روزشمار: ۲۸ بهمن؛ جشنواره هندوانه چین چیلا

محبوبه پوریوسفی
محبوبه پوریوسفی پنجشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
روزشمار: ۲۸ بهمن؛ جشنواره هندوانه چین چیلا

جشنواره هندوانه چین چیلا هر ساله در ۱۶ فوریه در چین چیلای استرالیا برگزار می‌شود و تا ۱۹ فوریه ادامه دارد.

جشنواره هندوانه چین چیلا به رویداد برجسته و مشهوری در ایالت کوئینزلند استرالیا تبدیل شده است. چین چیلا معروف به پایتخت هندوانه کشور استرالیا، یک چهارم تمام هندوانه های بازار استرالیا را تولید می کند. جشنواره هندوانه چین چیلا با تمرکز بر روز تفریح خانواده و راهپیمایی خیابانی رنگارنگ، در طول یک هفته کامل برگزاری، فعالیت های مختلفی را ارائه می‌کند.

جشنواره هندوانه

این جشنواره، رویدادهای بسیاری را ارائه می‌کند که همگی به هندوانه مربوط می‌شوند همچون اسکیت هندوانه‌ای، مرد آهنین هندوانه‌ای، پرش از ارتفاع هندوانه‌ای، تیراندازی هندوانه‌ای، پرتاب هندوانه و غیره. در صورتی که تا به حال روی هندوانه اسکی نکرده‌اید یا از ارتفاع روی هندوانه‌ها نپریده‌اید، پس باید شرکت در جشنواره هندوانه چین چیلا را در راس فهرست کارهایی که باید انجام دهید، قرار دهید. سایر برنامه‌های این جشنواره عبارتند از: بازارها، پیاده‌روی خیابانی، کنسرت رایگان، صنایع دستی و هنری، غذا، و نمایشگاه لیزر. این جشنواره، مجموعه‌ای از رویدادها است که با موضوع هندوانه در طول یک هفته برگزار می‌شود و اوج این رویدادها نیز بازی‌های خنده‌دار هندوانه‌ای به شمار می‌آید.

جشنواره هندوانه

هندوانه در ایالت چین چیلا، مقوله عجیبی نیست. جایی که در اواخر دهه ۱۹۵۰، نخستین هندوانه به منظور تجاری در آن پرورش داده شد. این منطقه در حال حاضر، ۲۵درصد تقریباً ۲۱۷۰۰۰ تن کل هندوانه‌ای که هر ساله در استرالیا پرورش داده می‌شود را تولید می‌کند.

جشنواره هندوانه در سال ۱۹۹۴ با هدف جلب بازدیدکنندگان به این شهر و تقویت روحیه جامعه‌ای که دچار خشکسالی شده بود، آغاز به کار کرد. پس از موفقیت نخستین جشنواره، در سال ۱۹۹۵ جشنواره دیگری در پی آن برگزار شد و پس از آن هر دو سال یک بار در سومین شنبه ماه فوریه برگزار می‌شود.

تعداد بازدیدگنندگان، حامیان و بازتاب رسانه‌ای این جشنواره در هر دوره برگزاری نسبت به دوره قبل افزایش داشته است. بسیاری از بازدیدکنندگان، از جمعیت ۳۰۰۰ نفری در سال ۱۹۹۴ تا جمعیت ۱۰۰۰۰ نفری در سال ۲۰۰۹، آخر هفته برگزاری این رویداد را به عنوان فرصتی برای تجدید دیدار خانواده‌ها در نظر می‌گیرند و از این فرصت دیدار سرگرم‌کننده و مهیج از سبک زندگی روستایی بهره‌مند می‌شوند.

جشنواره هندوانه

این جشنواره پر از تفریحات هندوانه‌ای است. کاملاً مطمئن باشید که لباسی که می‌پوشید مناسب است. لباس‌های کهنه بهترین انتخاب است، چون ممکن است سر بخورید و به روی هندوانه‌های له شده، پوست، گوشت و تخم هندوانه‌ها بیفتید.

به عنوان مثال، در اسکی روی هندوانه باید پاهای خود را به داخل هندوانه فرو کنید و روی زمین لیز شده از قطعات هندوانه خرد شده، با لغزش و جست و خیز اسکی کنید یا اگر عادت به تیراندازی دارید، تیراندازی به هدف را امتحان کنید، اما با هندوانه‌های بزرگ و سنگین یا سعی کنید تا بین سه رقیب در رسیدن به هندوانه آویزان که با طنابی بسته شده و در زمینی که در اثر هندوانه‌های خرد شده، لیز شده است اول شوید و یا می‌توانید در رویداد تف کردن تخم‌های هندوانه شرکت کنید تا ببینید چه کسی می‌تواند تخم‌ها را به بهترین و سریع‌ترین شیوه و به دورترین فاصله تف کند.

مسابقات مرد و زن آهنین هندوانه‌ای و همین‌طور بازارها، پیاده‌روی خیابانی، عرضه صنایع دستی و هنری، صبحانه، ناهار رسمی، کنسرت خانوادگی و حتی نمایشگاه لیزر نیز برگزار می‌شود.

در همین روز:

  • اتصال راه ‏آهن شمال به جنوب ايران (۱۳۱۵ شمسی)
  • تولد «واسكو دو گاما» دريانورد معروف پرتغالی و پيشاهنگ استعمار (۱۴۶۹ میلادی)
  • پايان جنگ خونين «ساراگوسا» ميان فرانسه و اسپانيا (۱۸۰۹ میلادی)

مطالب مرتبط:

منبع ilikevents

دیدگاه