پراگ؛ پیاده روی در حومه شهر (قسمت اول)

علیرضا  طبیب زاده
علیرضا طبیب زاده جمعه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
 پراگ؛ پیاده روی در حومه شهر (قسمت اول)

اگر از آن دسته افراد علاقه‌مند به پیاده‌روی در طبیعت و بازدید از جاذبه‌های توریستی هستید بدون شک شهر پراگ و طبیعت چشم‌نواز اطراف آن می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در ادامه با کجارو همراه شوید.

پراگ پایتخت جمهوری چک هر سال به خصوص در ماه‌های گرم سال کانون توجه گردشگران از اقصی نقاط جهان است. تاریخ غنی، معماری منحصر به فرد، طبیعت زیبا، فرهنگ مدرن و تنوع غذایی همگی می‌تواند دلیل خوبی برای انتخاب پراگ جهت گذراندن یک تعطیلات خاطره‌انگیز باشد.

شاید شما پس از کمی گشت ‌و‌گذار در پراگ احتیاج داشته باشید فراتر از خیابان‌های مرکزی را ببینید و کشف کنید. در جمهوری چک مناطقی با طبیعت فوق‌العاده زیبا، کم نیست و شما برای رسیدن به آن‌ها نیاز نیست مسافت طولانی را طی کنید.

با یک برنامه‌ریزی مناسب جهت یک پیاده‌روی یک روزه به راحتی می‌توانید طبیعت‌گردی کنید، از چندین دهکده کوچک با جاذبه‌های توریستی نظیر کلیسا، قلعه و همچنین یک معدن سنگ مترو‌که که دریاچه زیبایی را در دل خود جای داده است، دیدن کنید و این در حالی است که همه این‌ها در نزدیکی شهر پراگ واقع شده‌اند.

اگر در بازدید از پراگ زمان کافی دارید، به شما توصیه می‌کنیم این پیاده‌روی یک روزه را انجام دهید. می‌توانید از مسیر پیشنهادی در نقشه زیر استفاده کنید.

قلعه کارلشتین

برای شروع، یک بلیط قطار از ایستگاه مرکزی قطار در پراگ به مقصد شهر «کارلشتین» (Karlstegn) تهیه کنید (این مسافت حدود ۴۰ دقیقه بوده و قیمت بلیط آن حدود ۷ هزار تومان است).

پس از رسیدن به شهر کوچک کارلشتین می‌توانید صبحانه خود را در یکی از کافه‌های مقابل ایستگاه قطار میل کنید. پیاده‌روی خود را از خیابان‌های میان شهر با دیدن فروشگاه‌های کوچک ولی جذاب که انواع سوغاتی و خوراکی‌های لذیذی دارند، شروع کنید و به سمت قلعه کارلشتین حرکت کنید که بر بلندی تپه‌ای واقع شده است.

شهر کارلستین جمهوری چک

قلعه کارلشتین که در سال ۱۳۴۸ میلادی توسط چارلز چهارم ساخته شده است، یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی جمهوری چک به حساب می‌آید. با آغاز پادشاهی بوهمیا خدای امپراطوری رم، بسیاری از ساختمان‌های پراگ متاثر از سبک معماری رایج در زمان او شدند و قلعه کارلشتین نیز یکی از همان ساختمان‌ها است. این قلعه به منظور نگهداری تاج سلطنتی و نیز مکانی امن در زمان عقب‌نشینی از پراگ ساخته شده بود. هرچه به قلعه نزدیک‌تر شوید، متوجه حضور جمعیت بیشتری از توریست‌ها خواهید شد. محوطه بیرونی قلعه به صورت رایگان قابل بازدید است ولی اگر علاقه‌مند به بازدید از داخل قلعه هستید باید اقدام به خرید بلیط کنید.

قلعه کارلشتین کجاست؟

قلعه بر بلندی تپه‌ای در شهر کوچک کارلشتین واقع شده است که با خودرو و یا قطار می‌توان از پراگ به آنجا رفت.

قلعه کارلشتین پراگ

هزینه بازدید از قلعه کارلشتین چقدر است؟

محوطه بیرونی قلعه را بدون هیچ هزینه‌ای و کاملا رایگان بازدید کنید و از مناظر طبیعی خیره‌کننده اطراف آن لذت ببرید. برای تور اصلی که شامل بازدید از داخل قلعه است باید بلیط تهیه کنید. هزینه بلیط برای یک فرد بزرگسال حدود ۳۵ هزار تومان و برای گروه‌های سنی خاص مثل کودکان و سالمندان حدود ۲۳ هزار تومان است.

چه زمانی می‌توان از قلعه بازدید کرد؟

زمان بازگشایی قلعه کارلشتین در طول سال متفاوت است، پس قبل از بازدید بهتر است وب‌سایت آن را جهت هرگونه تغییراتی در زمان‌های بازدید، چک کنید.

برنامه زمانی بازدید از قلعه کارلشتین در طول سال به صورت زیر است:

 در چند روز آخر ماه دسامبر و هفته اول ژانویه از ساعت ۱۰ الی ۱۵ (در سایر روزهای ماه ژانویه بسته است)

 در ماه فوریه فقط روز‌های شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۵

در ماه مارس روز‌های سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۶

در ماه آوریل روز‌های سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۷

در ماه مِه روز‌های سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۷:۳۰

در ماه ژوئن روز‌های سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ الی ۱۷:۳۰

در ماه‌های ژوئیه و اوت هفت روز هفته از ساعت ۹ الی ۱۸:۳۰

در ماه سپتامبر روز‌های سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۷:۳۰

در ماه اکتبر روز‌های سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۶:۳۰

در ماه نوامبر تا تاریخ دوازدهم روز‌های سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۵ و سپس تا ۲۶ دسامبر فقط روز‌های شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۵

آیا می‌توان در پراگ برای قلعه کارلشتین تور تهیه کرد؟

با توجه به اینکه این مکان مورد توجه توریست‌های بسیاری است و احتمالا با صف طولانی جهت تهیه بلیط روبه‌رو خواهید شد، بهتر است از پراگ یکی از تورهای گردشگری به مقصد کارلشتین را تهیه کنید.این تور‌ها بلیط قلعه و وسیله حمل‌ونقل را برای شما تهیه خواهند کرد و با این کار در وقت خود می‌توانید صرفه جویی کنید.

با کجارو همراه باشید تا در قسمت دوم مقاله با جاذبه‌های بیشتری که در مسیر خواهید دید، آشنا شوید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه