تاسیس ۱۳ اقامتگاه بوم‌ گردی جدید در اصفهان

فاطمه رشیدی
فاطمه رشیدی سه شنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
تاسیس ۱۳ اقامتگاه بوم‌ گردی جدید در اصفهان

اعضای کمیته فنی سرمایه‌‌گذاری گردشگری اصفهان با تاسیس ۱۳ اقامتگاه بوم‌گردی جدید در استان موافقت کرده اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان روز ۱۳ آذر ماه ۹۶ در پایان نشست کمیته فنی سرمایه‌گذاری گردشگری استان از موافقت اعضا با تاسیس ۱۳ اقامتگاه بوم‌گردی جدید در این استان خبر داد.

«فریدون الله‌یاری» مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان در پایان هشتمین نشست کمیته فنی سرمایه‌گذاری گردشگری این اداره‌کل افزود:

با توجه به سیاست اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اصفهان در گسترش متوازن گردشگری در پهنه استان از یک‌سو و از سوی دیگر توسعه اقتصاد روستایی استان با توجه به بروز خشکسالی در بخش عمده‌ای از استان، تلاش کرده‌ایم با توسعه کمی و کیفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها و شهرهای کوچک استان، ضمن توسعه اقتصاد بومی مبنی بر گردشگری، به حفاظت از خرده فرهنگ‌های جوامع کوچک نیز در مناطق کوچک روستایی بیندیشیم.

وی در رابطه با تصمیمات هشتمین نشست کمیته فنی سرمایه‌گذاری گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تصریح کرد:

در این نشست از مجموع طرح‌های پیشنهادی، با تاسیس ۱۳ اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای شهرستان‌های منطقه شرق اصفهان، خمینی شهر، شاهین شهر و میمه، نجف‌آباد، فریدون‌شهر، گلپایگان و خوروبیابانک موافقت شد.

الله‌یاری افزود:

در این نشست موافقت اولیه تاسیس یک کمپینگ عشایری در روستای «مروک» از توابع شهرستان «سمیرم» نیز در راستای توسعه گردشگری عشایری در جنوب استان صادر شد.

هم‌چنین در ادامه این نشست «حمید امینی» معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اصفهان با اشاره به پیش‌تازی استان اصفهان در تاسیس اقامتگاه‌های بومگردی در سطح کشور افزود:

در نیمه اول سال ۱۳۹۶ استان اصفهان با فعالیت ۲۰۸ اقامتگاه بوم‌گردی، رتبه اول کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

در این در حالی است که تا پایان آبان ماه امسال این تعداد به ۲۳۰ عدد اقامتگاه فعال افزایش یافته و تلاش داریم این تعداد را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ۳۰۰ عدد در پهنه استان اصفهان افزایش دهیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه