چطور سفری ارزان به پاریس را تجربه کنیم؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
چطور سفری ارزان به پاریس را تجربه کنیم؟

پاریس یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا است. در این مقاله با نکاتی درباره‌ی سفر ارزان به پاریس آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

پاریس مقصد گردشگری ارزانی نیست و بسیاری از ما فقط در رویا می‌توانیم به آن سفر کنیم. اما با رعایت چند نکته می‌توانیم هزینه‌های سفر را کاهش دهیم. اگر به حداقل‌ها قانع باشیم می‌توانیم لذت قدم زدن در شانزلیزه را بچشیم و با کوله‌باری از خاطرات خوش به خانه برگردیم.

در ادامه نکاتی را مطرح می‌کنیم که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید هزینه‌های خود در سفر به پاریس را تا جایی که امکان دارد کاهش دهید.

بلیط‌های خود را زودتر رزرو کنید. هزینه‌ی پرواز به پاریس در طول سال نوسان قابل‌توجهی ندارد. چون همیشه مسافرانی به مقصد پاریس وجود دارند. بنابراین هرچه زودتر پروازتان را رزرو کنید بهتر است.

پاریس

پاریس تقریبا یک مقصد گردشگری چهارفصل است و فصل کم‌گردشگر یا آف سیزن ندارد. اما در ایام تابستان، پاریس بسیار شلوغ است.

علاوه بر هتل‌های لوکس و مجلل، امکانات اقامتی ارزان هم در پاریس پیدا می‌شود. اگر دنبال اقامتگاه ارزان هستید، برای سفرهای کوتاه، هاستل‌ها را امتحان کنید. اگر مدت زمان سفر شما طولانی است و بیشتر از ۱۰ روز قرار است در پاریس بمانید، می‌توانید کوچ سرفینگ یا اجاره‌ی آپارتمان را در نظر بگیرید.

در پاریس انتخاب‌های زیادی برای یک غذای ارزان دارید. اگر زیاد سخت نگیرید، می‌توانید چند وعده را با خوردن نان باگت و ماست‌ها و پنیرهای لذیذ فرانسوی سر کنید.

برای گشت‌وگذار در شهر می‌توانید دوچرخه کرایه کنید یا پیاده به جاهای مختلف سر بزنید.

خرید کردن در پاریس یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر است اگر بدانید که از کجا خرید کنید.

درباره خرید در پاریس بیشتر بخوانید:

پاریس

صرفه‌جویی در هزینه‌های اقامت

همان طور که قبلا هم گفتیم، در پاریس کمبودی از نظر اقامتگاه‌های ارزان وجود ندارد. این نکته را می‌توانید از جمعیت زیاد کوله‌گردهایی که هر سال از پاریس دیدن می‌کنند، متوجه شوید. هتل‌ها و هاستل‌هایی که در نزدیکی مرکز شهر واقع شده‌اند، قیمت‌های بالاتری دارند. اما در صورتی که در مرکز شهر اقامت کنید، لازم نیست که هزینه‌های زیادی بابت رفت و آمد از شهر به حومه و بالعکس پرداخت کنید. به‌خصوص اگر اولین بار است که به پاریس سفر می‌کنید، بهتر است در مرکز شهر اقامت کنید تا سفری بی‌دغدغه‌تر داشته باشید.  

«صبح بخیر پاریس» نام یک موسسه است که به شما کمک می‌کند در سراسر شهر پاریس اقامتگاه‌های تخت‌خواب و صبحانه (B&B) را رزرو کنید. این اتاق‌ها ممکن است از هاستل‌ها گران‌تر باشند اما امکانات بیشتری نسبت به هاستل دارند و البته نسبت به هتل، ارزان‌تر هستند.  

پاریس

صرفه‌جویی در وعده‌های غذایی

در گوشه و کنار پاریس می‌توانید کافه‌ها و غذاخوری‌های متعددی را پیدا کنید که میزهای خود را در پیاده‌رو چیده‌اند. غذا خوردن در یکی از این کافه‌های پاریسی را حتما باید امتحان کنید. بیشتر این کافه‌ها، غذاهای سبک و مقرون‌به‌صرفه‌ای سرو می‌کنند که کاملا مناسب مسافران با بودجه‌ی اندک است. در این کافه‌ها علاوه بر اینکه زندگی اهالی را از نزدیک تماشا و لمس می‌کنید، می‌توانید به میزان قابل‌توجهی در هزینه‌های خورد و خوراکتان صرفه‌جویی کنید.

اگر می‌خواهید رستوران رفتن در پاریس را تجربه کنید، از رستوران‌های مشهور و توریستی فاصله بگیرید و به رستوران‌هایی بروید که اهالی شهر، مشتری آن هستند.

بسیاری از رستوران‌ها در پاریس و سایر شهرهای اروپایی، منوی خود را به‌همراه قیمت‌ها بیرون از رستوران در معرض دید رهگذران قرار می‌دهند. شما به‌راحتی می‌توانید قیمت‌ها را مقایسه کنید و رستورانی که برایتان مناسب‌تر است را انتخاب کنید.

پاریس

صرفه‌جویی در بازدید از جاذبه‌های گردشگری

یکی از تفریحات لذت‌بخش و ارزانی که می‌توانید در پاریس تجربه کنید، قدم زدن در خیابان‌ها و لذت‌ بردن از زیبایی‌های شهر پاریس است. علاوه بر این، سیستم حمل و نقل عمومی پاریس، عالی است و با هزینه‌ی کمی می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. کرایه‌ خودرو در پاریس علاوه بر اینکه بسیار گران است، هزینه‌ی زیادی هم بابت پارکینگ باید پرداخت کنید.

بهترین کاری که در پاریس می‌توانید برای کاهش هزینه‌های خود انجام دهید، کرایه کردن دوچرخه است. در ایستگاه‌های کرایه دوچرخه می‌توانید برای مدت کوتاه یا طولانی، دوچرخه کرایه کنید و در هرکدام از ایستگاه‌هایی که مایل بودید، آن را برگردانید. این کار علاوه بر اینکه کم‌هزینه است، کمک زیادی به حفظ محیط زیست می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری ارزان

پاریس

بیشتر جاذبه‌های گردشگری پاریس، هزینه‌ی ورودی دارند. اگر کمی سرسخت باشید می‌توانید همین دیدنی‌ها را با هزینه‌ی کمتر بازدید کنید.

موزه‌ها

بیشتر مسافرانی که به پاریس سفر می‌کنند، بازدید از موزه‌ی لوور را در صدر فهرست برنامه‌های خود قرار می‌دهند. موزه‌ی لوور و موزه‌ی اورسی (Musée d'Orsay)، در اولین یکشنبه‌ی هر ماه، از بازدیدکنندگان به رایگان استقبال می‌کنند.

پاریس

باغ‌ها

پاریس شهری سرسبز است و باغ‌های زیادی دارد که بازدید از آن‌ها را نباید از دست بدهید. مثلا باغ تویلری (Jardin des Tuileries) در کرانه‌ی رود سن قرار دارد. اهالی شهر برای گذراندن روزهای گرم تابستان به این پارک سر می‌زنند و از چشم‌اندازهای زیبای شهر لذت می‌برند. همچنین می‌توانید بخشی از زمان سفر خود را در پارک Monceau بگذرانید. پارک‌های عمومی مکان مناسبی برای تماشای زندگی اهالی و لذت بردن از آب و هوا و اتمسفر شهر هستند بدون اینکه هزینه‌ای برای شما داشته باشند.

کلیساها

کلیسای نوتر دام

یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهور پاریس، کلیسای نوتر دام (Notre Dame) است. این کلیسا به خاطر معماری شگفت‌انگیز و سوابق تاریخی‌اش شهرت دارد. البته بخشی از شهرت خود را مدیون اثر مشهور ویکتورهوگو یعنی «گوژپشت نوتر دام» است. بازدید از این کلیسا، هزینه‌ی ورودی ندارد اما برای بالا رفتن از برج North Tower باید اندکی هزینه کنید.

کلیسای سکره کر (Sacré-Cœur)

این کلیسا یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مشهور پاریس است. برای رسیدن به گنبد این کلیسا باید ۲۳۰ پله‌ی مارپیچ را بالا بروید. از بالای این کلیسا می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی از شهر را تماشا کنید. در روزهای صاف و آفتابی، تا ۳۰ کیلومتری کلیسا را می‌توانید از بالا تماشا کنید. ورود به این کلیسا رایگان است اما برای رفتن به گنبد کلیسا باید مبلغی بپردازید.

گورستان پر لاشز (Père Lachaise)

پر لاشز یکی از مشهورترین و پربازدیدترین گورستان‌های دنیا است. بسیاری از افراد مشهور از جمله پابلو پیکاسو، نقاش معروف، اسکار وایلد و جیم موریسون در این گورستان دفن شده‌اند. بسیاری از طرفداران این افراد مشهور از این گورستان بازدید می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع buzzle

دیدگاه