متروی فرودگاه امام تا ۱۵ فروردین بهره برداری می شود

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
متروی فرودگاه امام تا ۱۵ فروردین بهره برداری می شود

شهردار تهران جزئیات افتتاح سه خط متروی جدید پایتخت را تشریح کرد.

«محمدباقر قالبیاف» شهردار تهران، صبح امروز در آیین بهره‌برداری از ۱۱۰ پروژه عمرانی، ترافیکی و سه نقطه منطقه ۲ با اشاره به نقش توسعه مترو در شهر تهران، گفت:

ما مصمم هستیم که خط ۳ مترو را تکمیل کنیم و با تکمیل خط ۳، جمعا ۵ خط مترو به بهره‌برداری کامل می‌رسد و می‌توانیم ساخت سه خط دیگر مترو را با سرعت پیش ببریم.

وی افزود که متاسفانه با این حال فضاسازی‌هایی صورت می‌گیرد که کارهای عمرانی شهرداری تعطیل شده و در شهرداری کسی کار نمی‌کند اما مردم می‌بینند که بخش زیادی از پروژه‌ها در حال انجام است و این در حالی است که پروژه‌های بزرگ ما همچون مترو زیر زمین است و کسی آن را نمی‌بیند اما باید بگویم که کارگران به‌صورت سه شیفت و به‌طور شبانه‌روزی در حال پیش بردن ساخت مترو هستند.

متروی فرودگاه امام

شهردار تهران با تشریح خط متروی فرودگاه امام خمینی، بیان کرد:

این خط مترو ۳۵ کیلومتری بر دروازه ورودی شهر است و تست گرم این خط در دهه سوم اسفند ماه انجام می‌شود و رفت و آمد به‌طور آزمایشی صورت می‌گیرد و در ۱۵ فروردین ماه ۹۶ نیز رسما مسافرگیری این خط آغاز می‌شود.

قالی‌باف با بیان اینکه خط ۶ مترو نیز حداکثر تا ۴۵ روز آینده افتتاح می‌شود، گفت که هم‌زمان با راه‌اندازی خط ۷ نیز شاهد یک اتفاق دیگر در محدوده محله گیشا هستیم به طوری‌که پل فلزی گیشا نیز به‌طور کامل جمع‌آوری می‌شود و در این نقطه شاهد تقاطع سه تونل خط ۷، خط ۶ و تونل خودرو هستیم.

وی با بیان اینکه تا نیمه اردیبهشت ۱۰ ایستگاه دیگر مترو افتتاح می‌شود، گفت که خط ۷ تا ایستگاه میدان صنعت پیش می‌رود و از آنجایی که یک مشکلی در بحث تملک یک ایستگاه مانده به میدان صنعت داریم باید بگویم که اوایل اردیبهشت ماه مترو به میدان صنعت می‌رسد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه