توسعه گردشگری حلال میان اصفهان و روسیه

فاطمه رشیدی
فاطمه رشیدی سه شنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
توسعه گردشگری حلال میان اصفهان و روسیه

مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی اصفهان، روز دوشنبه‌ ۱۳ آذر ۹۶ در نشست مشترک با فعالان گردشگری «جمهوری باشقیرستان» کشور روسیه تأکید کرد که گردشگری حلال میان اصفهان و جمهوری باشقیرستان توسعه می‌یابد.

به‌ نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان، این نشست با حضور «فریدون الله‌‌یاری» مدیر‌کل میراث‌فرهنگی این استان، «گالین آزمات» معاون گردشگری جمهوری باشقیرستان و جمعی از مدیران اداره‌کل و فعالان گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان و جمهوری باشقیرستان برگزار شد.

مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی اصفهان در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور فعالان گردشگری روسیه در اصفهان افزود:

استان اصفهان با وسعتی بالغ بر ۱۰۷ هزار کیلومتر و پنج‌میلیون نفر جمعیت، در قلب کشور ایران واقع شده و با تاریخی چندهزار ساله، یکی از مراکز اصیل شکل‌گیری بنیان‌های فرهنگی و تمدنی ایران به‌شمار می‌رود.

او با تأکید بر پیشینه فرهنگی و تمدنی چند هزار ساله این استان تشریح کرد:

وجود بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی و وجود بیش از یک سوم صنایع‌دستی جهان در این منطقه و به‌ ویژه اصفهان به‌ عنوان دومین «شهر جهانی صنایع‌دستی» در کنار تنوع اقلیم، شرایطی را فراهم می‌آورد تا با توجه به این که از مجموعه ۴ میلیون جمعیت این جمهوری سه‌ میلیون نفر مسلمان هستند، به توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگری حلال میان اصفهان و جمهوری باشقیرستان بپردازیم.

در ادامه این نشست «گالین آزمات» معاون گردشگری جمهوری باشقیرتستان کشور روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور خود و فعالان گردشگری باشقیرستان در اصفهان، تأکید کرد:

ما در این جمهوری، اصفهان را نیمی از جهان که در روسیه نگین روسی خوانده می‌شود، می‌خوانیم که سفر به آن آرزوی بسیاری از هموطنانم است.

او تأکید کرد:

مسلمانان و سایر اتباع این جمهوری آماده هستند با توجه به این که سالانه ۲ میلیون گردشگر از این جمهوری دیدار می‌کنند، روابط گردشگری خود را با ایران و به‌ ویژه اصفهان گسترش دهند.

در ادامه این نشست فعالان فرهنگی و گردشگری باشقیرستان و اصفهان دیدگاه‌های خود در راستای توسعه گردشگری میان اصفهان و باشقیرستان پرداختند.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه