پیاده روی یک روزه در طبیعت پیرامون پراگ

حمید حسن‌زاده
حمید حسن‌زاده چهار شنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
پیاده روی یک روزه در طبیعت پیرامون پراگ

جذابیت گردشگری در کشف مکان‌های بکر و نادیده نهفته است. با کجارو همراه باشید تا درباره برنامه‌ی پیاده‌روی یک روزه در اطراف پراگ بخوانید.

همزمان با افزایش جمعیت در پراگ، این شهر به ویژه در ماه‌های گرم سال مملو از جمعیت است. دلیل بازدید گردشگران مشهود است: تاریخی به درازای قرون، معماری باشکوه، فرهنگ مدرن، غذاهای ارزان و نوشیدنی‌های فرح‌بخش همگی برای ساختن تعطیلاتی فوق‌العاده دست در دست یکدیگر می‌دهند.

مسیر پیاده‌روی 

برای درک ارزش واقعی شهر، باید از بازدید صرف خیابان‌های مشهور فراتر رفت. جمهوری چک طبیعتی دلکش دارد و نیازی نیست برای دیدنش مسافتی طولانی را طی کنید. در این مقاله می‌خواهم درباره‌ای گردشی یک روزه در طبیعت پیرامون پراگ صحبت کنیم.

طبیعت پراگ

قلعه کارل‌اشتین

برای شروع گردش به قطار شهر کارل‌اشتین (مدت سفر: ۴۰ دقیقه، هزینه: ۹ تومان) در ایستگاه قطار پراگ سوار شوید. در روبروی ایستگاه قطار کارل‌اشتین تعدادی کافه مشاهده خواهید کرد.

از میان شهر به بالای تپه صعود کنید و در مسیر خود از دیدن مغازه‌های جذاب لذت ببرید تا به قلعه کارل‌اشتین برسید.

پراگ

خود قلعه جاذبه‌ی گردشگری محسوب می‌شود، در نتیجه شلوغ بودن این محل کاملا طبیعی است. قلعه کارل‌اشتین به سال ۱۳۴۸ توسط شاه چارلز چهارم، یکی از مهم‌ترین چهره‌های تاریخی قرن، بنا شده است. علاوه‌بر مقام پادشاه بوهم، او امپراطور روم مقدس بود و از این رو تاثیری شگرف بر ابنیه پراگ داشت.

قلعه کارل‌اشتین

می‌توانید از قسمت‌های بیرونی قلعه بدون خرید بلیط دیدن کنید و مناظر دیوارها را تماشا کنید. اگر علاقه‌مندید که وارد قلعه شوید در زیر اطلاعاتی مهم در این‌باره وجود دارد.

  • هزینه بازدید: ۴۰ هزار تومان برای بزرگسالان و ۳۰ هزار تومان برای کودکان
  • مکان: بالای تپه‌ای در شهر کارل‌اشتین
  • تورهای موجود: صف خرید بلیط طولانی است. بنابراین برای ثبت نام تور باید از پراگ اقدام کنید

    قلعه کارل‌اشتین

در لبه شمالی قلعه مسیری را خواهید یافت که به درون جنگل راه دارد. ابتدا مدتی در میان درختان به جلو قدم خواهید نهاد، سپس به روستایی وارد می‌شوید و پس از آن مسیر در جاده‌ای ادامه می‌یابد. مسیرهایی در جاده برای گردشی کوتاه (اگر تمایل داشتید) در جنگل وجود دارد. کمی که مسافت جاده را طی کنید به شهر کوچک مورینا خواهید رسید.

به سمت نواحی بیرونی شهر بروید و سپس از سمت چپ و از میان مزارع از تپه بالا بروید. این مسیر به اولین معدن ختم می‌شود.

معدن ولکا آمریکا (Velka Amerika)

معدن ولکا آمریکا

چه کسی فکرش را می‌کرد که یک معدن انقدر زیبا باشد؟ این معدن در اوایل قرن بیستم برای دستیابی به سنگ آهک حفاری شده بود و از همان وقت دست‌نخورده باقی مانده است. آب این مکان پست را پر کرده و دریاچه‌ای بوجود آورده که در برخی نقاط تا ۱۸ متر عمق دارد.

معدن ولکا آمریکا ۸۰۰ متر درازا دارد و از شرق وارد آن خواهید شد. توصیه می‌کنم از کرانه جنوبی تا منتهای غربی پیاده‌روی کنید. در این جهت جاده‌ای امن وجود دارد (که منظره ندارد)، اما مسیری در لبه معدن هست که منظره‌ای فوق‌العاده دارد اما اندکی صعب‌العبور و خطرناک است. اگر از این مسیر می‌روید حتما احتیاط کنید. بهترین محل عکاسی در انتهای غربی قرار گرفته است.

معدن ولکا آمریکا

از این به بعد مسیر را در جهت غرب دنبال کنید. در این راه از کنار معدنی به نام «مکزیکو» عبور خواهید کرد، البته برای تماشای این معدن باید از درختی بالا بروید تا دید پیدا کنید. اندکی بعد به معدنی دیگر برخواهید خورد. نام این معدن «اسمال آمریکا» است و در آنجا مکان‌های مناسبی برای ایستادن و نگریستن مناظر دریاچه‌ی پایین‌دست و همچنین استراحت کردن وجود دارد.

حتما متوجه خواهید شد که مردم زیادی در این اطراف حضور ندارند: از گردشگران آماتور خبری نیست و تنها تعداد کمی با پای پیاده گام در مسیر می‌نهند. پیاده‌روی نسبتا طولانی‌ای (حداقل یک ساعت) پیش‌رو دارید اما جنگل باشکوه و مسیر مارپیچ هیجان‌انگیز گذر زمان را بی‌معنا جلوه می‌دهد.

اسواتی یان پد اسکالو (SVATÝ JAN POD SKALOU)

اسواتی یان پد اسکالو

ناگهان به شهر کوچک اسواتی یان پد اسکالو داخل می‌شوید، شهری که در میان دره‌ای خرم با تپه‌های سرسبز محاصره شده است. کانون توجه گردشگران این شهر به کلیسای جان مقدس منعطف است، کلیسایی با معماری باروک که به سال ۱۶۵۷ بنا شده و قطعا می‌ارزد از داخل آن هم بازدیدی کوتاه به عمل آورید.

ساختمان کلیسا بسیار ساده است اما جذابیت اصلی آن از اتاق‌هایی سرد و تاریک که در غارها ساخته شده‌اند نشات می‌گیرد.

طبیعت پراگ

تعدادی انگشت‌شمار کافه و رستوران در شهر وجود دارد که به نظر محل مناسبی برای صرف غذا هستند. اگر به موقع به این محل برسید، می‌توانید غذای خود را در فضای باز میل کنید و خستگی پیاده‌روی را از خود بدر کنید.

آخر پیاده‌روی در راستای جاده‌ها ادامه می‌یابد: البته این جاده‌ها به هیچ‌وجه شلوغ نیستند و در طول مسیر تا نزدیک شدن به اولین حوزه شهری مناظر فوق‌العاده‌ای چشم بیننده را به خود جلب می‌کند.

اطراف پراگ

توقف بعدی برون (Beroun) نامیده می‌شود و جمعیتی بالغ‌بر ۲۰ هزار نفر دارد. از اینجا می‌توانید بوسیله قطاری به پراگ نقل مکان کنید (با هزینه‌ای حدود ۱۰ هزار تومان).

کل گردش بیشتر زمان روز را به خود اختصاص می‌دهد، اگر در مسیر توقفی داشته باشید و از قلعه کارل‌اشتین بازدید کنید. این روشی عالی برای کشف مناظر بی‌نظیر جمهوری چک است که در برنامه اقامت‌تان در پراگ می‌توانید لحاظ کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه