سفر ۵ روزه به پاریس

حامد شاه‌محمدی
حامد شاه‌محمدی یکشنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
سفر ۵ روزه به پاریس

فرانسه یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای گردشگران سراسر دنیا و همین طور در ایام نوروز برای ایرانیان است. با کجارو همراه باشید تا برنامه سفری منظم را به شما پیشنهاد کنیم.

پاریس را می‌توان مرکز دنیا برای تجارت، فرهنگ و مد دانست. به‌سختی می‌توان این شهر که تاریخ، فریبندگی و مد را تراوش می‌کند دوست نداشت. 

موارد زیادی در مورد پاریس وجود دارد. به‌راحتی می‌توان موزه‌ها و بناهای یادبود این شهر را جزو بهترین‌های دنیا قلمداد کرد، خصوصا اگر عاشق هنر باشید. شهری که اغلب روی زیباترین کارت پستال‌های جهان می‌توان آن را مشاهده کرد. حال اگر در ایام نوروز به این شهر سفر کردید باید در نظر داشت تا در کمترین زمان بیشترین بهره را از سفر خود ببرید. با کجارو همراه باشید تا برنامه سفر ۵ روزه از پاریس را به شما ارائه دهیم.

روز اول | روز دوم | روز سوم | روز چهارم | روز پنجم

روز اول

مسیرهای روز اول

باغ‌های «لوکزانبورگ»

سفر پاریس

خواه بهار باشد، تابستان، پاییز یا حتی زمستان، این باغ همیشه دوست داشتنی و زیبا به نظر می‌رسد. این مکان یکی از زیباترین نقاط تمام پاریس به شمار می‌رود که تقریبا برای هر نوع سرگرمی فضای باز مناسب است. این روزها مجلس سنای فرانسه در قصر این باغ ملاقات می‌کنند ازاین‌رو ممکن است با هرکدام از آن‌ها برخورد کنید.

بیشتر بخوانید:

مقبره‌ی «پانتئون» (Panthéon)

سفر پاریس

این بنا یکی از شناخته‌شده‌ترین بناهای تاریخی محله «لاتین» است. ساخت «پانتئون» که ابتدا با کاربری کلیسا به دستور لویی پانزدهم در سال ۱۷۵۸ شروع و در سال ۱۷۸۹ به پایان رسیده بود، در حال حاضر به‌عنوان مقبره‌ی مشاهیر فرانسوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمار فرانسوی، «ژان رومن سولوفو»، این بنا را ساخته است. نام «پانتئون» از مقبره‌های یونان باستان که به چندین خدا اختصاص داشته، الهام گرفته شده است. ۷۲ نفر از مشاهیر فرانسه در این مقبره به خاک سپرده شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان ولتر، ژان ژاک روسو، ویکتور هوگو، امیل زولا، پیر کوری، ماری کوری، آندره مالرو و الکساندر دوما (پدر) را نام برد.

      • ساعات بازدید از ۱۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر
      • حد فاصل زمانی از باغ تا مقبره ۷ دقیقه پیاده‌روی

بیشتر بخوانید:

محله‌ی «لاتین» (Latin Quarter)

سفر پاریس

ناحیه‌ای تاریخی نزدیک نتردام، با کوچه‌های باریک و پیچ در پیچ به‌همراه رستوران‌های کوچک که می‌توانید طعم‌های بی‌نظیر و خوشمزه‌ای را در آن‌ها تجربه کنید.

      • حد فاصل زمانی از مقبره تا محله‌ی لاتین ۹ دقیقه پیاده‌روی

بیشتر بخوانید:

کلیسای «سنت شاپل» (Holy Chapel)

سفر پاریس

«سنت شاپل» با قاطعیت یکی از زیباترین و فوق‌العاده‌ترین کلیساهایی است که در دنیا وجود دارد. با بازدید از این کلیسا به تماشای معماری گوتیک و پنجره‌های رنگی متعلق به قرن سیزدهم بنشینید و شکوه و زیبایی را در یک‌جا نظاره‌گر باشید.

      • ساعات بازدید از ۹:۳۰ صبح تا ۶ عصر
      • حد فاصل زمانی از محله تا کلیسا ۷ دقیقه پیاده‌روی

کلیسای «نتردام»

سفر پاریس

احتمالا فکر کردن به کلیسای «نتردام» اولین چیزی را که به ذهن شما می‌آورد رمان گوژ پشت نتردام اثر ویکتور هوگو است. این کلیسای معروف، یک بنای گوتیک فرانسوی است که معماری واقعا خیره‌کننده‌ای دارد. کافی است نگاهی به شیشه‌کاری‌های منقوش این کلیسا بیندازید تا به زیبایی آن پی ببرید.

      • حد فاصل زمانی از کلیسای «سنت شاپل» تا کلیسای «نتردام» ۶ دقیقه پیاده‌روی

مرکز «پامپیدو» (Pompidou)

سفر پاریس

مرکز «پامپیدو» یکی از سرگرم‌کننده‌ترین موزه‌های پاریس برای زمان‌های کوتاه به شمار می‌رود. این مکان بزرگ رنگارنگ کاملا منحصربه‌فرد است و بزرگ‌ترین موزه‌ی هنر مدرن اروپا محسوب می‌شود که آثاری از هنرمندان مشهوری همچون پیکاسو، وارهول و ماتیس به‌علاوه هنرمندان دیگر را به نمایش می‌گذارد. این مکان همچنین محل برگزاری نمایشگاه‌های بی‌شمار و یک مرکز تحقیقاتی فعال است. اگر خیلی زمان ندارید تا از بیشتر موزه‌های این شهر بازدید کنید این یکی با صرف ۲ تا ۳ ساعت زمان می‌تواند راضی کننده باشد.

      • ساعات بازدید از ۱۱ صبح تا ۱۰ شب
      • حد فاصل زمانی از کلیسا تا «پامپیدو» ۸ دقیقه با تاکسی، ۱۲ دقیقه پیاده‌روی و ۱۳ دقیقه با اتوبوس

بیشتر بخوانید:

روز دوم

مسیرهای روز دوم

موزه‌ی لوور

سفر پاریس

لوور بزرگ‌ترین موزه‌‌ی جهان است که هزاران متر مربع مساحت دارد و میلیون‌ها آثار هنری را در خود جای داده است. ازاین‌رو همانند برج ایفل، بازدید از این مکان لازم است تا سفر شما به پاریس تکمیل شود. در این موزه می‌توان آثاری از دوران کلاسیک تا قرن نوزدهم را مشاهده کرد. مطمئن باشید با صرف چند ساعت وقت نمی‌توان از همه جای آن بازدید کرد. تابلوی مشهور مونالیزا اثر داوینچی در این مکان قرار دارد.

      • ساعات بازدید از ۹ صبح تا ۱۰ شب

بیشتر بخوانید:

میدان «کنکرد» (Concorde)

سفر پاریس

اگر از باغ‌ها و ساختمان‌های مجلل در طول مسیر کم‌کم بگذریم، خیابان «شانزلیزه» در انتها به بزرگ‌ترین میدان پاریس، میدان «کنکرد» خواهد رسید.

      • حد فاصل زمانی از موزه تا میدان ۵ دقیقه با تاکسی و ۱۶ دقیقه با اتوبوس

محل سکونت «اینولید» (Invalides)

سفر پاریس

این قصر دهه هفتمی از قرن شانزدهم، در خود موزه‌ها و یادبودهای تاریخ نظامی فرانسه را جای داده است. این قصر در گذشته به‌عنوان بیمارستانی برای مجروحین جنگی و خانه‌ی بازنشستگی برای از جنگ برگشته‌ها بود.

      • ساعات بازدید از ۱۰:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ عصر
      • حد فاصل زمانی از میدان تا قصر ۵ دقیقه با تاکسی

بیشتر بخوانید:

روز سوم

مسیرهای روز سوم

«باسیلیکا» (Basilica) قلب مقدس پاریس

سفر پاریس

«باسیلیکا» یک کلیسای کاتالوک رومانیایی است که طبق گفته‌ها به قلب مقدس و تپنده‌ی مسیح اهدا شده است. این جاذبه‌ی گردشگری مشهور در بالاترین نقطه‌ی شهر پاریس ساخته شده است. «باسیلیکا» یادبودی دوگانه است، فرهنگی و سیاسی. فرهنگی به خاطر جنگ فرانسه - روسیه در سال ۱۸۷۱ و سیاسی به خاطر مذاکرات سال ۱۸۷۱ پاریس.

      • ساعات بازدید از ۶ صبح تا ۱۰:۳۰ شب

بیشتر بخوانید:

منطقه «دخت» (Tertre)

سفر پاریس

این منطقه‌ی هنری که تنها چند خیابان با «باسیلیکا» فاصله دارد، یادآور دوران اوج هنری پاریس است. در اوایل قرن ۲۰ام استادان نقاشی از فرانسه از جمله پیکاسو در این مکان زندگی می‌کردند.

      • حد فاصل زمانی از کلیسا تا منطقه ۲ دقیقه پیاده‌روی

محله‌ی «موماتغ» (Montmartre)

سفر پاریس

اگر به شمال نگاه کنید، شهر در محله‌ی «موماتغ» به دامنه‌ی کوه رسیده است. زمانی مرکز هنر پاریس، با کوچه‌های پیچ در پیچ و باریکش، محل زندگی پیکاسو، «دالی» (Dali) و «ونگوگ» (Van Gogh) بودند.

      • حد فاصل زمانی از منطقه‌ی «دخت» تا محله‌ی «موماتغ» ۳ دقیقه پیاده‌روی

بیشتر بخوانید:

رستوران (Chez Toinette)

سفر پاریس

این رستوران که در محله‌ی «موماتغ» واقع شده است، برای سرو غذاهای سنتی فرانسوی‌ به‌همراه نوشیدنی‌های فوق‌العاده‌اش معروف است.

      • ساعات بازدید از ۷ صبح تا ۱۰:۳۰ شب
      • یکشنبه و دوشنبه‌ها تعطیل
      • حد فاصل زمانی از محله تا رستوران ۶ دقیقه پیاده‌روی

روز چهارم

مسیرهای روز چهارم

طاق «دخیومف» (Triomphe)

سفر پاریس

طاق قوس معروف «دخیومف» سمبل مهمی برای شهر پاریس محسوب می‌شود. نه‌تنها زیبایی این بنا، بلکه نمای زیبایی که از خیابان «شانزلیزه» در اختیارتان می‌گذارد هم شما را محسور خواهد کرد. این طاق قوس به افتخار مردانی که در جنگ‌های ناپلئونی و انقلاب فرانسه به مبارزه پرداختند ساخته شده است.

      • ساعات بازدید از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

بیشتر بخوانید:

طاق «دفانس» (Défense)

سفر پاریس

این ساختمان با معماری مدرن و بکر خودش در قلب ناحیه‌ی «لادفانس» (La Défense) قرار دارد. این طاق که در سال ۱۹۸۹ ساخته شده بیش از ۱۰۰ متر ارتفاع دارد.

      • ساعات بازدید از ۱۰ صبح تا ۷ شب
      • حد فاصل زمانی از طاق «دخیومف» تا طاق «دفانس» ۱۳ دقیقه با تاکسی و ۲۰ دقیقه پیاده

ناحیه‌ی «لا دفانس» (La Défense)

سفر پاریس

قلب پاریس «لا دفانس» (La Défense) است. این ناحیه‌ی تجاری و پیشرفته که مملو از آثار هنری است، گواه بر این است که پاریس، طوری طراحی شده که حتی در حین کار نیز، می‌توان از زندگی لذت برد.

