روزشمار: ۸ اسفند؛ کارناوال پاریس

محبوبه پوریوسفی
محبوبه پوریوسفی یکشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
روزشمار: ۸ اسفند؛ کارناوال پاریس

کارناوال پاریس یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های پاریس است که هر ساله در چنین روزی در شهر پاریس برگزار می‌شود.

کارناوال پاریس یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های پاریس است. این کارناوال در دوران قرون وسطی بسیار محبوب بود. در حقیقت به قدری محبوب بود که سایر شهرهای جهان را نیز برای برگزاری رویدادهایی مشابه که باعث تولد و پیدایش کارناوال‌های مشهور «ریو دو ژانیرو» و «ونیز» شد، تحت تاثیر قرار داده بود. مدت برگزاری این کارناوال به تدریج به چند هفته افزایش یافت و برای مردم از خاستگاه‌ها، طبقات اجتماعی و مشاغل مختلف به فرصت گردهمایی و جشن گرفتن دقیقاً پیش از ایام روزه‌داری تبدیل شد.

کارناوال پاریس

سنت برگزاری این کارناوال در پی تنش‌های سیاسی و اجتماعی دهه ۱۹۵۰ میلادی، به طور ناگهانی متوقف شد. کارناوال پاریس با کمک یک مرد خیر مجدداً در سال ۱۹۹۳ حیات دوباره گرفت و از آن زمان به بعد هر سال تعداد بیشتر و بیشتری را جلب کرد.

مردم شهر پاریس سنت‌های این کارناوال را با برگزاری رژه‌های عظیم و مراسم دیرینه جشن می‌گیرند. این جشن سنتی با رژه‌ای در سراسر خیابان‌های مشهور شهر پاریس، سرگرمی‌های متعددی را برای مردم خوش‌گذران از هر قشری فراهم می‌کند.

کارناوال پاریس

این کارناوال هر سال با موضوعی خاص متفاوت از موضوعات دوره‌های پیشین برگزار میشود. حدود ۴۰۰۰ نفر در رژه این کارناوال شرکت می‌کنند و جمعیتی حدود ۶۰۰۰ نفر خیابان‌های شهر پاریس را پر می‌کنند تا بتوانند از بهترین زاویه ممکن این رژه را تماشا کنند. رژه کارناوال پاریس از ایستگاه مترو گامبتا آغاز می‌شود و پیش از آنکه در هتل دویل به پایان برسد، از میان شهر می‌گذرد.

کارناوال پاریس

کارناوال پاریس با برگزاری برنامه‌های مراسم جشن، چندین نمایش، رژه موزیکال، جشنی سرگرم کننده و شاد به شمار می‌آید که فوق‌العاده مشهور و محبوب است. این کارناوال توسط رسانه‌ها به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های پاریس به طور گسترده پخش می‌شود.

هنرمندان بسیاری همچون «ادوار مانه»، «پائول گاوارنی»، «کلود مونه» در این کارناوال حضور داشته‌اند که نشان می‌دهد این کارناوال زمانی چقدر مشهور و محبوب بوده است. رژه پر سر و صدا، شلوغ و رنگارنگ این کارناوال از چندین گروه از مردم خوشگذران تشکیل می‌شود که لباس‌های عجیب و غریب به تن دارند، طبل می‌نوازند و سوت می‌زنند.

کارناوال پاریس

از آنجا که مردان و زنان بهترین لباس‌های خود را در این کارناوال می‌پوشند، هر رژه این کارناوال، حرکت دسته‌جمعی رنگارنگ لباس‌ها را به نمایش می‌گذارد. مهمتر از همه، این جشن مردمی محبوب، مردم تمام اقشار جامعه، مردم محلی، بازدیدکنندگان، هنرپیشگان، هنرمندان، شعبده‌بازان، نوازندگان، اجراکنندگان نمایش‌های خیابانی و غیره را با هم متحد می‌کند.

شرکت در کارناوال پاریس رایگان است و مقدم تمام مردم برای لذت بردن از این سنت‌ها در این کارناوال گرامی داشته می‌شود. پس از شرکت در این جشن سراسر تفریح و سرگرمی، غذاهای ویژه ایام روزه‌داری همچون ساردین را می‌توانید در رستوران‌های شهر پاریس امتحان کنید.

محل برگزاری کارناوال پاریس

در همین روز:

  • بمباران شيميایی جبهه‌‏ها توسط رژيم بعث عراق در جريان جنگ تحميلی (۱۳۶۲ شمسی)
  • درگذشت «غلامحسين بنان» استاد موسيقی ايرانی (۱۳۶۴ شمسی)
  • نبرد تاريخی «موهاک» بين نيروهای عثمانی و مجارستان (۱۵۲۵ میلادی)
  • پايان يافتن انجمن برلين برای تعيين سرنوشت قاره آفريقا (۱۸۸۵ میلادی)
  • امضای عهدنامه دوستی ميان ايران و شوروی (۱۹۲۱ میلادی)
  • روز برگزاری «وارتانانک» جشن بزرگ ملی مسيحيان

مطالب مرتبط:

منبع ilikevents

دیدگاه