راهنمای سفر به گوشه و کنار دنیا، از قره باغ تا لاس وگاس

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
راهنمای سفر به گوشه و کنار دنیا، از قره باغ تا لاس وگاس

در سال ۹۵ راهنمای سفر به شهرها و کشورهای مختلف دنیا در کجارو منتشر شده است. در ادامه برترین مقالات راهنمای سفر را مشاهده می‌کنید.

در سال ۹۵ هم مانند سال گذشته، راهنمای سفر به شهرها و کشورهای مختلف دنیا در کجارو منتشر شده است. در تهیه‌ی این مقالات، تلاش ما بر این بوده که از منابع دقیق استفاده کنیم و اطلاعات ضروری برای سفر به گوشه و کنار دنیا را در کنار هم جمع‌آوری کنیم تا منبع نسبتا کاملی برای آشنایی کلی با یک مقصد گردشگری باشد. در ادامه، برترین مقالات راهنمای سفر در سال ۹۵ را مشاهده می‌کنید.

آنتالیا، ترکیه

آنتالیا

قرن چهاردهم میلادی بود که ابن بطوطه راجع به شهر آنتالیا چنین نوشت: «آنتالیا یکی از زیباترین شهرهایی است که به عمر خود دیده‌اید.»

امروزه گردشگران و مسافران در سفر به آنتالیا می‌توانند به‌راحتی مفهوم واقعی حرف ابن بطوطه را دریابند. آنتالیا یک شهر مهم در بخش شرقی ساحل مدیترانه است. این شهر روی یک زمین حاصلخیز و مسطح واقع شده است و از نظر ارتفاعات پوشیده از برف چیزی کم ندارد. علاقه‌مندان به تاریخ در این شهر مایوس نخواهند شد. غار کارائین که در شمال این شهر واقع شده است آثاری از رومیان، امپراتوری روم شرقی و سلسله‌ی سلجوقیان را در دل خود پنهان کرده است.

قره باغ

قره باغ نام یک منطقه‌ی مستقل هم‌مرز با ایران است که اخیرا نظرات مثبت فراوانی در زمینه‌ی گردشگری به خود جلب کرده است. این منطقه‌ی کوچک از نظر طبیعت و البته آثار تاریخی و مذهبی چون کلیساها و صومعه‌ها در جایگاه بسیار مطلوبی قرار دارد و تعداد زیادی گردشگر طبیعت‌گرد و مذهبی را به سوی خود می‌کشاند.

وان، ترکیه

وان

وان یکی از شهرهای شرقی ترکیه است که از لحاظ مسافت به ایران و استان‌های شمال غرب کشور نزدیک است. هزینه‌های مناسب هتل و سفر به این شهر، مردم را وسوسه‌ می‌کند که هم برای خرید و هم برای تفریح به آن سفر کنند. شهر وان یکی از شهرهای مذهبی ترکیه است و مردم آن مسلمان و سنی بوده و بسیار به اصول مذهبی خود پای‌بند هستند. غنی‌ترین و مشهورترین صبحانه‌‌ی ترکیه متعلق به شهر وان است. گربه‌های وان هم شهرت جهانی دارند و از جاذبه‌های اصلی گردشگری این شهر محسوب می‌شوند.

کربلا

کربلا یکی از مهم‌ترین شهرهای زیارتی عراق و حتی می‌توان گفت جهان است. مرقد مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع)، این شهر را به یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی در جهان تبدیل کرده است. در طول سال، شیعیان و محبان ائمه‌ی اطهار برای زیارت به این شهر می‌روند اما در ایام محرم و صفر، به‌خصوص روزهای تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی تعداد زائران به اوج خود می‌رسد. با وجود اینکه این روزها کشور عراق با با تروریست‌های تکفیری دست به گریبان است اما ترس از این تروریست‌ها هم نمی‌تواند عاشقان امام حسین (ع) را از دیدار و زیارت و عزاداری ایشان بازدارد؛ عزاداری در ماه محرم هر سال باشکوه‌تر از سال قبل در این کشور برگزار می‌شود و تجمع شیعیان و محبان اهل بیت در روز اربعین حسینی یکی از بزرگ‌ترین تجمع‌های مذهبی جهان است.

ترکیه

ترکیه

فارغ از اینکه ترکیه در یکی دوسال گذشته درگیر چه مسائلی بوده است، نمی‌توان کتمان کرد که با یکی از دیدنی‌ترین کشورهای جهان روبه‌رو هستیم. کشوری که تا چند سال گذشته پرطرفدارترین مقصد گردشگری برای هموطنان ایرانی بوده است. گرچه این محبوبیت به‌دلیل ناامنی‌های پیش آمده کمی رنگ باخته و به قدرت سابق نیست، اما هنوز هم می‌توان به‌عنوان گزینه‌ای مهم برای سفر روی آن حساب کرد.

نجف اشرف

کشور عراق مدفن چندین امام شیعیان است و به همین دلیل این کشور را می‌توان یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی، به‌خصوص برای شیعیان نامید. شهر نجف که آرامگاه امام اول شیعیان حضرت علی (ع) را در خاک خود به آغوش کشیده است، یکی از مهم‌ترین شهرهای عراق است و در گذشته بسیاری از عالمان دینی و مراجع برای تحصیل علوم دینی به‌ این شهر می‌آمدند. مرقد مطهر حضرت علی (ع) همچون جواهری این شهر را آراسته است. در اعیاد اسلامی و همچنین ایام سوگواری و شهادت ائمه‌ی اطهار، نجف مملو از زائرانی می‌شود که برای عرض ادب و ارادت به پیشگاه مولای خود می‌روند.

بلغارستان

بلغارستان

بی‌شک بلغارستان می‌تواند به یکی از کشور‌های مورد‌علاقه‌ی هر گردشگر برای سفر تبدیل شود. پس از سفر به این کشور، از دیدن قیمت‌های ارزان، مردم مهربان، تاریخ باور‌نکردنی، مناظر، سواحل و تفریحات شبانه شگفت‌زده خواهید شد.

کرابی، تایلند

استان کرابی روی خط ساحلی دریای آندامان قرار دارد و هنوز هم یکی از جذابیت‌های اصلی آن، طبیعت نسبتا بکر و دست نخورده‌‌اش است که شامل سواحل سفید شنی، آب‌های گرم شفاف، صخره‌های مرجانی زیبا، غارهای بی‌شمار، آبشارهای باشکوه و بیش از ۱۳۰ جزیره از جمله جزیره‌ی کوه ‌لانتا و جزایر شش گانه‌ی مو کوه فی فی می‌شود. با توجه به خط ساحلی بسیار جذاب و دیدنی، پوشش گیاهی انبوه، امکان انجام فعالیت‌های آبی متنوع و کوهنوردی و همچنین غذاهای خوب اصلا جای تعجب نیست که این منطقه با این سرعت رشد کرده است.

آمریکا

آمریکا

ایالات متحده مقصد گردشگری محبوبی برای سفر‌های طولانی مدت میان گردشگران نیست. اکثر مردم، تنها برای مدت کوتاه و سفر به یک یا دو شهر به آمریکا می‌روند. اکثر تور‌های دور دنیا در لس آنجلس و نیویورک توقف دارند، اما آمریکا جایی است که وقت بیشتری برای گردش نیاز دارد. پارک‌های ملی متعدد، جغرافیای گوناگون، فرهنگ، موسیقی و غذای عالی از ویژگی‌ها و جاذبه‌های ایلات متحده هستند. ماشینی کنید و در این کشور بگردید. همچنین می‌توانید در تور‌های داخلی نیز شرکت کنید. شهر‌ها فوق‌العاده هستند، اما آمریکای واقعی در روستا‌ها نمایان می‌شود. با سفر به روستا‌ها و خارج از شهر تازه می‌فهمید آمریکا کشوری متنوع، هیجان‌انگیز و ارزان است.

ژاپن

با وجود گران بودن، ژاپن یکی از شگفت‌‌انگیز‌ترین، زیبا‌ترین و دوست داشتنی‌ترین کشور‌های دنیا است. ژاپن کشوری است با تکنولوژی پیشرفته که این توسعه در کنار فرهنگ و سنت‌های گذشته شکل زیبایی به خود گرفته است. با سفر به ژاپن، عاشق این کشور خواهید شد. غذای فوق‌العاده، معابد و مکان‌های مذهبی زیبا، باغ‌های ذن، پارک‌های ملی و فرهنگی بسیار غنی در کنار تاریخی طولانی، ژاپن را به محلی مورد توجه گردشگران تبدیل کرده است. با اینکه هزینه‌ی سفر شما به ژاپن زیاد خواهد شد، اما راه‌های بسیاری هستند که سفر به این کشور را ارزان می‌کنند.

چین

چین

چین کشوری با فرهنگ غنی است و کمتر کشوری در دنیا یافت می‌شود که دارای چنین فرهنگی باشد. چین کشور تضاد‌هاست. پکن، شانگهای و هنگ‌کنگ شهر‌های پیشرفته‌ی چین هستند. با این حال در غرب کشور، بخش‌هایی روستایی و در حال توسعه دیده می‌شود. چین کشوری است که بین توسعه یافتن و در حال توسعه بودن مانده است. تغییرات فراوان چین باعث شده گردشگران زیادی به این کشور سفر کنند. با سفر به این کشور هر‌ روز با جاذبه‌ای جدید رو‌به‌رو خواهید شد. اگر‌چه در شهر‌های بزرگ، جمعیت زیاد است، اما حومه‌ی شهر‌ها و همچنین غذاهای آن بسیار فوق‌العاده هستند.

ایروان، ارمنستان

تاریخ پرفرازونشیب شهر ایروان که بخش بزرگی از آن، ریشه در تاریخ و شکوه گذشته‌ی کشورمان دارد، به‌علاوه‌ی ویژگی‌های فرهنگی غنی از ایروان مکانی بسیار جذاب برای سفرهای خارج از کشور ساخته‌اند. اگر بخواهیم توصیفی از قدمت تاریخی ایروان بکنیم باید به حدود ۴۰۰۰ سال پیش که انسان‌ها در این منطقه ساکن شده‌اند اشاره کنیم. بین قرن‌های ۶ و ۴ پیش از میلاد مسیح، این شهر یکی از مهم‌ترین مراکز ساتراپی در امپراتوری عظیم هخامنشی محسوب می‌شد.

لس آنجلس

لس آنجلس

لس ‌آنجلس دومین شهر بزرگ ایالات متحده و بزرگ‌ترین شهر ایالت کالیفرنیا به شمار می‌رود؛ شهری پر از آلاینده، ستار‌گان سینما، موسیقی‌دانان، خواننده و ترافیک. لس آنجلس به خاطر داشتن مراکز تفریحی و سرگرمی فراوان، دومین شهر ایالات متحده از نظر جذب گردشگر به شمار می‌رود.

بیروت

بیروت پایتخت و بزرگ‌ترین شهر لبنان با واقع شدن در ساحل مدیترانه‌ای این کشور و داشتن تاریخی دور و دراز از جذابیت‌های زیادی برخوردار است. گرچه این شهر بر اثر جنگ صدمات بسیاری دید، اما روزگاری آن را پاریس خاورمیانه می‌خواندند و این خود گواهی بر زیبایی‌های آن به شمار می‌رود.

لاس وگاس

لاس وگاس

لاس وگاس شهری است که در ایالت نوادا واقع شده است. رستوران‌های فوق‌العاده، غذاخوری‌ها، مردم این شهر، کنسرت‌ها، نمایش‌ها و دیگر برنامه‌ها به این شهر جذابیتی خاص بخشیده‌اند. برخلاف ظاهر پرزرق‌وبرق و تجملی لاس وگاس، در این شهر به‌راحتی می‌توانید نوشیدنی و غذای ارزان، بلیط‌های نمایش رایگان و هتل و هاستل با تخفیف‌های بسیار خوب پیدا کنید.

اتریش

در کشور زیبا و دیدنی اتریش، زندگی شهری و مدرن در کنار طبیعت جذاب و بکر قرار دارد. هر سلیقه‌ای که داشته باشید از سفر به اتریش لذت می‌برید. بناها و کلیساهای تاریخی متعدد اتریش به سبک گوتیک و باروک، از دیدنی‌ترین آثار تاریخی اروپا هستند. این کشور علاوه بر معماری چشم‌گیر و کاخ‌ها و قلعه‌های زیبا، بناهای لوکس و مدرن متعددی هم دارد. در واقع معماری آن ترکیبی از معماری مدرن و سبک‌های معماری قدیمی است. علاوه بر معماری، هنر و فرهنگ در اتریش هم برای گردشگران بسیار جالب توجه است. فستیوال‌های موسیقی و تالارهای برگزاری کنسرت و اپرا، از جذابیت‌های اتریش هستند. امتحان کردن غذاهای لذیذ و دسرهای منحصربه‌فرد در کنار کیک‌های سنتی و شیرینی‌های متفاوت، بخش دیگری از سفر به اتریش را تشکیل می‌دهند؛ تجربه‌ای که نباید آن را از دست بدهید.

جمهوری چک

جمهوری چک

جمهوری چک، کشوری با تاریخ پرفرازونشیب، در مرکز اروپا قرار دارد. این کشور هزاران سال است که محل سکونت بوده و قلعه‌های تاریخی، شهرهای قرون‌وسطایی، کوه‌های زیبا، بناهای تاریخی و هزاران جاذبه‌ی گردشگری دیگر، در گوشه و کنار آن خودنمایی می‌کند. تعداد گردشگران این کشور سال به سال در حال افزایش است البته بیشتر این گردشگران پراگ را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. اگر از شهرهای شلوغ و توریستی و مهم فاصله بگیرید می‌توانید در عین حال که از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی و شهری اروپا لذت می‌برید، سفری کم‌هزینه را تجربه کنید.

برزیل

برزیل، بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی و میزبان تعدادی از مهم‌ترین کلان‌شهرهای دنیا است. اما این تازه ابتدای ماجرا است. کارناوال مشهور برزیل که هر سال برگزار می‌شود، یکی از مهم‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری دنیا است. اگر از علاقه‌مندان به حیات وحش باشید، در برزیل می‌توانید از گشت‌و‌گذار در مناطق مختلف با اقلیم و حیات وحش متفاوت لذت ببرید و در جنگل‌های بارانی آمازون لذت رویایی با منحصربه‌فردترین ومتنوع‌ترین حیات وحش را تجربه کنید. اگر شهرها و بناهای تاریخی و آثار معماری را دوست دارید، در برزیل ناامید نمی‌شوید. قدم زدن در ساحل، فوتبال، مردم دوست‌داشتنی و قیمت‌های معقول، همگی دست به دست هم می‌دهند تا برای سفر به برزیل مشتاق شوید.

مندوزا، آرژانتین

مندوزا

مندوزا که در شرق کوه‌های آند قرار گرفته برای استیک‌های خوشمزه و مناظر فوق‌العاده زیبایش مشهور است. مندوزا تابه‌حال جایزه‌ای برای زیباییش دریافت نکرده اما شما برای کوه‌ها و مناظر زیبایش به این شهر سفر می‌کنید. شهر مکان مناسبی برای فعالیت‌های مختلف مثل پیاده روی، کوهنوردی و دوچرخه‌سواری است.

پرتغال

پرتغال، جاذبه‌های گردشگری متنوع و جذابی دارد از سواحل زیبا گرفته تا شهرهای پرزرق‌و‌برق و معماری دیدنی. قیمت‌های ارزان و غذاها و نوشیدنی‌های محلی لذیذ و آب‌و‌هوای مطبوع و بی‌نظیر، این کشور را به یکی از مقصدهای عالی برای سفر تبدیل کرده است. این کشور، نسبت به سایر مقصدهای گردشگری در اروپا و سایر کشورهای اروپایی که در بخش‌های مرکزی‌تر قرار دارند، مسافران و گردشگران کمتری دارد اما این جمعیت کمتر، به‌معنای تجربیات محلی و قیمت‌های بهتر است. اهالی مهمان‌نواز و دوست‌داشتنی، غذاهای لذیذ و تجربیات ناب فرهنگی و تاریخی در این کشور وجود دارد که توجه هر گردشگری را جلب می‌کند. مطمئنا سفر به این کشور تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه