نکات مهمی که در سفر به مالدیو باید در نظر بگیرید

حمید حسن‌زاده
حمید حسن‌زاده چهار شنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
نکات مهمی که در سفر به مالدیو باید در نظر بگیرید

اگر برای اولین سفر خود به مالدیو آماده می‌شوید، لازم است تا برخی نکات مهم و کلی را بدانید. در این مقاله از کجارو به بیان این نکات می‌پردازیم.

اقامتگاه‌ها

تمامی اقامتگاه‌های مالدیو در جزایر مخصوص به خود قرار دارند که پهنای آن از ۱۵۰ متر تا ۲/۵ کیلومتر متغیر است. این بدین معنا است که امکانات اقامتگاهی که انتخاب می‌کنید تنها انتخاب‌های شما در طول سفر است.

اقامتگاه مالدیو

برخی از این اقامتگاه‌ها دارای گردشی جداگانه به دهکده‌های ماهیگیری و پایتخت مالدیو، ماله هستند. با این وجود تمام زمان سفر شما در جزیره سپری خواهد شد.

۱۰۶ اقامتگاه مختلف به مسافران سرویس می‌دهند که برخی از آن‌ها مقرون به‌صرفه و تعدای دیگر بسیار لوکس و مجلل هستند. اگر تصمیم دارید مالدیو «واقعی» را تجربه کنید، بهتر است یکی از ۵ میهمان‌خانه موجود را برگزینید که اتاق‌هایی با قیمتی منطقی پیشنهاد می‌دهند.

ترانسفر به اقامتگاه

فرودگاه ماله

پروازهای بین‌المللی در فرودگاه Hulhule شهر ماله انجام می‌گیرد. بسیاری از مسافران با پروازهای چارتر به این‌ محل پرواز می‌کنند اما سرویس‌های منظمی با هواپیمایی‌های درجه یکی مانند امیریتس (از دبی)، قطر (از دوحه)، ایر سریلانکا (از کولومبو) و هواپیمایی سنگاپور (از سنگاپور) برقرار است. هواپیمایی بریتیش ایرویز هم از اکتبر ۲۰۰۹، ۳ بار در هفته به اینجا پرواز دارد.

بسته به فاصله تا اقامتگاه، ترانسفر شما می‌تواند به دو طریق هوایی (هواپیمای دریایی) یا زمینی (قایق) صورت پذیرد.

باید توجه داشته باشید که اگر پس از غروب به ماله برسید باید برای پرواز با هواپیمای دریایی تا فردا صبر کنید، زیرا این هواپیماها تنها در طول روز قابلیت پرواز دارند. برای تنظیم هرچه بهتر برنامه پرواز و امکانات رفاهی بهتر است با مدیر تورتان مشورت کنید.

هواپیمای دریایی مالدیو

پرواز با هواپیمای دریایی تجربه‌ای بی‌نظیر است و در مسیر مناظر فرح‌بخش جزایر و دریایی نیلگون چشم بیننده را می‌نوازد. تلاش کنید تا در صندلی کنار پنجره جای بگیرید و قبل از حرکت دوربین را آماده در اختیار داشته باشید.

هواپیمای دریایی معمولا روی باندی شناور فرود می‌آید و پس از آن قایقی شما را در اندک فاصله باقی مانده به جزیره مشایعت خواهد کرد.

مالدیو نگین نواحی گرمسیری است و دلیل عمده سفر گردشگران به اینجا را سواحل زیبا و تفریح‌های آبی تشکیل می‌دهد. زندگی زیر آب بسیار تماشایی است و مالدیو به بهشت شیرجه‌زنان شهرت دارد.

ساحل مالدیو

اکثر اقامتگاه‌ها برنامه‌های تفریحی بسیار زیادی ندارند و به‌جز فضای طبیعی چیز به خصوصی برای بازدید (به غیر از گردش‌های قایقی) وجود ندارد. بنابراین اگر نمی‌توانید تمام یک روز را به شیرجه زدن یا تفریح‌‌های آبی بپردازید، یا کتاب خواندن در زیر نور آفتاب شما را کسل می‌کند، این محل مناسب شما نیست.

انتخاب اقامتگاه

برای انتخاب اقامتگاه بهتر است به موارد زیر دقت کنید:

۱-نوع امکانات

بسته به هزینه و سلیقه شما، امکانات اقامتگاه از اتاق‌های کوچک با امکانات اولیه تا اتاق‌های بزرگ با موقعیتی مناسب متغییر است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر از توضیحات بروشور و سایت اقامتگاه بهره بگیرید.

اتاق مالدیو

عموما اتاق‌ها یک طبقه هستند اما تعدادی از آن‌ها در دو طبقه سرویس می‌دهند. تفاوت اصلی بین اتاق‌ها در موقعیت آن‌ها (رو به ساحل، پشت جزیره یا روی آب) است.

۲- تراکم اتاق‌های اقامتگاه

جزیره‌ی کوچک همیشه به‌معنای اتاق‌های کمتر نیست. اما هرچه جزیره گران‌تر باشد میزان تراکم اتاق‌ها کمتر خواهد بود. توصیه می‌شود قبل از اینکه با عجله به‌سمت «تعطیلاتی به دور از دنیا»ی خود بشتابید این مورد را کامل بررسی کرده و آن را با سایر اقامتگاه‌ها مقایسه کنید.

۳- تسهیلات  اقامتگاه

فراموش نکنید که در این سفر تمامی وعده‌های غذایی، تفریحات و سایر امکانات محدود به جزیره است. برخی از آن‌ها تنها یک یا دو رستوران دارند. پس اگر در انتخاب غذا سخت‌گیر هستید، دراین‌باره به‌خوبی بیاندیشید.

استخر مالدیو

دورتادور جزیره را فضای ساحلی و دریا محاط کرده است و در نتیجه برخی از اقامتگاه‌ها هیچ استخری در داخل جزیره تعبیه نکرده‌اند. علاقه‌مندان به ورزش می‌توانند اقامتگاهی را برگزینند که دارای مجموعه‌های ورزشی دلخواه‌شان است. همچنین بررسی کنید که آیا این امکانات در هزینه اولیه لحاظ می‌شود یا خیر.

برای این موارد سایت اقامتگاه را چک کنید: حوض آب‌گرم، زمین تنیس، باشگاه بدن‌سازی، مرکز شیرجه‌زنی و اجرای موسیقی زنده.

۴- فاصله از شهر ماله

دورتر بودن از ماله به سکوت و آرامش بیشتر دلالت می‌کند

تمامی جزایر مالدیو باشکوه هستند اما وجود نفت‌کشی در پس‌زمینه می‌تواند تصویر بهشت را خدشه‌دار کند. نزدیک بودن به ماله ممکن است زمان ترانسفر را کاهش دهد، ولی با این حال ممکن است جزیره در مسیر کشتی‌های تجاری واقع شده باشد که به‌معنای تداخل در فضای آرامش‌بخش آن است. در صورت امکان محل اقامتگاه را روی نقشه بیابید، اگر تا ماله چیزی در میان نبود شانس دور بودن از فضای زندگی مدرن هرچه بیشتر خواهد شد.

جزیره مالدیو

۵- شیرجه و غواصی

اگر میل دارید در میان مرجان‌ها به غواصی بپردازید اطمینان حاصل کنید که سایت هاوس ریف (House Reef) آن‌قدر به جزیره نزدیک باشد که بتوانید در آنجا شنا کنید. تعدادی از اقامتگاه‌ها تالاب‌هایی دارند که برای شنا و موج‌سواری ایدئال هستند، اما برای رسیدن به آنجا باید بوسیله قایق اقدام شود.

هاوس‌ریف مالدیو

غواصی تنها در ساعاتی از روز مجاز است و نمی‌شود در هر زمان غواصی کرد

اگر شیرجه‌زن حرفه‌ای هستید، اقامتگاهی را برگزینید که امکانات آن را داشته باشند. البته به این نکته نیز باید توجه کنید که سایت‌های شیرجه‌زنی محبوب، به‌ویژه در آری اتول (Ari Atoll) ممکن است مملو از جمعیت باشد.

در برخی از جزایر رده پایین‌تر امکان دارد سایت‌های شیرجه‌زنی بسیار مناسبی را بیابید که البته آرام‌تر و خلوت‌تر هستند.

مطالب مرتبط:

منبع Trip Advisor

دیدگاه