پروژه پورتال گردشگری در فلورانس

سودا سلیمی
سودا سلیمی سه شنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
پروژه پورتال گردشگری در فلورانس

شهردار فلورانس برای بهبود وضعیت گردشگری در فلورانس، اقدام به افتتاح پورتال گردشگری برای تسهیل خرید خدمات گردشگران کرده است.

از گذشته‌ی دور، فلورانس برای پیشبرد راهکار بازاریابی بلندمدت در صنعت گردشگری، درگیر خصوصی‌سازی بوده است.

صنعت گردشگری در فلورانس، اولین پروژه‌ی خصوصی‌سازی در ایتالیا بوده است و این مسئله توسط کنوانسیون گردشگران فلورانس (FCVB) هدایت می‌شود. آن‌ها متوجه شدند که به این وسیله خواهند توانست جریان گردشگران به این مقصد گردشگری را ارزیابی کرده و با تغییراتی سبب بهتر شدن آن شوند.

هدف، طرح کردن راهبردهای جدید و کارساز بر اساس گردشگری و با در نظر گرفتن فاکتورهای متعدد موثر بر موضوع، برای تسهیل توافق بین نهادها و افراد است. تعدد پیشنهاد‌ها برای خریداران و مصرف‌کنندگان تورهای این شهر گردشگری در حال حاضر سبب سردرگمی گردشگران و در نتیجه لطمه زدن به صنعت گردشگری در این شهر شده است. «ناردلا» (Nardella)، شهردار فلورانس از نقش رهبری خود به عنوان یک حامی برای حل این مشکل استفاده کرده و می‌گوید:

این پروژه در ایتالیا منحصر به فرد بوده و به بازسازی راهبردهای گردشگری در شهر برای تسهیل و کنترل جریان گردشگری به شهرمان موثر خواهد بود. از کنوانسیون گردشگران فلورانس برای طرح این مسئله تشکر می‌کنم. اولین راهبرد موثر را به صورت آنلاین برای اطلاع همگانی منتشر خواهیم کرد. به این وسیله ما قادر خواهیم بود صنعت گردشگری را کنترل کرده و از فروش بیش از حد و بدون حساب و کتاب انواع بلیط تورها و موزه‌ها جلوگیری کنیم. صنعت گردشگری در شهر بهتر شده و گردشگران قادر خواهند بود از اماکن بیشتری و زیر نظر ما بازدید کنند. این چالشی بزرگ برای شهر‌های تاریخی و گردشگری ایتالیا خواهد بود.

اهداف پروژه:

  • افزایش تعداد گردشگران و بالا بردن ظرفیت‌ها و کیفیت
  • افزایش مدتی که گردشگران در ایتالیا سپری می‌کنند
  • افزایش تنوع محصولات و خدمات ارائه شده به گردشگران
  • گسترش انواع پیشنهاد قیمت تورها به مسافران بر اساس یک معیار از پیش تعیین شده
  • تبلیغ بیشتر و بهتر فلورانس در سطح جهانی
  • ارزیابی رفتار گردشگران و میزان رضایت آن‌ها و همچنین ارزیابی فواید اقتصادی گردشگری در سطح شهر

ابزار:

  • اقدامات هدفمند در سطح بین‌المللی به کمک اکثر اپراتورهای واجد شرایط
  • حضور در نمایشگاه‌های و رویدادهای بخش مرتبط در سطح جهانی (مانند WBT در برلین و ILTM‌ در کن)
  • روابط رسانه‌های بین‌المللی و فعالیت رسانه‌ها در آمریکا، آلمان و اروپای شمالی

پروژه‌ی مقصد گردشگری فلورانس در سطح ملی در ایتالیا منحصر به فرد بوده و با همکاری یک شرکت خصوصی، FCVB انجام خواهد شد. هدف افزایش قابلیت اعتماد مسافران و افزایش و بهبود وضعیت تجاری در فلورانس است.

کنوانسیون گردشگران فلورانس، به مدت ۲۰ سال است که سازماندهی انواع رویداد‌ها، کنگره‎ها و تورهای گردشگری را به عهده داشته است. خوشبختانه به کمک بیش از ۲۳۰ همکار که در انواع رشته‌های گردشگری و شبکه تخصص دارند، این هدف میسر خواهد شد.

هدف این رویداد، مورد هدف قرار دادن سه بخش جامعه شامل شهروندان، گردشگران و دانشجویان است که بیشتر از همه به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند.

در این پروژه رفتار و فعالیت‌های مسافران از مبدا تا مقصد مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نتایج برای مشخص کردن سیستم رزرواسیون و فروش بلیط برای موزه‌ها و تورها با توجه به تقاضای فصلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر تمام این موارد، بر روی مقاصد گردشگری تمرکز و تبلیغ بیشتری انجام خواهد شد تا گردشگران را جذب کرده و سبب شود که چند باره از این شهر دیدن کنند.

برای تحقق این اوامر، پرتالی راه‌اندازی خواهد شد تا از این طریق گردشگران قادر به خرید خدمات و انواع بلیط‌های سینما، تئاتر و وسایل حمل و نقل باشند.

فلسفه‌ی این حرکت، پاسخگویی به تمام نیاز‌های گردشگران تحت نظر یک نهاد و به صورت قابل اعتماد است.

برای رزرو هتل هم شرایطی مهیا خواهد شد تا گردشگران راحت‌تر هتل متناسب با خواسته‌ها و بودجه‌ی خود را پیدا کنند.

این پروژه‌ی تجاری و بازرگانی که کلید اصلی پیشرفت شهر است، تحت حمایت و سرمایه‌گذاری کنوانسیون شهر فلورانس انجام خواهد شد. لوگوی جالبی که نشان‌دهنده‌ی اهداف پروژه است، طراحی شده است. طراحی گرافیکی پورتال شهر فلورانس توسط «ورتیکال مدیا»، (Vertical Media) فلورانس انجام شده است.

پورتال شهر فلورانس از هزینه‌های غیرقانونی و زیادی که شرکت‌ها و تورها به گردشگران تحمیل می‌کنند، جلوگیری خواهد کرد.

FCVB قرارداد‌های مهمی با شرکت‌های بازرگانی و گردشگری امضا کرده است. همکاری با شرکت‌های خارجی برای بهبود چهره‌ی شهر در مجامع بین‌المللی و شهرت بیشتر آثار تاریخی و هنری فلورانس، افزایش خواهد یافت.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه