افزایش ۵۰ درصدی ورود گردشگر به ایران

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
افزایش ۵۰ درصدی ورود گردشگر به ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور از افزایش ۵٠ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در ١٠ماهه نخست سال جاری خبر داد.

«زهرا احمدی‌پور» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ضمن اشاره به آمار افزایشی جمعیت توریست‌های واردشده به کشور در سال جاری، گفت:

در ۱۰ ماهه سال جاری و با حاکم شدن فضای پسابرجام در ایران اسلامی شاهد افزایش چشم‌گیر گردشگر در کشور بوده‌ایم که بیشترین آمار این افزایش متعلق به توریست‌های اروپایی است.

وی افزود که ورود گردشگر خارجی به کشور در ماه‌های اخیر از ١٠۴ درصد متعلق به کشور فرانسه تا ١٣ درصد ویژه توریست‌های روسیه و ایتالیا متغیر بوده که به صورت میانگین این رشد معادل ۵ درصد بوده است.

توریست خارجی

معاون رئیس‌جمهور درباره علل رشد این میزان توریست در سال جاری، بیان کرد:

یکی از علل این امر، پوشش ظرفیت‌های گردشگری ایران اسلامی در هشت نشریه معتبر گردشگری بین‌المللی است که خوشبختانه توانسته در افزایش جمعیت توریست‌های ایران نقش ویژه‌ای ایفا کند.

توریست خارجی

احمدی‌پور درباره واگذاری زیرساخت‌های گردشگری به بخش خصوصی نیز گفت که آمار مشخص در این‌باره وجود دارد اما اکنون بیان آن به‌طور دقیق میسر نیست هرچند بر اساس سیاست‌های مأخوذه دولت در فضای پسابرجام و در سال‌های اخیر با توجه به ضرورت تسهیل شرایط ورود گردشگر به کشور، اقدامات خوبی در زمینه واگذاری زیرساخت‌ها به خصوص در حوزه اسکان به بخش خصوصی انجام شده است.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه