۶ راه برای خرید تجهیزات ارزان کوله گردی

سارا حسینقلی‌زاده
سارا حسینقلی‌زاده یکشنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
۶ راه برای خرید تجهیزات ارزان کوله گردی

امروزه تجهیزات سفر به سبک کوله‌گردی برای خیلی از افراد گران‌قیمت به نظر می‌رسد. به همین دلیل خیلی‌ها از سفر به این سبک منصرف می‌شوند. در اینجا راهکارهایی را برای تهیه‌ی این تجهیزات با قیمت پایین‌تر ارائه می کنیم.

کوله‌گردی به یک سبک مشهور برای طرفداران گردشگری و جستجوگران طبیعت تبدیل شده است. با این حال هزینه‌ی بالای برخی از تجهیزات سفر به سبک کوله‌گردی باعث شده تا افراد رویاهای خود را فراموش کنند و از این نوع سفرها منصرف شوند. ولی بهتر است بدانید که برای رفتن به سفری هیجان‌انگیز و فوق‌العاده،  نیازی به داشتن تجهیزات درجه‌ی یک و گران قیمت و نو ندارید. در این مقاله راهکارهایی را برای تهیه‌ی تجهیزات با قیمت پایین‌تر به شما معرفی می‌کنیم.

تجهیزات کوله گردی

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افرادی که تازه به دنیای کوله‌گردی و هایکینگ وارد شده‌اند، این است که زندگی کردن با چند وسیله‌ی محدود می‌تواند هزینه‌بر باشد. با وجود شمار زیادی از هایکرهایی که هزاران دلار صرف خرید بهترین تجهیزات سفر می‌کنند، جای تعجب نیست که بسیاری از افرد، سفر به سبک کوله‌گردی را به دلیل هزینه‌های بالای تجهیزات آن دست نیافتنی می‌پندارند.

در درجه‌ی اول لازم است که بدانید تجهیزات عالی و گران‌قیمت شما را به یک کوله‌گرد بهتر تبدیل نمی‌کند، اما سفر شما را  لذت‌بخش‌تر و گاها راحت‌تر می‌کند. به هر وسیله‌ای در کوله‌ی خود  باید به عنوان یک ابزار بنگرید. البته بهتر است این را هم بدانید که خرید وسیله‌های با کیفیت بالا که قیمت به مراتب بالاتری هم نسبت به تجهیزات با کیفیت پایین‌تر دارند، نیاز شما را برای تهیه‌ی مجدد تجهیزات به تعویق می‌اندازد، چرا که با کیفیت تضمین شده‌ی آن‌ها، سال‌های زیادی می‌توانید از این تجهیزات استفاده کنید.

با این حال شاید خیلی از ما ۸۰۰ هزار تومان اضافه برای تهیه‌ی تجهیزات جدید فوق‌العاده سبک نداشته باشیم. به همین دلیل بعضی از گردشگران دست به تهیه‌ی ابزارهای خودساخته می‌زنند، در حالی‌که بعضی دیگر تصمیم به خرید تجهیزات ارزان‌تر با دوام کمتر می‌گیرند. برای افرادی که هیچ کدام از این دو روش را انتخاب نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند تا تجهیزات خوبی را از کمپانی‌های معتبر تهیه کنند، راه‌های بسیاری برای تهیه‌ی تجهیزات فوق‌العاده سبک با کیفیت بالا در تخفیف‌ها وجود دارد:

از قبل برنامه‌ریزی کنید و در زمان تخفیف‌ها خرید کنید

تجهیزات کوله گردی

طبیعی است که با دریافت ایمیلی از یک کمپانی تجهیزات سفر برای تخفیف‌های لحظه‌ی آخری عجله کنید و اقلامی را تهیه کنید که شاید چندان نیازی به آن نداشته‌اید یا ویژگی‌های مورد نظرتان را نداشته باشد. بهتر است به جای عجله کردن در خرید کالاهایی که از قبل چندان جست‌وجویی برای آن‌ها نکردید و شاید در لیست اولویت‌تان قرار ندارند، از پیش برای این تخفیف‌ها برنامه ریزی کنید. کمی قبل از شروع تخفیف‌ها به سایت آن‌ها مراجعه کنید و در بین کیسه‌ خواب‌ها یا چادرها یا هر آنچه که برای سفر به آن نیاز دارید و در اولویت خریدتان قرار دارد، کمی جستجو کنید و جزییات و مشخصات آن‌ها را دربیاورید. زمانی‌که تصمیم‌تان را گرفتید و مطمئن شدید که این کالا برای شما مناسب است، شروع به پس‌انداز  کنید. زمانی که یک کوپن تخفیف دریافت کردید یا فصل حراج‌ها فرارسید، به سرعت به آنجا بروید تا قبل از آن که سایز و رنگ مورد نظرتان تمام شود، آن را تهیه کنید.

از استفاده از تجهیزات دست دوم نترسید

تجهیزات دست دوم کوله گردی

آیا جدیدا شروع به کوله‌گردی کرده‌اید؟ برای سفرهای اول خود تجهیزات دوستان‌تان را قرض بگیرید یا کیسه خواب و تجهیزات دست دوم تهیه کنید. در ابتدا لازم است که قبل از صرف مبالغ زیاد جهت خرید تجهیزات، یک یا دو بار به سبک کوله‌گردی سفر کنید تا به این صورت از علاقه‌ی خود به هایکینگ و کوله‌گردی مطمئن شوید. استفاده از تجهیزات دست دوم یا تجهیزات دوستان‌تان به شما در تشخیص این که از چه نوع وسیله و با چه جنسی احساس راحتی بیشتری می‌کنید، کمک می‌کند. می‌توانید از مغازه‌های دست دوم فروشی شروع کنید. همچنین از دوستان‌تان پرس و جو کنید که در صورت نیاز نداشتن به تجهیزات سفرشان، شما آن‌ها را با قیمت مناسبی از دوستان‌تان بخرید.

تجهیزات قدیمی خود را بفروشید

فروش تجهیزات کوله گردی

در سمت دیگر طیف خرید تجهیزات دست دوم، فروختن تجهیزاتی است که دیگر از آن‌ها استفاده‌ نمی‌کنید. این کار می‌تواند به پس‌انداز مقداری پول به شما کمک کند. به عنوان مثال اگر به فکر خرید یک چادر جدید هستید، چادر قدیمی خود را بفروشید و پول به‌دست آمده از فروش چادر قدیمی‌تان را به پس‌اندازتان برای خرید چادر جدید اضافه کنید. این کار را می‌توانید از طریق سایت‌های خرید و فروش کالاهای دست دوم یا حتی حلقه‌ی دوستان‌تان در فضاهای مجازی انجام دهید.

به هر حال راه‌های زیادی برای فروش تجهیزات قدیمی‌تان وجود دارد. فروش تجهیزات بی‌استفاده‌ی شما به خالی کردن کمد تجهیزات سفرتان نیز کمک می‌کند. همچنین با این کار کوله‌گردهای تازه‌کار را با ارایه‌ی تجهیزات قیمت پایین خودتان تشویق می‌کنید و افراد دیگری فرصت تهیه‌ی لوازم سفر را پیدا می‌کنند و با این راه کمی پول نیز به‌دست می‌آوید. این یک معامله‌ی برنده برنده است.

به گارانتی و ضمانت بازگشت کالا توجه کنید

یکی از منحصربه‌فردترین خصوصیات صنعت تجهیزات سفر این است که آن‌ها کیفیت و دوام کالاهای خود را برای مدتی طولانی تضمین می‌کنند. به این طریق که بسیاری از کمپانی‌های تجهیزات سفر، ضمانت بازگشت کالا در صورت عدم رضایت، خدمات مشتریان سریع و قابل اعتمادی دارند و گاها تعمیرات رایگان تجهیزات را نیز ارائه می‌کنند. یکی از مشهورترین گارانتی‌ها در دنیای کوله‌گردی «دارن تاف» (Darn Tough) است و ضمانتی تحت عنوان «ضمانت مادام‌العمر نامشروط» (Unconditional Lifetime Guarantee) دارد که بدون هیچ شرط، موقعیت و دلیلی و هر زمانی که دیگر از محصول‌شان راضی نبودید، می‌توانید آن را پس دهید. کمپانی «آر.ای.آی» (REI)  نیز یک سال ضمانت بازگشت کالا بدون نیاز به هیچ دلیل دارد. «ضمانت آیرون‌کلد» (Ironclad Guarantee) تعمیرات رایگان یا با هزینه‌ی کم مادام‌العمر دارد و همچنین با «ضمانت همه‌کاره» (All Mighty Guarantee) شرکت «اپرسی» (Opsrey) وسایل شما را رایگان تعمیر می‌کنند.

این لیست ضمانت‌های خوب در اینجا به پایان نمی‌رسد و ما تنها به چند نمونه‌ی معروف آن اشاره کردیم. اگر از محصول یا برندی خوش‌تان آمد، حتما از ارایه‌ی ضمانت و خدمات تعمیر و رضایت مشتریان آن اطمینان حاصل کنید، تا بتوانید به نحو کامل از آن محصول استفاده کنید.

سایت‌های تخفیف تجهیزات سفر

تجهیزات کوله گردی

اگر کمی جستجو کنید و چندان در انتخاب رنگ حساس نباشید، تعداد زیادی فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارند که تخفیف‌های زیادی برای بسیاری از تجهیزات می‌زنند. یک سری سایت‌ها بعضی محصولات جدید را که دارای کمی ایراد در طراحی یا کاربری ۱۰۰ درصد خوب هستند، با تخفیف‌های زیادی ارائه می‌کنند. از جمله این سایت‌ها «گاراژ آر‌ای‌آی» (REI Garage) و «استیپ و چیپ» (Steep & Cheap)  است که سایت‌های معتبر و قابل اعتماد با تخفیف‌های بالا هستند.

در خبرنامه‌ها عضو شوید

قطعا شما هم از دریافت ایمیل‌های زیاد در صندوق ایمیل‌تان متنفر هستید. اما اگر به دنبال تهیه‌ی تجهیزات سفر ارزان‌قمیت هستید، حتما در خبرنامه‌های وب‌سایت‌ها و کمپانی‌های تجهیزات سفر مورد علاقه‌تان عضو شوید. بسیاری از کمپانی‌ها پس از عضویت شما تخفیفی را برای خرید بعدی‌تان قائل می‌شوند، علاوه بر آن شما اولین نفری خواهید بود که از حراج‌ها، کوپن‌های تخفیف و محصولات جدید آن‌ها آگاه می‌شوید.   

 

مطالب مرتبط:

منبع thetrek

دیدگاه