جذاب ترین سفرها با قطار؛ از اسکاتلند تا دریای خزر

کسری مجیدی
کسری مجیدی دوشنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۵
جذاب ترین سفرها با قطار؛ از اسکاتلند تا دریای خزر

قطار همواره در تاریخ بشر نقشی اساسی را ایفا کرده است، چه در حمل و نقل کالا و چه در جابجایی مسافران؛ چه برای کار و چه برای تفریح. با کجارو همراه باشید تا با لیستی از جذاب‌ترین سفرها با قطار آشنا شوید.

شاید بشر زمانی‌که ماشین بخار و در پی آن، قطار را اختراع کرد، تصور نمی‌کرد که این وسیله‌ی نقلیه‌ به سرعت، جای خود را در زندگی انسان باز کند.

سفر با قطار همواره دوست‌داشتنی است. اغراق نیست اگر بگوییم، سفرکردن با قطار بهترین راه برای مسافرت است. هنگام سفر با این ماشین دودی می‌توان از تک‌تک لحظات سفر لذت برد. همچنین قطار از امنیت بالاتری در قیاس با دیگر روش‌های سفر برخوردار است.

شاید زمان سفر را به عنوان تنها عامل برتری هواپیما بر قطار دانست. امروزه نیز با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش قطارهای سریع‌السیر عمده ضعف این وسیله‌ی دوست‌داشتنی، تا حدودی از بین رفته است.

در هر صورت اگر شما هم علاقه‌مند به سفر کردن با قطار هستید، لیستی از بهترین‌های آن را در ادامه خواهیم داشت.

برلین به «مالمو»

اول از همه قطار سریع‌السیر برلین را داریم. قطاری که شاید به‌اندازه‌ی موارد دیگر لیست لوکس و گران نباشد؛ اما مطمئنا یکی از بهترین‌ها است.

قطاری که از برلین آلمان شروع به حرکت کرده و با گذر از دریای بالتیک و رسیدن به «مالمو» (Malmö) سوئد، یکی از جذاب‌ترین مسیرها را رقم می‌زند.

قطار این مسیر تنها برای مدتی از سال و فقط در تابستان‌ها فعالیت دارد. در زمان‌های دیگر سال، برای سفر کردن از برلین به مالمو، می‌بایست اول از آلمان به دانمارک رفت و سپس به سوئد رسید.

رستوران‌ها و کافه‌های این قطار از بهترین سرویس‌هایی است که ارائه می‌شود.

  • هزینه: برای هر نفر در کابین از ۱۸۰,۰۰۰ تومان

قطار برلین

مسکو به سن‌پترزبورگ

کمتر کشوری است که مسیرهای ریلی جذابی مانند روسیه داشته باشد. این در حالی است که قطار داخلی و شهر به شهر مسکو به سن‌پترزبورگ یکی از زیباترین آن‌ها است. قطاری که جایگاه ویژه‌ای برای مسافران بزرگ‌ترین کشور جهان دارد.

در طول این مسیر با مناظر زیبایی چه در فصل زمستان و چه در فصل تابستان روبه‌رو می‌شوید. از دریاچه‌های یخ‌زده تا درختان قد کشیده.

تصور کنید در رستوران قطار نشسته‌اید و هم‌زمان با میل کردن غذای خود، منظره‌ای از دریاچه‌های یخ‌زده را در حالی پیش رو دارید که آفتابی ملایم بدنتان را گرم می‌کند.

  • هزینه: برای هر نفر در کابین از ۴۶۰,۰۰۰ تومان

قطار سن پترزبورگ

پاریس به ونیز

از شهر عشاق به شهر قایق‌ها. مسیری ۱۴ ساعته بین دو شهر بی‌نظیر دو کشور زیبای قاره‌ی سبز به‌اندازه‌ای هیجان‌انگیز است که نیازی به توصیف ندارد.

از جذاب‌ترین سرویس‌هایی که در این قطار در اختیارتان است، رستوران‌ها و کافه‌های منحصربه‌فردش است. شما می‌توانید در پاریس سوار قطار شوید و از غذاها و نوشیدنی‌ها در طول سفرتان به ونیز لذت ببرید. این مسیر یکی از بهترین مسیرهای بین دو کشور فرانسه و ایتالیا است.

  • هزینه: برای هر نفر در کابین از ۵۵۰,۰۰۰ تومان

قطار پاریس

لندن به «فورت ویلیام»

این قطار با گذر از دو کشور بریتانیایی اروپا سفر خود را طی می‌کند. قطار از لندن شروع به حرکت کرده و در شهری در اسکاتلند به‌ نام «فورت ویلیام» (Fort William) به مسیر خود پایان می‌دهد.

این مسیر که در سال ۲۰۱۴ بازسازی شد، اکنون از امنیت بالاتری برخوردار است. زمان حرکت این قطار از لندن هنگام شب است.

مسافران می‌توانند شام خود را در تاریکی‌های شب میل کنند و پس از خوابیدن و بیدار شدن از طلوع درخشان آفتاب لذت ببرند.

  • هزینه: برای هر نفر در کابین از ۶۰۰,۰۰۰ تومان

قطار فورت ویلیام

اسلو به «ترونهیم»

سفری ۶ ساعته با قطار از پایتخت نروژ، اسلو، به سومین شهر بزرگ این کشور، «ترونهیم» (Trondheim) می‌تواند لذت‌بخش باشد. قطار مسیری شگفت‌انگیز را از میان جنگل‌ها، کوه‌ها و پل‌ها طی پشت سر می‌گذارد.

در طول این مسیر به‌خوبی می‌توان از طبیعت نروژ بهره برد. حتی ممکن است گونه‌های حیوانی مختلفی را، مانند گاومیش‌های خاص این منطقه، ببینید.

در رستوران‌های این قطار با بشقاب غذایی نروژ که شامل سوسیس گوزن، سیب‌زمینی و نان است، از مسافران پذیرایی می‌شود.

قطار در ساعت ۷ صبح به «ترونهیم» می‌رسد. شهری که زمانی پایتخت وایکینگ‌های اسکاندیناوی محسوب می‌شد.

  • هزینه: برای هر نفر در کابین دونفره ۲۸۰,۰۰۰ تومان

قطار اسلو

استانبول به دریاچه‌ی وان

صنعت راه‌آهن ترکیه در چند سال اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته است. اکنون با قطارهای ساخت کشور سوئیس، مسیر ترکیه به جمهوری آذربایجان نیز افتتاح‌ شده است.

گفته می‌شود تا انتهای سال جاری میلادی، سفر کردن از «فورت ویلیام» اسکاتلند به سواحل دریای خزر امکان‌پذیر خواهد شد.

قطارهای سریع‌السیر بسیاری در راه‌های ریلی این کشور آماده‌ی مسافران است؛ به طوری که می‌توان از استانبول تا آنکارا را در مدت زمان ۳ ساعته طی کرد.

یکی دیگر از مسیرهای میسر شده، از استانبول به شرقی‌ترین منطقه‌ی «آناتولیا» (Anatolia) یعنی دریاچه‌ی وان است. این در حالی است که این قطار سرویس‌های خوبی با قیمتی مناسب در اختیار مسافران می‌گذارد.

  • هزینه: برای هر نفر در کابین دونفره ۱۵۰,۰۰۰ تومان

قطار استانبول

ورشو به کیف

ایستگاه راه‌آهن مرکزی ورشو در لهستان با سازه‌ای بتونی در سال ۱۹۷۵ زمان شوروی سابق ساخته شد.

در قطار سریع‌السیر ورشو به کیف اوکراین، حس و حال سال‌های نه چندان دور شوروی هنوز برقرار است. ماموران با چک کردن گذرنامه‌های مسافران، امنیت بالایی را فراهم می‌کنند.

در طول این مسیر، مناظر زیبایی از جلوی دیدگان مسافران گذر می‌کند. روستاهای گوناگون و جنگل‌های انبوه تنها چندی از آنان هستند.

  • هزینه: برای هر نفر در کابین دونفره ۴۶۰,۰۰۰ تومان

قطار کیف

مادرید به لیسبون

در خطوط ریلی اسپانیا، به معنای واقعی کلمه حس لوکس بودن را در قطارهای این کشور می‌توان درک کرد. یکی از بهترین این خطوط، مسیر مادرید به لیسبون پرتغال است. البته مطمئنا برای دو پایتخت دو کشور تاریخی، غیر از این هم انتظار نمی‌رود.

فراهم کردن امکاناتی مثل حمام، خشک‌شویی، تختخواب‌های بزرگ و سوییت‌های مجهز بر روی ریل قطار، کار آسانی نبود که این کشور انجام داد. اتاق‌های دیگری هم با قیمت‌های مناسب‌تر در این قطار برای مسافران در نظر گرفته شده است.

  • هزینه: برای هر نفر در کابین دونفره ۴۶۰,۰۰۰ تومان

قطار لیسبون

لندن به «پنزانس»

یکی از جذاب‌ترین قطارها در مسیر دو شهر انگلستان، لندن به «پنزانس» (Penzance) قرار دارد. سفری ماجراجویانه که در ساعت ۱۰:۳۰ شب آغاز می‌شود و در ادامه از شهرهای کوچک و بزرگی مثل «ترورو» (Truro) و «ردروث» (Redruth) می‌گذرد.

این قطار یکی از مناسب‌ترین قیمت‌ها را باتوجه به خدماتش مثل رستوران‌ها و سوییت‌ها ارائه می‌دهد. شما می‌توانید غذای خود را در سالن‌های مجلل این قطار میل کنید.

  • هزینه: برای هر نفر در کابین دونفره ۴۹۰,۰۰۰ تومان

قطار لندن

مسکو به نیس

خط راه‌آهن مسکو به نیس فرانسه خطی است که اخیرا مجددا شروع به کار کرده است. این خط برای بدرقه کردن ملکه ویکتوریا توسط تزارها راه‌اندازی شد.

قطار در پنج‌شنبه صبح به سمت غرب حرکت می‌کند و به «مینسک» (Minsk) پایتخت بلاروس می‌رسد. پس از اندکی توقف و استراحت مسافران، مجددا به مسیر خود ادامه می‌دهد.

در این قطار مسافران از بهترین اتاق‌ها در کنار بهترین امکانات برخوردار هستند. اتریش و ایتالیا از آخرین کشورهایی‌اند که پذیرای این قطار هستند. سه روز بعد از شروع سفر، در روز شنبه، این قطار در انتهای مسیر پس از گذشتن از موناکو، به نیس می‌رسد.

  • هزینه: برای هر نفر در اتاق درجه‌یک ۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان

قطار مسکو

متاسفانه به‌دلیل پیشرفت در صنایع هوایی، آینده‌ای مبهم در انتظار این خطوط ریلی است؛ اگرچه بسیاری از کشورها سعی در توسعه و تجهیز کردن قطارها دارند تا این وسیله‌ی نقلیه‌ی امن و راحت، رخت خود را از روی زمین برنبندد.

در انتها، نظر شما را به ویدیوی تایم‌لپسی از سفری ۳۰ دقیقه‌ای با قطار، در خاک سوئیس جلب می‌کنم. مناظر زیبای این سفر را از دست ندهید.

دانلود ویدیو

 

مطالب مرتبط:

منبع Telegraph

دیدگاه