سفر ۵ روزه به اصفهان

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی سه شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
سفر ۵ روزه به اصفهان

اصفهان، چونان نقش زیبای فرش‌های دست‌باف زنان هنرمندی است که هربار به آن می‌نگری محو زیبایی‌اش می‌شوی. این مقاله، برنامه‌ریزی سفری ۵ روزه به استان زیبای اصفهان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بارها و بارها درباره اصفهان گفته‌اند و شنیده‌ایم؛ اما دیدن و لمس واقعیات با چشمان خود، داستانی متفاوت از تمام شنیده‌ها است. در این سفر ۵ روزه به استان اصفهان سعی شده تا مکان‌های بسیاری را پوشش دهیم؛ اما باید یادآور شد که مکان‌هایی که در این مقاله نام برده شده‌اند، تنها جاهای دیدنی اصفهان نیستند.

سعی کردیم تا در هر بازه زمانی صبح یا عصر، مکان‌های نزدیک به هم را معرفی کنیم؛ اما شما با توجه به زمان، مکان و سلیقه می‌توانید مکان‌های انتخابی را تغییر دهید.

در کجارو می‌توانید لیست کاملی از جاهای دیدنی اصفهان را مشاهده کنید و اطلاعات مورد نیاز درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعت کاری، شماره تماس و... به‌دست آورید و سفر خود را مطابق میل خود برنامه‌ریزی کنید.

روز اول | روز دوم | روز سوم | روز چهارم | روز پنجم

روز اول

با در نظر گرفتن اینکه سفر ما از ابتدای صبح روز اول آغاز می‌شود، سفر را شروع می‌کنیم.

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان در شمال اصفهان و در مجموعه دولتخانه صفوی قرار دارد. این میدان قدیمی به طول ۵۶۰ متر و عرض ۱۶۰ متر در طول تاریخ، نام‌های بسیاری داشته است؛ از جمله میدان میدان شاه، میدان نقش جهان و اکنون میدان امام خمینی. در سال ۱۳۵۸در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. با آمدن به این میدان بسیار زیبا می‌توانید ۴ بنای دیگر را نیز بازدید کنید. این بناها عبارت‌اند از مسجد امام، مسجد شیخ لطف‌الله، عمارت عالی قاپو، و بازار قیصریه.

مسجد شاه که به نام‌های مسجد جامع، مسجد سلطانی و مسجد امام نیز شهرت دارد، یکی از مساجد میدان نقش جهان در اصفهان است که در طی دوران صفوی ساخته شد و از بناهای مهم معماری اسلامی ایران به شمار می‌رود. این بنا شاهکاری جاویدان از معماری، کاشی‌کاری در قرن یازدهم هجری است. مسجدِ شاه در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شماره­‌ی ثبت ۱۰۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مسجد شیخ لطف‌الله شاهکاری از معماری و کاشی‌کاری قرن یازدهم است که برای تجلیل از شیخ لطف‌الله المیسی بنا شد. ساخت این بنا ۱۷ سال به طول انجامید. این مسجد برخلاف مسجدهای دیگر صحن و مناره ندارد.

عمارت عالی‌ قاپو که در عهد صفویه، «دولت‌خانه مبارکه نقش‌جهان» و «قصر دولت‌خانه» نام داشته است، در سمت غربی میدان امام اصفهان (میدان نقش‌جهان) و رو‌به‌روی مسجد شیخ لطف الله واقع شده است. این کاخ دارای پنج در ورودی بوده است که مهم‌ترین آن‌ها به نام عالی‌قاپو، مشرف به میدان امام است و سایر درها هر یک عبارت بودند از: در چهار حوض در قسمت شمال، در شاهی مشرف به دروازه شهر (معروف به دروازه دولت) در مغرب، در حرم‌سرا و در جبه‌خانه که موسوم به در مطبخ بوده است.

سردر بازار قیصریه در قسمت شمالی میدان نقش جهان و روبه‌روی مسجد امام قرار گرفته است. این بنا نیز یکی دیگر از زیبایی‌های به‌جا مانده از عهد صفوی است. عمارت قیصریه شامل سردر، عمارت نقاره‌خانه، ضراب‌خانه و کاروان‌سرای شاهی است. بازار قیصریه در فهرست آثار ملی قرار دارد.

عمارت چهل ستون

چهلستون اصفهان

  • فاصله از میدان نقش جهان: ۴ دقیقه پیاده‌روی

كاخ چهل‌ستون که بنا به کتیبه معرف تاریخ آن، با عنوان مبارک‌ترین بنای دنیا به یادگار مانده، از زیباترین یادمان‌های عصر صفوی در اصفهان امروزی است. این باغ که به روایت‌ تاریخ از گزند حاکم پر رشک قجری مصون نمانده، هنوز هم زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای برای عرضه به دیدگان گردشگران و بازدیدکنندگان دارد. زیبایی‌های این کاخ شما را به وجد می‌آورد.

احتمالا اکنون وقت ناهار باشد. اگر قصد آشپزی یا بازگشت به هتل را ندارید چند رستوران و فست فود در این نزدیکی وجود دارند، از جمله فست فود آرمین اسنک، رستوران پاژنگ کنتاکی، سفره‌خانه سنتی حکیم باشی، و رستوران سنتی تاریخی.

پس از صرف ناهار و استراحت گردش خود را ادامه می‌دهیم.

موزه تاریخ طبیعی و حیات وحش

موزه تاریخ طبیعی اصفهان

موزه تاریخ طبیعی اصفهان در یکی از بناهای باستانی عصر تیموریان در سال ۱۳۶۷ راه‌اندازی شد. سالن‌های این موزه شامل سالن جانوران بدون مهره، سالن جانوران مهره‌دار، سالن گیاه‌شناسی، سالن زمین‌شناسی، سالن جغرافیای طبیعی و نقشه‌ها، سالن دیدنی‌های جهان خلقت است. دیدن این موزه شگفتی‌آور را از دست ندهید. در این موزه قدرت خدا را بار دیگر مشاهده می‌کنید.

خانه قزوینی‌ها

خانه قزوینی ها اصفهان

  • فاصله از موزه تاریخ طبیعی: ۳۰ دقیقه پیاده‌روی، ۱۱ تا ۱۴ دقیقه رانندگی

این بنای به‌جای مانده از دوران ناصرالدین شاه که تا سال ۱۳۵۰ مسکونی بوده است «خانه قزوینی‌ها» نام دارد. معماری، ورودی، حیاط‌ها، سالن‌ها، ارسی‌ها، گچبر‌ی‌ها و دیگر زیبایی‌های خانه قزوینی‌ها شما را به وجد می‌آورد.

پیشنهاد می‌کنیم عصر یا اوایل شب را به بازدید و قدم زدن روی پل خواجو و سی وسه پل بگذرانید. البته اگر زاینده‌رود میهمان بستر همیشگی خود باشد لذت پیاده‌روی شبانه ما چندین برابر خواهد شد.

سی و سه پل

سی و سه پل اصفهان

منبع عکس

سی‌وسه پل را می‌توان یکی از بهترین پل‌های جهان و شاهکار معماری ایرانی و صفوی نامید. سی‌و‌سه پل که آن را پل الله‌وردی خان هم می‌نامند، ۳۳ دهانه دارد و در دوران حکومت شاه عباس صفوی روی رودخانه زاینده رود ساخته شد. قدمت این پل به سال ۱۰۰۸ هجری قمری بازمی‌گردد و بعد از گذشت سه سال از این تاریخ، الله‌وردی خان اوندیلادزه گرجی مامور به پایان رساندن ساخت پل شد.

پل خواجو

پل خواجو

پل خواجو با ۲۴ دهانه در شرق سی‌وسه پل روی رودخانه‌ی زاینده‌رود بنا شده است. گفته می‌شود این پل در سال ۱۰۶۰ هجری قمری، در زمان حکومت شاه عباس دوم ساخته شده است. در میانه‌ی این پل، ساختمان مخصوصی برای اقامت موقت شاه صفوی و خانواده او ساخته شده بود که به «بیگربیکی» شهرت دارد. در گوشه‌های ضلع شرقی این پل دو شیر سنگی قرار گرفته و گفته می‌شود نمادی از سپاهیان بختیاری است که محافظ اصفهان و زاینده‌رود بودند.

روز دوم

عمارت هشت بهشت

عمارت هشت بهشت اصفهان

زیبایی عمرات هشت بهشت از همه لحاظ، کلامی جز بهتریت تحسن‌ها را برنمی‌انگیزد. شکوه و شگرفی این عمارت را باید با چشمان خود درک کنید. بسیاری از شاعران و گردشگرانی که در آن سال‌ها به اصفهان سفر کردند در اشعار و سفرنامه‌های خود از این مکان نام برده‌اند و زیبایی‌های آن برای خوانندگان وصف کرده‌اند. عمرات هشت‌بهشت در سال ۱۰۸۰ هجری قمری و مقارن با سومین سال سلطنت شاه سلیمان صفوی به اتمام رسید. این کاخ نمونه‌ای از عالی‌ترین کاخ‌های نشیمن دوران صفویه است .

خیابان چهارباغ

چهارباغ عباسی یکی از خیابان‌های تاریخی شهر اصفهان است که بین دروازه دولت و سی‌وسه پل قرار دارد. اين خيابان در عصر شاه عباس اول طراحی شده است. این چهارباغ در واقع مجموعه‌ای از چند چهارباغ است که نام یکی از آن‌ها را بر تمامی مجموعه نهاده‌اند و در اطراف یک خیابان اصلی بنا شده‌اند.

چهارباغ عباسی و چهارباغ بالا بعد از تعیین اصفهان به‌عنوان پایتخت در عصر شاه عباس اول و به دستور ایشان ساخته شده‌اند. چهارباغ پایین به دستور رضاشاه پهلوی و با همان طرح چهارباغ صفوی ساخته شده است.

چهارباغ عباسی از سی‌و‌سه پل شروع می‌شود و به‌سمت شمال شهر امتداد می‌یابد و چهارباغ بالا نیز از سی‌و‌سه پل شروع می‌شود و به‌سمت جنوب شهر تا دروازه‌ی شیراز ادامه دارد. در واقع این سی‌وسه پل است که خیابان اصلی چهارباغ بالا و چهارباغ عباسی را به یکدیگر مرتبط می‌کند. چهارباغ پایین نیز در امتداد چهارباغ عباسی به‌سمت شمال شهر ساخته شده است. قدم زدن در چهار باغ را از دست ندهید.

اگر برای صرف ناهار قصد بازگشت به هتل را ندارید، یکی از بهترین رستوران های اصفهان، رستوران شهرزاد در این نزدیکی را معرفی می‌کنیم. گوگل مپ غذاخوری دیگری نشان نمی‌دهد. بهتر است برای یافتن رستوران‌های دیگر از محلی‌ها سوال کنید.

کلیساها

مکان‌های پیشنهادی بعدی ما ۳ کلیسا هستند که همگی در نزدیکی یکدیگر قرار دارند. کلیسای وانک، کلیسای بیت‌ لحم، کلیسای هاکوپ و مریم مقدس، و کلیسای گئورک مقدس. می‌توانید برحسب سلیقه و زمان یکی از این کلیساها را انتخاب و بازدید کنید و بازدید از دیگر کلیساها را به روزهای بعد موکول کنید. همه چیز بستگی به برنامه‌ریزی شما دارد.

کلیسای وانک

کلیسای وانک اصفهان

  • فاصله از خیابان چهارباغ: ۱۶ تا ۲۲ دقیقه رانندگی

کلیسای وانک یا کلیسای آمنا پرکیچ ، در زمره‌ی یکی از دیدنی‌ترین اماکن مذهبی ارمنیان در ایران قرار دارد. این کلیسا علاوه بر سبک معماری خاص و نقاشی‌های دیدنی، آثار گران‌بهای بسیاری را در خود جای‌داده است، نسخه‌های خطی بی‌نظیری در موزه این کلیسا نگهداری می‌شود. مجموعهٔ این دیر کلیسای اصلی و صحن آن، ناقوس خانه، کتابخانه، موزه، برج ساعت، اتاق‌های مخصوص اقامت اسقف و کشیشان و همچنین تالارهای اجتماعات و چاپخانه است که تمامی این بناها مجموعاً دارای مساحتی بالغ‌بر ۸۷۳۱ متر مربع است. پلان کلیسا از داخل نمونه‌ای از معماری ارمنی بوده ولی نمای خارجی آن به سبک معماری ایرانی است که تلفیقی استادانه از دو سبک معماری را به نمایش می‌گذارد. نخستین کتاب‌هایی كه در ایران به چاپ رسید به كوشش و همت جلفایی‌ها بوده است. اولین چاپخانه ایران را پیشوای مذهبی كلیسای وانك،خاچاطور وارتاپد گِساراتسی و شاگردان ویدر كلیسای وانك دایر كردند.

کلیسای بیت‌ لحم

  • فاصله از خیابان چهار باغ: ۳۱ دقیقه پیاده‌روی، ۱۳ دقیقه رانندگی
  • فاصله از کلیسای وانک: ۴ دقیقه پیاده‌روی

این کلیسا مربوط به دوره صفویه است که جزو آثار ملی ایران قرار دارد. نقاشی‌های داخل و نمای خارج بی‌نظیر هستند.

مجموعه کلیسای مریم و هاکوپ مقدس

  • فاصله از خیابان چهارباغ: ۳۱ دقیقه پیاده‌روی، ۹ تا ۱۱ قیقه رانندگی
  • فاصله از کلیسای بیت لحم: ۱ دقیقه پیاده‌روی

کلیسای هاکوپ نیز به دوران صفویه بازمی‌گردد و از قدیمی‌ترین کلیساهای اصفهان است. کلیسای مریم مقدس نیز در کنار ساختمان هاکوپ قرار دارد.

کلیسای گئورک مقدس

فاصله از خیابان چهارباغ: ۱۴ تا ۱۶ دقیقه رانندگی

فاصله از کلیسای هاکوپ و مریم مقدس: ۷ تا ۹ دقیقه پیاده‌روی

این کلیسا به خاطر سنگ‌های مقدسی که شاه عباس دستور وارد کردنشان به کلیسا را داده بود معروف است.

باغ گل‌ها

باغ گل ها اصفهان

باغ گل‌های اصفهان در حاشیه جنوب شرقی میدان بزرگمهر و مجاور رودخانه زاینده رود تاسیس شده که شامل باغ صخره‌ای، باغ ایرانی، باغ گیاهان دارویی، باغ رز، آب‌نماها، برکه، آمفی‌تئاتر روباز، مجموعه پرچین، طرح گل فرشی ایرانی و غیره است. حتی اگر اهل گل و گیاه هم نباشید دیدن این باغ روح شما را جلا می‌دهد.

کوه صفه

  • فاصله از کلیسای وانک: ۱۹ تا ۲۳ دقیقه رانندگی

کوه صفه که در جنوب شهر اصفهان قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در استان به شمار می‌رود. پارک صفه دارای فضای سبز بسیار زیبا در کنار باغ وحش، سالن بولینگ، تله کابین، چشمه‌ها و غارها در کنار رستوران‌ها و چایخانه‌های سنتی و مدرن است که همگی آماده‌ی پذیرایی از مسافران و بازدیدکنندگان این کوه زیبا هستند. این مکان تفریحی به‌خصوص در شب بسیار دیدنی‌است به‌خصوص اینکه در بالای کوه تمام شهر زیر پای شما است.

روز سوم

پارک جنگلی ناژوان

این پارک بسیار زیبا در مسیر زاینده رود قرار دارد و شامل باغ پرندگان، باغ موزه پروانه‌ها، و باغ خزندگان اصفهان است. قدم زدن در مسیر رود را هرگز از دست ندهید.

باغ پرندگان

یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های اصفهان باغ پرندگان است که بیش از ۱۳۰ گونه انواع مرغ و پرنده در آن نگهداری می‌شود. محلی که برای این پرندگان در نظر گرفته شده است یکی از بهترین مکان‌ها در حاشیه زاینده‌رود است و از نظر آب و هوا مناسب‌ترین محل برای نگهداری این پرندگان است. در باغ پرندگان اصفهان زیستگاه‌های متفاوتی بسته به شرایط زندگی طبیعی پرندگان برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. ازاین‌رو در باغ پرندگان اصفهان شما شاهد پنج محیط متفاوت برای پرندگان هستید. برکه‌ها، صخره‌ها، قفس‌های شیشه‌ای، قفس‌های آهنی و فضای سبز جنگلی.

باغ خزندگان

اگر به دیدن خزندگان زنده علاقه دارید به این باغ سر بزنید.

تونل آکواریوم

  • فاصله از باغ پرندگان: ۱۴ تا ۱۶ دقیقه پیاده‌روی
  • فاصله از باغ خزندگان: ۲ دقیقه پیاده‌روی

اینجا، جایی است که پیشنهاد می‌کنیم هرگز از دست ندهید. این آکواریوم این فرصت را به شما می‌دهد تا دنیای زیر آب را به همان راحتی که در خشکی قدم برمی‌دارید و نفس می‌کشید ببینید. آکواریوم واقع در پارک ناژوان به وسعت ۴۰۰۰ متر مربع و در عمق ۷ متری زمین قرار دارد. از بخش‌های این آکواریوم، آکواریوم‌های لمسی، تونل آکواروم به طول ۳۵ متر، بخش عکس یادگاری، فروشگاه هدایا، و یک کافی شاپ هستند. ۶۵۰۰ موجود زنده در این آکواریوم زندگی می‌کنند.

منارجنبان

منارجنبان

این اثر تاریخی در دوران ایلخانی و در زمان حکومت اولجایتو ساخته شده است. استادان و کاشی‌کاران ماهر و چیره‌دست آن زمان، با کاشی‌هایی ستاره‌ای شکل به رنگ لاجوردی و کثیرالاضلاع به رنگ فیروزه‌ای، آن را مزین کرده‌اند. ظاهرا، منارجنبان اصفهان، تنها عمارت ساخته شده در جهان نیست که از این مزیت برخوردار است. در کشورهایی مانند عربستان و عراق هم آثار تاریخی پیدا شده است که در جای خود، به حرکت درمی‌آیند.

آتشگاه

  • فاصله از منارجنبان: ۹ تا ۱۱ دقیقه رانندگی

آتشگاه یا همان کوه آتشگاه اصفهان یکی دیگر از آثار تاریخی این شهر است که از ایران باستان به یادگار مانده است. نام آن در اصل «مهربین» یا «دژ مهربین» یا «آتشکده‌ی مهربین» بود که امروزه در خیابان آتشگاه واقع در غرب اصفهان و ۸ کیلومتر مرکز شهر قرار دارد. این بنا روی کوهی در نزدیکیزاینده‌رود واقع شده و تپه‌های آن از جنس سنگ‌های رسوبی است. بافت بنای آن خشتی است و میان دو ردیف خشت، لایه‌ی نازکی از نی قرار داده‌اند تا مستحکم‌تر شود. روی پایه‌های آن در گذشته اتاق‌هایی وجود داشت که امروزه از بین رفته‌اند. در بالای تپه بنایی گرد وجود دارد که گفته می‌شود موبدان زرتشتی آتش مقدس را درون آن قرار می‌دادند. در دوران پهلوی آتشگاه مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. کوه آتشگاه در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.

روز چهارم

شهرستان‌های اطراف اصفهان نیز بسیار دیدنی هستند. ما کاشان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای دیدن جاذبه‌های کاشان شاید یک روز کافی نباشد.

ابیانه

روستای ابیانه اصفهان

روستای ابیانه به‌قدری زیبا است که پیشنهاد می‌کنیم حتما دیدن آن را در برنامه‌ریزی خود قرار دهید. محققان و باستان‌شناسان بر این باورند که این روستا، حدود ۱۵۰۰ سال قبل به وجود آمده و یکی از مکان‌های تاریخی کشور ایران است که شهرت جهانی پیدا کرده است.

تپه سیلک

تپه‌های سیلک کاشان در ضلع جنوبی‌غربی شهر کاشان و در سمت راست جاده کاشان به فین یعنی خیابان امیر کبیر واقع شده است که شامل دو تپه شمالی و جنوبی یا همان گورستان الف و ب به فاصله ۶۰۰ متری از هم است. گورستان الف با قدمت ۳۵۰۰ ساله امروزه روی بلوار امیرالمومنین کشیده شده است. گورستان ب نیز با قدمت ۳۰۰۰ ساله در زیر باغ ها و مزارع کشاورزی ضلع غربی تپه قرار گرفته است.

کهن‌ترین مردم دشت‌نشین، مردم محل سیلک (Sialk) نزدیک کاشان بودند که آثار زندگی ایشان را در آنجا به‌ دست آورده‌اند. میدان‌گاه باستانی سیلک در منطقه فین کاشان واقع شده ‌است و پیشینه‌ای نزدیک به هفت هزار سال دارد.

تپه سیلک در حقیقت زیگورات یا نیایشگاه مردمان باستانی بوده که از گل رس و سفال ساخته شده ‌است. زیگورات معماری مذهبی ویژه شهرهای عمده بین النهرین (عراق کنونی) و ایران بوده است که به‌ صورت برج مطبق هرمی شکل بنا می‌شد.

