پارک های ملی آمریکا؛ بازدید رایگان در سال ۲۰۱۷

علیرضا میرخانی
علیرضا میرخانی سه شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۵
پارک های ملی آمریکا؛ بازدید رایگان در سال ۲۰۱۷

پارک‌های ملی آمریکا از مکان‌های بکری هستند که ورود به آنها نیازمند پرداخت هزینه است. بعضی روزهای سال ۲۰۱۷، بازدید از ن‌ها رایگان است. کجارو را همراهی کنید.

آمریکا در حدود ۶۰ پارک ملی شناخته شده و معروف دارد. پارک‌های ملی از جمله مقاصد محبوب گردشگران در همه جای دنیا هستند.

عکاسان طبیعت نیز علاقه زیادی به این پارک‌ها دارند چرا که مناظر بکری را در آنها می‌توانند ثبت کنند که در کمتر نقطه‌ای پیدا می‌شود. پارک‌های ملی آمریکا به علت تنوعی که دارند از جمله شناخته شده‌ترین این پارک‌ها در دنیا هستند. این پارک‌ها مکانی رویایی و و جذاب در چهار فصل سال هستند؛ حتی در زمستان.

طبیعت پارک ملی امریکا

 البته ورود به این پارک‌ها مستلزم پرداخت هزینه آن است. دلیل آن هم واضح است. نگهداری و رسیدگی به این فضاها هزینه بردار است. از حفاظت گیاهان و تامین امنیت حیوانات ساکن در آن گرفته تا ایجاد امکانات رفاهی و امدادی مورد نیاز.

پارک‌های ملی آمریکا از جمله شناخته شده‌ترین این پارک‌ها در دنیا هستند

اگر در سال جاری میلادی برنامه سفر به آمریکا دارید و بدتان نمیاد که چند روزی را در طبیعت بکر پارک‌های ملی بگذرانید، بد نیست بدانید چه ایامی از سال هزینه‌ استفاده از این فضاها رایگان خواهد بود.

هزینه پرداختی نیز بسته به نوع وسیله ورودی و مدت اقامت متغیر خواهد بود. در ادامه به ایامی که ورودی برای بازدیدکنندگان رایگان خواهد بود اشاره می‌کنیم.

گرند کنیون

بر خلاف سال ۲۰۱۶ میلادی که به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس مرکز سرویس رسانی پارک‌های ملی، دو هفته در طول سال به علاوه سایر ایام تعطیل، ورودی رایگان بود، در سال ۲۰۱۷ تنها ۱۰ روز استفاده از این پارک‌ها رایگان خواهد بود. بیشتر این روزها نیز در بهار و پاییز قرار دارند. بنابراین می‌توانید فصل شکوفه‌زدن گیاهان یا هنگام رنگ‌آمیزی جادویی گیاهان در پاییز را در طبیعت استثنایی این پارک‌ها سپری کنید و از آن لذت ببرید.

ورودی پارک ملی یوسمیت

البته روزهای رایگان به طور حتم شلوغ هم خواهد بود. بنابراین اگر قصد دارید در این مکان‌ها کمپ بزنید یا در یکی از اقامتگاه‌های نزدیک آن ساکن شوید، از الان برای آن برنامه‌ریزی کنید تا پشت صف جمعیت نمانید. با برنامه‌ریزی درست همیشه راهی برای لذت بردن از طبیعت این پارک‌ها هست حتی آنهایی که مراجعین بیشتری دارند نظیر پارک ملی «Yosemite». برای مثال می‌توان از اپلیکیشن معتبری نظیر «Chimani» برای برنامه‌ریزی مسافرت خود استفاده کنید. اپلیکیشن‌هایی نظیر «Chimani» شما را در کشف مسیرهای کم خطرتر و راحت‌تر برای گشت و گذار در طبیعت راهنمایی می‌کند. 

روزهای بازدید رایگان از پارک‌های ملی آمریکا در سال ۲۰۱۷

۱۵ و ۱۶  آوریل (۲۶ و ۲۷ام فروردین) 

تعطیلات آخر هفته پیش از هفته پارک‌های ملی

۲۲ و ۲۳ آوریل (۲ و ۳ام اردیبهشت)

تعطیلات آخر هفته پس از هفته پارک‌های ملی

۲۵ آگوست (۳ام شهریور)

سالروز تاسیس مرکز سرویس رسانی پارک‌های ملی

۳۰ سپتامبر (۸ام مهر)

روز ملی زمین‌های عمومی

۱۱ و ۱۲ نوامبر (۲۰ و ۲۱ام آبان)

تعطیلات آخر هفته یادبود کهنه سربازان آمریکایی

 همان طور که اشاره شد این پارک‌ها مورد توجه بسیاری از عکاسان هستند. همچنین با جستجو در اینترنت ویدیوهای تایم لپس زیادی پیدا می‌کنید که از طبیعت همین پارک‌ها تهیه شده‌اند. در ادامه نیز چند نمونه از ویدیوهای تایم لپس را که فضای این پارک‌ها را به زیبایی به تصویر کشیده‌اند، برای شما آماده کرده‌ایم تا از دیدنشان لذت ببرید.

پارک ملی یوسمیت «Yosemite» در ایالت کالیفرنیا

لینک دانلود

 

 

پارک ملی گراند کنیون «Grand Canyon» در ایالت آریزونا

   لینک دانلود

 

پارک ملی زایون «Zion» در ایالت یوتا

لینک دانلود

در انتها اگر با مشاهده ویدیوهای زیبای بالا راغب شدید تا در سفر بعدی خود به طبیعت ویدیوی تایم لپس خود را از دریچه دوربینتان ثبت کنید پیشنهاد می‌کنیم به مقاله راهنمای جامع عکاسی تایم لپس حتما نگاهی بیندازید.

مطالب مرتبط:

منبع lifehacker

دیدگاه