      • حد فاصل زمانی از طاق «دفانس» تا منطقه ۲ دقیقه پیاده‌روی

بیشتر بخوانید:

کاخ «ورسای»

سفر پاریس

این کاخ قدیمی مربوط به پادشاهان فرانسه، در نزدیکی پاریس واقع شده است. لویی چهاردهم به‌منظور نشان دادن قدرت و ثروت خود، دستور ساخت این کاخ را صادر کرد. این کاخ همانند گذشته، بسیار باشکوه و دیدنی است و چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. این کاخ تا زمان انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۹ مورد استفاده‌ی پادشاهان فرانسه قرار می‌گرفت. کاخ «ورسای» یکی از جاذبه‌های گردشگری فرانسه است که به هیچ عنوان نباید دیدنش را از دست بدهید.

      • ساعات بازدید از ۹ صبح تا ۵:۳۰ عصر
      • دوشنبه‌ها تعطیل
      • حد فاصل زمانی از ناحیه‌ی «لا دفانس» تا کاخ ۳۰ دقیقه با تاکسی

بیشتر بخوانید:

روز پنجم

مسیرهای روز پنجم

برج ایفل

سفر پاریس

مگر می‌شود به پاریس سفر کرد و نامی از برج مشهور ایفل به زبان نیاورد. در واقع پاریس بدون این ایفل پاریس نیست! این برج را می‌توان به‌راحتی مشهورترین برج جهان دانست. اگر نگاهی بیندازید می‌توان تصویر آن را روی اکثر کارت پستال‌های زیبای فرانسه پیدا کرد. اگر با همسرتان سفر می‌کنید می‌توانید با رفتن در اطراف این برج لحظاتی عاشقانه و به‌یادماندنی را برای خودتان رقم بزنید. مطمئنا یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظاتی که می‌شود در عکس‌ها ثبت کرد در کنار برج ایفل است. احتمالا همین برج یکی از مهم‌ترین دلایل سفر اکثر افراد به پاریس خواهد بود.

      • ساعات بازدید از ۹ صبح تا ۱۲ ظهر (۳ ساعت)

بیشتر بخوانید:

قصر «شایو» (Chaillot)

سفر پاریس

قصر شایو دهه سوم در سال ۱۹۴۸، تصویب قانون جهانی حقوق بشر را به خود دید. این قصر از چند موزه، یک تئاتر و یک آکواریوم بزرگ تشکیل شده است.

      • ساعات بازدید از ۹:۳۰ صبح تا ۵ عصر
      • حد فاصل زمانی از برج تا قصر ۱۰ دقیقه پیاده‌روی

خیابان شانزلیزه

سفر پاریس

خیابان شانزلیزه یک خیابان بسیار زیبا و معتبر در پاریس است که با سینما‌ها، کافه‌ها، فروشگا‌های ویژه و لوکس مزین شده است. به‌راحتی می‌توان آن را یکی از مشهورترین خیابان‌های جهان دانست که از طاق قوس «دخیومف» تا موزه‌ی معروف لوور کشیده شده است. البته باید بدانید که این خیابان شلوغ و گران محسوب می‌شود. همچنین این خیابان میزبان بهترین و مشهورترین برندهای جهان از جمله (Chanel) و (Louis Vuitton) است و به‌علاوه بعضی از برندها همچون (Zara، H&M، Gap و Sephora) در اینجا شعبه‌ای دایر کرده‌اند. فروشگاه‌های این خیابان تا ساعت ۱۰ شب باز هستند.

      • حد فاصل زمانی از قصر تا خیابان شانزلیزه ۷ دقیقه با تاکسی

بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط:

منبع Travel.Sygic

دیدگاه