باغ و حمام فین

باغ فین کاشان

منبع عکس: ایران دوستان

باغ فين يكی از زيباترين و معروف‌ترين باغ‌های ايرانی است كه از آن به‌عنوان نمونه‌ی كامل باغ سازی ايرانی ياد می‌شود. از گذشته‌های بسيار دور، منطقه‌ی فين به‌واسطه‌ی چشمه‌ی روح‌افزايی كه در آن جريان دارد، مورد توجه حاكمان و پادشاهان بوده است. شكل‌گيری باغ فين در محل جديد خود به دوران صفويه و پس از زلزله‌ی سال ۹۸۲ ه.ق مربوط می‌شود که ساختمان هشتی ورودی و سردر، كوشك ميانی، حمام صفوی و برج و باروی باغ در اين دوره شكل می‌گيرد. پس از آن در دوران زنديه عمارت خلوت كريم‌خانی در مجاورت باغ احداث می‌شود و پادشاهان قاجار نيز به فراخور، بخش‌هايی نظير شترگلوی فتحعلی شاهی، حمام قاجار، تالار شاه‌نشين، خلوت نظام‌الدوله و عمارت بادگير (كتابخانه‌ی فعلی) را به باغ می‌افزايند. در دوران معاصر نيز الحاقاتی به مجموعه باغ فين اضافه می‌شود.

در قسمت جنوبیِ باغ فین، دو حمام وجود دارد که به حمام کوچک و بزرگ معروف هستند. حمام کوچک به‌منظور استفاده‌ی خدمتکاران ساخته شده است به همین دلیل از حیث معماری، ویژگی بارزی نداشته و سبب شهرتش وقوع قتل میرزا تقی خان فراهانی معروف به امیرکبیر است.

حمام سلطنتی یا حمام بزرگ، در دوره‌ی قاجاریه و به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شده است. البته در کنار ساخت حمام جدید، حمام کوچک را نیز که پس از پایان دوران صفوی از رونق افتاده بود به دستور شاه مرمت کردند. از آن جایی که حمام بزرگ برای استفاده‌ی فرماندهان و بزرگان دربار ساخته شده است، به‌لحاظ معماری اهمیت دارد و ستون‌های مرمر و سقف نقاشی‌شده‌اش فوق‌العاده تماشایی است.

اتاق تابستانه - سرداب خانه طباطبایی ها

مطمئنا روز چهارم تا اکنون باید تمام شده باشد؛ اما هنوز مکان‌های دیگری در کاشان هستند که فوق‌العاده جذاب هستند. مانند خانه طباطبایی‌ها، خانه بروجردی‌ها، تیمچه امین‌ادوله، بازار کاشان، و مدرسه آقا بزرگ.

روز پنجم

چادگان

چادگان یکی از شهرستان‌های استان اصفهان است که آب و هوای مطبوع و معتدل همراه با طبیعت سرسبز و امکانات رفاهی مناسب، همگی دست به دست هم داده‌اند تا این مکان به یکی از زیبا‌ترین مناطق گردشگری برای توریست‌ها و همچنین اهالی استان اصفهان تبدیل شود. سابقه تاریخی این منطقه به‌درستی معلوم نیست، ولی آنچه مسلم است در دوران صفویه با کوچاندن ترک زبانان توسط شاه عباس اول به این ناحیه و نیز به‌واسطه داشتن موقعیت طبیعی مساعد و نزدیکی به زاینده رود، منطقه آبادی بوده است. طبیعت این منطقه بسیار عالی است و امکانات فراوانی دارد. اگر مایل باشید می‌توانید سد زاینده رود نیز که در نزدیکی دهکده تفریحی چادگان قرار دارد بازدید کنید. علاوه بر طبیعت می‌توانید از مهم‌ترین جاذبه تاریخی شهر به نام خانه «معظم‌الملک میر پنج» نیز دیدن کنید. این ساختمان دارای زیرزمین، تالارها و اتاق‌های وسیع با دیوارهایی مزین به نقوش و آینه‌کاری‌های ظریف است. تزیینات خانه متاثر از تزیینات قرن گذشته اروپا ولی ساخت آن مطابق با موقعیت جغرافیایی این منطقه بنا شده است.

اگر برای سفر به اصفهان قصد خرید تور را دارید، کجارو به شما در انتخاب ارزان‌ترین تور اصفهان کمک می‌کند. ما با همکاری آژانس‌های معتبر گردشگری فهرستی از بهترین تورهای اصفهان را به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه