پرواز هواپیماهای خطوط هوایی چین از فرودگاه گاتویک انگلستان

مصطفی پورمحمدی
مصطفی پورمحمدی سه شنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰
پرواز هواپیماهای خطوط هوایی چین از فرودگاه گاتویک انگلستان

ارتباط اقتصادی میان تایوان و انگلستان به لطف خطوط هواپیمایی جدید در حال بهبود و گسترش است. هر دو کشور مشتاقانه در پی افزایش ارتباط اقتصادی برای انتقال کالا و خدمات هستند و ایجاد خطوط هوایی جدید یکی از مهم‌ترین گام‌ها در این مسیر است.

قرار است خطوط هوایی جدیدی میان تایوان و انگلستان راه‌اندازی شود. این امر می‌تواند به افزایش ارتباطات اقتصادی و تقویت قدرت تجاری این دو کشور منتهی شود. فرودگاه گاتویک که یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های بریتانیا است، مسئول پذیرش این پروازها خواهد بود. 

گرگ هندز، وزیر تجارت بین المللی بریتانیا و لرد فاکنر، نماینده تجاری تایوان و انگلستان برای ایجاد ارتباطی قوی‌تر میان تایوان و انگلستان، با هم دیدار کردند.

پروازهای جدید، چهار بار در هفته صورت می‌گیرند و با توجه به این امر می‌توان نتیجه گرفت که تبادل کالا و مسافر میان این دو کشور سریع‌تر از همیشه خواهد بود.

پروازهای جدید خطوط هوایی چین به مقصد فرودگاه گاتویک خواهند بود. این فرودگاه در نوع خود بزرگ‌ترین فرودگاه جهان است و به بیش از ۶۰ مقصد پرواز دارد. در سال جدید میلادی، بوئنوس آیرس، شیکاگو و آستین هم به مقاصد این فرودگاه اضافه خواهد شد.

گای استفان، رییس بخش بازرگنی این فرودگاه در این باره گفت:

ما از خطوط هوایی چین استقبال می‌کنیم تا ارتباطی قوی بین بریتانیا و تایوان ایجاد کنیم. این می‌تواند اقدامی تاریخی و مهم در زمینه تجارت میان این دو کشور باشد و باعث شود کالاهای مورد نیاز هر کدام از طرفین، با سرعت بسیار بیشتری نسبت به قبل صورت بگیرد.

بنا به اطلاعات دولتی بریتانیا، حدود ۳۰۰ شرکت در این کشور با شرکت‌های تایوانی در ارتباط هستند. بیشتر این شرکت‌ها در زمینه‌ خدمات تجاری و مالی فعالیت می‌کنند و در کنار آن شرکت‌های دیگری مانند شرکت‌های فناوری محور، ارتباطی و صنایع دریایی نیز به چشم می‌خورد.

خطوط هوایی چین

نکته دیگر این است که در حال حاضر ۱۸۰ شرکت تایوانی نیز در بریتانیا مستقر هستند.

هندز افزود:

افتتاح این مسیر جدید میان تایپه و لندن نشانی از اعتماد جهانی به اقتصاد بریتانیا و افزایش ارتباطات میان تایوان و انگلیس است. ما به خوبی از فرصت‌های پیش رو در بازار تایوان آگاه هستیم. این پروازها کمک می‌کنند خدمات و اجناس با کیفیت انگلیسی آسان‌تر از همیشه به تایوان برسند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه