توچال، اقامت یک شبه در مرتفع ترین هتل کوهستانی دنیا (قسمت اول)

پیمان فدایی
پیمان فدایی جمعه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
توچال، اقامت یک شبه در مرتفع ترین هتل کوهستانی دنیا (قسمت اول)

توچال یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی ایران واقع در تهران است. در این مقاله با گزارش اقامت یک شبه در هتل توچال در کجارو همراه ما باشید.

اسکی یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های زمستانی است. سکوت و عظمت کوهستان همراه با ماجراجویی و فعالیت مناسب بدنی از خصوصیات این ورزش است که همه ساله و در فصل زمستان مشتاقان این ورزش را به‌سمت پیست‌های اسکی راهی می‌کند.

پیست بین المللی اسکی توچال یکی از معروف‌ترین و استانداردترین پیست‌های ایران در ?????? ?????? ????? ??? ????? ????? ????? واقع شده است.

مجموعه فرهنگی ورزشی توچال

طبیعت توچال

هتل توچال مرتفع‌ترین هتل کوهستانی دنیا واقع در پیست توچال است. اقامت در کوهستان به‌تنهایی خود جذابیت‌های ویژه‌ای دارد و در صورت همراه شدن با اسکی می‌تواند یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای شما باشد.

در این گزارش به بررسی پیست و هتل توچال و اقامت یک شبه در این مجموعه که می‌تواند گزینه مناسبی برای تعطیلات نوروز ۹۶ باشد می‌پردازیم.

چرا پیست توچال؟

نزدیکی پیست توچال به تهران بی‌نظیر است و نگرانی‌های رانندگی طولانی مدت قبل و به‌خصوص بعد از اسکی و با خستگی زیاد از برنامه شما حذف می‌شود.

موقعیت مجموعه تله کابین توچال

مدرسه اسکی با پرسنل خوب و تجهیزات کامل واقع در ایستگاه اول تله کابین توچال. در مدرسه اسکی همه تجهیزات برای اسکی با قیمت مناسب موجود است. همچنین مربیان مجرب برای آموزش اسکی هم در ایستگاه اول و هم در ایستگاه هفتم حضور دارند.

هزینه تامین وسایل برای هر روز اسنوبرد ۷۵,۰۰۰ تومان (بهمن ۹۵). البته اگر به سایر وسایل مثل لباس اسکی، عینک، دستکش نیاز داشته باشید باید هزینه کرایه بیشتری پرداخت کنید.

مکان منحصربه‌فرد پیست موجب می‌شود پیست توچال تقریبا طولانی‌ترین فصل استفاده را بین همه‌ی پیست‌ها داشته باشد و تقریبا تا اواسط خرداد قابل استفاده است. برای مشاهده پیش‌بینی وضع هوای توچال اینجا را کلیک کنید.

هتل توچال واقع در ایستگاه هفت تله‌کابین یعنی همان پیست اسکی است. مرتفع‌ترین هتل کوهستانی دنیا. هزینه یک شب اتاق دو نفره ۳۱۵,۰۰۰ تومان (سال ۹۵).

هتل توچال، هزینه بی‌مورد یا انتخاب اقتصادی

شاید از نظر شما انتخاب هتل توچال جهت اقامت صرف هزینه اضافه در سفر تلقی شود اما نکات زیر به شما نشان می‌دهد که انتخاب هتل توچال یک انتخاب کاملا اقتصادی است.

با رزرو اتاق در هتل شما هزینه تله‌کابین را پرداخت نمی‌کنید. هزینه تله‌کابین برای پیست اسکی ۶۵,۰۰۰ تومان (بهمن ۹۵). در واقع شما برای دو روز اسکی برای دو نفر باید ۲۶۰,۰۰۰ تومان پرداخت کنید اما هزینه یک اتاق دو نفره ۳۱۵,۰۰۰ تومان است. با پرداخت این هزینه شما امکان یک شب اقامت در هتل ۲ تا ۳ ستاره و همچنین صبحانه را دارید.

با دریافت کارت اقامت شما نیازی به منتظر ماندن در صف تله کابین ندارید و این معادل صرفه‌جویی در وقت شما و افزایش زمان مفید استفاده از پیست است. این زمان در روزهای خلوت معادل نیم ساعت و روزهای آخر هفته معادل یک تا یک و نیم ساعت است.

مهم‌تر از همه تجربه بی‌نظیر اقامت در کوهستان و ارتفاع حدود ۳۵۰۰ متری که برای شما یک سفر کاملا متفاوت را خواهد ساخت.


Tochal ski resort, Tehran

شروع سفر

سفر ما با رسیدن به مجموعه تفریحی فرهنگی توچال آغاز شد. مجموعه‌ای که امکانات زیادی را در دل خودش جا داده است.

مسیر کوهنوردی، تله سیژهای تفریحی، بانجی جامپینگ و رستوران و کافه‌های کوهستانی متعدد. توجه داشته باشید که شروع کار خطوط تله‌کابین در ایام هفته ساعت هشت و نیم و پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت شش ونیم صبح است.

پیگیری رزرواسیون هتل در دفتر هتل در ایستگاه یک انجام می‌شود، البته ما برای کرایه وسایل اسکی و نهایی کردن اقامت در اتاق مجبور به انتظار نیم ساعته شدیم تا خط تله کابین راه بیفتد و مسئولان از شرایط مناسب جوی و امکان اسکی در پیست مطمئن شوند. در صورتی که شرایط جوی برای اقامت یا اسکی در پیست مناسب نباشد هزینه شما بازگردانده می‌شد.

با راه افتادن خط و انجام امور مربوط به هتل و کرایه وسایل مورد نیاز همان طور که قبلا هم توضیح دادم بدون انتظار در صف، سوار بر بلندترین تله کابین ایران شدیم.

تلکه کابین توچال شامل ۳ ایستگاه ۱، ۵ و ۷ می‌شود. برای رسیدن به پیست اسکی شما در ایستگاه پنج باید از تله‌کابین پیاده و سوار خط دیگری شوید که شما را تا ایستگاه ۷ می‌برد. مجموع زمانی که توی کابین صرف می‌کنید حدودا ۳۰ دقیقه و حدودا ۱۸۰۰ متر افزایش ارتفاع دارید. با توجه به افزایش ارتفاع زیاد احتمال اینکه مختصر احساس ناخشنودی کنید هست که به مرور زمان رفع خواهد شد.

با رسیدن به ایستگاه هفت و دیدن منظره پیست احتمالا هیچ چیزی از مسیر طولانی تله کابین به‌یاد نخواهید آورد.

پیست توچال

نمای پیست توچال

نمای شهر از پیست توچال

نمای جنوبی پیست توچال

من و دوستم تصمیم گرفتیم که ابتدا خودمان را به هتل که در پایین پیست قرار دارد برسانیم تا هم کوله‌پشتی‌های سنگین خودمان را به هتل بسپاریم و هم کارهای اولیه هتل را انجام دهیم.

دانلود ویدیو پیست توچال با کیفیت HD

با رسیدن به هتل متوجه شدیم که برای اقامت شبانه در هتل نیاز به تایید پزشک مستقر در هتل هست. در حقیقت به توجه به ارتفاع هتل و کاهش فشار اکسیژن احتمال ابتلا مسافران به علائم سندروم کوهستان به‌خصوص در شب زیاد است، پس پزشک برای جلوگیری از خطر شما را معاینه و در صورت نداشتن مشکل خاص مجوز اقامت شبانه شما در هتل را صادر می‌کند.

پیست توچال

پیست توچال

برای اطلاع از شرایط اقامت در هتل، امکانات هتل و خواندن ادامه‌ی گزارش و تجربیات ما با قسمت دوم این مقاله همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه