غیر بهداشتی ترین اشیای هتل ها کدامند؟

عدنان ایرانی
عدنان ایرانی دوشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۰
غیر بهداشتی ترین اشیای هتل ها کدامند؟

موقع ورود به هتل نباید گول ظاهر زیبای اتاق‌ها را بخوریم و به همه چیز دست بزنیم چون باکتری و میکروب‌های مخفی برای از بین رفتن باید ضدعفونی شوند.

اتاق یک هتل متوسط کثیف‌تر از یک خانه معمولی، مدرسه یا حتی هواپیما است. با توجه به مطالعات، خدمتکاران یک چرخ سریع در اتاق‌ها می‌زنند و به‌ندرت بعضی موارد مانند سطل یخ خود را ضدعفونی می‌کنند. احتمال دارد میکروب‌ها و احتمالا یک بیماری در اتاق هتل منتظر ما باشد.

پژوهشی با عنوان بهداشت هتل، مناطق پرباکتری در هتل‌ها را پیدا کرد، که حمام و کنترل از راه دور از پرباکتری‌ترین‌ مکان‌ها بودند. در حالی که در بررسی اخبار شبکه ABC شامل ليوان شيشه‌ای هم می‌شود که بسیار کثیف است.

آن‌ها می‌توانند یک خطر بسیار جدی برای سلامتی باشند. اجازه ندهید اتاقی که به‌ظاهر پاک است شما را گول بزند. حتی گران‌ترین و جذاب‌ترین اتاق‌های هتل هم میکروب‌های مخفی دارند. اگر تخت‌ خواب‌ها به تمیزی چیده شده‌اند، به‌معنای پاک بودن ملافه‌ها نیست.

حمام و کنترل‌ها پرباکتری‌ترین چیزها در هتل هستند!

اگر فرش شما بی‌عیب به نظر می‌رسد به‌معنای این نیست که با جارو برقی تمیز شده است.

برخی از مکان‌هایی که زیاد لمس می‌شوند مانند تلفن‌ها، کلید برق، بالشت‌ها به میکروب و باکتری‌های مضر آلوده است. همیشه به یاد داشته باشید که به‌درستی اتاق خود را بررسی کنید و دستمال مرطوب ضدعفونی به‌همراه داشته باشید که همه اشیائی که به میکروب آلوده هستند را پاک کنید.

۱۰ چیزی که در هتل نباید  به آنها دست زد

واقعیت ترسناک: کنترل شما ممکن است به‌اندازه توالت شما باکتری داشته باشد!

باور بکنید یا نه، کنترل تلویزیون یکی از کثیف ترین موارد در اتاق‌های هتل است. کارکنان هتل یک چرخ سریع در اتاق‌ها می‌زنند و به‌ندرت موارد تصادفی مانند کنترل را ضدعفونی می‌کنند.

۱۰ چیزی که در هتل نباید  به آنها دست زد

طبق یک بررسی از ۵ هتل زنجیره‌ای در کشور آمریکا، تلفن‌ها حاوی باکتری بودند. مردم کمی تلفن را لمس می‌کنند، ولی آن‌ها به درون‌شان استنشاق می‌کنند، که سبب می‌شود میکروب به‌سادگی گسترش یابد. در حقیقت اغلب بسیاری از خدمتکاران آن‌ها را تمیز نمی‌کنند.

اگر شما سعی دارید از آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری کنید، دستمال مرطوب ضدعفونی‌کننده همراه خود داشته باشید و قبل از استفاده از تلفن آن را پاک کنید.

۱۰ چیزی که در هتل نباید  به آنها دست زد

قبل از لمس کردن حمام به‌خصوص سینک حمام، مراقب باشید. با توجه به مطالعاتی با عنوان هتل‌های در معرض کثیفی، در هتل‌های ۳ ستاره «مخمرها» (yeast)، «کوکسی‌های گرم مثبت» (gram-positive cocci) و «کوکسی‌های گرم مثبت نوع ۲» (gram-positive cocci, type 2) را تست می‌کنند که همه آن‌ها در حمام وجود دارند.

۱۰ چیزی که در هتل نباید  به آنها دست زد

تشک و فرش خود را قبل از خوابیدن روی آن چک کنید. بهتر است به‌همراه خود جای خواب خود را به هتل بیارید.

مشکلات تختخواب مانند چیزهای مخفی در درزهای توی تشک، بالا تختی و جعبه فنری هستند. تعجب نکنید اگر آن‌ها راهی به‌جای خواب شما پیدا کرده باشند!

۱۰ چیزی که در هتل نباید  به آنها دست زد

یک مورد دیگر وجود دارد که خدمتکاران هتل از آن به‌سادگی می‌گذرند که پر از آلودگی و میکروب است، یخچال است.

نکته: اگر شما واقعا به یخ نیاز دارید، تماس بگیرید و کیسه پلاستیکی برای نگهداری یخ درخواست دهید. این روش از نوشیدن یخ آلوده به باکتری‌های مضر جلوگیری می‌کند.

اگر قصد سفر به مقاصد خارجی یا داخلی را دارید و به‌دنبال هتل مناسب می‌گردید، کجارو فهرست کاملی از هتل ها را در اختیار شما قرار داده است تا سفر بهتر و برنامه‌ریزی شده‌ای به مقصد خود داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه