پیش بینی باران شدید برای ۹ استان و برف برای تهران

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
پیش بینی باران شدید برای ۹ استان و برف برای تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده، لیست استان های پربارش را اعلام کرد.

«احد وظیفه»مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، قبل از ظهر امروز (یکشنبه) ۲۴ بهمن برای دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ابرناکی و بارش باران و برف پیش‌بینی شده است که به تدریج موقتا از ناپایداری در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور کاسته می‌شود.

وی افزود که با فعالیت یک سامانه بارشی در جنوب، جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شروع شده که به تدریج دامنه فعالیت آن غرب، بخش‌هایی از شمال غرب و زاگرس مرکزی و جنوبی کشور را نیز فرا می‌گیرد و سبب بارش باران و برف و وزش باد در این مناطق می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در جنوب و جنوب غرب کشور گاهی با وزش باد شدید موقتی و رعد و برق و در مناطق مستعد همراه با تگرگ خواهد بود، گفت:

شدت بارش‌ها امروز در شمال بوشهر، فارس به ویژه شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، امروز بارش‌ها در نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب کرمان و شمال هرمزگان و به تدریج شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت و گستره بارش‌ها نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد و از بعدازظهر در نواحی غربی کشور از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در برخی نقاط جنوب، جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد، گفت:

در جنوب شرق کشور این وزش باد شدید منجر به وقوع پدیده گرد و خاک خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن بارش‌ها در شرق، شمال شرق، بخش‌هایی از جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت، بیان کرد که بارش‌ها در نیمه جنوبی فارس، نیمه غربی کرمان و خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت، همچنین در شمال غرب و سواحل غربی خزر ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه افزود که تا اوایل روز سه‌شنبه خلیج‌فارس و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهند بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی استان تهران در روز آینده نیز گفت:

آسمان تهران امروز ۲۵ بهمن ابری، همراه با بارش باران و برف، گاهی وزش باد و در واخر وقت نیمه‌ابری با بیشینه و کمینه دمای ۵ و صفر درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان افزود که آسمان تهران در روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن نیز نیمه‌ابری، همراه با بارش پراکنده، به تدریج کاهش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۸ و صفر درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

رعد و برق

به گفته وظیفه، امروز بارش شدید باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، نیمه غربی کرمان که بارش در ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد به شکل برف خواهد بود، همچنین بارش باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و طغیان رودخانه‌ها در یزد، شمال و غرب هرمزگان و از بعدازظهر در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی که بارش در شمال خراسان رضوی به شکل برف خواهد بود، بارش برف در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، خراسان شمالی، بارش برف و باران در لرستان، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی، جنوب و غرب اصفهان، البرز، شمال تهران و شمال سمنان، بارش باران و در ارتفاعات برف در گیلان، مازندران و گلستان رخ خواهد داد.

وی همچنین گفت که سه‌شنبه ۲۶ بهمن، بارش شدید باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیانی ماندن رودخانه‌ها در شمال و غرب هرمزگان، جنوب بوشهر، نیمه جنوبی فارس و نیمه غربی کرمان، بارش باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در خراسان شمالی که بارش در مناطق شمالی استان به شکل برف خواهد بود، بارش برف و باران در کرمانشاه و غرب کردستان پیش‌بینی می‌شود، همچنین از بعدازظهر دوشنبه تا بعدازظهر سه‌شنبه در مناطق شرقی کرمان و مناطق غربی سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود:

بارش برف در استان‌های مذکور موجب اختلال در تردد جادهای خواهد شد. بر این اساس برای جلوگیری از خسارات احتمالی و کاهش مشکلات ناشی از بارش برف و باران فراهم کردن تمهیدات لازم بویژه هنگام تردد از جاده‌های مواصلاتی توصیه می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه