راهنمای سفر به جزایر کیمن

جزایر کیمن در منطقه‌ کارائیب، به خاطر سواحل زیبا از مشهورترین مقصدهای گردشگری دنیا است.

هرآنچه می‌خواهید درباره جزایر کیمن بدانید:

معرفی جزایر کیمن

اطلاعات ضروری جزایر کیمن

آب‌ و‌ هوای جزایر کیمن

بهترین زمان سفر به جزایر کیمن

هزینه‌ های سفر به جزایر کیمن

جاهای دیدنی جزایر کیمن

رژیم غذایی در جزایر کیمن

معرفی جزایر کیمن

سواحل زیبای جزایر کیمن

عکس از unsplash (عکاس: Azzedine Rouichi)

سالانه در حدود دو میلیون گردشگر به جزایر کیمن سفر می‌کنند. بیشتر آن‌ها مسافران کشتی‌های کروز هستند که چند ساعتی را در این جزایر به شنا و تفریح در ساحل، خرید و تفریحات مشابه می‌گذراند، قبل از اینکه از این منطقه‌ بندری عبور کنند. برخی از گردشگران در سواحل مشهور این جزایر از اقامتگاه‌های چندمنظوره و کامل استفاده می‌کنند و چند روزی اقامت می‌کنند. تعداد کمی از گردشگران هم ماجراجویی در این جزایر را انتخاب می‌کنند و به جاذبه‌هایی سر می‌زنند که گردشگران زیادی از کنار آن‌ها ساده می‌گذرند.

جزایر کیمن یک منطقه با فرهنگ‌های گوناگون است و تقریبا نیمی از جمعیت آن را افرادی تشکیل می‌دهند که از سایر نقاط دنیا به این جزایر نقل مکان کرده‌اند. با وجود اضافه شدن فرهنگ‌ها و مردم جدید به این منطقه، جزایر کیمن هنوز هم فرهنگ غنی محلی خود را حفظ کرده است. به‌خصوص در مناطقی مثل بادن تاون (Bodden Town)، ایست اند (East End) و کیمن براک (Cayman Brac). در این جزایر زیبا و دیدنی می‌توانید از گشت‌وگذار در جنگل‌های انبوه، تماشای حیات وحش متنوع و پرندگان مختلف، غارهای اسرارآمیز و سواحل بکر لذت ببرید.

چشم‌اندازی هوایی از سواحل جزایر کیمن

عکس از unsplash (عکاس: amõr)

غواصی کردن تنها یکی از تفریحات جذاب در این جزایر است. با غواصی در آب‌های اطراف این جزایر، گنجینه‌های زیر آب و دنیای رنگارنگ آن را تماشا خواهید کرد. جاذبه‌های طبیعی منحصربه فرد و مهمان‌نوازی و رفتار گرم و صمیمانه‌ اهالی این جزایر، سفر خوشی را برای شما رقم می‌زند.

راهنمای سفر به جزایر کیمن، اطلاعات مهم و لازم برای سفر به این منطقه‌ دیدنی را در اختیارتان می‌گذارد.

اطلاعات ضروری جزایر کیمن

اختلاف ساعت با تهران

جزایر کیمن در منطقه‌ زمانی UTC/GMT -5 قرار دارد و ۸ ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی

انگلیسی

واحد پول

دلار کیمن

نوع برق شهری

برق شهری در جزایر کیمن ۱۲۰ ولت و ۶۰ هرتز است و دوشاخه‌ها و پریزها از نوع A و B است که در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید:

پریز برق a b

کد کشور

+۶۴۹ ۱

شماره‌های اضطراری

۹۱۱

جهت رانندگی

چپ

فرودگاه‌های بین‌المللی

     جرج تاون؛ فرودگاه بین‌المللی اوون رابرتس

آب‌ و‌ هوای جزایر کیمن

دنیای زیر آب جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت mensjournal.com (عکاس: نامشخص)

جزایر کیمن آب و هوای گرم و استوایی دارد و این آب و هوا در تمام طول سال پایدار است. در تابستان دمای هوا به ۳۳ درجه می‌رسد و با وزش بادهای آلیزه، ملایم می‌شود. از دسامبر تا آوریل، ماه‌های خشک سال در نظر گرفته می‌شوند و دمای هوا در این ماه‌ها از تابستان کمتر است و بین ۲۲ تا ۲۷ درجه‌ سانتی‌گراد است. فصل بارندگی از مه تا اکتبر ادامه دارد. بارندگی‌ها معمولا کوتاه و تند است؛ مثلا به‌جای چند روز، فقط چند ساعت طول می‌کشد. ژوئیه و اوت گرم‌ترین ماه‌های سال است و فصل طوفان‌های دریایی از ژوئن تا نوامبر ادامه دارد.

بهترین زمان سفر به جزایر کیمن

نمای شهری از جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت zubludiving.com (عکاس: نامشخص)

بهترین زمان برای سفر به جزایر کیمن، بین ماه‌های مارس و ژوئن است؛ زمانی که نرخ هتل‌ها کمتر می‌شود. آب و هوای این جزایر در تمام طول سال، گرم است.

هزینه‌ های سفر به جزایر کیمن

هزینه‌های روزانه

سفر ارزان تا ۱۵۰ دلار آمریکا

Beach Living at Seagull Condos BLMI جزایر کیمن

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

اتاق دوتخته در فصل خلوت سال: ۱۵۰ دلار

غذای خیابانی و سلف کیترینگ: ۱۰ تا ۲۰ دلار

مینی‌بوس: ۳ دلار

ورودی سواحل: رایگان

سفر میان‌رده از ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار

The Kai Life #7 by Grand Cayman Villas جزایر کیمن

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

اتاق دوتخته در هتل میان رده: ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار

شام کامل با نوشیدنی: ۴۰ تا ۵۰ دلار

تاکسی: ۲۰ دلار

تورهای غواصی و استینگری سیتی: ۴۵ دلار

سفر لوکس: بیش از ۲۵۰ دلار

The Ritz-Carlton, Grand Cayman جزایر کیمن

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

اتاق دوتخته در هتل لوکس از ۲۵۰ دلار

غذای کامل همراه با نوشیدنی ۵۰ تا ۱۰۰ دلار

کرایه خودرو: ۵۰ دلار

تورهای غواصی: ۱۱۰ دلار

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

راهپیمایی در جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت torontolife.com (عکاس: نامشخص)

جزایر کیمن مجموعه‌ای از سه جزیره در دریای کارائیب است. جزایری که به خاطر زیبایی‌های خاص طبیعی و سواحل دیدنی کارائیبی، مورد توجه گردشگران سراسر دنیا قرار دارند. با صرفه‌جویی کردن در هزینه‌ها، می‌توانید سفری کم‌هزینه‌تر را تجربه کنید و در عین حال از تمام زیبایی‌های این مقصد گردشگری لذت ببرید.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای کاهش هزینه‌های سفرتان می‌توانید انجام دهید، این است که خودتان برنامه‌ سفر را تنظیم کنید و پرواز و هتل را رزرو کنید.

دومین موردی که باید در نظر بگیرید، این است که فصل‌های خلوت سال را برای سفر انتخاب کنید که هزینه‌های اقامت، پرواز و... به کمترین مقدار خود می‌رسد. فصل خلوت گردشگری در جزایر کیمن از اواسط آوریل تا اواسط دسامبر است. در این زمان، هتل‌ها تخفیف‌های ۲۰ تا ۵۰ درصد تابستانی دارند. در این فصل، سواحل خلوت‌تری را خواهید دید در نتیجه حریم خصوصی و آزادی بیشتری خواهید داشت.

اگر می‌خواهید برای گشت‌وگذار در منطقه ماشین کرایه کنید، در نظر داشته باشید که کرایه‌ هفتگی از کرایه‌ روزانه، ارزان‌تر است. اگر برای کرایه‌ خودرو بودجه‌ کافی ندارید، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از قبیل اتوبوس را مد نظر قرار دهید.

ارزان‌ترین راه برای پیدا کردن محل اقامت، استفاده از سایت AirBnb است. در این سایت می‌توانید اتاق یا آپارتمان کامل کرایه کنید و هزینه‌ کمتری نسبت به هتل بپردازید.

اگر در جایی اقامت می‌کنید که آشپزخانه دارد، از سوپرمارکت‌ها مواد غذایی بخرید و خودتان آشپزی کنید. چون رستوران رفتن به‌خصوص رستوران‌های لوکس در مناطق توریستی بسیار گران تمام می‌شود و ممکن است غذاهای رستوران‌ها باب طبع شما نباشد. هزینه‌ زیادی بپردازید و در نهایت بدون لذت بردن از غذا مجبور می‌شوید رستوران را ترک کنید.

جاهای دیدنی جزایر کیمن

قایق‌سواری در آب‌های جزایر کیمن

عکس از unsplash (عکاس: Shreyas shah)

جزایر کیمن یکی از سرزمین‌های فرادریایی بریتانیا است که در غرب کارائیب قرار دارد. در این منطقه، تعدادی از بهترین سایت‌های غواصی دنیا قرار دارند که از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن هستند. آب‌های شفاف و زلال در کنار سواحل استوایی زیبا تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های جزایر کیمن است. این جزایر عبارت‌اند از گرند کیمن، لیتل کیمن و کیمن براک. صخره‌های مرجانی، این سه جزیره را چون حلقه‌ای در بر گرفته‌اند.

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه استینگری ستی نام دارد. باریکه‌ای کم‌ عمق که در آن امکان تعامل و تماشای لقمه‌ماهی ها برای گردشگران فراهم شده است. این جزایر یکی از مقصدهای محبوب تورها و کشتی‌های کروز است. در سواحل بی‌نظیر آن، انواع ورزش‌های آبی و ساحلی، رایج است. گردشگاه‌های ساحلی با بهترین امکانات توریستی، پذیرای هزاران گردشگر این جزایر است.

در پایتخت رنگارنگ جزایر کیمن یعنی شهر جرج تاون، گردشگران می‌توانند از فروشگاه‌های معاف از مالیات، خرید کنند در باغ‌های گیاه‌شناسی دور بزنند، مسیرهای پیاده‌گردی در طبیعت را دنبال کنند یا در گوشه‌ای دنج در ایست اند، تعطیلاتی آرام و بدون دغدغه را بگذرانند.

کیمن براک، مقصد بهتری برای دوستداران طبیعت است با وجود سواحل آرام، غارهای اسرارآمیز و هزاران جاذبه‌ طبیعی. یکی دیگر از جذابیت‌های این منطقه، سایت‌های غواصی است که از دلایل اصلی شهرت این جزایر است. در ادامه با چند مورد از مشهورترین جاهای دیدنی جزایر کیمن آشنا می‌شویم

ساحل هفت مایلی (Seven Mile)

ساحل سون مایل جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت easyvoyage.co.uk (عکاس: coleong)

این ساحل، یکی از مشهورترین سواحل شنی منطقه‌ کارائیب است. درختان نخل و نارگیل، آب‌های لاجوردی و فیروزه‌ای و سواحل شنی مسطح از مهم‌ترین ویژگی‌های این ساحل است. حتی با وجود انبوه گردشگران که از کشتی‌های کروز پیاده‌ می‌شوند و به ساحل پا می‌گذارند، باز هم این ساحل جذابیت و آرامش خاص خود را دارد. گردشگاه‌های ساحلی بزرگ و لوکس و بهترین تفریحات آبی در این ساحل برای گردشگران وجود دارد. ساحل ۷ مایلی، عمومی است و به‌خوبی مراقبت و نگهداری می‌شود.

استینگ‌ری سیتی

جانوران آبزی در جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت onechelofanadventure.com (عکاس: نامشخص)

این منطقه یکی از سایت‌های غواصی بسیار کم‌عمق است که به خاطر حضور لقمه‌ماهی‌ها به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزایر کیمن تبدیل شده است. این منطقه با آب‌های زلال و شفافی احاطه شده است و با قایق می‌توانید خود را به اینجا برسانید. در این آب‌های شفاف می‌توانید می‌توانید با این ماهی‌های دوست داشتنی بازی کنید و به آن‌ها غذا بدهید. شنا، غواصی و حتی نشستن در ساحل و تماشای شنا کردن ماهی‌ها، از دلایل حضور گردشگران در این منطق است.

جرج تاون

جرج تاون در جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت uk.hotels.com (عکاس: نامشخص)

پایتخت جذاب جزایر کیمن، وقتی کشتی‌های کروز سر می‌رسند به یکی از سرزنده‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای دنیا تبدیل می‌شود. در بندر، مجموعه‌ای از رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌های سوغات در ساختمان‌های رنگارنگ و زیبا قرار گرفته‌اند؛ بناهایی قدیمی که تضادی جالب با ساختمان مدرن و شیشه‌ای موسوم به خانه‌ شیشه‌ای دارند. در این پایتخت دیدنی، جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران وجود دارد. مرکز توریستی نشنال تراست، فرصتی ایدئال برای آشنایی با تاریخ طبیعی جزیره است و موزه‌ ملی جزایر کیمن، موزه‌ای کوچک است که در آن نمایشگاه‌های متعدد تاریخی و بوم‌شناسی وجود دارد.

قلعه‌ جرج به‌منظور حفاظت از جزیره در برابر اسپانیایی‌ها و دزدان دریایی ساخته شده است. البته امروزه فقط بخش‌هایی از دیوارهای قدیمی آن به جا مانده است. کلیسای  Elmslie Memorial را یک معمار دریانورد ساخته است.

زیردریایی‌های آتلانتیس (Atlantis Submarines)

زیردریایی آتلانتیس جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت uniquethingstodo.com (عکاس: نامشخص)

در این زیردریایی می‌توانید دنیای زیر آب را بدون خیس شدن تماشا کنید. این زیردریایی ظرفیت ۴۸ مسافر را دارد و گردشگران را به عمق ۳۰ متری می‌برد. از پنجره‌های بزرگ زیردریایی، مسافران می‌توانند مناظر زیبایی از دنیای زیر آب را تماشا کنند. ماهی‌های استوایی، صخره‌های مرجانی، دره‌های زیر آب و حتی لاشه‌های کشتی‌های قدیمی نمونه‌ای از چیزهایی است که در اعماق دریا خواهید دید. این شرکت، تورهای شبانه هم ارائه می‌کند و یک رصدخانه‌ دریایی هم دارد.

غواصی

غواصی در جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت caymanresident.com (عکاس: نامشخص)

جزایر کیمن که با صخره‌های مرجانی احاطه شده‌اند، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری در منطقه‌ کارائیب برای غواصی است. غواصان در این منطقه از تنوع شکل مرجان‌ها، غارهای زیر دریا، تونل‌ها، کشتی‌های قدیمی غرق شده و قدرت دید بالا در آب‌های زلال و شفاف منطقه، لذت می‌برند. در تمام این سه جزیره، سایت‌های غواصی وجود دارد. در این سایت‌های غواصی می‌توانید انواع جانداران دریایی را با رنگ‌های خیره‌کننده ببینید. پارک دریایی بلادی بی (Bloody Bay) در نزدیکی لیتل کیمن، یک سرزمین عجایب دریایی است که جاذبه‌های فراوانی دارد. کشتی‌های قدیمی زیادی در این منطقه زیر آب وجود دارند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

منطقه حفاظت شده Mastic و مسیرهای پیاده‌گردی

جزایر کیمن

این منطقه‌ حفاظت‌شده به‌منظور حفاظت از یک منطقه‌ جنگلی استوایی ایجاد شده که به‌دلیل فعالیت‌های جنگل‌زدایی، در حال نابودی است. در این منطقه، یک مسیر سه کیلومتری به نام Mastic Trail دارد که گردشگران را به گشت‌وگذار در دل این مناطق می‌برد. این مسیر در اصل بیش از صد سال پیش ساخته شده است ولی کاربری قبلی خود را با توسعه‌ جزایر از دست داده بود. با انجام عملیات مرمت در اواسط دهه‌ ۱۹۹۰، دوباره راه‌اندازی شد. امروزه، علاقه‌مندان به طبیعت می‌توانند در این مسیر زیبا به گشت‌وگذار بپردازند و از تماشای ارکیده‌های وحشی، پرندگان زیبا و حیوانات کوچک و بزرگ بومی، لذت ببرند. تورهای همراه با راهنما برای بازدید از این منطقه وجود دارد که در آن، گردشگران با پوشش گیاهی و جانوری منطقه آشنا می‌شوند.

جهنم

جهنم جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت celebritycruises.com (عکاس: نامشخص)

حتما با دیدن اسم این جاذبه تعجب کرده‌اید. در سواحل شمالی گرند کیمن، مجموعه‌ای از اشکال صخره‌ای عجیب و غریب و شیطانی وجود دارد که ظاهر عجیب آن‌ها باعث شده چنین نامی برای آن انتخاب کنند. یک گذرگاه چوبی برای دسترسی راحت‌تر به این منطقه ساخته شده است. یکی دیگر از دلایلی که باعث شده چنین نامی به این منطقه بدهند، این است که اگر یک سنگریزه داخل این صخره‌ها بیفتد، بازتاب صدای آن در دره‌ها، صدایی عجیب ایجاد می‌کند که انگار آن سنگریزه به قعر جهنم سقوط می‌کند. یک اداره‌ پست در این منطقه وجود دارد که از آنجا می‌توانید کارت پستال‌هایی از جهنم، برای دیگران بفرستید!‌

مزرعه لاک‌پشت‌های کیمن

مزرعه لاک‌پشت‌های جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت modernfarmer.com (عکاس: Claude Huot)

این مزرعه، یک مجموعه‌ تحقیقاتی و حفاظتی است که به‌منظور حفاظت و نگهداری از دو گونه لاک‌پشت دریایی ایجاد شده است. البته یکی از اهداف این مزرعه، پرورش لاک‌پشت‌ها برای مصارف داخلی است. اگر از علاقه‌مندان به حیوانات هستید، می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و این موجودات آرام را از نزدیک ببینید. یک پارک دریایی در نزدیکی این مزرعه وجود دارد که در آن انواع پرنده‌های استوایی، تالاب‌های پر از ماهی و مخصوص غواصی، استخرهای شنا و نمونه‌ای کوچک از یک خیابان تیپیکال کارائیبی وجود دارد که اطراف آن را خانه‌های قدیمی زیبا احاطه کرده‌اند.

محوطه تاریخی پدرو سنت جیمز

مجموعه تاریخی پدرو سنت جیمز جزایر کیمن

عکس از tripadvisor (عکاس: نامشخص)

این سایت تاریخی بیست دقیقه با ماشین تا جرج تاون فاصله دارد و میزبان یک ساختمان تاریخی قرن هجدهمی به نام قلعه‌ پدرو است. این بنای سنگی سه طبقه، یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های جزیره است که با عنوان زادگاه دموکراسی در جزایر کیمن شناخته می‌شود. درست در همین جا بود که برای اولین بار در سال ۱۸۳۱، تصمیمات لازم برای تشکیل پارلمان، اتخاذ شد. امروزه گردشگران می‌توانند در این خانه‌ مرمت شده بازدید کنند و در مورد تاریخچه‌ آن با یک نمایش چندرسانه‌ای سه‌بعدی، چیزهای زیادی یاد بگیرند. بنای یادبود طوفان ایوان، در طبقه همکف، یادآور ماجرای تراژیک فاجعه‌ طبیعی طوفان ایوان در سال ۲۰۰۴ است. بعد از گشت‌وگذار در این خانه‌ تاریخی، گردشگران می‌توانند جنگل‌های اطراف را بگردند و چشم‌اندازهای زیبای آن را نظاره کنند.

پارک گیاه شناسی Q.E. II

جزایر کیمن

این پارک به‌منظور حفاظت از پوشش گیاهی و جانوری جزایر کیمن ساخته شده است. برخی از گونه‌های جانوری در معرض خطر انقراض، در این پارک نگهداری می‌شوند. مسیرهای آرام باغ، برای گشت‌وگذار گردشگران در نظر گرفته شده است. باغ‌های نخل، زیستگاه‌های جنگلی، ارکیده‌ها و گل‌های رنگارنگ، بخش‌های مختلف این مجموعه‌ دیدنی را تشکیل داده‌اند. علاوه بر پوشش گیاهی متنوع، در این مجموعه می‌توانید از دیدن گونه‌های مختلف جانوری، لذت ببرید. بخشی به نام Heritage Garden در این پارک وجود دارد که هم توجه علاقه‌مندان به تاریخ را جلب می‌کند و هم دوستداران طبیعت، از آن لذت می‌برند. گیاهان دارویی بومی منطقه و کلبه‌های قدیمی در این بخش از دیدنی‌هایی است که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

کیمن براک

کیمن براک از جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت propertycayman.com (عکاس: نامشخص)

این جزیره تا گرند کیمن، یک پرواز سی دقیقه‌ای فاصله دارد. سواحل زیبا و بی‌نظیر، سایت‌های غواصی فوق‌العاده و مناظر شگفت‌انگیز از نواحی جنگلی، از جذابیت‌های این جزیره برای گردشگران است. این جزیره، دومین جزیره‌ بزرگ از میان سه جزیره‌ تشکیل‌دهنده‌ جزایر کیمن است. غارها، نواحی مرتفع، منظره‌ چشمگیر پرواز پرندگان دریایی، فانوس دریایی و مناظر ساحلی تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های این جزیره است.

یک مسیر پیاده‌گردی جذاب، گردشگران را به منطقه‌ حفاظت‌شده‌ طبیعی  National Trust Parrot می‌برد. از دیگر جاذبه‌های این جزیره می‌توان به وست اند اشاره کرد؛ یک گردشگاه کوچک که در قرن هفدهم ساخته شده است. اسپات بی، بزرگ‌ترین دهکده‌ جزیره است که فروشگاه‌های معاف از مالیات فراوانی دارد.

لیتل کیمن

لیتل کیمن از جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت dtmag.com (عکاس: نامشخص)

این جزیره، از دو جزیره‌ دیگر کوچک‌تر است و آن را بیشتر به خاطر فعالیت‌های تفریحی جذاب مانند ماهیگیری و غواصی می‌شناسند. منطقه‌ حفاظت‌شده‌ دریایی بلادی بی که یکی از مقصدهای گردشگری محبوب منطقه است، در نزدیکی همین جزیره قرار دارد. گردشگاه‌های مختلفی برای ماهیگیری در این جزیره وجود دارد. منطقه‌ حفاظت‌شده‌ طبیعی Booby Pond یکی دیگر از جاذبه‌های این جزیره است که در آن یک کلونی از کودن‌های پاقرمز زندگی می‌کنند. کافه‌ها و موزه‌های مختلفی در این منطقه برای گردگران در نظر گرفته شده است. جزیره‌ آون (Owen Island) یک جزیره‌ شنی کوچک و دورافتاده است که ۱۸۰ متر از لیتل کیمن فاصله دارد و یک مقصد محبوب برای پیک نیک است.

ایست اند

ایست اند در جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت elevation.maplogs.com (عکاس: نامشخص)

این منطقه، دور از هیاهوی کشتی‌های کروز جرج تاون قرار دارد و جایگزین آرام‌تر و خلوت‌تری در سواحل غربی جزیره است. این بخش از جزیره، در نوع خود بسیار جذاب است و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. از جمله سایت‌های غواصی فوق‌العاده، غذاهای اصیل و بومی جزیره، گودال‌ای آبی، سواحل دنج و بکر و سایر تفریحات ساحلی.

کامانا بی (Camana Bay)

جزایر کیمن

این منطقه‌ پیاده‌روی ساحلی، فقط ۵ دقیقه با ماشین از جرج تاون فاصله دارد و یک منطقه‌ تفریحی جدید است. رستوران، فروشگاه، سینما، آب‌نماهای موزیکال و یک برج سکوی بازدید با چشم‌اندازهای زیبا، از دیدنی‌های این منطقه است. از بالای این برج، گردشگران می‌توانند چشم‌اندازهای زیبایی از ساحل ۷ مایلی و جرج تاون را ببینند. میدان تاون اسکوئر، میزبان رویدادهای مختلف فرهنگی است و یک بازارچه‌ محصولات کشاورزی هم در آن برپا می‌شود. این منطقه فرصتی عالی برای آشنایی با فرهنگ بومی و برقراری ارتباط با اهالی منطقه است.

رژیم غذایی در جزایر کیمن

رژیم غذایی در جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت seafireresortandspa.com (عکاس: نامشخص)

آشپزی سنتی جزایر کیمن، کاملا به آشپزی سنتی جامائیکا شباهت دارد و البته تاثیراتی از بریتانیا هم پذیرفته است. غیر از آشپزی سنتی و تلفیقی بریتانیا، سایر غذاهای بین‌المللی هم با تغییراتی مناسب ذائقه‌ محلی، در این جزایر پیدا می‌شود. مواد غذایی اصلی برای تهیه‌ غذاهای سنتی این جزایر عبارت است از نارگیل، موز سبز، برنج و لوبیا و نخود فرنگی. انواع ادویه‌های بومی و طعم‌دهنده های خاص و استوایی برای طعم دادن به غذاهای سنتی جزایر کیمن استفاده می‌شود.  خاک مرطوب این منطقه برای پرورش میوه‌ها و سبزیجات عجیب و غریب استوایی بسیار مناسب است. انواع مرکبات و میوه‌های خاص استوایی، تنوع زیادی در این منطقه دارند و بسیاری از آن‌ها در رژیم غذایی بومی، به مقدار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه با چند غذای بومی جزیره آشنا می‌شویم که ممکن است در سفر به این منطقه، دوست داشته باشید چند مورد از آن‌ها را امتحان کنید.

غذای محلی این جزایر، درست مثل جاذبه‌ها و زیبایی‌های طبیعی رنگارنگش، جذاب و سرزنده است. تنوع ادویه‌ها، غذاهای دریایی متنوع و مواد غذایی لذیذ و تازه دست به دست هم می‌دهند تا آشپزی این منطقه بسیار خاص و برای گردشگران جذاب باشد.

خوراک حلزون

خوراک حلزون در جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت thisiscaymantv.com (عکاس: نامشخص)

از غذاهای دریایی در جزایر کیمن برای تهیه‌ انواع غذها، خوراک و سوپ تا فریتر و سالاد استفاده می‌کنند. در فصلی که این نوع حلزون خاص صید می‌شود، در منوی همه‌ رستوران‌ها می‌توانید نام این خوراک را ببینید. در رستوران‌های ساحلی این جزایر از ماه نوامبر تا آوریل می‌توانید بهترین خوراک‌های حلزون را نوش جان کنید و لذت ببرید.

کیک جانیکیک جانی در جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت thisiscaymantv.com (عکاس: نامشخص)

این دامپلینگ‌های کوچک که در روغن فراوان سرو می‌شوند بهترین انتخاب به‌عنوان استاتر یا ساید دیش هستند. این غذای لذیذ کارائیبی به‌تنهایی، با کره، مربا یا ماهی سوته سرو می‌شود و بسیار لذیذ است. در بیشتر رستوران‌های جرج تاون می‌توانید جانی کیک را نوش جان کنید.

آکی و ماهی

این صبحانه‌ سنتی کارائیبی، غذای ملی جامائیکا است و البته در کل منطقه‌ کارائیب رواج دارد و محبوب است. آکی شاید در نگاه اول شبیه تخم‌مرغ عسلی به نظر بیاید ولی در واقع یک میوه‌ استوایی است. این میوه با نوع خاصی از ماهی مخلوط شده و حرارت داده می‌شود. موادی مثل فلفل بومی منطقه و پیاز و انواع ادویه‌ها برای طعم دادن به غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بیشتر رستوران‌های این جزایر می‌توانید این غذای متفاوت را امتحان کنید.

جرک چیکن

مرغ جرک در جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت cayman.loopnews.com (عکاس: نامشخص)

این غذای پرادویه، اصالتا جامائیکایی است و احتمالا یکی از مشهورترین غذاهای منطقه‌ کارائیب است. در بیشتر رستوران‌ها و غرفه‌های فروش غذا، در سراسر جزایر کیمن می‌توانید این غذا را امتحان کنید. اگر غذاهای تهیه شده با مرغ و غذاهای پرادویه و آبدار را دوست دارید حتما جرک چیکن را امتحان کنید.

خوراک لاک‌پشت

این غذا یکی از سنتی‌ترین غذاهای جزایر کیمن است. سابقه‌ پرورش و صید لاک‌پشت‌های دریایی در جزایر کیمن به قرن هفدهم بر می‌گردد و این غذا هنوز هم یکی از محبو‌ترین غذاهای محلی برای اهالی کیمن است. همه‌ گوشت لاک‌پشت‌هایی که در جزایر کیمن خواهید دید، از مزرعه‌ لاک‌پشت‌ها می‌آیند و در رستوران‌های مختلف در قالب غذاهای گوناگون به مصرف می‌رسند.

لابستر به سبک جزایر کیمن

غذاهای دریایی در جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت thefishbowlcayman.com (عکاس: نامشخص)

لابستر یکی از غذاهای محبوب منطقه‌ کارائیب است و البته کیفیت فوق‌العاده‌ای هم دارد. انواع غذاهای متنوع را می‌توانید در سراسر این جزیره امتحان کنید که با بهترین لابستر موجود تهیه می‌شود. بهترین جا برای امتحان کردن این غذای دریایی، رستوران‌های ساحل ۷ مایلی است. این نوع لابستر با سس تند و فلفل فراوان تهیه می‌شود و برای کسانی که به غذاهای تند و پرادویه علاقه دارند، ایدئال است.

خوراک گوشت گوساله به سبک جزایر کیمن

این غذا یکی از تردترین و لذیذترین گوشت‌هایی خواهد بود که در تمام طول زندگی می‌خورید. خوراک گوشت گوساله به سبک جزایر کیمن، با پختن ورقه‌های گوشت و افزودن ادویه‌های فراوان تهیه می‌شود و سپس آن را در این مواد قرار می‌دهند تا زمانی که گوشت کاملا طعم‌دار شود.  

ماهی و فریتر

ماهی و فریتر در جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت thisiscaymantv.com (عکاس: نامشخص)

این غذا، بهترین انتخاب برای چشیدن طعم واقعی غذاهای این جزیره است و معمولا برای تهیه‌ آن از ماهی‌های بومی استفاده می‌شود. برای تهیه‌ آن، فیله‌های ماهی را در لیمو، نمک و فلفل مارینه می‌کنند و با پیاز، فلفل، کره و انواع ادویه سرخ می‌کنند تا جایی که حسابی ترد و شکننده شود. این ماهی یکی از غذاهای قدیمی کارائیب است.

سوپ حلزون

این غذا برای روزهای سرد و برای زمانی که دنبال یک غذای ساده و راحت می‌ شد، بسیار مناسب است. البته گاهی این سوپ را به‌عنوان ناهار و همراه با نان به‌عنوان شام سبک هم مصرف می‌کنند. در خیلی از رستوران‌های جزایر کیمن می‌توانید این سوپ را به‌عنوان غذای اصلی یا پیش‌غذا سفارش دهید.

میگوی نارگیلی

میگوی نارگیلی در جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت delicious.com.au (عکاس: نامشخص)

تعجبی ندارد که در جزایر کیمن به‌دلیل موقعیت جغرافیایی، غذاهای دریایی تنوع زیادی دارند. یکی از محبوب‌ترین غذاهای دریایی در این منطقه، میگوی نارگیلی است. برای درست کردن این غذا، میگو را با پودر نارگیل می‌پوشانند و در روغن فراوان سرخ می‌کنند. این غذای متفاوت را در سفر به این جزیره نباید از دست بدهید.

ماهی سرخ شده به روش سنتی

برای تهیه‌ این غذا، یک ماهی کامل را سرخ می‌کنند و با برج و لوبیا سرو می‌کنند. در کنار این غذا از غذاهایی مثل فریتر، پوره سیب‌زمینی و موز سبز به‌عنوان ساید دیش استفاده می‌کنند. ماهی سرخ شده به روش سنتی، یکی از آن غذاهایی است که کاملا طعم و عطر غذاهای خاص کارائیبی را دارد و در جای دیگر دنیا به‌سختی می‌توانید مانند آن را پیدا کنید.

کیک مانیوک

کیک مانیوک یا کاساوا در جزایر کیمن

عکس از وب‌سایت fedguides.com (عکاس: نامشخص)

کاساوا یا مانیوک که از ریشه‌ آن استفاده می‌شود، یکی از سبزی‌های بومی منطقه‌ آمریکای جنوبی و مرکزی است و در بیشتر مناطق استوایی، استفاده از آن برای تهیه‌ غذا و دسر، رواج دارد. این کیک را با شیر نارگیل، شکر و سایر طعم‌دهنده‌ها می‌پزند. کیک مانیوک، عطر و طعم خاصی دارد و به‌عنوان یکی از غذاهای سنتی جزایر کیمن شناخته می‌شود.

قدمت پخت این کیک به قرن‌ها قبل بر می‌گردد زمانی که کمبود منابع غذایی،اهالی جزایر کیمن را به خلاقیت وا داشت تا با کمترین مواد غذایی و با همان موادی که در دسترس بود، غذاها و دسرهای لذیذ و کاملی تهیه کنند.

نویسنده: حمیده کریمی

از کجا شروع کنیم

جزایر کیمن کجاست؟

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map