نکاتی درباره سفر به چین (قسمت اول)

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
نکاتی درباره سفر به چین (قسمت اول)

چین یکی از دیدنی‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا است که جاذبه‌های گردشگری متنوع و متعددی دارد. نکات سفر به این کشور شامل چه مواردی است؟

چین یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در تمام دنیا است و همه‌ی ما دوست داریم سرزمین افسانه‌ای و شگفت‌انگیز چین را حتی برای یک بار از نزدیک ببینیم. مطمئنا یک سفر کوتاه به چین برای لذت بردن از همه‌ی زیبایی‌های طبیعی آن و غرق شدن در فرهنگ منحصربه‌فرد آن کافی نیست. در ادامه با نکاتی درباره‌ی برنامه‌ریزی برای سفر به چین، پرجمعیت‌ترین کشور دنیا، آشنا می‌شویم.

کشور پهناور چین با ۱۴ کشور دیگر مرز زمینی و با پنج کشور مرز ساحلی دارد. این کشور که با نام رسمی جمهوری خلق چین شناخته می‌شود، در شرق آسیا واقع شده و دومین کشور بزرگ دنیا از نظر وسعت خشکی و پرجمعیت‌ترین کشور دنیا است. برای بسیاری از مردم سراسر دنیا، چین کشوری آشنا به نظر می‌رسد نه به این خاطر که هر لحظه خبری از این کشور به گوش می‌رسد بلکه به این دلیل که چینی‌های زیادی در سراسر دنیا به‌عنوان مهاجر زندگی می‌کنند و فرهنگ و سنت‌های خود را به سراسر دنیا برده‌اند. به همین دلیل، چین سرزمینی ناشناخته به نظر نمی‌رسد تا زمانی که واقعا بخواهید آن را از نزدیک ببینید و فرهنگ آن را از نزدیک لمس کنید. همین جاست که متوجه می‌شوید چیز زیادی درباره‌ی این کشور پهناور نمی‌دانید.

چین

این سرزمین بزرگ و دیدنی ترکیبی از سنت و مدرنیته، زندگی شهری و روستایی، که همین تنوع بی‌نظیر است که آن را به سرزمینی افسانه‌ای و محبوب برای گردشگران تبدیل می‌کند.

از آسمان‌خراش‌های بلند و مجلل گرفته تا معابد قدیمی، از دیوار بزرگ چین تا ارتش تراکوتا، از رقص اژدها تا کونگ فو، چین جاذبه‌های متنوعی برای همه‌ی سلیقه‌ها دارد. به همه‌ی این‌ها، چشم‌اندازهای نفس‌گیر و بی‌نظیر طبیعی را هم اضافه کنید.

اگر چین را در برنامه‌ی سفر خود قرار داده‌اید، با کمک این نکات می‌توانید سفری بی‌دغدغه‌تر داشته باشید و با خاطراتی خوش از سرزمین افسانه‌ای چین برگردید. برای سفر با تور چین، می‌توانید آن‌ها را در کجارو از لحاظ قیمت با یکدیگر مقایسه کرده و ارزان‌ترین آفر را انتخاب و خریداری کنید.

چین

بهترین زمان برای سفر به چین

چین کشوری بزرگ است و تنوع آب و هوایی فوق‌العاده‌ای دارد؛ از سرمای استخوان‌سوز گرفته تا گرمای سوزان. در هر لحظه، در هر منطقه‌ی چین آب‌و‌هوای متفاوتی را نسبت به سایر مناطق تجربه می‌کند. به همین دلیل شما باید زمان مناسب سفر را با توجه به برنامه‌ی سفر و مقصدهایی که در نظر گرفته‌اید، تعیین کنید.

به‌طور کلی در تمام ایام سال می‌توانید به چین سفر کنید. با وجود این، بهتر است که قبل از برنامه‌ریزی برای سفر به‌خوبی در مورد آب‌و‌هوای مقصد مورد نظرتان در زمانی که برای سفر در نظر گرفته‌اید، تحقیق کنید.

بهترین زمان برای سفر به چین، بین ماه‌های مارس تا مه (یعنی فصل بهار) یا بین سپتامبر تا اوایل نوامبر (یعنی فصل پاییز) است. در این زمان، آب‌و‌هوا در بیشتر مناطق چین، مطبوع و ملایم است. البته اگر تغییرات عمده‌ی منطقه‌ای را در نظر نگیریم.

با وجود این، فصل پرگردشگر چین، فصل تابستان یعنی بین ژوئن تا اوت است. در این فصل، کشور پر از گردشگران مختلف داخلی و خارجی است.

اگر قصد دارید در فصل تابستان به چین سفر کنید، برای اینکه بهترین قیمت‌ها نصیب‌تان شود، پروازها و اماکن اقامتی مورد نظرتان را از قبل رزرو کنید. در این فصل، قیمت اقامگاه‌ها سر به فلک می‌کشد و فرصت رزرو در آخرین لحظه به‌ندرت پیش می‌آید.

فصل آف‌سیزن یا کم‌گردشگر در چین بین ماه‌های نوامبر تا مارس (یعنی فصل زمستان) است. در این زمان، تعداد گردشگران در کمترین میزان خود قرار دارد. بنابراین برای کسانی که بودجه‌ی محدودی برای سفر دارند یا می‌خواهند از شلوغی جمعیت گردشگران دور بمانند، فصل زمستان بهترین زمان برای سفر به چین است.

نکته: زمستان‌های چین را دست‌کم نگیرید به‌خصوص اگر قصد دارید به مناطق مرتفع سفر کنید.

چین

در تعطیلات عمومی و مهم مثل سال نوی چینی، یا تعطیلات یک هفته‌ای می دی (May Day) که هفته‌ی ابتدایی ماه مه برگزار می‌شود، چه در خود چین چه در مناطق خودمختاری مثل هنگ کنگ و ماکائو، مناطق توریستی پر از گردشگر است.

بدون شک در این ایام می‌توانید از شور و هیجان حاکم بر شهرها و جاذبه‌های مختلف لذت ببرید اما این نکته را هم فراموش نکنید که هزینه‌ی اقامت شما در این روزها، بسیار بالا می‌رود، وسایل حمل و نقل عمومی شلوغ هستند و پیدا کردن بلیط قطار بسیار سخت است.

نکته: در مورد زمان سفرتان انعطاف‌پذیر باشید و جوری برنامه‌ریزی کنید که سفرتان با این تعطیلات هم‌زمان نباشد. مگر اینکه به قصد شرکت در این جشن‌ها بخواهید به چین سفر کنید. با اجتناب از سفر به چین در این ایام می‌توانید به میزان قابل توجهی در هزینه‌های اقامت خود صرفه‌جویی کنید و از سیل جمعیت گردشگران فاصله بگیرید.

مشخص کردن برنامه‌ی سفر

کشور چین از نظر جغرافیایی بسیار وسیع است. جاذبه‌های طبیعی این کشور، از کوه‌های سربه‌فلک کشیده تا بیابان‌های بی‌انتها، مراتع و جنگل‌ها را در بر می‌گیرد. علاوه بر این طبیعت متنوع، تعدادی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا در این کشور قرار دارند. بنابراین، سفر کردن در تمام بخش‌های این کشور و سر زدن به تمام جاذبه‌های آن در یک سفر کوتاه، امکان‌پذیر نیست.

برای اینکه از سفرتان نهایت لذت را ببرید و زمان سفر را با توجه به علایق‌تان تنظیم کنید، باید پیش از سفر برای تعیین برنامه‌ی سفر خود، حسابی تحقیق کنید. بنابراین یکی دو منطقه را با توجه به مدت زمان سفرتان، انتخاب کنید و آن را حسابی بگردید.

چین

یک روش دیگر برای تعیین مقصد و برنامه‌ی سفر این است که برنامه را با توجه به زمان سفرتان مشخص کنید. مثلا اگر در ایام زمستان سفر می‌کنید، ببینید که کدام منطقه آب‌و‌هوا و جاذبه‌ی مورد نظر شما را دارد.

تحقیق کردن قبل از سفر بسیار ضروری است به‌خصوص اگر بدون تور و به‌شکل مستقل سفر می‌کنید. اگر با تور سفر کنید که کار شما راحت‌تر است و مسئول مربوطه برنامه‌ی سفر شما را با توجه به اطلاعاتی که دارد و از قبل به شما اعلام کرده است، مشخص می‌کند.

نکته: قبل از انتخاب تور درباره‌ی اعتبار و سابقه‌ی برگزارکننده‌ی تور تحقیق کنید و به هر شرکتی اطمینان نکنید. برای اینکه سفری بی‌دغدغه داشته باشید، تورهای مورد اطمینان را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط:

منبع Kojaro

دیدگاه