نرخ اتوبوس، ۱۵ درصد و نرخ مترو ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۰
نرخ اتوبوس، ۱۵ درصد و نرخ مترو ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از افزایش نرخ کرایه اتوبوس بخش خصوصی و شهرداری و همچنین نرخ بلیط مترو در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر خبر داد.

دانلود نقشه مترو تهران

«اقبال شاکری» رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به جلسه کمیسیون حمل و نقل در خصوص تعیین نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی گفت:

پس از رایزنی‌های انجام شده، اعضای کمیسیون افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه اتوبوس‌های بخش خصوصی (تک‌کابین) را مورد تصویب قرار دادند.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌های دوکابین (بی‌آرتی) متعلق به شهرداری است و کرایه آن‌ها بر اساس میزان پیمایش محاسبه شده است ادامه داد که کرایه این اتوبوس‌ها تا ۱۰ کیلومتر ۳۰۰ تومان، ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر ۴۰۰ تومان و بیش از ۱۵ کیلومتر پیمایش ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

نرخ مترو

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در مورد افزایش نرخ مترو نیز گفت:

بلیط مترو ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت و نکته قابل تأمل در این نرخ‌های جدید آن است که از سال بعد و پس از تأیید فرمانداری پول خرد حذف شده و اعداد به‌صورت رند در نظر گرفته شده‌اند.

شاکری افزود که این نرخ‌های تعیین شده در کمیسیون مصوب شده و باید برای بررسی و تایید نهایی به صحن علنی شورای شهر تهران برده شود تا به تصویب برسد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه در سال جدید بلیط دو سفره مترو حذف خواهد شد، نرخ جدید بلیط‌های متروی تهران در سال ۹۶ را اعلام کرد:

نرخ بلیط تک سفره داخل شهر تهران و همچنین بلیط مترو حومه (کرج)، ۱۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. بلیط‌های اعتباری مترو نیز بر اساس پیمایش محاسبه می‌شود، به‌گونه‌ای که تا ۶ کیلومتر ۴۰۰ تومان، تا ۱۲ کیلومتر ۵۰۰ تومان، تا ۱۸ کیلومتر ۶۰۰ تومان و ۱۸ کیلومتر به بالا نیز ۱۰۰۰ تومان محاسبه می‌شود. بلیط یک سفره فرودگاه امام خمینی (ره)، ۶۰۰۰ تومان و بلیط دو سفره، ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه