افتتاح بزرگترین شعبه استارباکس در چین

مصطفی پورمحمدی
مصطفی پورمحمدی سه شنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
افتتاح بزرگترین شعبه استارباکس در چین

به زودی شرکت مشهور استارباکس شعبه‌ای به مساحت ده هزار متر مربع در شانگهای چین افتتاح خواهد کرد. این اولین فروشگاه از نوع «رزرو رستری» (Reserve Roastery) است که در جایی خارج از خاک ایالات متحده آمریکا افتتاح می‌شود.

قرار است بزرگ‌ترین شعبه فروش برند مطرح استارباکس در چین افتتاح شود. 

نکته جالب توجه این است که این فروشگاه بزرگ‌ترین شعبه استارباکس در سرتاسر جهان است. تا پیش از این، بزرگ‌ترین رستری استارباکس فروشگاهی در سیاتل بود که سه سال پیش ساخته شده بود و مساحتش برابر با نصف شعبه چین است.

هاوارد شولتز، مدیر اجرایی این شرکت معتقد است که سابقه ۴۶ ساله این شرکت در صنعت قهوه دقیقا همان چیزی است که فرهنگ غنی و متنوع چینی آن را می‌پسندد. بنابراین، چین یک بازار حیاتی برای استارباکس است.

در آخرین فصل سال قبل، آمار فروش استارباکس در سرتاسر جهان رو به کاهش بود؛ اما چین جزو معدود بازارهایی بود که افزایش رشد فروشی ۸ درصدی را نشان می‌داد.

بزرگترین استارباکس جهان در چین

با اتکا به این اطلاعات، استارباکس چین را بازاری رو به توسعه شناسایی کرد و به سرعت تصمیم به گسترش کسب و کار خود در این کشور گرفت. در حال حاضر به صورت میانگین، هر پانزده ساعت یک شعبه جدید استارباکس در چین افتتاح می‌شود!

هرچند مردم چین از قدیم‌الایام بیشتر به چای تمایل دارند تا قهوه، با این وجود آن‌ها استقبال خوبی از قهوه داشته‌اند و هر روز به تعداد مصرف‌کنندگان قهوه در چین افزوده می‌شود و تقریبا همه مردم در چین، این برند را معتبر و تاثیرگذار می‌دانند.

یکی از مسئولان استارباکس در ارتباط با افتتاح این فروشگاه می‌گوید:

این فروشگاه در واقع تنها برای نمایش برند ما تاسیس شده است. فروشگاه در جایی قرار دارد که تا حد امکان در دید مردم باشد: یک منطقه توریستی و پر رفت و آمد که در اطراف آن دفاتر و خانه‌های زیادی وجود دارد.

در این فروشگاه محصولات مختلف استارباکس به علاوه چندین محصول خاص ارائه می‌شود. برای مثال، در این شعبه تاکید زیادی بر روی چای شده است و می‌توانید گزینه‌های عجیبی مثل چای سرد شده با نیتروژن را سفارش دهید.

برای افزایش قدرت برندینگ، استارباکس در این فروشگاه با غول فناوری چینی یعنی شرکت Alibaba همکاری می‌کند تا کسب و کار آنلاین این فروشگاه را هم گسترش دهد. مشتریان می‌توانند از سایت علی بابا نوبت‌ نوشیدن چای رزرو کنند یا سایر محصولات را پیش‌سفارش دهند.

پیش‌بینی می‌شود که لقب «بزرگ‌ترین شعبه استارباکس» برای مدت زیادی در اختیار این شعبه نماند؛ زیرا اخباری مبنی بر برنامه این شرکت برای افتتاح یک شعبه پانزده هزار متر مربعی در شیکاگو به گوش می‌رسد. شعبه شیکاگو احتمالا در سال ۲۰۱۹ افتاح خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع CNN

دیدگاه