شکایت جمعی از رستوران داران از برند اکبر جوجه

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۵
شکایت جمعی از رستوران داران از برند اکبر جوجه

جمعی از رستوران‌داران شکایتی را از اداره مالکیت صنعتی به دلیل آنچه آنها انحصاری کردن یک غذای محلی (اکبر جوجه) به نام یک فرد خاص عنوان کردند به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه دادند.

جمعی از رستوران‌داران کشور شکوائیه‌ای را از اداره مالکیت صنعتی به دلیل آنچه آنها انحصاری کردن یک غذای محلی (اکبر جوجه) به نام یک فرد خاص عنوان کردند را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه دادند.

اکبر جوجه

در بخشی از این شکوائیه آمده است:

غذای محلی و معروف اکبر جوجه از دهه چهل در نواحی شمال کشور و در مجالس و رستوران‌ها به عنوان غذای محلی مانند سایر غذاها از قبیل میرزاقاسمی، جوجه ناردون، فسنجان و بسیاری دیگر از غذاهای محلی مورد طبخ قرار می‌گیرد. اما متاسفانه اداره مالکیت صنعتی در اقدامی غیرمرسوم و شائبه‌برانگیز اقدام به ثبت نام اکبر جوجه در قالب علامت کرده و مالکیت تبلیغ و توزیع این غذا را در انحصار یک شخص قرار داده است.

در بخش دیگری از این نامه اعتراضی با تاکید بر اینکه اداره مالکیت صنعتی با ثبت نام غذای اکبرجوجه در قالب علامت تجاری عملا دیگر رستوران‌داران را از تبلیغ و طبخ این غذای محلی منع کرده و توزیع غذای فوق را منحصرا در اختیار یک شخص قرار داده عنوان شده است: اگر رستوران‌داری غذای اکبر جوجه را تبلیغ و یا توزیع کند مالک این علامت قانونا حق داشته علیه وی شکایت و کلیه تبلیغاتی که نام اکبر جوجه در آن ذکر شده را جمع‌آوری و امحا کند در حالی‌که حق طبیعی هر رستوران‌داری است که غذاهای مورد عرضه را به صور مختلف تبلیغ کند که متاسفانه مالک این علامت با حق قانونی ایجاد شده برای وی، علیه رستوران‌دارانی که بدون اجازه اقدام به تبلیغ غذای اکبر جوجه کنند به شدت برخورد می‌کند. رستوران‌داران در پایان این نامه انحصاری کردن نام این غذای محلی را بر خلاف رویه مرسوم و اصل رقابت آزاد دانسته و از مراجع ذی‌صلاح خواستار رسیدگی به این معضل شده‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه