کازا بالیو»، یکی از شناخته‌ شده‌ترین جاذبه‌های بارسلونا است که دست‌کم یک بار باید از آن بازدید کنید. این بنا در شب، زیبایی به خصوصی دارد. البته در روز هم زیبایی خاص خودش را دارد و این سلیقه‌ی شما است که از کدام‌یک بیشتر خوشتان بیاید.

بیشتر بخوانید:

کازا بالیو بارسلون

روز دوم

بارسلونا بیشتر با صومعه‌ها و سبک معماری خاص آن، شناخته می‌شود. طی قرن ۱۹ سبک جدیدی از هنر و معماری با عنوان مدرنیسم پدیدار شد. این سبک ترکیبی از مواد ساده‌ای مثل چوب، سنگ‌های درشت و نتراشیده، خرده‌سنگ‌ها و آجرکاری با استادکاری دقیق روی آهن نرم و شیشه‌های رنگی است که اغلب با موزاییک‌هایی از کاشی‌های ناهموار تزیین می‌شود. حدود چهل ساختمان به این سبک وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. بزرگ‌ترین طرفدار این سبک آنتونی گائودی در کنار معروف‌ترین اثر او، کلیسای جامع ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia) که از باشکوه‌ترین ساختمان‌های اسپانیا است، سمبل شهر به حساب می‌آیند.

ساگرادا فامیلیا

موزه‌های بی‌شماری وجود دارد که دوتا از آن‌ها موزه‌ی پیکاسو (Picasso) و ژوان میرو (Joan Miro) است که هر دو ارزش دیدن دارند. همان طور که قبلا گفته شد، بارسلونا شهری بین‌المللی است به همین جهت دارای فروشگاه‌های جهانی است، بنابراین لازم است که سری هم به مراکز خرید بزنید. فروشگاه‌های لباس همه‌جا هستند و قیمت آن‌ها در مقایسه با کیفیتی که دارند بسیار منصفانه است. یک نکته‌ی جالب در مورد خرید در اسپانیا این است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای فراگیر نشده‌اند، بنابراین می‌توانید کارگاه‌هایی را پیدا کنید که متخصص صنایع دستی و هنری هستند.

موزه پیکاسو

بندر قدیمی را نیز بایستی ببینید، اگرچه زمانی کهنه شده بود ولی اکنون بازسازی شده است و دارای کافه‌های زیاد، رستوران‌ها و مغازه‌های فراوان است که فضایی شبیه به کوونت گاردن (Covent Garden) لندن را تداعی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بعد از ظهر به لاس رامبلاس بروید که مشهورترین خیابان بارسلونا، بلکه اسپانیا است. این خیابان در تمام ساعات شب و روز به‌اندازه‌ای پر جنب‌وجوش و سرزنده است که باورکردنی نیست. مملو از انواع رستوران‌ها، کافه‌ها، دکه‌های روزنامه‌فروشی، فال‌گیرها، نوازنده‌ها، هنرمندان پانتومیم که مردم را در پیاده‌رو زیر انبوهی از درختان دور هم می‌آورند.

رامبلاس بارسلون

روز سوم

این روز می‌توانید آزادانه به گردش بپردازید یا به پارک سیوتادلا (Ciutadella) که مملو از درختان پرتغال است، رفته و وقت خود را با افراد محلی که مشغول گذراندن اوقات فراغت خود هستند، بگذرانید. سپس همانند مردم بارسلونا که برای تناول غذا حوصله‌ی زیادی خرج می‌کنند، برای وعده‌ی غذای خود تدارک مفصل ببینید و از آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

محله‌ی «گوتیک» یکی از زیباترین محله‌های بارسلون است. جایی که خیابان‌های طولانی و پرپیچ‌و‌خم و بناهای تاریخی‌اش، شما را به سفری در زمان می‌برند. پس بد نیست که چند ساعتی را برای گشت‌و‌گذار در این منطقه وقت بگذارید، از دیدن بناهای تاریخی لذت ببرید و کلیساها و میادین قدیمی را نظاره کنید. هرچه به عمق این منطقه‌ی تاریخی بروید، برایتان جذاب‌تر و دیدنی‌تر می‌شود.

پاریس

پاریس را می‌توان مرکز دنیا برای تجارت، فرهنگ و مد دانست. به‌سختی می‌توان این شهر که تاریخ، فریبندگی و مد را تراوش می‌کند دوست نداشت.

روز اول  |   روز دوم   |   روز سوم   |   روز چهارم

موارد زیادی در مورد پاریس وجود دارد. به‌راحتی می‌توان موزه‌ها و بناهای یادبود این شهر را جزو بهترین‌های دنیا قلمداد کرد، خصوصا اگر عاشق هنر باشید. شهری که اغلب روی زیباترین کارت پستال‌های جهان می‌توان آن را مشاهده کرد. حال اگر در ایام نوروز به این شهر سفر کردید باید در نظر داشت تا در کمترین زمان بیشترین بهره را از سفر خود ببرید. 

بیشتر بخوانید:

روز اول

خواه بهار باشد، تابستان، پاییز یا حتی زمستان، باغ‌های «لوکزانبورگ» همیشه دوست داشتنی و زیبا به نظر می‌رسد. این مکان یکی از زیباترین نقاط تمام پاریس به شمار می‌رود که تقریبا برای هر نوع سرگرمی فضای باز مناسب است. این روزها مجلس سنای فرانسه در قصر این باغ ملاقات می‌کنند ازاین‌رو ممکن است با هرکدام از آن‌ها برخورد کنید.

باغ لوکزامبورگ

سپس به مقبره‌ی «پانتئون» بروید که فقط ۷ دقیقه پیاده‌روی از باغ فاصله دارد. این بنا یکی از شناخته‌شده‌ترین بناهای تاریخی محله «لاتین» است. ساخت «پانتئون» که ابتدا با کاربری کلیسا به دستور لویی پانزدهم در سال ۱۷۵۸ شروع و در سال ۱۷۸۹ به پایان رسیده بود، در حال حاضر به‌عنوان مقبره‌ی مشاهیر فرانسوی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

معمار فرانسوی، «ژان رومن سولوفو»، این بنا را ساخته است. نام «پانتئون» از مقبره‌های یونان باستان که به چندین خدا اختصاص داشته، الهام گرفته شده است. ۷۲ نفر از مشاهیر فرانسه در این مقبره به خاک سپرده شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان ولتر، ژان ژاک روسو، ویکتور هوگو، امیل زولا، پیر کوری، ماری کوری، آندره مالرو و الکساندر دوما (پدر) را نام برد.

مقبره پانتئون

روز دوم

لوور بزرگ‌ترین موزه‌‌ی جهان است که هزاران متر مربع مساحت دارد و میلیون‌ها آثار هنری را در خود جای داده است. ازاین‌رو همانند برج ایفل، بازدید از این مکان لازم است تا سفر شما به پاریس تکمیل شود. در این موزه می‌توان آثاری از دوران کلاسیک تا قرن نوزدهم را مشاهده کرد. مطمئن باشید با صرف چند ساعت وقت نمی‌توان از همه جای آن بازدید کرد. تابلوی مشهور مونالیزا اثر داوینچی در این مکان قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

موزه لوور پاریس

از موزه‌ی لوور تا میدان کنکرد ۵ دقیقه با تاکسی راه است. اگر از باغ‌ها و ساختمان‌های مجلل در طول مسیر کم‌کم بگذریم، خیابان «شانزلیزه» در انتها به بزرگ‌ترین میدان پاریس، میدان «کنکرد» خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

میدان کنکرد پاریس

محل سکونت «اینولید»  از قرن شانزدهم، در خود موزه‌ها و یادبودهای تاریخ نظامی فرانسه را جای داده است. این قصر در گذشته به‌عنوان بیمارستانی برای مجروحین جنگی و خانه‌ی بازنشستگی برای از جنگ برگشته‌ها بود.

بیشتر بخوانید:

کاخ اینولید پاریس

روز سوم

«باسیلیکا» یک کلیسای کاتالوک رومانیایی است که طبق گفته‌ها به قلب مقدس و تپنده‌ی مسیح اهدا شده است. این جاذبه‌ی گردشگری مشهور در بالاترین نقطه‌ی شهر پاریس ساخته شده است. «باسیلیکا» یادبودی دوگانه است، فرهنگی و سیاسی. فرهنگی به خاطر جنگ فرانسه-روسیه در سال ۱۸۷۱ و سیاسی به خاطر مذاکرات سال ۱۸۷۱ پاریس.

بیشتر بخوانید:

کلیسای باسیلیکا پاریس

منطقه «دخت» (Tertre) تنها چند خیابان با «باسیلیکا» فاصله دارد، یادآور دوران اوج هنری پاریس است. در اوایل قرن ۲۰ام استادان نقاشی از فرانسه از جمله پیکاسو در این مکان زندگی می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

منطقه دخت پاریس

محله‌ی «موماتغ» (Montmartre) از محله‌ی دخت فقط ۳ دقیقه پیاده راه دارد. اگر به شمال نگاه کنید، شهر در محله‌ی «موماتغ» به دامنه‌ی کوه رسیده است. زمانی مرکز هنر پاریس، با کوچه‌های پیچ در پیچ و باریکش، محل زندگی پیکاسو، «دالی» (Dali) و «ونگوگ» (Van Gogh) بودند.

بیشتر بخوانید:

منطقه موماتغ پاریس

طاق قوس معروف «دخیومف» سمبل مهمی برای شهر پاریس محسوب می‌شود. نه‌تنها زیبایی این بنا، بلکه نمای زیبایی که از خیابان «شانزلیزه» در اختیارتان می‌گذارد هم شما را محسور خواهد کرد. این طاق قوس به افتخار مردانی که در جنگ‌های ناپلئونی و انقلاب فرانسه به مبارزه پرداختند ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

طاق دخیومف با طاق دفانس ۱۳ دقیقه با تاکسی فاصله دارد. این ساختمان با معماری مدرن و بکر خودش در قلب ناحیه‌ی «لادفانس» (La Défense) قرار دارد. این طاق که در سال ۱۹۸۹ ساخته شده بیش از ۱۰۰ متر ارتفاع دارد.

منطقه دفانس پاریس

قلب پاریس «لا دفانس» (La Défense) است. این ناحیه‌ی تجاری و پیشرفته که مملو از آثار هنری است، گواه بر این است که پاریس، طوری طراحی شده که حتی در حین کار نیز، می‌توان از زندگی لذت برد.

روز چهارم

کاخ ورسای مربوط به پادشاهان فرانسه، در نزدیکی پاریس واقع شده است. لویی چهاردهم به‌منظور نشان دادن قدرت و ثروت خود، دستور ساخت این کاخ را صادر کرد. این کاخ همانند گذشته، بسیار باشکوه و دیدنی است و چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. این کاخ تا زمان انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۹ مورد استفاده‌ی پادشاهان فرانسه قرار می‌گرفت. کاخ «ورسای» یکی از جاذبه‌های گردشگری فرانسه است که به هیچ عنوان نباید دیدنش را از دست بدهید.

بیشتر بخوانید:

کاخ ورسای پاریس

مگر می‌شود به پاریس سفر کرد و نامی از برج مشهور ایفل به زبان نیاورد. در واقع پاریس بدون این ایفل پاریس نیست! این برج را می‌توان به‌راحتی مشهورترین برج جهان دانست. اگر نگاهی بیندازید می‌توان تصویر آن را روی اکثر کارت پستال‌های زیبای فرانسه پیدا کرد. اگر با همسرتان سفر می‌کنید می‌توانید با رفتن در اطراف این برج لحظاتی عاشقانه و به‌یادماندنی را برای خودتان رقم بزنید. مطمئنا یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظاتی که می‌شود در عکس‌ها ثبت کرد در کنار برج ایفل است. احتمالا همین برج یکی از مهم‌ترین دلایل سفر اکثر افراد به پاریس خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

برج ایفل

اگر از برج ایفل ۱۰ دقیقه پیاده بروید، به قصر شایو می‌رسید. قصر شایو دهه سوم در سال ۱۹۴۸، تصویب قانون جهانی حقوق بشر را به خود دید. این قصر از چند موزه، یک تئاتر و یک آکواریوم بزرگ تشکیل شده است.

خیابان شانزلیزه یک خیابان بسیار زیبا و معتبر در پاریس است که با سینما‌ها، کافه‌ها، فروشگا‌های ویژه و لوکس مزین شده است. به‌راحتی می‌توان آن را یکی از مشهورترین خیابان‌های جهان دانست که از طاق قوس «دخیومف» تا موزه‌ی معروف لوور کشیده شده است. البته باید بدانید که این خیابان شلوغ و گران محسوب می‌شود. همچنین این خیابان میزبان بهترین و مشهورترین برندهای جهان از جمله (Chanel) و (Louis Vuitton) است و به‌علاوه بعضی از برندها همچون (Zara، H&M، Gap و Sephora) در اینجا شعبه‌ای دایر کرده‌اند. فروشگاه‌های این خیابان تا ساعت ۱۰ شب باز هستند.

بیشتر بخوانید:

خیابان شانزلیزه

برای روز آخر می‌توانید سری هم به دیزلی لند پاریس بزنید که یکی از بهترین شهربازی‌های اروپا محسوب می‌شود. این مرکز تفریحی و رفاهی در شهر جدید مارن لاواله، در حومه‌ی شرقی پاریس (۳۲ کیلومتری مرکز شهر پاریس و در منطقه‌ی شسی) قرار دارد.

دیزنی لند پاریس

رم

از پاریس بلیطی به مقصد رم تهیه کرده و ۳ روز آخر سفر خود را در این شهر اساطیری به پایان برسانید. رم، پایتخت کشور ایتالیا، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور است و همچنین مرکز ناحیه‌ی «لاتزیو» محسوب می‌شود. همچنین این شهر با مساحت ۱۳۶,۲۸۷ کیلومتر مربع، وسیع‌ترین شهرداری ایتالیا شناخته می‌شود.

روز اول  |   روز دوم   |   روز سوم

به‌ندرت پیش می‌آید که تاریخ، هنر، مد و غذاهای دل‌چسب را در یک مکان و در کنار هم ببینید. جزایر آفتابی، آسمان آبی، دریاچه یخبندان شمال، آتش‌فشان گداخته جنوب، گشتن در تاکستان‌ها، چشم‌انداز شهری و بیشترین تعداد بندرهای تاریخی ثبت شده در یونسکو را در این کشور خواهید دید.

بیشتر بخوانید:

روز اول

موزه «واتیکان»  که به قرن شانزدهم مربوط می‌شود دارای ساختمانی پیچیده است و روی چند هکتار زمین قرار گرفته است. در این موزه قطعات بسیار زیادی نگهداری می‌شوند که می‌توانید ساعات بسیار زیادی را صرف تماشای آن‌ها کنید. موزه‌ واتیکان ۹ مایل طول دارد. باور بر این است که دور زدن کامل در این حلقه حتی اگر فقط یک دقیقه برای تماشا و تحسین هر اثر نقاشی وقت صرف کنید، چهار سال طول می‌کشد. علاوه بر این، گردشگران در موزه مذکور می‌توانند از راهنماها نیز برای درک بهتر تاریخ استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

موزه واتیکان

از موزه‌ی واتیکان تا کلیسای سیستن ۲۰ دقیقه پیاده راه است. کلیسای «سیستین» یک کلیسای بزرگ و معروف در شهر «واتیکان» است و در کاخ رسالت قرار گرفته که اقامتگاه رسمی پاپ محسوب می‌شود. سقف اعجاب‌انگیز کلیسا، پوشیده از نقاشی‌های مذهبی (از جمله نقاشی معروف آفرینش آدم، اثر میکل آنژ) است. 

قلعه‌ی سانت آنجلو (Sant’Angelo)، به‌عنوان آرامگاه برای امپراطور «هادرین» (Hadrian) در اواخر قرن اول میلادی ساخته شد. در طول تاریخ از این مکان به‌عنوان اقامتگاه پاپ‌ها و حتی زندان هم استفاده شده است. همان گونه که در کد «داوینچی» نشان داده شد، این قلعه یک گذرگاه دارد که به «واتیکان» منتهی می‌شود. در طول تابستان کنسرت‌هایی در تراس‌های این بنا اجرا می‌شود و طی زمستان در محیط بیرونی یک میدان برای اسکیت‌سواری روی یخ ایجاد می‌شود.

قلعه سانت آنجلو

قدمت میدان «ناوونا» (Navona) به قرن اول میلادی بر می‌گردد. این محوطه‌ی عمومی در قرن پانزدهم میلادی به بازار اصلی شهر تبدیل شد و اکنون نمونه‌ی بی‌نظیری از معماری و هنر باروک است.

بیشتر بخوانید:

میدان ناوونا رم

روز دوم

آمفی تئاتر بیضی شکل «کولوسئوم» بزرگ‌ترین بنای ساخته شده‌ی جهان در نوع خود محسوب می‌شود که در ساخت آن از مصالحی همچون بتن و ماسه شن استفاده شده است. این بنای باشکوه تحت نظر امپراطور «تیتوس فلاویوس وسپاسیانوس» در سال ۷۲ پس از میلاد درست در سمت شرقی فروم رومی ساخته و حدود ۸ سال بعد و در زمان فرمانروایی جانشین و پسر بزرگش «تیتوس فلاویوس سابینوس وسپاسیانوس» تکمیل شد.

بیشتر بخوانید:

آمفی تئاتر کولوسئوم

بدون شک رم در زمان‌های گذشته با تمام مکان‌های شگفت‌انگیزی که داشت، نیازمند یک مرکز فرماندهی و انجمن بود که Palatine Hill نامیده می‌شد. در این منطقه طبقه اشرافی زندگی می‌کردند و گردشگران با سفر به آمفی‌تئاتر «کولوسئوم» می‌توانند به بازدید از این مرکز فرماندهی و بخش‌های مختلف نیز بپردازند. البته بهتر است در سفر خود به این منطقه، یک راهنما داشته باشید تا توضیحات بیشتری را در اختیارتان قرار دهد و به خرابه‌های آن روحی دوباره ببخشد.

بیشتر بخوانید:

پالاتین هیل

فروم رومی (Roman Forum) که با بناهای تاریخی مهم و متعددی احاطه شده است، در مرکز شهر رم قرار دارد و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا است. فروم در واقع نوعی فضای باز شهری در معماری روم باستان است. این فضاها کاربردهای گوناگونی داشته‌اند؛ رای‌گیری‌ها، سخنرانی‌های عمومی، جشن‌های پیروزی و نبردهای گلادیاتورها در این اماکن برگزار می‌شدند و به‌نوعی محل تجمع عمومی شهر بودند.

بیشتر بخوانید:

فروم رومی

ویرانه‌‌های پرستشگاه‌های باستانی هم در این محل باقی مانده‌اند. این مجموعه دارای مجلس قانون‌گذاری، سالن سخنرانی و سالن اجتماعات بوده و هنوز هم آثار به‌جامانده از این مراکز و ادارات در قسمت‌های شمالی، شرقی و جنوبی فروم دیده می‌شود. در آن دوران، بخش جنوبی فروم رومی به‌عنوان مرکز بازرگانی مورد استفاده قرار می‌گرفته و اکثر داد‌ و ستدها در این محل انجام می‌شده است. بسیاری از بخش‌های این مجموعه‌ی وسیع در زمان جولیو سزار امپراطور بزرگ روم ساخته شده و در زمان امپراطور آگوستو به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید:

اگر می‌خواهید سفری به ۲۰۰۰ سال پیش داشته باشید، کلیسای «پانتئون» یک مکان عالی برای این سفر است. این کلیسا در فاصله‌ی ۱۸ دقیقه‌ای (پیاده) از فروم رومی دارد. طراحی داخلی این بنا گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. کف این کلیسا از سنگ مرمر پوشانده شده و در طول زمان تغییرات کمی در آن صورت گرفته و در حال حاضر شباهت بسیار زیادی به زمان تاسیس خود دارد. حفاظت این ساختمان در جهان کم‌نظیر است.

کلیسای پانتئون رم

روز سوم

کلیسای مریم مقدس، بزرگ‌ترین کلیسای رم و یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای این شهر است. این کلیسا در حدود سال ۴۴۰ توسط پاپ ششم بنا نهاده شد. طراحی داخلی این مکان نمونه‌ای از شاهکارهای موزائیکی صده پنجم است. 

کلیسای مریم مقدس رم

فواره‌ی «تروی» که احتمالا مشهورترین فواره‌ی جهان محسوب می‌شود، همیشه جمعیت زیادی را در اطراف خود پذیرا است، خصوصا در شب که زوج‌های جوان برای گرفتن عکس به این مکان هجوم می‌آورند. پس اگر دوست دارید شبی رومانتیک را به‌همراه همسرتان سپری کنید فواره‌ی «تروی» مکان مناسبی برای این امر است. یادتان باشد که دو سکه به‌همراه داشته باشید تا در این فواره بیندازید، یکی برای عشق‌ و دیگری برای خوش‌شانسی، چراکه کمک می‌کند دوباره به رم بازگردید! (نوعی رسم و اعتقاد در رم)

بیشتر بخوانید:

پله‌های اسپانیایی یک راه‌پله بزرگ و بلند است که در رم و Pizza di Spagna واقع شده است. این راه‌پله در سال ۱۷۲۰ ساخته شده و در بین مردم محبوبیت بسیاری دارد و افرادی هم در این منطقه به تماشای رفت و آمد مردم می‌نشینند.

پله های اسپانیایی

هتل د استه (Villa d'Este) که مانند جواهری میان هتل‌های جهان می‌درخشد، ویژگی‌هایی چون فاصله‌ی کوتاه با مکان مخصوص ذن (۱۰۰ متر‌مربع)، باغچه‌های رنسانس (سبک ایتالیایی) و زمین گلف استاندارد (۱۸ حفره‌ای) اینجا را به مکانی ایده‌ال برای اقامت تبدیل کرده‌ است. اگرچه این هتل از سال ۱۸۷۳ تاسیس شده اما ساختمان آن از سال ۱۵۶۸ وجود داشته و در آن سال‌ها خانه‌ی تابستانی کاردینال بوده‌ است و امروز این هتل به وجود اتاق‌های پوشیده با پارچه‌های ابریشمی و منظره‌ی زیبای رو به رودخانه، بهترین مکان برای اقامت گردشگران است.

هتل د استه رم

«استیا آنتیکا» یک منطقه باستانی در رم است که ویرانه‌هایی از آن باقی مانده و البته ساختار بسیار پیچیده‌ای دارد. گردشگران می‌توانند چندین ساعت در خیابان‌های قدیمی آن گردش کنند و به تماشای خانه‌ها و فروشگاه‌های آن زمان بپردازند. در برنامه خود به رم حتما نصف روز را به بازدید از «استیا آنتیکا» اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط:

دیدگاه