روزشمار: ۷ اسفند؛ کارناوال «گوا» هند

محبوبه پوریوسفی
محبوبه پوریوسفی شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
روزشمار: ۷ اسفند؛ کارناوال «گوا» هند

کارناوال «گوا» هند مشهورترین جشن ایالت گوا کشور هند است که از قرن هجدهم به بعد هرساله در چنین روزی به عنوان پیش‌درآمد و مقدمه پرهیز از خوردن برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها در ایام روزه‌داری برگزار می‌شود.

کارناوال گوا رویدادی منحصر به فرد و در انحصار ایالت گوا در کشور هند به شمار می‌آید و توسط پرتغالی‌ها که به مدت بیش از ۵۰۰ سال بر این ایالت حکومت می‌کردند، مرسوم شد. رژه‌های رنگارنگ عظیم با حضور گروه‌های موسیقی، جایگاه‌های سیار و رقص در شهرهای مختلف این ایالت برگزار می‌شود.

کارناوال گوا

شب‌های این کارناوال به معنی برگزاری ضیافت‌های جدی و واقعی در هر کجایی که حضور داشته باشید، است. سعی کنید جشن‌های روز پایانی این کارناوال را از دست ندهید که با رقص مشهور قرمز و سیاه که توسط کلوپ ملی شهر پانجی برگزار می‌شود، به پایان می‌رسد.

کارناوال گوارژه جایگاه‌های سیار با همکاری دپارتمان گردشگری این ایالت برگزار می‌شود. رژه جایگاه‌های سیار در شهر پانجی توسط یک جایگاه سیار ویژه که میزبان پادشاه کارناوال است، رهبری می‌شود. این جایگاه سیار ویژه تزئین شده، فرمان خوردن، آشامیدن و شادی کردن را اعلام خواهد کرد. گرچه این جشن سه روزه در ابتدا توسط مسیحیان برگزار می‌شد اما با انواع خوشگذرانی و تفریحات هندوها و انواع رقص های غربی تلفیق شد و امروزه به نمایش باشکوه و مجلل انواع رویدادها تبدیل شده است. گرچه این کارناوال به عنوان جشن مردم محلی آغاز شد، اما امروزه مرزهای این کشور را درنوردیده و هزاران نفر از سراسر جهان را جلب می‌کند.

خاستگاه، ریشه‌ها و ماهیت این کارناوال را می‌توان در جشن‌های تفریحی و خوشگذارانی رم و یونان باستان دنبال کرد. این کارناوال‌ها در مستعمرات اسپانیا و پرتغال آغاز شد و به تدریج به خاطر ترانه‌ها، رقص و نوشیدنی‌های آنها شهرت یافت. ریاست این کارناوال به عهده پادشاه کارناوال است که در روز افتتاحیه این کارناوال به افرادش دستور برگزاری ضیافت را می‌دهد.

کارناوال گواپادشاه کارناوال یا پادشاه هرج و مرج، شخصیتی است برگرفته از Momus، خدای طنز و انتقاد یونان. او معمولاً در حال برداشتن ماسک به تصویر کشیده می‌شود.

برای شرکت در این کارناوال نیازی به تهیه بلیط نیست! همه به این ضیافت دعوت هستید. پس لباس‌های راحتی شاد خود را بپوشید، کفش راحت و خوب به پا کنید و برای شرکت در این ضیافت به سبک گوا که به مدت سه روز برگزار می‌شود، آماده شوید. این ضیافت، به نظر ضیافت سال است و تجربه‌ای است که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد.

در همین روز:

  • درگذشت علامه «علی‌‏اكبر دهخدا» نويسنده لغت‌‏نامه بزرگ دهخدا (۱۳۳۴ شمسی)
  • سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع
  • جلوس «شاه اسماعيل دوم» در قزوين (۹۸۴ قمری)
  • کارناوال گل بازی برزیل
  • جشنواره شکلات آمستردام
  • جشنواره جنگ پرتقال ایتالیا
  • کارناوال گوا هند
  • روز ملی «كويت»

مطالب مرتبط:

منبع ilikevents

دیدگاه