۱۴ اپلیکیشن که می تواند نگرانی هایتان را در سفر کاهش دهد

احد کشاورز
احد کشاورز پنجشنبه، ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
۱۴ اپلیکیشن که می تواند نگرانی هایتان را در سفر کاهش دهد

سفر در کنار جذابیت‌های بسیار زیاد، همواره با استرس‌ها و ترس‌هایی همراه است. این ترس‌ها و خطرات موجود ممکن است لذت‌ و تجربه مثبت شما در حین سفر را به خاطره‌ای ناراحت کننده تبدیل کند.

در کنار ظاهر زیبا و دل‌فریب سفر، این ماجراجویی و اکتشافات انسانی معمولا همراه با خطرات زیادی است که البته در بسیاری از موارد قابل کنترل هستند. در ادامه ۱۴ اپلیکیشن برای تلفن همراه برای دو سیستم عامل پرطرفدار اندروید و آی او اس را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند در سفر به آرامش شما کمک بسیار زیادی بکنند.

Companion

اپلیکیشن سفر

از یک فرشته نجات بخواهید تا مراقب‌تان باشد

تراولر‌ها همیشه در سفری که برای آن برنامه‌ریزی نکرده باشند و مسیرشان از منطقه‌ای که با آن آشنا نباشد، بگذرد دچار استرس و گاهی وحشت می‌شوند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید اطمینان خاطر را به خود بازگردانید این است که از یکی از افراد خانواده و یا دوستان خود بخواهید که در سفر همراه شما باشد (البته به صورت مجازی). برنامه کامپنیون این فرصت را به شما می‌دهد تا برنامه سفر خودتان و مسیری را که طی می‌کنید، به افراد مورد اعتمادتان اطلاع دهید. شخص مورد اعتمادتان این امکان را دارد که از خانه و از طریق GPS روی نقشه مسیر شما را دنبال کند. برنامه به چند نفر از آشنایان شما درخواست می‌فرستد تا ببیند کدام یک‌  از آن‌ها در دسترس هستند و تمایل دارند تا ادامه سفر شما را دنبال کنند.

خوشبختانه طرف مقابل، برای کمک به شما نیازی به نصب کامپنیون ندارد و با دریافت یک پیغام کوتاه دریافت می‌کنند که حاوی لینکی است که در برنامه‌های دیگر و روی نقشه محل اقامت شما را به آن‌ها نشان می‌دهد. در بدترین حالت ممکن مسافر می‌تواند از برنامه برای پخش صدایی وحشتناک برای ترساندن افراد مزاحم استفاده کند یا با آگاهی دادن از مشخص بودن جای شما آن‌ها را بترساند. در سال ۲۰۱۷، حکومت هندوستان قانونی تصویب کرد که همه افراد و تلفن‌های همراه باید دارای یک دکمه از پیش تعبیه شده «ترس» باشند تا در مواقع لزوم از خانم‌هایی که به تنهایی تردد می‌کنند، حفاظت کند. شما می‌توانید از اینجا اطلاعات بیشتری در مورد این نرم‌افزار به دست بیاورید.

CDC Travwell

سلامت بمانید

یک سال بیماری سارس، سال بعد آبولا  و پس از آن زیکا. سری بیماری‌ها و نگرانی‌های جهانی در مورد سلامت به نظر بی‌پایان می‌آیند. اما مطلع بودن از جدید‌ترین خطرات و ریسک‌های موجود در مقاصد به خصوص و مورد نظر شما می‌تواند تا حدود زیادی نگرانی‌های موجود را کاهش دهد. سازمان‌های دارویی و نظارتی آمریکا همچون U.S. health watchdog و مراکز کنترل و درمان بیماری‌های عفونی دولت آمریکا اطلاعات، راهنمایی‌ها و هشدار‌های خود را در خصوص این بیماری‌ها از طریق این نرم‌افزار در اختیار مسافران جهانی قرار داده است.

به برنامه بگویید که مقصدتان کجا است و برنامه به شما واکسن‌های مورد نیاز برای سفرتان و یک چک‌لیست از کار‌هایی را که باید انجام دهید تا برای سفر آماده شوید، مثل دارو‌هایی که باید با خودتان به همراه ببرید، دراختیارتان قرار می‌دهد. برنامه شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات مربوط به سفرتان را ذخیره کنید، نسخه‌ای از دارو‌ها و مواد پیشگیری‌کننده مورد نیازتان را در اختیارتان قرار خواهد داد. همچنین این برنامه شماره مربوط به خدمات اورژانسی مربوط به مقصد‌های اصلی را در اختیارتان قرار خواهد داد. اطلاعات مربوط به این نرم‌افزار را می‌توانید از ظریق این لینک به دست آورید.  

1Password         

از پسورد‌هایتان محافظت کنید

حدس و فکری که الان در سر دارید، درست است. نرم‌افزار مدیریت پسورد دیجیتال جزو «برنامه‌هایی برای سفر» نیست، اما مسافر‌ها از داشتن این برنامه و دسترسی به نام کاربری‌ها و رمز‌های خود در حین سفر و امکان استفاده از دیگر اطلاعات حیاتی و مالی خود خوشحال می‌شوند و آرامش بیشتری خواهند داشت. اگر جیب‌بری  تلفن همراه‌تان را سرقت کند، دیگر نمی‌تواند با شکستن رمز گوشی‌تان به اطلاعات شخصی و آنلاین شما دسترسی داشته باشند. تنها با یک رمز ورود می‌توانید به تمامی اکانت‌های مالی و شخصی خودتان یا حتی خانواده خود دسترسی داشته باشید. نرم‌افزار‌های مدیریت رمز‌های با کیفیت زیادی همچون Dashlane و LastPass وجود دارند، اما 1Password توانست با رابط کاربری مناسب‌تر خود، سیستم ساده تایید دو مرحله‌ای و داشتن گزینه‌هایی همچون انتقال اطلاعات امتیاز‌های لازم را برای قرار گرفتن در این لیست کسب کند. می‌توانید اطلاعات بیشتر در رابطه با این نرم‌افزار‌ها را از اینجا به دست بیاورید.

PackPoint

اپلیکیشن سفر

 با بازدهی بیشتری برای سفرتان آماده شود

دلهره و نگرانی خسته‌کننده‌ای که همیشه برای به همراه داشتن وسایلی همچون مسواک یا شارژر مناسب به اندازه کافی حوصله سر‌بر و اذیت‌کننده بود، اما قوانین امنیتی و محدودیت‌های شرکت‌های هواپیمایی روز‌به‌روز دردسر‌های بیشتری را برای آماده کردن کوله‌پشتی سفر ایجاد می‌کند. برای راحتی خیال‌تان باید گفت که لیست‌های بسیار زیادی برای کمک به شما در انتخاب وسایل مورد نیازتان وجود دارد. با این وجود PackPoint‌ به خاطر توصیه‌ها و نکات مرتبط و مفیدش متمایز از بقیه گزینه‌ها متمایز است. اسم مقصد، برنامه‌ها و فعالیت‌های و مدت زمان اقامت‌ خود را وارد کنید و این برنامه موارد مورد نیازی که ممکن است آن‌ها را فراموش کرده باشید، مثل چتر یا لباس ورزشی را به شما یادآور می‌شود. یک لیست‌ بسازید و سپس آن را به چند لیست قابل استفاده مجدد برای سفر‌های گوناگون مثل سفر‌های کاری، سفری برای اسکی یا تعطیلات در ساحل تبدیل کنید. این برنامه همچنین برخی پیشنهاد‌ها را بر اساس پیش‌بینی‌های وضعیت آب و هوا به شما می‌دهد تا به عنوان مثال برای جبهه گرما یا سرمایی که به یک باره نمایان می‌شود، آماده باشید.

Grab

با گذشتن از بخش حفاظت فرودگاه، بسیاری از مسافران به دلیل نگرانی از بابت تغییر گیت یا ساعت پرواز و در نتیجه از دست دادن پرواز دارند، از کنار گیت تکان نمی‌خورند. Grab برنامه‌ای است که به مسافرانی که از لحاظ زمانی تحت فشار هستند این امکان را می‌دهد تا بدن فاصله گرفتن از گیت خود بتوانند برای خود غذا سفارش دهند و تنها زمانی از گیت فاصله بگیرند که غذای آن‌ها آماده باشد و آن را از بخش تحویل غذا بگیرند. این برنامه در ۱۹ فرودگاه آمریکا از جمله لس‌آنجلس و آتلانتا فعال است و کار خود را در فرودگاه‌های دیگر و کشور‌های دیگر با سرعت زیادی گسترش می‌دهد. می توانید از اینجا اطلاعات بیشتری در مورد این برنامه به دست بیاورید.

Weather kitty/weather puppy

 در کنار بسیاری از برنامه‌های معروف و پراستفاده موجود برای پیش بینی وضعیت آب و هوا، اگر شخصی هستید که حیوانات خانگی علاقه دارید و دیدن آن‌ها باعث آرامش شما می‌شود، این برنامه‌ها می‌تواند به شما کمک کند. دیدن وضعیت هوا و مشخص شدن لن با سگ یا گربه‌ای که خوشحال است، خیس است یا ترسیده، می‌تواند به شما آرامشی نسبی را بدهد. اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه‌ها را می‌توانید از اینجا به دست بیاورید.

Blur Photo Editor

اپلیکیشن سفر

 شبکه‌های اجتماعی ممکن است به نظر راه‌حلی بسیار مناسب برای آگاهی دادن به خانواده و نزدیکان‌تان از نحوه سفر و آنچه در حین سفر اتفاق افتاده به نظر برسد. اما شما هرگز نمی‌توانید مطمئن باشید که یک غریبه می‌تواند عکس و پستی را که شما به اشتراک گذاشته‌اید ببیند یا خیر. به عنوان مثال اگر شما عکسی از بلیط خود را در شبکه‌های مجازی منتشر کنید، افراد دردسر ساز ممکن است با استفاده از اطلاعات مربوط به بلیط شما مشکلاتی را برایتان ایجاد کنند که شما را ناراحت کند. این برنامه که با امتیاز بسیار بالایی توسط کابران ارزیابی شده است، به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات حساس یا چهره کودکانی که زیر سن قانونی هستند را تنها با یک چرخش انگشتان‌تان تار کنید. این برنامه نسخه اندروید ندارد و شما می‌توانید برای استفاده از نسخه iOS آن از اینجا اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. همچنین اگر شما کاربر اندورید هستید، می‌توانید از برنامه‌های مشابه مثل Touch Blur Photo استفاده کنید.

FlightAware

اپلیکیشن سفر

به نینجای فرودگاه‌ها تبدیل شوید

طبق آمار‌ها از هر ۵ پرواز، یک پرواز در آمریکا کنسل شده  یا با تاخیر همراه بوده است. در کشور ما با توجه به شرایط این نسبت و آمار‌ها می‌تواند به نسبت بالا‌تر باشد. اولین مسافران پرواز‌های کنسل شده معمولا نخستین افرادی هستند که می‌توانند در پرواز بعدی جایی برای خود پیدا کنند. با وجود پرواز‌های بسیار زیادی که امروزه تقریبا با مسافران کامل سفر می‌کنند این موضوع بسیار حیاتی است که جز اولین نفراتی باشید که می‌تواند بلیط خود را در پرواز بعدی رزرو کند.

نرم‌افراز‌های خوب بسیار زیادی برای هشدار‌های مربوط به پرواز‌ها وجود دارد، اما FLightAware به دلیل داشتن گزینه کم‌یاب «metting  the flight» که این امکان را به کاربر‌ها می‌دهد تا با انتخاب یک پرواز از مطلع شدن از هر گونه تاخیر  یا کنسل شدن پرواز خود اطمینان حاصل کنند. این برنامه همچنین با بررسی پرواز‌های خروجی که در آینده پرواز می‌کنند، به خصوص در فرودگاه‌های کوچک و مسیر‌های کوتاه، به کاربران خود کمک می‌کنند. آگاهی از این موضوع که پروازی در Corfu همیشه با دو ساعت تاخیر پرواز می‌کند، می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی‌های خود کمک کند تا از پیش برای این موضوع آماده باشید. اطلاعات مربوط به این برنامه را می‌توانید از اینجا به دست بیاورید.

Citymapper

 نقل و انتقال در شهر‌های بزرگ و جدید که تجربه‌ای جدید به حساب می‌آیند، اگر همراه با کمک برنامه‌ای باشد که به شما مسیر و برخی نکات کمکی را بگوید بسیار لذت بخش‌تر و آرامش‌بخش‌تر است. ان برنامه برخی نکات ریزی را در مورد نحوه رفتن از نقطه‌ای به نقطه دیگر نیاز دارید و در حالت عادی چند ماه طول می‌کشد تا آن‌ها را یاد بگیرید، در اختیار شما قرار می‌دهد. نکاتی همچون خروجی مناسب برای مترو یا برنامه کنونی حرکت اتوبوس‌های محلی می‌تواند با وجود ریز بودن برنامه‌ها و نقل و انتقالات درون شهری را  بسیار ساده‌تر بکند. به علاوه برخی نکات جایزه‌ای را هم در اختیار شما قرار داده است. مثل فعال کردن کلید حالت بارانی و گرفتن راهنمایی‌هایی دقیق که به شما کمک می‌کند تا شانس خیس شدن‌تان را به حداقل برسانید. اطلاعات بیشتر را در مورد این برنامه که برای هر دو سیستم عامل اندورید و iOS موجود است، می‌توانید از اینجا کسب کنید.

Google translate

بلد نبودن زبان محلی‌های یک منطقه یا پیدا نشدن شخصی با زبان مشترک می‌تواند در دل شجاع‌ترین و سرسخت‌ترین مسافر‌ها هم ترس ایجاد کند. راه حل پیشنهادی ما را احتمالا از قبل با آن آشنایی دارید. این نکته که گوگل به عنوان غول دنیای اینترنت این قابلیت را در اختیار کاربران خود داده است که بتوانند از مترجم متن آن استفاده کنند و این نکته را هم اذعان کرده که در سال ۲۰۱۶ به اندازه دهه اخیر مترجم متن خود را ارتقاء داده است. هرچند همچنان این مترجم ترجمه‌های دقیقی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد، اما تنوع بالای زبانی و پیشرفت روز‌به‌روز آن می‌تواند بخش زیادی از نگرانی‌های شما را کم بکند. اما این غول دنیای ارتباطات علاوه بر این قابلیت‌های دیگری را هم در اختیار شما قرار داده است. قابلیت‌هایی همچون قابلیت ترجمه متن از روی عکس، به این صورت که شما می‌توانید با عکس گرفتن از علائم و کلمات مورد نظرتان و با استفاده از برنامه گوگل ترنسلیت ترجمه آن کلمات را در بیش از ۳۰ زبان به دست بیاورید. این برنامه حتی بدون استفاده از اینترنت هم قابلیت استفاده و جستجو در میان ۳۲ زبان را  در اختیار شما قرار می‌دهد. البته برای استفاده کامل از این زبان‌‌ها باید افزونه‌های مربوطه‌ را دانلود کنید. از اینجا می‌توانید نسخه‌های اندروید و iOS مربوط به این نرم‌افزار را پیدا کنید.

Rome2rio

اپلیکیشن سفر

رسیدن به محل مورد نظرتان نیمی از لذت خواهد بود، اگر این لذت تا ندانستن یا مطمئن نبودن از نحوه رسیدن به مقصدو قسمت‌های پایاتی مسیرتان اطمینان نداشته باشید. مسیر‌هایی مثل چگونگی‌ رسیدن از فرودگاه به محل اقامت‌تان. نقشه گوگل و رقبای آن اطلاعات مناسب و مفیدی را در اختیارتان خواهند گذاشت و مفید خواهند بود، اما Rome2rio با جستجو در هر شهر و مناطق شهری مهم، جاذبه‌ها و آدرس‌هایی در سراسر جهان و با چند هزار مسیر پیشنهادی برای رساندن شما از نقطه‌ای به نقطه دیگر عالی عمل می‌کند. بهترین بخش این برنامه قسمت تخمین قیمت است که با کیفیت بالا و دقتی مناسب قیمتی را برای استفاده از اوبر، تاکسی‌ها، قطار‌ها، اتویوس‌ها و ... در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید سریع‌ترین، ارزان‌ترین و در کل مناسب‌ترین روش را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب کنید. اطلاعات مربوط به این برنامه را که برای هر دو سیستم عامل اندورید و iOS موجود است، می‌توانید از اینجا پیدا کنید.

Revolut

با راحتی بیشتری پول سفرتان را بگیرید

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در سفر از کارت اعتباری یا پول نقد بیشتر استفاده کنید، احتمالا با این شک روبه‌رو شده‌اید که کارت بانک مورد نظرتان در سفرتان مورد تایید و قابل استفاده خواهد بود یا خیر؛ یا خودپردازی با کامزد کم پیدا خواهید کرد یا خیر. در سال‌های اخیر چندین استارتاپ در تلاش بوده‌اند تا راه حلی پیدا کنند تا بتوانید پول‌های خود را در محل های مورد نظرتان به راحتی از حساب‌تان خارج یا وارد کنید.

یکی از موفق‌ترین این استارتاپ‌ها برنامه Revolut است. استارتاپی انگلیسی که به تازگی سرمایه‌گذاری ۸۸ میلیون دلاری روی آن شده است، این قابلیت را در اختیار شما قرا می‌دهد تا در مکان‌های متفاوت پول بگیرید، بفرستید  یا معاوضه کنید. این فرایند دو مرحله دارد. در مرحله اول مسافر پول را درون یک کارت اعتباری که از قبل شارژ شده است، می‌ریزد و می‌تواند از طریق برنامه آن را کنترل کند. ادعای سازندگان این برنامه این است که استفاده از این برنامه به صرفه‌تر از تبدیل ارز دستی و خرید و فروش حضوری است. آن‌ها به بیش از ۷۰۰ هزار نفر سرویس‌دهی کرده‌اند که به نسبت دیگر رقبای انگلیسی خود همچون Monzo و WeSwap تعداد بسیار بیشتری است. متاسفانه شما برای استفاده از این سرویس به یک حساب بانکی انگلیسی نیاز دارید. اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه را می‌توانید از اینجا پیدا کنید.

 

Beditation

به مغز خود استراحت دهید

اگر در خوابیدن مشکل دارید، بدیتیشن که اپلیکیشنی برای کمک به شما در این زمینه است، با طراحی تمرین‌های مدیتیشن برای بالا بردن کیفیت خواب شما است. فقط یکی از تمرین‌های مدیتیشن عصرانه را انتخاب کنید تا به شما در خواب کمک کند و همچنین یک بدیتیشن صبح‌گاه هم انتخاب کنید تا شما را با ملایمت از خواب بیدار کند. اما سوالی که ممکن است برایتان ایجاد شود، این است که چرا باید برای گفتن و بیان مدیتیشن از برنامه استفاده کنید و همچون گذشته از حافظه خودتان یا کتاب استفاده نکنید؟ پاسخ به این سوال می‌تواند چند بخش باشد، از جمله ایتک نرم‌افزار ارائه شده به همراه متن ملودی  آهنگی ملایم از بارش باران است که پس از مدیتیشن خواب شما پخش می‌شود تا به وسیله صدا‌های اطراف تمرکزتان به هم نخورد. همچنین در سفر به همراه بردن کتاب و دیگر وسایل می‌تواند دردسر خود را به همراه داشته باشد. بسیاری از مدیتیشن‌های ارائه شده در این نرم‌افزار رایگان هستند، اما می‌توانید تمامی مدیتیشن‌های ارائه شده را با ۵ دلار آزاد کنید. اطلاعات مربوط به این نرم‌افزار را که برای اندروید و iOS موجود است، می‌توانید از اینجا به دست بیاورید.

SAS Survival quide

برای بیش از ۲۰ سال این برنامه به عنوان هندبوک نجات ‌هنده شما در شرایط مختلف و محیط‌های مختلف مورد بحث بوده است و به وسیله یکی از مربیان پیشین خدمات هوایی (Special Air Service) ارتش انگلیس به نام جان لافتی وایزمن (John Lofty Wiseman) نوشته شده است. این برنامه به شما کمک می‌کند تا در صورت نیاز خطر حمله یک خرس را از خود دور کنید یا چگونه از گیر افتادن در یک طوفان شن دوری کنید. اما بهتر است این کتاب را پیش از رفتن به سفر و اتفاق افتادن این خطرات بخوانید. اطلاعات مربوط به این نرم‌افزار را می‌توانید از اینجا به دست بیاورید.

مطالب مرتبط:

منبع skift

دیدگاه