روبات ها مهماندار هتل می شوند

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
روبات ها مهماندار هتل می شوند

روبات‌ها مدتی است علاوه‌بر کاربردهای قدیمی ‌مانند آتش‌نشان و زنده‌یاب و ... به هتل‌ها نیز وارد شده و استفاده از آن روز به روز صورت‌های جدیدی پیدا می‌کند.

با پیشرفت تکنولوژی و کاربردهای آن در زندگی روزمره، دنیای جدید هر روز شاهد ابداعی نوین و کارآیی جدیدی برای افزایش آسایش ظاهری افراد است. یک از این تکنولوژی‌ها که به کمک انسان آمده، روبات‌ها هستند که اکنون به هتل‌ها نیز راه یافته است.

در یکی از هتل‌های سنگاپور از روبات برای ارائه سرویس‌هایی به میهمانان در اتاق‌هایشان استفاده می‌کند. این روبات که AURA نام دارد به این منظور ساخته شد که کوتاهی نیروی انسانی را در هتل جبران کند.

یکی از گلایه‌های همیشگی مدیران هتل‌ها کمبود توان نیروی انسانی در ارائه خدمات مناسب مهمان‌پذیری به میهمانان هتل است. AURA می‌تواند بطری‌های آب، حوله و دستمال تمیز و بسته‌بندی‌شده، لوازم بهداشتی مربوط به سرویس‌های بهداشتی و برخی وعده‌های غذایی را به میهمانان در اتاق‌هایشان تحویل دهد. این روبات هویت و شخصیت خود را دارد و میهمانان می‌توانند با این روبات به راحتی و در زمانی که سرویس مورد نظر را به ایشان تحویل می‌دهد، تعامل داشته باشند.

روبات در هتل

کارکنان هتل می‌توانند موارد مورد نیاز و سفارش‌شده از سوی میهمان را در کلاهک این روبات جاسازی کنند و به او بگویند که به کجا باید برود و بعد از اینکه به درستی سرویس‌ها و موارد مورد نظر تحویل میهمان شد، روبات به ایستگاه اصلی خود برمی‌گردد و در پشت صحنه منتظر سفارش بعدی می‌ماند.

روبات

AURA می‌تواند از پله‌ها بالا برود، راه خود را در سراسر هتل مسیریابی کند و زمانی که به اتاق هتل رسید می‌تواند به‌صورت خودکار پیامی ‌را برای میهمان آن اتاق روی گوشی تلفن همراه او ارسال کند و منتظر پاسخ او باقی بماند. روبات‌ها روز به روز جای بیشتری پیدا می‌کنند و در کنار همه سوالاتی که در ذهن ایجاد می‌کنند، اما این سوال نهایی شاید شکل بگیرد که آیا افراد حاضرند در هتلی اقامت کنند که روبات‌ها آن را اداره می‌کنند؟

مطالب مرتبط:

دیدگاه