ثبت رکورد جدید مسافر در فرودگاه لوتون لندن

نگین توکلی
نگین توکلی شنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۰
ثبت رکورد جدید مسافر در فرودگاه لوتون لندن

تقاضای سفر هوایی در میان مسافران، نیازی رو به رشد است. در این میان، فرودگاه لوتون لندن در انگلیس، توانست رکورد جدیدی در تعداد تردد مسافران را نسبت به سال گذشته، ثبت کند.

در ماه نوامبر امسال، فرودگاه لوتون لندن، تردد تعداد ۱,۰۰۸,۱۸۴ مسافر را در آمار خود ثبت کرد. این مقدار در مقایسه با ماه نوامبر سال گذشته، رشد ۵٫۶ درصدی داشته است.

این فرودگاه، اولین بار است که در ماه نوامبر، میزبان بیش از یک میلیون مسافر، بوده است. فرودگاه لوتون، همچنین ۴۴ ماه رشد متوالی در تعداد مسافر را در آمار خود، ثبت کرده است.

آمار و ارقام اخیر، نشان‌دهنده تداوم و افزایش درخواست مسافران از طریق سفر هوایی، است. آمار دیگری از سازمان پیش‌بینی حمل و نقل، می‌گوید؛ این تقاضا تا سال ۲۰۵۰، دو برابر خواهد شد.

در حال حاضر، مسئولان، برای افزایش ظرفیت فرودگاه‌های انگلیس، برای هم‌قدم شدن با این تقاضاهای رو به رشد، در تلاش هستند.

برای این تحقق این امر، فرودگاه لوتون لندن (LLA)، بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان برای تغییر دادن فرودگاه و افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت سالانه آن تا ۱۸ میلیون مسافر تا سال ۲۰۲۰، سرمایه‌گذاری کرده است.

این طرح توسعه، ظرفیت حتی بیشتر از نیاز فرودگاه را تامین خواهد کرد.

نیک بارتون، مدیر اجرایی فرودگاه لوتون لندن گفت:

در حین بررسی اظهارنامه سیاست ملی فرودگاه‌های دولتی توسط کمیسیون انتخابی حمل و نقل، حل مساله ظرفیت فرودگاه در جنوب شرقی کشور، پیش می‌رود.

با توجه به زمان مورد نیاز برای هر باند فرودگاه جدید در هیترو لندن (Heathrow) که حداقل، ۱۰ الی ۱۵ سال، طول می‌کشد، ما باید هرچه سریع‌تر، شرایط مناسب را برای فرودگاه‌های منطقه‌ای ایجاد کنیم تا بتوان حداکثر ظرفیت را در آن‌ها ایجاد کرد.

فرودگاه لوتون لندن به عنوان یکی از فرودگاه‌های انگلستان با رشد سریع، به خدمات مستقیم قطار اکسپرس (تندرو) نیاز دارد تا پتانسیل آن را به حداکثر میزان خود برساند و برای مسافران و همچنین اقتصاد کشور، سودآوری داشته باشد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه