کاهش ۶.۵ درصدی سفر گردشگران به آمریکا پس از فرمان مهاجرتی «ترامپ»

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
کاهش ۶.۵ درصدی سفر گردشگران به آمریکا پس از فرمان مهاجرتی «ترامپ»

فرمان مهاجرتی «ترامپ» با کاهش ۶.۵ درصدی رزرو هواپیما به مقصد آمریکا همراه بوده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اپلیکشن‌های جستجو و رزرو هواپیما در اینترنت، شمار گردشگرانی که که مقصد آمریکا را به عنوان یک مقصد گردشگری جستجو کرده‌اند در هفته‌های پس از انتخاب «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور و صدور فرمان مهاجرتی با کاهش رو به رو بوده است.

اپلیکشن «Hopper» که با استفاده از داده‌ها به پیش‌بینی و تحلیل مسافرت‌های هوایی در سراسر جهان می‌پردازد، اعلام کرد در فاصله ۲۶ ژانویه تا ۵ فوریه ۲۰۱۷، میزان جستجوی اینترنتی برای سفر به آمریکا از ۱۲۲ کشور دنیا در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته آن با کاهش ۱۷ درصدی رو به رو بوده است.

فرمان مهاجرتی ترامپ

پس از این که فرمان مهاجرتی «ترامپ» مبنی بر ممانعت از سفر اتباع ۷ کشور مسلمان به آمریکا به صورت موقت در تاریخ سوم فوریه لغو شد، میزان جستجو برای سفر به آمریکا اندکی افزایش یافت، اما در مجموع این آمار در تاریخ ۱۰ فوریه نسبت به آمار سال ۲۰۱۶ با ۱۰ درصد تنزل همراه بوده است.

فرمان مهاجرتی ترامپ

موسسه تحقیقاتی در امور گردشگری «Forewardkeys » نیز اعلام کرد که مجموع رزرو پروازها به مقصد آمریکا پس از قانون جنجالی ترامپ ۶.۵ درصد بوده است.

در این میان گردشگرانی از خاورمیانه، آفریقا، اروپا و آسیا تمایل کمتری برای سفر به آمریکا از خود نشان داده‌اند، این در حالی است که شمار گردشگران از اروپای شرقی و مرکزی و آمریکای جنوبی کمی افزایش داشته است.

البته جای شگفتی نیست که سفر گردشگران ۷ کشور ایران، عراق، سوریه، سودان، سومالی، لیبی و یمن که تحت مستقیم قانون مهاجرتی «ترامپ» قرار گرفتند، ۸۸ درصد کاهش داشته است.

فرمان مهاجرتی ترامپ

پیش از این شورای جهانی سفر و گردشگری با هشدار به «ترامپ» عنوان کرده بود تصمیم «دونالد ترامپ» در جلوگیری از ورود اتباع ۷ کشور چیزی نزدیک به یک فاجعه برای گردشگری آمریکاست و تاثیری مشابه با حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر بر صنعت گردشگری خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه