معرفی بهترین رستوران های تهران؛ از مسلم تا تهران ۳۶۰

معصومه صادقپور
معصومه صادقپور شنبه، ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
معرفی بهترین رستوران های تهران؛ از مسلم تا تهران ۳۶۰

رستوران های تهران با فضاهای متفاوت، مکان‌های مناسبی برای صرف غذا، گذران وقت و برگزاری مراسم دورهمی و جشن تولد است.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۳/۲۰ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ به‌روزرسانی شده است.

امروزه با توجه به محدودیت‌های زندگی آپارتمانی و کمبود فضای کافی خانه‌ها در شهرهای بزرگ، به‌ویژه تهران، بسیاری از میهمانی‌های خانوادگی و دوستانه در محیط بیرون از خانه و در بهترین رستوران های تهران برگزار می‌شود؛ از این‌رو، رستوران‌‌ها به یکی از تفریحات رایج در میان مردم و مکان‌هایی برای صرف غذا، گذران وقت و برگزاری مراسم جشن تولد، سالگرد ازدواج و دور‌همی‌ها تبدیل شده است.

بعضی از افراد به محیط دنج و آرام و برخی به فضاهای شاد و پرنشاط علاقه دارند. بعضی‌ها غذاهای سنتی و اصیل ایرانی و برخی دیگر غذاهای فرنگی و فست‌فود را انتخاب می‌کنند. رستوران‌های تهران تنوع زیادی دارند و هریک از آن‌ها با توجه به امکانات، نوع غذا و رده قیمت، مورد توجه عده خاصی قرار می‌گیرند. در این مقاله با شناخت بهترین رستوران‌های تهران، از رستوران‌های سنتی با موسیقی زنده گرفته تا رستوران‌های فست فود، تجربه جدیدی از رستوران گردی خواهید داشت.

بهترین رستوران های تهران:

در ادامه با معرفی جامع بهترین رستوران های تهران با ما همراه باشید.

رستوران تهران بین

  • آدرس: سعادت‌آباد، سرو غربی، خیابان ریاضی بخشایش، کوچه ۱۷، پنت هاوس برج عرفان، طبقه ۹ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۲۱۳۱۹۸۱ ۰۲۱ - ۲۲۰۷۲۰۵۳ ۰۲۱
  • ساعت سرو صبحانه بوفه: شنبه تا چهارشنبه در یک سانس از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۰:۳۰ و پنجشنبه، جمعه در دو سانس از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰:۱۵ و ۱۰:۳۰ تا ۱۲ 
  • ساعت فعالیت: از ۷:۳۰ تا ۲۴
  • آدرس سایت: tehranbeenmenu.ir
  • صفحه اینستاگرام: tehranbeen_restaurant@

«رستوران تهران بین» از رستوران‌های لوکس و مجلل تهران به شمار می‌رود که طراحی داخلی آن، در بدو ورود نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و به تحسین و تمجید وا می‌دارد. این رستوران چشم‌اندازی زیبا از شرق، غرب، شمال و جنوب تهران را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد. فضای زیبا و لاکچری، غذاهای باکیفیت و پرسنل مجرب و خوش‌برخورد رستوران، شرایط مناسبی برای برگزاری مراسم جشن تولد، دورهمی و ثبت خاطرات خوش میهمانان فراهم آورده است. 

رستوران تهران بین

منبع عکس: اینستاگرام tehranbeen_restaurant، عکاس: نامشخص

تهران بین، از چندین بخش شامل رستوران با ظرفیت ۱۵۰ نفر، کافه با ظرفیت ۵۰ نفر، سالن VIP با ظرفیت ۵۰ نفر و سالن CIPبا ظرفیت ۲۲ نفر تشکیل می‌شود؛ هر بخش این رستوران با مبلمانی خاص، پرده‌های زیبا و لوسترهای جذاب و متفاوت، برای جلب رضایت افراد با سلیقه‌‌های گوناگون طراحی شده است. شما می‌توانید با هماهنگی و رزرو قبلی، دیزاین جشن خود را به مجموعه بسپارید و مراسمی رویایی برای خود و خانواده رقم بزنید.  

بوفه صبحانه رستوران تهران‌ بین شامل کره، پنیر، خامه، مربا، عسل، ژامبون، نیمرو، املت (گوجه‌فرنگی و سبزیجات)، خوراک لوبیا، خوراک عدسی، سوسیس، پنکیک، میرزا قاسمی، کشک بادمجان، آجیل و میوه خشک، نان و شیرینی، چای و دمنوش می‌شود. در این رستوران می‌توانید انواع پیش‌غذا، سالاد، سوپ روز، کباب‌ها (لقمه، وزیری، جوجه، برگ ممتاز، شیشلیک، آدانا و مصری)، باقالی پلو با گوشت گوسفندی، ته‌چین دنده گوسفندی، قزل‌آلا کبابی، انواع استیک، میگو و ماهی سالمون نروژی با سس مرکبات را سفارش دهید.

انواع پنه و پاستا (بیف استراگانوف، فیلتو، پیکن استراگانوف و پنه آلفردو)، فیله استریپس، برگرها (چوریستو برگر، همبرگر، چیز برگر، هالوپینو برگر، مانستر، میکس برگر و ماشروم برگر)، انواع پیتزا در دو سایز مدیوم و لارج (رست بیف، استیک، سبزیجات، سوجوک ترکی، مارگاریتا، پپرونی، نوستالژی و چیلی استیک)، پاستا و اسپاگتی در منوی تهران‌ بین موجود است. همچنین قهوه‌های سرد و گرم، انواع بستنی، شاورما، موکتل، اسموتی، شیک، کیک، باقلوا، چای و دمنوش در کافه سرو می‌شود.

کاخ رستوران لیدوما

«کاخ رستوران لیدوما» یکی از رستوران‎‌های لوکس تهران به شمار می‌رود که در طبقه بالای مرکز خرید لیدوما قرار دارد و با ظرفیت پذیرایی از ۵۰۰ نفر شامل فضای مسقف، یک فضای روباز و فضای VIP (وی‌آی‌پی) برای قرارهای کاری و روف گاردن اختصاصی با دیزاین‌های ویژه برای برگزاری میهمانی و جشن‌ تولدهای خاطره‌انگیز است. معماری شگفت‌انگیز، سقف گنبدی، دکوراسیون زیبا، میز و صندلی‌های سلطنتی و لوسترهای مجلل رستوران لیدوما نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند.

کاخ رستوران لیدوما تهران

منبع عکس: اینستاگرام lidomapalace، عکاس: نامشخص

کافه رستوران لیدوما که به‌عنوان یکی از کافه های لوکس تهران شهرت دارد، در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام از میهمانان پذیرایی می‌کند. برای صبحانه می‌توانید صبحانه انگلیسی، امریکن میکس، املت بیکن، بشقاب مکزیکی، صبحانه ایرانی، املت سبزیجات و املت اسفناج رژیمی سفارش دهید. در منو انواع پیش‌غذا (سوپ مخصوص کاخ، نان سیر، اسپرینگ رول، قارچ سرخ‌شده، سیب‌زمینی سرخ‌شده و بورانی) و سالاد (ویژه کاخ، سزار، گاردن، انتروکت و مدیترانه‌ای) به‌ چشم می‌خورد. 

از غذاهای خوشمزه‌ ایرانی کاخ رستوران لیدوما می‌توان به انواع کباب‌ها (شیشلیک، برگ مخصوص، جوجه، لقمه زعفرانی، شاه‌پسند کاخ)، شیرین پلو با گوشت بره، چلو ماهیچه مخصوص، چلو گردن، باقالی پلو و سردست بره همایونی اشاره کرد. همچنین انواع غذاهای دریایی مانند ماهی قزل‌آلا سوخاری و کبابی، ماهی سالمون، بشقاب دریایی کاخ، کالاماری کریسپی و میگو قابل سفارش است.

طرفداران غذاهای فرنگی می‌توانند فیله استیک مخصوص، ریبای استیک، شاتو بریان، لم چاپس، فاهیتا گوشت و چیکن، چیکن پی‌کاتا، بشقاب سبزیجات، انواع پاستا (چیکن آلفردو، پنه میگو با سس آلفردو و فنوچینی گوشت) و ساندویچ‌ها را در رستوران لیدوما امتحان کنند. در منو انواع قهوه‌های گرم و سرد، قهوه‌های دمی، چای و دمنوش، انواع ماکتل، اسموتی، آب‌میوه فصل، نوشیدنی سرد سنتی، شیک، کیک و دسر موجود است. کیفیت خوب غذاها، سرویس‌دهی مناسب و رفتار خوب کارکنان این رستوران، روز خوشی را برای میهمانان رقم می‌زند.

رستوران گردان برج میلاد

  • آدرس: بزرگره همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل‌الله نوری، ورودی برج میلاد، برج میلاد، طبقه ششم (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۹-۸۸۶۲۰۳۵۸ ۰۲۱ - ۷۲۸۰۹ ۰۲۱  
  • ساعت فعالیت: از هشت تا ۱۹ و ۱۹:۳۰ تا ۲۳:۵۵
  • صفحه اینستاگرام: tehran360restaurant@

«رستوران گردان برج میلاد» یا «تهران ۳۶۰» در ارتفاع ۲۷۶ متری، از رستوران‌های پرطرفدار تهران است که در بلندترین برج ایران قرار دارد. این رستوران علاوه بر غذاهای متنوع و لذیذ، چشم‌انداز زیبایی از شهر تهران را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد. رستوران مزبور که ظرفیت پذیرایی از ۴۰۰ نفر را دارد، هر یک ساعت، یک دور کامل ۳۶۰ درجه می‌چرخد. رستوران گردان در فضایی زیبا و مدرن با پکیج‌های بادکنک‌آرایی و گل‌آرایی آماده برگزاری مراسم جشن تولد، سالگرد ازدواج، جشن عقد و... است.

رستوران گردان برج میلاد تهران

منبع عکس: اینستاگرام tehran360restaurant، عکاس: نامشخص

در منوی رستوران گردان برج میلاد، انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی به چشم می‌خورد. بوفه صبحانه شامل املت، سوسیس تخم‌مرغ، عدسی، شیر برنج، شاک‌شوکا، پیتزا لقمه‌ای، انواع مربا، کره، پنیر، عسل، ارده شیره و نوشیدنی‌های گرم و سرد می‌شود. بوفه سالاد بار با پیش‌غذاهای سرد و گرم، انواع سالاد و دسر طرفداران بسیاری دارد.

در وعده ناهار و شام می‌توانید با پرداخت هزینه ورودی، بدون محدودیت از غذاهای بوفه رستوران گردان استفاده کنید. این غذاها شامل کباب کوبیده، جوجه‌کباب، خورشت‌ها (قیمه بادمجان، قورمه سبزی و فسنجان)، شیرین پلو با مرغ، باقالی پلو، کوفته ازمیری، سبزیجات بخارپز، لازانیا، چیکن استراگانوف، پاستا و رولت گوشت است. در منوی ناهار غذاهایی مانند اکبر جوجه، ماهی قزل‌آلا، زرشک پلو با مرغ، کباب برگ گوسفندی، شیشلیک، باقالی پلو با گوشت ماهیچه و گردن وجود دارد. در وعده شام نیز انواع فست‌فود مانند پیتزا و پاستا، غذاهای بین‌المللی، فینگرفود، سالاد بار و دسر بار به‌صورت سلف سرویس ارائه می‌شود.

کشتی رستوران رویال لانژ

  • آدرس: بزرگراه همت، بلوار کاشان، بلوار موج، بلوار صدف، روبه‌روی مرکز تجاری باملند (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۱۶۹۳۲۰۹ ۰۹۱۲ 
  • ساعت فعالیت: ۱۴ تا ۲۴
  • صفحه اینستاگرام: royallounge_restaurant@

«رستوران رویال لانژ» در مجموعه باملند دریاچه چیتگر قرار دارد که در یک کشتی تفریحی دو طبقه از میهمانان پذیرایی می‌کند. در این کشتی می‌توانید مراسم جشن‎ تولد، سالگرد ازدواج و... را با چشم‌اندازی زیبا از دریاچه برگزار کنید. با هماهنگی رستوران می‌توانید کشتی را به‌طور اختصاصی رزرو کنید، دیزاین مورد نظر را به کارکنان رستوران بسپارید و شبی متفاوت و خاطره‌انگیز برای خود و خانواده رقم بزنید. 

 کشتی رستوران رویال لانژ باملند تهران

منبع عکس: اینستاگرام royallounge_restaurant، عکاس: نامشخص

رویال لانژ در ساعات خاصی از روزهای آخر هفته همانند کشتی واقعی روی دریاچه به حرکت در می‌آید و در زمان حرکت، موسیقی زنده شاد اجرا می‌شود؛ البته برای اینکه در زمان حرکت، داخل کشتی باشید، باید ورودی نسبتا گران‌قیمتی پرداخت کنید.

در رستوران رویال لانژ باملند می‌توانید انواع پیش‌غذا و سالاد (بیف اسپیناج، چیکن سزار، مانزر، پیاتو دی وردوره، پاتاتا اسپشیال و پاتاتا کاپه سانته)، بیف استیک (شاتو بریان، ریبای، کریول، فیلیتو، میکس گریل استیک، میکس پلاس و میکس رویال)، چیکن (پارمزان، سوئیت چیلی، سوپریوم و اسپیناج)، غذاهای دریایی (پیاتو مارینو، شریمپ گریل، فیلیت سالمون نروژی) و پاستاها (فیلیت ماری نیرا آلفورنو، پولو آلفردو آلفورنو، پولو پستو آلفورنو، پامبرتو آلفردو آلفورنو و دی وردوره آلفردو آلفورنو) را سفارش دهید.

منوی کافه رویال لانژ شامل قهوه‌های سرد و گرم، چای، دمنوش (آرامش، بهارستان و انرژی)، ماکتیل (کازابلانکا، موهیتو، رد موهیتو، لیموناد، بلو اسکای و لیدی درینک)، آب‌میوه‌های طبیعی، اسموتی، شیک، باقلوا، کیک (موکا، شکلات و هویج) و دسر قابل‌سفارش است.

رستوران آجودانیه

  • آدرس: خیابان موحد دانش، ضلع غربی خیابان سباری، باشگاه آجودانیه (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۲۲۹۲۵۲ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۲۳
  • آدرس سایت: refahiajoudanieh.com
  • بهترین رستوران های تهران برای تولد

مجموعه آجودانیه با مساحت حدودی هفت هکتار، یک مجموعه رفاهی ورزشی است که در شمال تهران در محیطی زیبا و خوش‌آب‌وهوا قرار دارد. این مجموعه، دارای تالارهای پذیرایی و همایش (زمرد و یاقوت)، رستوران‌ سرپوشیده فیروزه با ظرفیت ۲۰۰ نفر، باغ رستوران با ظرفیت ۲۰۰ نفر‌، رستوران آلاچیق‌، کافی‌شاپ با ظرفیت ۱۵۰ نفر و مجموعه ورزشی (استخر، سونا، جکوزی، باشگاه بدن‌سازی، زمین اسکیت، زمین تنیس و زمین بازی کودکان) می‌شود.

آلاچیق‌های چوبی رستوران آجودانیه تهران

منبع عکس: refahiajoudanieh.com، عکاس: نامشخص

رستوران آلاچیق‌ آجودانیه شامل تعدادی آلاچیق چوبی در محیطی سبز و زیبا است که با امکانات سرمایشی و گرمایشی مناسب به‌صورت چهارفصل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آلا‌چیق‌ها با ظرفیت‌های هشت، ۲۰ و ۳۵ نفره‌، امکان برگزاری مراسم تولد را فراهم می‌کند و از پرطرفدارترین بخش‌های این مجموعه است؛ البته باغ رستوران این مجموعه نیز گزینه‌ مناسبی برای برگزاری مراسم دورهمی در فضایی صمیمی و سرسبز به شمار می‌رود.

در رستوران آجودانیه می‌توانید انواع کباب، غذاهای ایرانی، غذاهای فرنگی، دریایی، پیش‌غذاهای لذیذ، تنقلات متنوع، میوه‌های فصل، انواع دمنوش، قهوه، نان تنوری و سرویس ویژه چای با سماور ذغالی را سفارش دهید.

رستوران خشت بهشت

  • آدرس: خیابان پیروزی، صد دستگاه، جنب کوچه ایلخان، پلاک ۵۲۴ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۳۳۰۰۵۱۶ ۰۲۱ - ۴۰۳۳۱۵۴۱ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۲۴
  • صفحه اینستاگرام: khesht.e.behesht@

«رستوران سنتی خشت بهشت» با نمای آجری و شیشه‌های رنگی زیبا، از بهترین رستوران‌های شرق تهران به شمار می‌رود که دارای محیطی کاملا خانوادگی است. به‌محض ورود به رستوران وجود ستون‌های آجری، نقاشی‎‌های سقف، لوسترها، حوض طولانی و پلکانی رستوران و گلدان‌های سبز کنار آن، نگاه شما را به‌ خود جلب می‌کند.

رستوران خشت بهشت تهران

منبع عکس: اینستاگرام khesht.e.behesht، عکاس: نامشخص

برای رفاه حال خانواده‌ها، دو طرف رستوران به فضاهای حجره‌مانند تفکیک و با فرش‌های زیبا و پشتی‌های سنتی مزین شده است؛ میز و صندلی‌هایی نیز کنار حوض وجود دارد که می‌توانید نشستن بر آن‌ها را انتخاب کنید. صدای جریان آب در حوض خشت بهشت، آرامش خاصی به فضا می‌دهد. این رستوران گزینه مناسبی برای برگزاری میهمانی و جشن تولد به شمار می‌رود. حجره‌ها دارای ظرفیت پنج، هشت، ۱۰، ۱۵ و ۳۰ نفره است. اتاق VIP مخصوص تولد نیز ظرفیت ۲۰ نفره دارد.

در رستوران خشت بهشت می‌توانید انواع غذاهای لذیذ ایرانی مانند انواع چلو کباب (بناب، لقمه، شیشلیک شاندیز، برگ گوسفندی، سلطانی، بختیاری، وزیری و جوجه زعفرانی)، چلو جوجه ترش گیلانی، چلو جوجه ماستی، باقالی‌پلو با ماهیچه، خوراک گردن، ته‌چین مرغ، ته‌چین گوشت، زرشک‌پلو با مرغ، ماهی تنوری، قزل‌آلا شکم‌پر، خوراک مرغ و بال کبابی را سفارش دهید. سینی‌های چهار نفره، ۶ نفره و ۱۰ نفره رستوران نیز برای خانواده‎‌ها بسیار مناسب است. همچنین خشت بهشت یکی از ارائه‌دهندگان دیزی در تهران است.

در منوی رستوران میرزا قاسمی، سوپ روز، سیب‌زمینی با سس آلفردو، پاستا (بیف و چیکن آلفردو)، ماست بورانی بادمجان، زیتون پرورده، انواع سالاد (سزار، کلم، فصل و شیرازی) و نوشیدنی‌های سنتی وجود دارد. در منوی کافه نیز انواع قهوه‌های گرم و سرد، نوشیدنی‌های سرد، دمنوش، آب‌میوه‌های طبیعی، شیک، کیک روز و باقلوا قابل سفارش است. در خشت بهشت قلیان سرو نمی‌شود.

سرای وکیل التجار

«رستوران سنتی وکیل التجار» یکی از بهترین رستوران‌های جنوب تهران است که به‌محض ورود، میهمانان خود را به دل تاریخ می‌برد. این رستوران، در گذشته‌های دور با نام سرای وکیل‌التجار یا سرای میزانی به‌عنوان سرایی برای تجارت خشکبار تاسیس شد و در دوره‌ای بدون کاربری ماند. این سرا در سال ۱۳۸۰ خورشیدی در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت، در سال ۱۳۹۰ مرمت آن آغاز شد و پس از ۶ سال در سال ۱۳۹۶، با هدف حفظ بناهای تاریخی و توسعه صنعت گردشگری با کاربری رستوران و شربت‌خانه فعالیت خود را آغاز کرد.

رستوران سنتی وکیل التجار تهران

منبع عکس: اینستاگرام vakiltojjar_cafe_restaurant، عکاس: نامشخص

از زیبایی‌های خیره‌کننده رستوران وکیل التجار می‌توان از سقف بلند، پنجره‌های نورگیر، دیوارهای آجری، حوضچه فیروزه‌ای و گلدان‌های زیبای اطراف آن، درب‌ و پنجره‌های چوبی با شیشه‌های رنگی زیبا، شمعدان‌های بلند و تابلوهای زیبا نام برد. نشانه‌های قدیمی را می‎‌توان در تزیینات داخلی، طراحی لباس کارکنان و طراحی منو نیز مشاهده کرد. این رستوران دارای سالن پذیرایی بزرگی است که در اطراف آن حجره‌هایی به چشم می‌خورد. این حجره‌ها که در پایین و بالای سالن اصلی قرار دارد، فضایی مناسب برای برگزاری جشن تولد و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است. 

در رستوران سنتی وکیل التجار می‌توانید انواع کباب (شیشلیک، لقمه بازاری، جوجه با استخوان و بدون استخوان، برگ افشاری و جوجه ترش)، باقالی پلو با ماهیچه شاندیزی و گردن گوسفندی، لوبیا پلو با گوشت بره، مرصع پلو با گوشت بره، آلبالو پلو، کلم‌پلو تهرانی، ماهی قزل‌آلا و چلو خورشت (خلال کرمانشاهی، مسما بادمجان و فسنجان) سفارش دهید. منوی پیش‌غذا و سالاد شامل میرزا قاسمی، آش رشته، آش گوجه، بورانی بادمجان، سالاد خاصه وکیل‌التجار، سالاد شیرازی، ماست و خیار، ترشی فصل و زیتون پررده است.

در شربت‌خانه انواع دمنوش (نعنا فلفلی، گل چای، سیب دارچین و بهار نارنج)، قهوه‌های‌ سرد و گرم، انواع شربت (خیار سکنجبین، اکسیر جوانی، به لیمو، سرکه شیره، عناب، لیمو نعنا)، آب‌میوه‌های طبیعی، بستنی، شیک، کیک، باقلوا و انواع چای را سفارش دهید.

رستوران بین‌المللی ۱۳۳

  • آدرس: بزرگراه رسالت شرق به غرب، قبل از تقاطع رشید، پلاک ۲۵۱ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۷۷۷۲۱۲۴۳ ۰۲۱ - ۷۷۷۲۲۸۸۵ ۰۲۱ - ۷۷۷۲۳۱۲۴ ۰۲۱ 
  • ساعت فعالیت رستوران: ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳ 
  • ساعت فعالیت کافی‌شاپ: ۱۲ تا ۲۳
  • صفحه اینستاگرام: restaurant.133@

«رستوران بین ‌المللی ۱۳۳»، از بهترین رستوران‌های شرق تهران است که ساختمانی دو طبقه و مجلل دارد. در میان سالن اصلی رستوران پیانویی زیبا به چشم می‌خورد که پیانیست مجموعه با نواختن آن هنگام صرف غذا، آرامش را به میهمانان هدیه می‌دهد.

رستوران بین‌المللی ۱۳۳ تهران

منبع عکس: اینستاگرام restaurant.133، عکاس: نامشخص

سالن وی‌آی‌پی در طبقه اول رستوران ۱۳۳، با طراحی شیک و مدرن آماده برگزاری‌ مراسم خاص و جشن تولد با دیزاین دلخواه میهمانان است. این سالن، ظرفیت پذیرایی ۷۰ نفر را دارد. شما می‌توانید با رزرو قبلی و انتخاب تم مورد نظر، جشن تولد خود را به این مجموعه بسپارید.

روف گاردن رستوران ۱۳۳ نیز فضایی دلنشین و آرام برای برگزاری جشن تولدهای خودمانی و کم‌جمعیت فراهم کرده است. تزیینات بادکنک‌آرایی و گل‌آرایی در این بخش مجموعه نیز با هماهنگی و رزرو قبلی انجام می‌پذیرد. در روف گاردن امکان سرو غذاهای ایرانی وجود ندارد و شما در این بخش می‌توانید انواع فست‌فود، پیتزا، قهوه، کیک و دسر را سفارش دهید.

از غذاهای لذیذ رستوران می‌توان به انواع کباب (لقمه، برگ، شیشلیک و جوجه)، ماهی قزل‌آلا، ماهی شوریده، سالمون نروژی، ته‌چین مرغ، باقالی پلو با ماهیچه گوسفندی، فیله استیک با سس مخصوص، انواع پیتزا، سالاد سزار و انواع نوشیدنی اشاره کرد. 

رستوران حس توران

  • آدرس: خیابان فرشته، خیابان نیلوفر، مجتمع رویال آدرس، طبقه دوم (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۷۵۴۲۶ ۰۲۱ - ۲۶۲۰۹۹۴۰ ۰۲۱ - ۲۶۲۰۹۹۳۰ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت رستوران: همه‌روزه از ساعت ۱۲ تا یک بامداد 
  • ساعت فعالیت کافه: از ساعت ۸:۳۰ تا یک بامداد
  • بوفه صبحانه: پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰ 
  • صفحه اینستاگرام: hestooran_restaurant@
  • صفحه اینستاگرام حس کافه: hescafe_cafe@

«رستوران حس توران» با مساحتی در حدود ۱,۵۰۰ متر مربع، یکی از رستوران‌های خوب تهران است که غذاهای ایرانی را با شیوه‌ای خلاقانه ارائه می‌دهد. در این رستوران، ترکیب اصالت و فرهنگ ایرانی با مدرنیته در اجرای طراحی داخلی، تزیینات، منوی رستوران و کافه، غذاها و دسرها به‌خوبی مشاهده می‌شود. معماری قدیمی، کاشی‌کاری‌ها، حوضچه و کوزه‌های سفالی در گوشه و کنار رستوران به‌همراه غذاهای لذیذ در ظروفی از جنس مس، خاطره‌ای خوش و به‌یادماندنی برای میهمانان ثبت می‌کند.

رستوران حس توران در تهران

منبع عکس: اینستاگرام hestooran_restaurant، عکاس: نامشخص

رستوران حس توران جایگاه‌های متنوعی برای میهمانان با سلیقه‌های متفاوت تدارک دیده است و با در اختیار داشتن کادر حرفه‌ای از بهترین آشپزها و کارکنانی مجرب، حس لذت غذاهای ایرانی را با طعمی ویژه به میهمانان خود ارائه می‌دهد. این رستوران دو سالن بزرگ و مجزا به نام‌های شاه‌نشین و خاص‌نشین دارد که فضای این سالن‌ها با ظرفیت پذیرش بالا، برای برگزاری مراسم میهمانی و جشن تولد بسیار مناسب است.

در رستوران حس توران می‌توانید پیش‌خورهای گرم و سرد، نسخه‌ها (انواع سالاد)، شورباها، آتش‌خورها (کباب‌های ایرانی)، ملغمه‌ها (خورشت‌های ایرانی)، ته‌تغاری‌ها (ته‌چین)، تفتان‌ها (غذاهای پخته‌شده بر آتش در ظروف مخصوص حس توران)، چلوک‌ها (پلوهای ایرانی) و نوشیدنی‌ها را سفارش دهید.

کافه ایرانی حس کافه نیز فضایی دلنشین برای دورهمی و صرف صبحانه، نوشیدنی‌، سالاد، شیرینی‌ها و لقمه‌های خوشمزه ایرانی است. در منوی حس کافه می‌توانید از طعم ته‌بندها، لقمه‌ها و نسخه‌ها (میان‌وعده)، سفیدبلوری‌ها و پالودها (بستنی و فالوده)، شکر پاره‌ها و پیشکش‌ها (شیرینی و تنقلات)، لب‌سوزها، لب‌دوزها و نوش‌داروها (نوشیدنی‌های گرم ایرانی)، شن جوش‌ها (قهوه‌های ایرانی)، نازنوش‌ها، خوش‌نوش‌ها و سوداب‌ها (نوشیدنی‌های سرد ایرانی) لذت ببرید.

رستوران عالی قاپو

  • آدرس: میدان ونک، ابتدای خیابان گاندی جنوبی، بین خیابان ۲۳ و ۲۵، پلاک ۵۵ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۸۸۷۸۷۲۰۲ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۱۴ و ۲۰ تا ۲۴
  • ساعت اجرای موسیقی زنده: هر شب از ساعت ۲۱
  • آدرس سایت: alighapoo.com

«رستوران سنتی عالی قاپو» در سال ۱۳۵۸ خورشیدی افتتاح شده است. این رستوران یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های پیشرو در سبک سنتی به شمار می‌رود که با توجه به کیفیت تهیه و طبخ غذا و استفاده از مواد ارگانیک، اصالت خود را حفظ کرده است. رستوران عالی قاپو با اجرای موسیقی زنده، فضایی دلنشین و شادی برای میهمانان ایجاد می‌کند. وجود طاق‌های قوسی‌شکل رنگی و مزین به آینه، گچ‌بری‌های زیبا، آینه‌کاری‌ سقف و نقاشی‌ روی دیوارها بر جذابیت این رستوران می‌افزاید. 

رستوران سنتی عالی قاپو

منبع عکس: alighapoo.com، عکاس: نامشخص

در بدو ورود به رستوران سنتی عالی قاپو یک میز اردور به‌‌صورت سلف سرویس وجود دارد که انواع سالاد و پیش‌غذا روی آن چیده شده است و می‌توانید بدون محدودیت از میان آن‌ها انتخاب کنید. غذای رستوران از روی منو انتخاب می‌شود و به‌صورت سلف سرویس نیست.

منو شامل انواع غذاهای ایرانی نظیر کباب‌ها (شیشلیک، لقمه، فیله کباب، کباب ترش، جوجه و جوجه ترش)، دیزی، ماهی قزل‌آلا، زرشک‌پلو با مرغ، ته‌چین مرغ، باقالی پلو با مرغ، شیرین پلو، خورشت قورمه سبزی، خورشت قیمه و خورشت فسنجان است. همچنین می‌توانید خوراک‌هایی نظیر شنیتسل مرغ و شنیتسل ماهی را سفارش دهید.

باقالی‌پلو با گوشت ماهیچه و گردن از محبوب‌ترین‌ غذاها و سینی کباب عالی قاپو (انواع کباب) از معروف‌ترین غذاهای رستوران است. دسرهایی همچون بستنی سنتی، شله‌زرد، میوه فصل، کرم کارامل و شیرینی نیز در منو وجود دارد. 

کافه رستوران شب‌های سرو

  • آدرس: سعادت‌آباد، تقاطع خیابان سرو غربی و بلوار پاکنژاد، پلاک ۷۹ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۲۳۶۳۳۱۱ ۰۲۱ - ۲۲۰۹۷۰۸۰ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۱۱ تا ۲۴
  • صفحه اینستاگرام: shabhayesaarv@

«رستوران سنتی شب‌های سرو» از رستوران‌های مشهور تهران در غرب پایتخت است که فضای دلنشین و کاملا خانوادگی و غذاهای لذیذ و باکیفیت آن، طرفداران بسیاری دارد. در این رستوران هر شب از ساعت ۲۰ تا ۲۴ موسیقی زنده پاپ، سنتی و محلی اجرا می‌شود و یکی از مکان‌های مناسب برای برگزاری دورهمی، جشن تولد و مراسم ویژه است.

رستوران شبهای سرو تهران

منبع عکس: اینستاگرام shabhayesaarv، عکاس: نامشخص

در رستوران شب‌های سرو می‌توانید سینی مخصوص شب‌های سرو، انواع کباب (کوبیده زعفرانی، برگ، جوجه، شیشلیک)، باقالی‌پلو با گوشت، ماهی سالمون، انواع پیتزا، استیک، پاستا، آب‌میوه‌های طبیعی، انواع شیک، موهیتو، بستنی، شیرموز، بشقاب میوه مخصوص، انواع نوشیدنی‌های گرم، شربت، چای و دمنوش را سفارش دهید.

رستوران گیلار

  • آدرس: خیابان دزاشیب، بین خیابان رمضانی و فلاحی، پلاک ۵۰ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۲۷۴۱۳۹۳ ۰۲۱ -۲۲۷۴۱۰۸۲ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۲۳:۳۰
  • آدرس سایت: gilarfood.ir
  • صفحه اینستاگرام: gilar.tehran@

در «رستوران سنتی گیلار» در خیابان دزاشیب تهران علاوه بر غذاهای ایرانی، انواع غذاهای خوشمزه و خوش‌عطر گیلانی سرو می‌شود. طراحی این رستوران به‌شکل معماری روستایی است و میهمانان را به یاد زندگی‌ ساده مردم خطه شمال می‌اندازد. هر شب در گیلار موسیقی محلی اجرا می‌شود.

رستوران سنتی گیلار تهران

منبع عکس: اینستاگرام gilar.tehran، عکاس: نامشخص

از غذاهای رستوران سنتی گیلار می‌توان به کباب مخصوص گیلار، لقمه اعلا، شیشلیک، برگ ممتاز، کباب کاردی، کباب ترش بره، جوجه زعفرانی، جوجه فسنجونی، جوجه ترش، مرغ، ماهی تنوری، ماهی سرخ‌شده و اکبر جوجه با سس انار و سبزیجات تازه اشاره کرد. این غذاها را می‌توانید به‌همراه پلو (چلو کره، زرشک پلو، کته شوید پلو، کته باقالی‌پلو و کته سبزی‌ پلو) یا به‌صورت خوراک سفارش دهید. 

خورشت‌های خوشمزه رستوران شامل قورمه‌سبزی، قیمه سیب‌زمینی، قیمه بادمجان، فسنجان با فیله و باقلا قاتوق می‌شود. انواع پیش‌غذا (بورانی اسفناج، بورانی بادمجان، سوپ جو، کشک بادمجان و میرزا قاسمی)، سیر ترشی، سالاد مخصوص گیلار، زیتون پرورده، بشقاب سبزیجات و انواع نوشیدنی نیز در منو وجود دارد.

رستوران سنتی ترمه (هتل فردوسی)

  • آدرس: میدان امام خمینی، ابتدای خیابان فردوسی، خیابان کوشک مصری، هتل بین‌المللی بزرگ فردوسی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۶۶۷۲۷۰۲۶ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۱۵:۳۰ و ۱۹ تا ۲۳

«رستوران سنتی ترمه» واقع در هتل بین‌المللی فردوسی، یکی از بهترین رستوران‌های سنتی تهران در مرکز شهر است که معماری سنتی، فضای صمیمی و غذاهای لذیذ آن محبوبیت بسیاری در میان گردشگران داخلی و خارجی دارد. در وسط رستوران حوضچه فیروزه‌ای‌رنگی به چشم می‌خورد که همواره پر از آب است. سقف قوسی‌شکل، دیوارهای آجری، کاشی‌کاری، میز و صندلی‌های چوبی و رومیزی‌های زیبای ترمه، فضای این رستوران را بسیار تماشایی و جذاب می‌کند.

رستوران ترمه هتل فردوسی تهران

منبع عکس: ferdowsihotel.com، عکاس: نامشخص

غذای رستوران ترمه به‌صورت سلف سرویس سرو می‌شود؛ به این معنی که با پرداخت هزینه ورودی می‌توانید انواع غذاهای لذیذ ایرانی، فرنگی، پیش‌غذا، سالاد و نوشیدنی‌های این رستوران را بچشید و از طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید. از غذاهای بوفه این رستوران می‌توان از کباب‌ها، ماهی، مرغ، گوشت ماهیچه، باقالی‌پلو، آلبالو پلو، بلدرچین، خوراک زبان، لازانیا، کشک بادمجان، سوپ و... نام برد. در رستوران سنتی ترمه هر شب به‌غیر از ایام سوگواری، می‌توانید از نوای موسیقی زنده لذت ببرید؛ در این برنامه گاهی نوازندگان معروف دف، نی و ویلون حضور می‌یابند.

رستوران سنتی عقیق بابا قدرت

«رستوران سنتی عقیق بابا قدرت» یک مجموعه پذیرایی است که با فضایی سنتی از میهمانان خود پذیرایی می‌کند. این مجموعه دو شعبه در جماران تهران و بلوار امام رضای مشهد دارد. عقیق بابا قدرت تهران در مجاورت جم سنتر، از یک سفره‌خانه در فضای ترکیبی سنتی و مدرن و دو تالار پذیرایی مجلل برای برگزاری جشن‌ها و میهمانی‌ها تشکیل می‌شود؛ این تالارها ظرفیت ۷۵۰ نفر میهمان را دارد. طاق‌های کاشی‌کاری‌شده و شیشه‌های رنگی زیبای سفره‌‎خانه بابا قدرت، توجه هر بیننده‌ای را در نگاه اول جلب می‌کند.

رستوران سنتی عقیق بابا قدرت تهران

منبع عکس: اینستاگرام babaghodrat.restaurant، عکاس: نامشخص

در فضای سنتی رستوران عقیق بابا قدرت می‌توانید از طعم غذاهای اصیل ایرانی، دریایی، پیش‌غذا و نوشیدنی‌های طبیعی لذت ببرید. از غذاهای این رستوران می‌توان از انواع کباب‌ها (کوبیده مخصوص، جوجه‌کباب درباری، شیشلیک، برگ، سلطانی و بختیاری)، ماهیچه، گردن، زرشک پلو با مرغ درباری، ماهی قزل‌آلا، میگوی سرخ‌شده با سس تارتار، رولت گوشت و مرغ، فیله استیک با سس قارچ، سوپ، میرزا قاسمی، کشک بادمجان، انواع سالاد (فصل، شیرازی، کاردینال) و نوشیدنی نام برد. در سفره‌‎خانه بابا قدرت موسیقی زنده در روزهای آخر هفته، اعیاد و مناسبت‌های ویژه اجرا می‌شود.

کاخ رستوران آپادانا

  • آدرس: خیابان فرجام غربی، نرسیده به باقری، روبه‌روی بانک سپه (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۷۷۷۳۹۴۰۰ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۴، پنجشنبه و جمعه از ساعت هشت تا ۲۴
  • صفحه اینستاگرام: apadana.eyvan@

«کاخ رستوران آپادانا» از بهترین رستوران‌های موسیقی زنده شرق پایتخت به شمار می‌رود. در طراحی رستوران از معماری بناهای تاریخی و عناصر ایرانی الهام گرفته شده است و فضای سنتی و ظروف تزیینی قدیمی و زیبا توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند.

مجسمه‌های سنگی در نمای بیرونی، با الهام از تخت جمشید و سقف گنبدی‌شکل رستوران شبیه به بازار سنتی تبریز ساخته شده است. حوض فیروزه‌ای ایرانی در طبقه اول و فرش دست‌بافت کاشان آویخته‌شده بر دیوار رستوران، چشم‌ها را خیره می‌کند؛ همچنین تزییناتی چون درب چوبی و تیر چراغ برق قدیمی، جلوه خاصی به فضای رستوران داده است.

کاخ رستوران آپادانا تهران

منبع عکس: اینستاگرام apadana.eyvan، عکاس: نامشخص

طبقه دوم رستوران آپادانا ایوان ایرانی، کافه‌ای سنتی به‌همراه یک بخش روباز است؛ فضای روباز وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسبی دارد و در تمام فصول برای مراسم دورهمی و جشن تولد قابل استفاده است. قلیان نیز در این طبقه سرو می‌شود. در منوی کافه انواع قهوه، چای و دمنوش، نوشیدنی‌های گرم و سرد، انواع شیک، اسموتی، بستنی و فالوده، کیک و شیرینی، تخمه و آجیل وجود دارد. موسیقی زنده سنتی و پاپ در رستوران ایوان ایرانی آپادانا هر شب از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰ اجرا می‌شود. موسیقی زنده شامل هزینه ورودی است.

در روزهای پنجشنبه و جمعه، می‌توانید برای صرف صبحانه‌ (صبحانه ایرانی، صبحانه انگلیسی، کروسان اسکرمبل، املت ایرانی، املت مدیترانه و سوسیس تخم‌مرغ) به رستوران آپادانا سر بزنید. انواع پیش‌غذا (میرزا قاسمی، کشک بادمجان، سوپ جو، اسپرینگ رول، سیب‌زمینی تنوری) و سالاد (فصل، فتوش، سزار و سالاد وزیر پسند با چاشنی انار) در منو وجود دارد.

در رستوران آپادانا می‌توانید انواع کباب (شیشلیک شاندیز، برگ درباری، لقمه چهارسوق و جوجه)، ماهی قزل‌‌آلا، باقالی‌پلو با گوشت ماهیچه، زرشک پلو با مرغ، قورمه‌سبزی، فسنجان، سینی مخصوص و دست قجری مخصوص آپادانا را سفارش دهید؛ غذاهایی نظیر خورش غوره بادمجان، آلبالو پلو، مسما بادمجان با مرغ، شیرین پلو با مرغ، قیمه سیب‌زمینی، قیمه نثار و لوبیا پلو طهرونی نیز به‌عنوان غذای روز سرو می‌شود.

جگر، دل و قلوه گوسفندی، بال کبابی و قارچ کبابی در منو موجود است. غذاهای فرنگی این رستوران شامل پلو میگو، فیله استیک، پنه آلفردو مرغ و گوشت، شاه‌میگو و انواع پیتزا می‌شود.

رستوران عمارت لاله

  • آدرس: خیابان کارگر شمالی، بالاتر از تقاطع بلوار کشاورز، کوچه ارجمند (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۶۶۹۱۲۱۴۱ ۰۲۱ - ۶۶۴۲۲۴۳۲ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: از ۱۲ تا ۱۶ و ۸:۳۰ تا ۲۳:۳۰
  • صفحه اینستاگرام: laleh_restauran@

«رستوران سنتی عمارت لاله» از بهترین رستوران‌های موسیقی زنده تهران است که با طراحی سنتی، فضای صمیمی و غذاهای باکیفیت خود، طرفداران بسیاری در میان شهروندان تهرانی دارد و مکان مناسبی برای صرف غذای دورهمی و برگزاری مراسم جشن تولد به شمار می‌رود. این رستوران در بیشتر شب‌های هفته شلوغ است؛ پیشنهاد می‌شود برای صرف شام در رستوران عمارت لاله، حتما میز خود را رزرو کنید. رزرو میز هزینه‌ای ندارد. 

رستوران سنتی عمارت لاله

 منبع عکس: اینستاگرام laleh_restauran، عکاس: نامشخص

در رستوران عمارت لاله می‌توانید انواع غذاهای ایرانی نظیر سینی ممتاز (ماهیچه بره، چنچه گوسفندی، جوجه با استخوان و لقمه گوسفندی به‌همراه چلو کره و باقالی‌پلو)، سینی همایونی، سینی ویژ‌ه، سینی مخصوص، سینی عمارت، لوتی‌پلو، کاسه کباب، انواع کباب (لقمه مخصوص، لقمه نگین‌دار، شیشلیک، چنجه، جوجه، برگ، وزیری و سلطانی)، چلو ماهیچه، چلو گوشت گردن، ماهی سرخ‌شده قزل‌‌آلا یا سالمون، ماهی کبابی، بال کبابی، ته‌چین مرغ، زرشک پلو با مرغ، خورشت (قورمه‌سبزی و قیمه سیب‌زمینی) و سوپ جو را سفارش دهید.

در منو انواع سالاد (شیرازی و فصل)، ماست موسیر کوزه‌ای، ماست و خیار، زیتون پرورده، دوغ محلی، چای، شیرینی و میوه فصل وجود دارد.

رستوران شاندیز (جردن)

  • آدرس: بلوار نلسون ماندلا (جردن) (جنوب به شمال)، بلوار صبا (غرب به شرق)، پلاک ۲۴ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن خط ویژه: ۷۵۳۱۳ ۰۲۱ - تلفن رزرو: ۰۹۱۲۳۱۰۶۵۰۳
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳
  • آدرس سایت: shandizjordan.com
  • صفحه اینستاگرام: shandiz.restaurants@

شاندیز جردن، نخستین و تنها شعبه شاندیز در تهران است که از بهمن ۱۳۷۶ فعالیت خود را آغاز کرد. این رستوران علاوه بر بخش اکونومی (معمولی)، دارای بخش وی‌آی‌پی (ویژه) است؛ ازهمین‌رو، گزینه مناسبی برای قرارهای رسمی و خانوادگی محسوب می‌شود.

بشقاب شیشلیک در رستوران شاندیز جردن، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Vivian House

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Vivian House

شاندیز جردن جزو بهترین رستوران‌های تهران برای صرف شیشلیک به حساب می‌آید؛ ضمن اینکه در کنار این غذا می‌توانید جوجه‌کباب، فیله، برگ، ماهیچه، کتف و کباب لقمه را همراه با برنج سفارش دهید. پیش‌غذا (زیتون پرورده، سالاد فصل) و نوشیدنی نیز در منوی رستوران به چشم می‌خورد.

در صورت تمایل به برگزاری جشن تولد، سالگرد ازدواج و...، می‌توانید مراسم خاطره‌انگیزی را در شاندیز جردن داشته باشید. کارکنان این رستوران امکان سفارش کیک، شیرینی، میوه، گل‌آرایی و فیلم‌برداری را با هماهنگی قبلی برایتان مهیا خواهند کرد.

سرویس‌دهی خوب، کیفیت بالای غذا، سرویس بهداشتی تمیز و پارکینگ با ظرفیت محدود و غیررایگان، از جمله مزایای شاندیز جردن هستند. با توجه به اینکه رستوران مزبور اغلب شلوغ است، برای میز خالی باید در صف انتظار معطل بمانید. جمعیت زیاد داخل رستوران معمولا باعث همهمه و سروصدا می‌شوند؛ پس، انتظار محیطی آرام و دنج را نداشته باشید.

رستوران نایب (شعبه ساعی)

رستوران نایب، عنوان قدیمی‌ترین چلوکبابی‌ ایران را با خود یدک می‌کشد. از میان شعبه‌های مختلف نایب می‌توان رستوران نایب ساعی را جزو بهترین‌ کبابی‌ های تهران دانست که در محیطی لوکس و چهار سالن مجزا، پذیرای مشتریان است. 

میز غذا در رستوران نایب، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Sajjad Nazi

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Sajjad Nazi

ایرج نایب حدود ۵۰ سال قبل، رستوران نایب ساعی را تاسیس کرد و تمام تلاش خود را برای عرضه کباب‌های لذیذ به کار بست. در منوی این رستوران، غذاهای ایرانی نظیر باقالی‌پلو با گردن یا ماهیچه، چلوکباب شیشلیک، چلوکباب سلطانی، چلوکباب برگ، چلو جوجه‌کباب، کباب فیله با برنج، زرشک‌پلو با مرغ، ته‌ چین مرغ و... وجود دارد.

در صورتی که به غذاهای فرنگی علاقه‌مند هستید، میگوی سوخاری، فیله استیک، وایت گریل، فیله ژاپنی، کباب یونانی و بشقاب سبزیجات را در رستوران نایب ساعی از دست ندهید. خوراک‌ها (خوراک کباب سلطانی، خوراک کباب شیشلیک، خوراک فسنجان)، پیش‌غذاها (سوپ جو، ماست موسیر) و نوشیدنی نیز در منوی رستوران گنجانده شده است.

موسیقی زنده، آسانسور، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی تمیز و برخورد حرفه‌ای کارکنان را می‌توان از مزایای نایب ساعی به شمار آورد. به اعتقاد برخی مشتریان، با توجه به قیمت‌ بالای غذاها باید کیفیت و حجم آن‌ها افزایش پیدا کند. جای پارک در نزدیکی رستوران وجود ندارد و باید خودروی خود را در کوچه‌های اطراف پارک کنید.

رستوران کوبابا

  • آدرس: بلوار نلسون ماندلا (جردن) (جنوب به شمال)، نبش کوچه گلخانه، پلاک ۲۵۷ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۶۲۰۸۰۱۶ ۰۲۱ - ۲۶۲۰۸۸۹۴ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹:۳۰ تا ۲۳؛ پنجشنبه و جمعه از ۸:۳۰ تا ۱۱ برای سرو صبحانه
  • آدرس سایت: kubaba.menew.pw
  • صفحه اینستاگرام: kubaba.kitchen@

کوبابا دارای سه شعبه در تهران است که در جردن، بام‌ لند و لواسان قرار دارند. کوبابای جردن یکی از رستوران‌های شیک تهران برای دورهمی‌های خانوادگی به حساب می‌آید که علاوه بر فضای داخلی، تراس مسقفی برای پذیرایی دارد.

بشقاب کباب در رستوران کوبابا، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Sevda

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Sevda

اگر طرف‌دار غذاهای عربی و لبنانی هستید، کوبابای جردن را از دست ندهید. در منوی این رستوران از مزه‌های سرد و گرم (حمص با آواکادو، متبل، بابا غنوش، فلافل) تا نان‌های تخت سنتی (پیده زعتر، پیده پنیر)، سالاد (تبوله، فتوش، سزار)، ساندویچ (رول جوجه لبنانی، برگر کوبابا) و بشقاب شاورما گنجانده شده است.

از میان غذاهای اصلی کوبابا می‌توانید گزینه‌های مختلفی همچون خوراک زبان گوساله، خوراک کباب کوبیده، خوراک کباب شیشلیک، اکبر جوجه، بشقاب میکس کباب‌ها، کفتا کباب، برنج افغانی و... را سفارش دهید. پس از غذا نیز نوبت به دسرهای خوشمزه‌ای مانند کنافه با بستنی، باقلوا با بستنی، دسر ام‌‌علی و تارت شکلات و کارامل می‌رسد.

برخی مشتریان اعتقاد دارند که برای صرف بهترین صبحانه در تهران می‌توانند روی کوبابا حساب کنند. صبحانه این رستوران به‌صورت بوفه باز ارائه می‌شود و قیمت آن برای بزرگ‌سالان، ۴۵۰,۰۰۰ و برای کودکان، ۲۲۵,۰۰۰ (نیم‌بها) تومان در سال ۱۴۰۲ است. از مزایای این رستوران می‌توان به فضای خانوادگی، کیفیت خوب غذاها، برخورد حرفه‌ای کارکنان و پارکینگ غیررایگان اشاره کرد.

رستوران ارکیده (شعبه آرژانتین)

رستوران ارکیده، شعب مختلفی در تهران دارد که شعبه آرژانتین با معماری کلاسیک، مهمان‌نوازی درجه یک و غذاهایی با کیفیت مطلوب، گزینه‌ای ایدئال برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه، دو سالن وی‌آی‌پی در رستوران وجود دارد که برای برگزاری جشن‌ تولد، سالگرد ازدواج و قرارهای رسمی، مناسب به نظر می‌رسد.

بشقاب ماهی در رستوران ارکیده، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: رستوران ارکیده

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: رستوران ارکیده

رستوران ارکیده شعبه آرژانتین مجهز به روف‌گاردن زیبایی است که امکان صرف غذا در فضایی روباز را برایتان فراهم می‌کند. برای پیش‌غذا به‌سراغ سوپ شیر و قارچ، کشک بادمجان یا میرزا قاسمی بروید. اگر طرف‌دار سالادها هستید، سالاد سزار، سالاد رژیمی، سالاد استیک گوشت، سالاد چوپان و... را امتحان کنید.

برای غذای اصلی در رستوران ارکیده می‌توانید از میان غذاهای ایرانی و فرنگی دست به انتخاب بزنید. شیشلیک، کباب کوبیده، کباب بختیاری، سینی رویال ارکیده، چیکن استیک، پاستا بیف آلفردو، خوراک گردن گوسفند، چلوماهیچه، غذاهای روز (قیمه‌ نثار، لوبیاپلو) و... در منوی این رستوران دیده می‌شود.

از ویژگی‌های مثبت رستوران ارکیده باید به محیط زیبا و دلنشین، پارکینگ سرپوشیده رایگان، موسیقی زنده (پیانو) و کارکنان مودب و خوش‌برخورد اشاره کرد.

رستوران مرشد (شعبه نیاوران)

  • آدرس: خیابان باهنر (جنوب به شمال)، بعد از جماران، نبش دلشاد، پلاک دو (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۲۰۰۲۲۰۰ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۲۳
  • صفحه اینستاگرام: morshed_restaurant@

رستوران مرشد از جمله رستوران‌های معروف تهران است که سه شعبه در پایتخت و یک شعبه در شهر نور مازندران دارد. رستوران مرشد نیاوران در فضای بسیار کوچکی با دکوراسیون سنتی، از مشتریان پذیرایی می‌کند.

یک پرس کباب در رستوران مرشد، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: امین حسینی

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: امین حسینی

در رستوران مرشد می‌توانید، پیش‌غذا (میرزاقاسمی، ماست موسیر کوزه‌ای، زیتون پرورده) و نوشیدنی (معجون ممد حیات، معجون تاج‌الملوک، چای) سفارش دهید. 

چلوگوشت‌ها (دست همایونی نمونه با باقالی‌پلو، گردن با باقالی‌پلو)، چلوکباب‌ها (چلوکباب سلطانی مخصوص، چلوکباب وزیری شتر)، خوراک‌ها (خوراک کباب سلطانی با کوبیده شتر، خوراک جوجه‌کباب)، پلوها و خورش‌ها (زرشک‌‌ پلو با مرغ، قیمه‌بادمجان) از غذاهای اصلی در منوی رستوران مرشد هستند.

رستوران مرشد نیاوران در روزهای آخر هفته و تعطیلات بسیار شلوغ است؛ ازهمین‌رو، باید مدت‌زمان طولانی را در صف انتظار بمانید تا یک میز خالی شود. فضای کوچک و ازدحام جمعیت اغلب نارضایتی مشتریان را به‌همراه دارند.

رستوران گیلانه

  • آدرس: بلوار نلسون ماندلا (جردن) (جنوب به شمال)، بلوار صبا (شرق به غرب) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن رزرو: ۲۲۰۵۵۳۳۵ ۰۲۱ - تلفن سفارش‌های بیرون‌بر: ۲۲۰۱۵۴۵۴ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۲۴
  • صفحه اینستاگرام: gilaneh_restaurant_group@

برای چشیدن طعم بهترین غذاهای گیلانی حتما به گیلانه سر بزنید؛ جایی که می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ای را در محیطی با دکوراسیون سنتی میل کنید. رستوران از چند اتاق کوچک تشکیل شده است و فضای محدودی برای پذیرایی دارد؛ بنابراین، ترجیحا قبل از حضور در رستوران، تماس بگیرید و میز رزرو کنید.

نمای ساختمان رستوران گیلانه تهران، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Daniel Geisler

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Daniel Geisler

پیش‌غذاهای رستوران گیلانه تنوع بسیار خوبی دارند و شامل میرزاقاسمی، بورانی بادمجان، زیتون گیلانه، میکس انواع ترشی، خیار دلال و... می‌شوند. نوشیدنی‌های گرم و سرد، دمنوش، اسموتی، شیک، دسر و ماکتیل نیز در منوی آن دیده می‌شود.

در رستوران گیلانه برای غذای اصلی می‌توانید کباب (کباب ترش، کباب چنجه، کباب کوبیده)، غذای دریایی (قزل‌آلای کبابی، میگوی بلوچی) و خورش و خوراک (لونگی، مرغ ترش، خورش شش‌ انداز) سفارش دهید.

سرو غذا در مدت‌زمان مناسب، کیفیت بالا و حجم زیاد غذا و همین طور برخورد حرفه‌ای کارکنان، از جمله ویژگی‌های مثبت رستوران گیلانه هستند؛ ضمن اینکه در اینجا خبری از بوی سیگار و دود و روغن نیست.

میزهای رستوران گیلانه، کوچک و خیلی نزدیک به هم قرار دارند که شاید این موضوع برای برخی مشتریان جالب به نظر نرسد. به‌خاطر وجود چندین پله و فقدان آسانسور، دسترسی افراد توان‌یاب یا دارای مشکلات حرکتی به داخل رستوران آسان نیست. وجود اتاق وی‌آی‌پی در رستوران گیلانه به شما این امکان را می‌دهد تا جشن‌ها و مراسم کوچک خود را در محیطی خاص برگزار کنید.

رستوران البرز

  • آدرس: سهروردی شمالی (شمال به جنوب)، تقاطع هویزه، نبش خیابان نیکوقدم (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۸۸۷۶۰۹۳۷ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۱۱ تا ۲۳
  • صفحه اینستاگرام: alborz_rest@

«مهدی برماس» در سال ۱۳۴۴، رستوران البرز را در خیابان سهرودی امروزی تاسیس کرد. اینجا به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های تهران محسوب می‌شود که به‌خاطر کباب‌های خوشمزه و باکیفیت توانست به‌تدریج نام خود را در میان پایتخت‌نشینان مطرح کند.

میز غذا در رستوران البرز تهران، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: ask. ir

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: ask. ir

کلیه غذاهای رستوران البرز، اعم از ایرانی و غیرایرانی، کیفیت و طعم خوبی دارند. علاوه بر کباب‌های خوشمزه نظیر کباب برگ، شیشلیک، کوبیده، روسی، فیله و سلطانی می‌توانید باقالی‌پلو با ماهیچه، زرشک‌پلو با مرغ، خوراک ماهیچه و خوراک مرغ را بچشید.

سوپ قارچ و سبزیجات، سوپ جو، سالاد سزار، سیب‌زمینی پرسی، ته‌چین و... در منوی رستوران البرز گنجانده شده است. بوفه سالاد بار با تنوع بالا نیز طرف‌داران خاص خود را دارد.

دو سالن پذیرایی در رستوران البرز به چشم می‌خورد؛ ضمن اینکه، سالن وی‌آی‌پی با ظرفیت ۴۰ نفر برای برگزاری جشن‌ها در نظر گرفته شده است. این رستوران هیچ شعبه دیگری ندارد و پیداکردن جای پارک در اطراف آن، آسان نیست.

رستوران نارنجستان

  • آدرس: سعادت‌آباد، سرو غربی، میدان شهرداری، مجتمع سرو، طبقه ۱۱ و ۱۲ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۲۰۶۶۰۶۰ ۰۲۱ - ۲۲۰۶۵۳۵۳ ۰۲۱ - ۲۲۰۸۵۳۵۳ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۲۳
  • صفحه اینستاگرام: narenjestan_restaurant@

رستوران نارنجستان از رستوران‌‌های لوکس تهران است که به‌لطف برخورد گرم و صمیمی کارکنان، فضای دلنشین و غذاهای باکیفیت، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای مشتریان خود رقم می‌زند. این رستوران گزینه‌ مناسبی برای برگزاری جشن‌ها‌ و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه به شمار می‌رود.

فضای داخلی رستوران نارنجستان تهران، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: M.Mahdi Hajmalek

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: M.Mahdi Hajmalek

رستوران نارنجستان دو طبقه دارد که غذاهای فرنگی در طبقه اول و غذاهای ایرانی در طبقه دوم سرو می‌شود. خاویار ایرانی، میگوی چوبی، سوپ سبزیجات و... به‌عنوان پیش‌غذا در منوی رستوران معرفی شده‌اند.

فیله استیک، هات پلیت، ریب استیک، مرغ و مرکبات، راسکو، ماهی سالمون تنوری، میگوی جامبالایا، شریمپ اسپاگتی، پاستای استیک فلفلی، ماهی قزل‌‌آلای سوخاری، کباب برگ، کباب لقمه زعفرانی، شیشلیک، جوجه‌کباب، ماهیچه و... غذاهای اصلی در منوی رستوران نارنجستان هستند. قطعا صرف این غذاها همراه با پخش موسیقی زنده، لذت دوچندانی را نصیبتان می‌کند.

رستوران نارنجستان در روزهای تعطیل و آخر هفته شلوغ می‌شود؛ پس، ترجیحا از قبل، میز رزرو کنید. این رستوران فاقد پارکینگ است و پیداکردن جای پارک، آسان نیست.

رستوران زمین

  • آدرس: شهرک غرب، فاز ۵، خیابان سیمای ایران، خیابان پردیسان، نبش خیابان زنبق (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۸۸۵۸۰۵۵۵ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۱۱:۳۰ تا ۲۳
  • آدرس سایت: zaminvegan.ir
  • صفحه اینستاگرام: zamin.vegan@

رستوران زمین گزینه‌ای عالی برای صرف غذاهای گیاهی به حساب می‌آید؛ ضمن اینکه فروشگاه کوچکی در این رستوران وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید محصولات گیاهی شامل غذاهای آماده و نیمه‌آماده (برگر، سوسیس)، انواع شیرینی و کوکی وگان را خریداری کنید.

سینی غذا در رستوران زمین، منبع عکس: zaminvegan.ir، عکاس: نامشخص

منبع عکس: zaminvegan.ir، عکاس: نامشخص

رستوران زمین در فضای باز میزبانی از مهمانان را بر عهده دارد. از آنجا که میز و صندلی‌های رستوران در محیطی سرسبز و زیر سایه‌بان تعبیه شده‌اند، می‌توانید غذای خود را در محیطی دنج میل کنید. در فضای سرپوشیده رستوران نیز امکان پذیرایی از تعداد محدودی مشتری وجود دارد.

برای صرف صبحانه در رستوران زمین می‌توانید صبحانه ایرانی (پنیر توفو، کره گیاهی، زیتون و...) یا املت وگان (املت پنیر توفو، سبزی خوردن و نان مخصوص زمین) را سفارش دهید.

پیش‌غذاهای رستوران زمین شامل اسپرینگ رول سبزیجات، شالومبا، نان سیر ایتالیایی، کشک بادمجان، حمص، بورانی سبزیجات و... می‌شود. برای غذای اصلی می‌توانید سینی رهایی زمین (سوپ، لازانیا، کشک بادمجان و...)، پلوی الهه سبز (سبزیجات، قارچ، بادام هندی)، پلوی مکزیکی، دیزی گیاهی، زرشک‌پلو با فیله گیاهی، لقمه نیروانا (نان مخصوص، قارچ، سوسیس)، استیک، سوشی، برنج قهوه‌ای و غیره را میل کنید.

کباب‌های مخصوص رستوران زمین از چلوچنجه گیاهی تا چلوکباب قفقازی و چلوکباب کوبیده، طرف‌داران خاص خود را دارند. اسپاگتی، پنه، پاستا، پیتزا (سبزیجات، پپرونی)، ساندویچ (ساندویچ آواکادو، سوسیس بندری)، برگر، نوشیدنی‌های گرم و سرد (موهیتو، لیموناد)، آب‌میوه، کیک و سالاد نیز در منوی رستوران به چشم می‌خورد.

رستوران زمین که جزو بهترین رستوران های گیاهی تهران به شمار می‌رود، فضای کوچک و دنجی دارد. این محل، فاقد پارکینگ است.

رستوران نوول لانژ

  • آدرس: بلوار نلسون ماندلا (جردن) (شمال به جنوب)، بلوار آرش غربی، ساختمان میکا ۹۱۱، طبقه همکف غربی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۹۱۰۰۱۰۱۰ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۸ تا ۲۳:۳۰
  • آدرس سایت: nouvellelounge.com
  • صفحه اینستاگرام: nouvellelounge@

رستوران نوول ‌لانژ که از اواسط تابستان ۱۴۰۰ در مساحتی بالغ بر ۳۰۰ متر مربع، فعالیت خود را آغاز کرده است، به‌عنوان یکی از رستوران‌های لوکس تهران شناخته می‌شود. این رستوران برای بیش از ۸۰ نفر ظرفیت دارد. از آنجا که می‌توان میزهای مستطیلی‌شکل رستوران را به یکدیگر وصل کرد، نوول لانژ برای دورهمی‌ها و رویدادهای کاری مناسب است.

میز غذا در رستوران نوول لانژ، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: علی مغربی

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: علی مغربی

پیش‌غذاهای رستوران نوول لانژ شامل پلتر دریایی سوخاری، تاتار سالمون آواکادو، پلتر پروتئین، پلتر میوه و غیره می‌شود. برای غذاهای اصلی به سراغ سالمون سرخ‌شده، سرف اند ترف (دنده بره و میگوی سوویدشده)، استیک ریبای، لم چاپس گریل، پالرمو چیکن رول و... بروید.

پاستا (پاستای دریایی، پاستای ترافل)، سوپ، سالاد، دسر، نوشیدنی‌های سرد و گرم، در منوی رستوران نوول لانژ به چشم می‌خورد. چنانچه دوست دارید، صبحانه خود را در فضایی شیک و دنج میل کنید، صبحانه انگلیسی، سیمیت سالمون، تست استیک، اسکرامبل، بشقاب میوه، پنکیک نوتلا و... را در نوول لانژ از دست ندهید.

رستوران نوول لانژ به‌واسطه دکوراسیون شیک، کیفیت بالای غذاها، پذیرایی درجه یک و برخورد حرفه‌ای کارکنان موفق به جلب رضایت اکثر مشتریان شده است. به‌لطف وجود پارکینگ در نوول لانژ دیگر نیازی نیست که زمان زیادی را صرف پیداکردن جای پارک کنید.

رستوران خاقان

  • آدرس: بلوار نلسون ماندلا (جردن) (جنوب به شمال)، خیابان گلستان، انتهای بلوار گیتی، چهارراه دوما، پلاک دو (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۶۲۰۷۴۳۵ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۲۴
  • آدرس سایت: khaghan.menew.pw
  • صفحه اینستاگرام: khaghan_restaurant@

رستوران خاقان که در سال ۱۳۸۹ آغاز به کار کرد، از جمله رستوران‌های شیک تهران برای قرارهای کاری، خانوادگی و رمانتیک است. در رستوران مزبور می‌توانید علاوه بر فضای سرپوشیده، غذای خود را در محیط روباز میل کنید. پیش‌غذا شامل حمص بالحم، نان سیر، کشک بادمجان، مزه پلتر، بابا غنوش، رولایکا، بطاطا بالحم و... می‌شود.

فضای باز رستوران خاقان، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: رستوران خاقان

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: رستوران خاقان

در رستوران خاقان می‌توانید پاستا، پیتزا، برگر، لقمه‌های خاقان (شاورما بالحم، دوروم طاووک، دوروم آدنا) و بشقاب‌های گریل (چیکن استیک، اسکندر کباب) را به‌عنوان غذای اصلی انتخاب کنید. جوجه‌کباب ماستی، شش طاووق، سبزی‌پلو با ماهی، کته کباب، شیشلیک و... از دیگر غذاهای منوی خاقان هستند.

دسر (بشقاب میکس باقلوا، هاویج، کنافه با بستنی)، انواع شربت‌ ایرانی، ماکتل، اسموتی و شیک را می‌توان از پرطرف‌دارترین بخش‌‌های منوی رستوران خاقان دانست.

موسیقی زنده از چهارشنبه تا جمعه هر هفته از ساعت ۲۰ تا ۲۴ در رستوران خاقان اجرا می‌شود. صرف غذا همراه با صدای موسیقی زنده قطعا تجربه شکم‌گردی در این محل را به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل خواهد کرد. بسیاری از مشتریان به‌دلیل کیفیت مناسب غذاها، نورپردازی خوب، سرویس‌دهی مطلوب و برخورد حرفه‌ای کارکنان، این رستوران را برای صرف غذا انتخاب می‌کنند.

رستوران مانسون لانژ

  • آدرس: خیابان جردن (شمال به جنوب)، نبش خیابان گلدان، پلاک دو، طبقه یک (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۲۰۴۴۸۱۳ ۰۲۱ - ۲۲۰۵۳۴۳۷ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳
  • اینستاگرام: monsoonloungeofficial@

در صورتی که به غذاهای کره‌ای، چینی، ژاپنی، تایلندی و دریایی علاقه‌مند هستید، مانسون لانژ به‌عنوان یکی از رستوران های کره ای تهران می‌تواند جزو انتخاب‌های شما باشد. برای صرف غذا در این رستوران به‌سراغ فضای دنج سالن بروید یا لحظاتی به‌یادماندنی در تراس آن داشته باشید.

بشقاب سوشی در رستوران مانسون لانژ، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Nami Tahmasebi

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Nami Tahmasebi

مانسون لانژ از معروف‌ترین سوشی‌ شاپ‌ های تهران به شمار می‌رود؛ پس، برای صرف سوشی‌های باکیفیت و تازه‌ می‌‌توانید به آن اعتماد کنید. در کنار سوشی امکان انتخاب کاری زرد با مرغ، رول رنگین‌‌کمان، اگرول سبزیجات، نودل سوخاری با سبزیجات، مینی برگر، کیک برنجی با سس تریاکی و سشوان گوشت را دارید.

اگر از غذاهای دریایی لذت می‌برید، ماهی سالمون با سس تریاکی، رول میگو، پیراشکی چینی میگو، میگوی سرخ‌شده با سس سیر و میگوی گریل‌شده با سبزیجات را در رستوران مانسون لانژ امتحان کنید.

سالاد (سالاد کلم آسیایی با سس ترش و شیرین، سالاد سزار نیسای، چاینیز چیکن سالاد)، نوشیدنی (جینجر لیموناد، موهیتو)، دسر (کرم بروله، تورون) و قهوه، در رستوران مانسون لانژ ارائه می‌شود.

تهیه غذاها با مواد تازه و با کیفیت، پخش موسیقی ملایم و کارکنان مجرب را می‌توان از نقاط قوت رستوران مانسون لانژ دانست. از آنجا که این رستوران، پارکینگی ندارد، برای پیداکردن جای پارک ممکن است، کمی معطل شوید. برخی از پایتخت‌نشینان، مانسون لانژ را به‌منظور برگزاری جشن‌های خانوادگی و دوستانه یا قرارهای رسمی خود انتخاب می‌کنند.

رستوران مس توران

  • آدرس: میدان نیاوران، ابتدای خیابان باهنر (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۶۱۱۶۷۰۰ ۰۲۱ - ۲۶۱۱۶۸۰۰ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۸:۳۰ تا ۲۳:۳۰
  • اینستاگرام: mestooran_restaurant@

رستوران مس توران یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که نه‌تنها غذاهای خود را در ظروف مسی سرو می‌کند، بلکه از ظروف مسی عتیقه برای دکوراسیون استفاده کرده است.

چند پرس غذا در رستوران مس توران، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: رستوران مس توران

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: رستوران مس توران

تراس بهار شمرون را می‌توان بهترین بخش از رستوران مس توران دانست که امکان صرف غذا در محیطی زیبا و دنج را برایتان میسر می‌کند. علاوه بر این، میز و صندلی‌های چوبی در حیاط سرسبز این خانه ویلایی، انتخاب دیگر شما برای چشیدن غذاهای خوشمزه در فضای روباز هستند.

از صبحانه‌های لذیذ مس توران می‌توان به نیمرو، املت اسفناج، عدسی، سرشیر و عسل، بشقاب میوه و صبحانه عسل اشاره کرد. برای ناهار و شام می‌توانید گردن بهارنارنج، مسینه بره چوپان، مسینه فسنجان با جوجه، مسینه زیره کرمانی، کلم‌پلوی پرده‌ای با گردن، آبگوشت سماق، کباب حسینی، پلوی غوره بادمجان و غیره را انتخاب کنید.

سالاد ریشه، سالاد پرورده، سالاد اسفناج، حلیم بادمجان، ماستینه خیار، ماستینه زنجبیل و شیره خرما و... از گزینه‌های جذاب در منوی رستوران مس توران هستند که می‌توانید در کنار غذای اصلی میل کنید.

امکان برگزاری تولد در رستوران مس توران وجود دارد؛ بنابراین می‌توانید، با تعیین وقت قبلی، لحظات شادی برای عزیزان خود بسازید. رستوران مذکور فاقد پارکینگ است و احتمالا برای پیداکردن جای پارک با مشکل مواجه خواهید شد. در صورتی که قصد دارید، روزهای آخر هفته یا تعطیلات به رستوران مس توران بروید، ترجیحا از قبل میز رزرو کنید تا خیلی معطل نشوید.

کافه رستوران فودینو سروستان

  • آدرس: نیاوران، سه‌راه یاسر، انتهای خیابان صادق قمی، مجتمع تفریحی پارسیان (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۶۱۵۷۵۲۴ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۹ تا ۲۳
  • صفحه اینستاگرام: foodinogroup@

فودینوی سروستان، از رستوران های فضای باز تهران است که محیطی سرسبز و دنج برای استراحت و صرف غذا در دل پایتخت شلوغ دارد. این کافه‌رستوران از چندین بخش تشکیل می‌شود که از آن جمله می‌توان به فودینو لانژ، فودینو پرشین و فودینو کافه اشاره کرد.

فضای داخلی رستوران فودینو، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: پویا حیاتی

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: پویا حیاتی

فودینو پرشین به سرو غذاهای ایرانی نظیر دیزی درباری، خورش ناردون، ماهیچه گوسفندی، سینه ترش اصیل گیلانی، جوجه‌کباب کاردی زعفرانی، برگ گوسفندی، ماهی قزل‌آلای کبابی، میگوی کبابی، میگوی دوپیازه بوشهری و... اختصاص دارد.

در فودینو لانژ می‌توانید صبحانه (املت بوقلمون و روکولا، املت سوجوک و ریحان، شاکشوکا)، پلتر (پانزانلا شریمپ، فیله گریل استیک)، پاستا، (تالیاتله میگو)، برگر، پیتزا (بیکن کرم‌چیز، ترکی کرم‌چیز)، نوشیدنی‌های گرم و سرد، چای و دمنوش میل کنید. 

فودینو کافه همان طور که از نامش مشخص است، محلی عالی برای صرف قهوه گرم و سرد، چای، دمنوش، میلک شیک، شیرینی و دسر محسوب می‌شود. ضمن اینکه در این بخش می‌توانید سوشی، پاستا و نودل، ساندویچ، سالاد و صبحانه (املت قارچ و اسفناج، بیف تریاکی املت رپ) سفارش دهید.

پخش موسیقی، برخورد مناسب کارکنان، کیفیت خوب غذاها و خدمات‌دهی مطلوب از مزایای رستوران فودینو سروستان به شمار می‌روند. این رستوران، پارکینگ بزرگی دارد که برای ورود به آن باید هزینه بپردازید. با توجه به اینکه کل فضای رستوران در محیط روباز است، احتمال پرسه‌زدن گربه‌ها در بخش‌های مختلف آن وجود دارد.

رستوران شرف‌الاسلامی

  • آدرس شعبه یک : خیابان ۱۵ خرداد، بازار بزرگ تهران، بازار بزازها، جلو خان غربی، جنب مسجد امام (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس شعبه دو: خیابان ۱۵ خرداد، سبزه میدان، پلاک ۸۰۶ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۵۶۱۸۴۲۷ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۵:۵۵

رستوران شرف‌الاسلامی از قدیمی‌ترین رستوران‌های تهران است که در سال ۱۳۱۷ خورشیدی توسط حاج علی شرف‌الاسلامی در دل بازار بزرگ تهران افتتاح شد. شعبه دوم این رستوران چندسالی است که در سبزه میدان بازار فعالیت خود را آغاز کرده است. هر دو شعبه به‌صورت حضوری و بیرون‌بر فعالیت می‌کنند.

رستوران شرف‌الاسلامی؛ بازار بزرگ تهران

منبع عکس:balad.ir، عکاس: نامشخص

رستوران شرف‌الاسلامی تنها در وعده ناهار از میهمانان خود پذیرایی می‌کند و در آن می‌توانید انواع کباب‌ها (شیشلیک، کوبیده، کوبیده ممتاز کاردی، لقمه نگین‌دار، جوجه‌کباب، برگ و سلطانی)، باقالی پلو با مرغ، ماهیچه گوسفندی و گردن گوسفندی، ته‌چین با گوشت ماهیچه، ته‌چین مرغ ویژه، زرشک پلو با مرغ، خورشت قیمه و خورشت قورمه سبزی (روزهای یکشنبه و سه‌شنبه) را سفارش دهید. ته‌چین شرف‌الاسلامی از غذاهای معروف و محبوب این رستوران است.

رستوران شرف‌الاسلامی با حفظ کیفیت، اصالت و لذت غذاها، طرفداران بسیاری در میان بازاری‌ها، گردشگران و اهالی تهران دارد؛ مشتریانی که می‌دانند برای پیداکردن میز خالی کمی معطل می‌شوند. کارکنان این رستوران بسیار باتجربه و خوش‌برخورد هستند و سفارش مشتریان را در اسرع وقت آماده می‌کنند. قیمت غذاهای شرف‌الاسلامی به نسبت کیفیت و حجم غذاها بسیار مناسب است.

رستوران مسلم 

  • آدرس: خیابان ۱۵ خرداد، نبش ضلع غربی سبزه میدان (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۶-۵۵۸۹۹۸۳۴ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت رستوران: ۱۱ تا ۱۸
  • ساعت فعالیت بخش آش و حلیم: ۶:۳۰ تا ۲۱
  • آدرس سایت: moslemrestaurant.ir

«رستوران مسلم» از رستوران‌های قدیمی تهران است که با وجود غذاهای باکیفیت و لذیذ و سرویس‌دهی مناسب، طرفداران خاصی در میان اهالی بازار و گردشگران دارد. تمام مواد اولیه این رستوران کاملا تازه و به‌روز و گوشت‌های مصرفی از کشتار روز تهیه می‌شود. خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذای این رستوران، ته‌چین است که به‌همراه بادمجان، کرفس و کلم‌ بروکلی سرو می‌شود.

رستوران مسلم؛ سبزه میدان تهران

منبع عکس: google maps، عکاس: Ardalan Adl

در رستوران مسلم، انواع کباب‌ها (کوبیده، کوبیده کاردی، شیشلیک، ، بختیاری، سلطانی و برگ)، باقالی‌پلو با مرغ، ماهیچه و گردن، ته‌چین با گردن گوسفندی، ته‌چین ویژه با مرغ، زرشک پلو با مرغ، شیرین پلو با مرغ، آلبالو پلو با مرغ، سبزی پلو با ماهی قزل‌آلا، خورشت غوره بادمجان، خورشت قورمه سبزی (روزهای فرد) و خورشت قیمه (روزهای زوج) سرو می‌شود.

در رستوران مسلم بخشی به نام آش و حلیم وجود دارد که در آن می‌توانید آش رشته، آش شله قلمکار، حلیم، شله زرد، کشک بادمجان، میرزاقاسمی، دلمه و کوفته سفارش دهید.

رستوران هانی 

  • آدرس: خیابان ری، ضلع شمال غربی میدان قیام (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۸۴۵۷ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: از ۹ تا ۱۶:۳۰ و ۱۹:۳۰ تا ۲۳:۳۰
  • آدرس سایت: hanifoods.com@

«رستوران هانی» در سال ۱۳۵۶ خورشیدی توسط حاج اکبر کبریتچی، در میدان قیام تهران فعالیت خود را آغاز کرد و با استقبال روزافزون مردم، شعب جدید آن در تهران افتتاح شد. این رستوران با توجه به نیاز افراد به تغذیه سالم و با الهام از ذائقه سنتی و خانگی ایرانی، به تولید و عرضه غذاهای نیمه‌آماده به‌صورت بسته‌بندی‌ اقدام کرد و با حدود نیم قرن تجربه در طبخ غذاهای اصیل ایرانی به یکی از بهترین برندهای معتبر در این زمینه تبدیل شد.

رستوران‌ هانی با وجود کیفیت مطلوب غذاها و کارکنان مجرب و کارآزموده از بهترین رستوران‌های تهران به شمار می‌رود و غذاهای آن، از قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای برخوردار است. 

رستوران هانی؛ شعبه میدان قیام تهران

منبع عکس: hanifoods.com، عکاس: نامشخص (شعبه میدان قیام)

رستوران هانی در مناطق مختلف تهران از جمله میدان قیام، اندرزگو، میرداماد، بازار موبایل، بازار مبل، هایپر استار، ایران مال و قیام دشت فعالیت دارد. از غذاهای این رستوران می‌توان از چلوکباب‌ها (وزیری، سلطانی، برگ، لقمه و جوجه) و چلو خورشت‌ها (قیمه سیب‌زمینی، قیمه بادمجان، قورمه سبزی، فسنجان با مرغ و گوشت و غوره بادمجان با مرغ و گوشت) نام برد.

در هانی می‌توانید زرشک پلو با مرغ، ته‌چین پلو با مرغ، شیرین پلو با مرغ و گوشت، آلبالو پلو با مرغ و گوشت بره، باقالی پلو با مرغ و گوشت بره، لوبیا پلو با گوشت، حلیم بادمجان، کوفته تبریزی، سوپ روز، ترشی، سالاد و نوشیدنی سفارش دهید. 

رستوران ایتالیایی سنسو تهران

منبع عکس: اینستاگرام senso_restaurant، عکاس: نامشخص

تجربه صرف غذا یا برگزاری جشن تولد در بهترین رستوران‌های تهران را با ما و دیگر همراهان کجارو به اشتراک بگذارید.

منبع عکس کاور: اینستاگرام  lidomapalace، عکاس: نامشخص (کاخ رستوران لیدوما)

پرسش‌های متداول

بهترین رستوران های تهران کدامند؟

از بهترین رستوران های تهران می‌توان به رستوران تهران بین، رستوران گردان برج میلاد، کاخ رستوران لیدوما، رستوران حس‌توران، رستوران سنتی عالی قاپو، رستوران شرف‌الاسلامی، رستوران مسلم، رستوران هانی و رستوران سنسو و اشاره کرد.

بهترین رستوران های تهران با موسیقی زنده کدامند؟

رستوران عالی قاپو، رستوران شب‌های سرو، کاخ رستوران آپادانا و رستوران عمارت لاله

مطالب مرتبط:

دیدگاه