زیباترین جاذبه های گردشگری ایرلند (قسمت اول)

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
زیباترین جاذبه های گردشگری ایرلند (قسمت اول)

جزیره‌ی ایرلند، از دو کشور جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی تشکیل شده است. برای آشنایی با زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایرلند، با کجارو همراه باشید.

جزیره‌ی ایرلند سومین جزیره‌ی بزرگ اروپا و بیستمین جزیره‌ی بزرگ دنیا است که در شمال غربی اروپا قرار دارد و شامل جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی است و دریای ایرلند در میان این دو قرار دارد.

از نظر سیاسی، جمهوری ایرلند پنج ششم از جزیره را در اختیار دارد. یک ششم بقیه جزیره را ایرلند شمالی تشکیل می‌دهد که جزئی از کشور بریتانیا است.

این جزیره که گاهی با عنوان جزیره‌ی زمردین (Emerald Isle) هم شناخته می‌شود، یکی از زیباترین مکان‌های روی زمین است. تپه‌های سرسبز، صخره‌های دیدنی که با سواحل بی‌نظیر پیوند می‌خورند، دریای فیروزه‌ای، دهکده‌های جذاب و قلعه‌های دیدنی، بخش‌هایی از زیبایی‌های منحصربه‌فرد این جزیره را تشکیل می‌دهند.

در ادامه با زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایرلند آشنا می‌شویم.

صخره های موهر  (Cliffs of Moher)

جاذبه‌ های گردشگری ایرلند

صخره‌های موهر به ‌معنای صخره‌های ویرانه، یکی از پربازدیدترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی ایرلند است. ارتفاع بخش‌هایی از این صخره‌ها که در کنار اقیانوس اطلس واقعه شده است، به ۲۱۴ متر می‌رسد. زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی کشور ایرلند را می‌توانید از بالای همین صخره‌ها تماشا کنید. در روزهای صاف و آفتابی از فراز این صخره‌ها می‌توان خلیج گالوی (Galway Bay)، رشته‌کوه Twelve Pins و جزیره‌های آران (Aran) را تماشا کرد. صخره‌های موهر در سال ۲۰۰۹ به‌ عنوان یکی از ۲۸ فینالیست عجایب هفتگانه طبیعت انتخاب شد. تنوع گونه‌های جانوری این صخره‌ها نیز قابل توجه است.

صخره‌ اسلیو لیگ (Slieve League)

جاذبه‌ های گردشگری ایرلند

این صخره‌ها با این که سه برابر بلندتر از صخره‌های موهر است، کمتر مورد توجه گردشگران قرار دارد. این صخره با ارتفاع ۶۰۱ متر، بلندترین صخره‌ ساحلی در اروپا است. در روزهای صاف و آفتابی، از فراز این صخره می‌توانید رشته‌کوه بن بولبن (Ben Bulben) و خلیج Donegal را تماشا کنید. گونه‌های مختلفی از پرندگان دریایی بر فراز این صخره‌ها پرواز می‌کنند. این صخره‌ها از طریق جاده‌ای باریک که از تالین (Teelin) شروع می‌شود، قابل دسترسی است.

مسیر رینگ آو کری ( Ring of Kerry)

جاذبه‌ های گردشگری ایرلند

رینگ آو کری یک مسیر توریستی محبوب و زیباترین مسیر توریستی در ایرلند است. این مسیر که ۱۷۹ کیلومتر طول دارد و دایره‌ای شکل است، چشم‌اندازهای زیبایی از انواع جاذبه‌های طبیعی و تاریخی از جمله  کوهستان، مراتع سرسبز، دریاچه‌های یخی، آبشار، بقایایی از ساختمان‌های قرون وسطا، سواحل دیدنی و قلعه‌های باشکوه دارد. این مسیر در جنوب غربی ایرلند واقع شده است.

اسکلیگ میشل (Skellig Michael)

جاذبه‌ های گردشگری ایرلند

هنگام گشت‌وگذار در مسیر رینگ آو کری، یکی از مناطقی که حتما باید از آن بازدید کنید، جزیره‌ی اسکلیگ میشل است. این جزیره در ۱۳ کیلومتری ساحل شهرستان کری (County Kerry) قرار دارد و رسیدن به آن، نیازمند سفری سخت با قایق است اما ارزشش را دارد. یک صومعه‌ی مسیحی بین قرن‌های ششم و هشتم در این جزیره ساخته شده که پیوسته تا اواخر قرن دوازدهم میلادی مشغول فعالیت بوده است. بقایای این صومعه و بیشتر مساحت جزیره در سال ۱۹۹۶ به عنوان میراث جهانی یونسکو برگزیده شده است.

جزیره‌ی والنتینا (Valentia Island)

جاذبه‌ های گردشگری ایرلند

یکی دیگر از مقصدهای جذابی که در مسیر رینگ آو کری وجود دارد، جزیره‌ی والنتینا است که از طریق یک پل به زمین اصلی متصل شده است. جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری در این جزیره وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به صخره‌های ساحلی و دامنه‌های سرسبز و رنگارنگ اشاره کرد.

شبه جزیره‌ی Beara

جاذبه‌ های گردشگری ایرلند

این شبه جزیره بین خلیج Kenmare از شمال و خلیج Bantry از جنوب، واقع شده است. مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی این جزیره بسیار زیبا و نفس‌گیر است. اگر دنبال یک مقصد گردشگری خلوت‌تر با مناظر زیبای طبیعی، مغازه‌های رنگارنگ ساحلی، سواحل زیبا و غذای دریایی لذیذ هستید، به جزیره‌ی گارینیش (Garinish) سربزنید. آب‌وهوای نیمه گرمسیری این منطقه، شرایط مناسبی را برای رشد تنوع بی‌نظیری از گیاهان از جمله گیاهان زینتی فراهم کرده است.

شبه جزیره دینگل (Dingle)

جاذبه‌ های گردشگری ایرلند

این شبه جزیره، غربی‌ترین نقطه‌ی اروپا و یکی از بزرگ‌ترین شبه‌جزیره‌های ایرلند است. در این شبه جزیره، زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی را تماشا خواهید کرد؛ آبی لاجوردی اقیانوس که تپه‌های زمردین و سواحل طلایی را دربر گرفته‌اند و در پس‌زمینه‌ی تصویر، چشم‌اندازی از رشته‌کوه‌های سر به فلک کشیده دیده می‌شود. علاوه بر این جذابیت‌های طبیعی بقایایی از بناهای تاریخی بر زیبایی این شبه جزیره افزوده است.

پارک ملی کیلارنی (Killarney)

جاذبه‌ های گردشگری ایرلند

گشت‌وگذار در این پارک ملی جذاب و دیدنی، بیش از چند ساعت زمان نیاز دارد. این پارک میزبان یکی از زیباترین آبشارهای ایرلند یعنی آبشار Torc است که از کوهی به همین نام فرو می‌ریزد. علاوه بر این، این پارک میزبان گوزن‌های قرمز بومی است که از آخرین عصر یخبندان در ایرلند زندگی می‌کنند. این پارک بیشتر به خاطر دریاچه‌های زیبایی که دارد مشهور است که این دریاچه‌ها یک چهارم وسعت پارک را دربر می‌گیرند. قلعه‌ی راس‌ (Ross) یکی دیگر از جاذبه‌های این پارک است که در قرن پانزدهم ساخته شده است.

دره دو دریاچه (Glendalough)

جاذبه‌ های گردشگری ایرلند

دره‌ی دو دریاچه که به زبان محلی  Glendalough نامیده می‌شود، در دره‌ای یخچالی در مرکز کوهستان ویکلو (Wicklow) واقع شده است. در این منطقه گردشگران از تماشای بقایای کلیساهای قدیمی و ساختمان‌های قرون وسطایی لذت می‌برند. منظره‌های شگفت‌انگیز طبیعی، زیبایی این منطقه را دوچندان می‌کنند. مسیرهای زیادی برای پیاده‌گردی و تپه‌نوردی در این قسمت وجود دارد که بسیار محبوب و زیبا هستند.

خلیج بریتاس (Brittas Bay)

جاذبه‌ های گردشگری ایرلند

خلیج بریتاس یکی از زیباترین سواحل بخش شرقی ایرلند است. ساحل شنی و آب‌های آرام این منطقه، فرصتی عالی را برای شنا کردن فراهم کرده است. علاوه بر این، این سواحل شنی میزبان گونه‌های متنوع جانوری و گیاهی از جمله روباه‌های سرخ، گورکن و خرگوش است. ساحل این خلیج که ۴ کیلومتر طول دارد، به خاطر نزدیک بودن به دوبلین، شتاخته شده و محبوب است و در فصل تابستان، بسیاری از اهالی پایتخت برای گذراندن تعطیلات، این منطقه را انتخاب می‌کنند. 

جزایر آران (Aran)

جاذبه‌ های گردشگری ایرلند

جزایر آران مجموعه‌ای از ۳ جزیره است که در غرب ایرلند قرار دارند. برای تجربه‌ی اقامت در دهکده‌های اصیل ایرلندی که دست‌نخورده و سنتی باقی مانده‌اند، این جزایر بهترین انتخاب هستند. بیشتر اهالی این منطقه به زبان محلی خودشان صحبت می‌کنند و به جای وسایل نقلیه‌ی موتوری از کالسکه استفاده می‌کنند. علاوه بر زندگی سنتی و روستایی، جاذبه‌های گردشگری متنوعی از جمله چشم‌اندازهای زیبای طبیعی و بناهای تاریخی متعدد در این جزایر وجود دارند و جمعیت زیادی از گردشگران را به سوی خود می‌کشانند.

مطالب مرتبط:

منبع tripstodiscover

دیدگاه