راهنمای سفر به سوچی

سوچی، یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری در روسیه است. راهنمای سفر به سوچی، شما را برای این سفر به‌یادماندنی آماده می‌کند.

هرآنچه می‌خواهید درباره سوچی بدانید:

درباره سوچی

اطلاعات ضروری سوچی

آب‌ و‌ هوای سوچی

بهترین زمان سفر به سوچی

حمل‌ و نقل در سوچی

هتل‌ های سوچی

جاهای دیدنی سوچی

مراکز خرید سوچی

رژیم غذایی در سوچی

رستوران‌ های سوچی

درباره سوچی

دورنمایی از سوچی روسیه

عکس از وب‌سایت studyinrussia.ru (عکاس: نامشخص)

سوچی، شهری توریستی در کنار دریای سیاه است که گردشگاه‌های متعددی دارد. شب‌های تابستان، سواحل این شهر زیبا، میزبان توریست‌های فراوانی است که تا صبح از تفریحات ساحلی و شور و هیجان این شهر لذت می‌برند. پارک‌های شلوغ و سرسبز، دره‌ها و آبشارهای دیدنی و هزاران جاذبه‌ تفریحی دیگر در شهر سوچی برای گردشگران وجود دارد. از جاذبه‌های شهری گرفته تا بهترین جاذبه‌های طبیعی. فصل اوج گردشگری در سوچی به‌خصوص برای کسانی که تفریحات ساحلی را دوست دارند، از مه تا سپتامبر است.

در سال‌های اخیر، سوچی به خاطر میزبانی المپیک زمستانی ۲۰۱۴، به شهرت فراوانی رسیده است. اگر برای سفر به سوچی برنامه‌ریزی می‌کنید، این راهنمای سفر به شما کمک می‌کند که سفری بهتر و کامل‌تر داشته باشید و از تک تک لحظات آن به‌خوبی استفاده کنید.

اطلاعات ضروری سوچی

اختلاف ساعت با تهران

سوچی در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +3 قرار دارد و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی

روسی (زبان رسمی) به‌علاوه ۳۰ زبان رسمی در مناطق مختلف روسیه

واحد پول

روبل (RUB)

نوع برق شهری

برق شهری در روسیه ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز است. پریزها و دوشاخه‌ها از نوع C و F هستند که در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید:

پریز برق ترکیه

پریز نوع c

عکس از وب‌سایت netio-products.com

کد کشور

+۷

شماره‌های اضطراری

شماره اضطراری عمومی: ۱۱۲

پلیس: ۱۰۲

آمبولانس: ۱۰۳

آتش‌نشانی: ۱۰۱

جهت رانندگی

راست

فرودگاه‌های بین‌المللی

فرودگاه بین‌المللی سوچی

آب‌ و‌ هوای سوچی

سوچی آب‌وهوای نیمه گرمسیری با زمستان‌های ملایم دارد. میانگین دمای هوای سوچی در زمستان، ۱۱ درجه در طول روز و ۴ درجه در طول شب است. در تابستان میانگین دمای هوای روز ۲۴ درجه و میانگین دمای شب ۱۶ درجه‌ سانتی‌گراد است.

بهترین زمان سفر به سوچی

چشم‌اندازی شبانه در سوچی

عکس از وب‌سایت travelsafe-abroad.com (عکاس: نامشخص)

فصل اوج گردشگری در سوچی از ژوئن تا اوت و از دسامبر تا اواسط مارس است. در اوت اهالی روسیه در تعطیلات تابستانی خود به سر می‌برند و سوچی یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری آن‌ها است. در این سه ماه، هزینه‌ اقامت، سفر و غذا بسیار بالا است. اگر می‌خواهید در این زمان به سوچی سفر کنید، باید حداقل از یک ماه قبل، هتل مورد نظرتان را رزرو کنید. چون هتل‌ها و سایر اقامتگاه‌ها، خیلی زود پر می‌شوند. البته بعد از المپیک سال ۲۰۱۴، مشکل پیدا کردن اقامتگاه در سوچی تا حدودی حل شده است، چون برای برگزاری این مسابقات هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی در شهر ساخته شده است. از دسامبر تا مارس فصل اوج گردشگری برای سفر به گردشگاه اسکی Krasnaya Polyana است. در این مدت، هتل‌ های سوچی پر از گردشگرانی است که برای لذت بردن از اسکی و تفریحات زمستانی به این شهر سفر می‌کنند.

حمل‌ و نقل در سوچی

فرودگاه

فرودگاه سوچی

عکس از وب‌سایت tass.com (عکاس: JAN WOITAS)

فرودگاه بین‌المللی سوچی در منطقه آدلرسکی (Adlersky) قرار دارد. این فرودگاه از مرکز سوچی ۳۰ کیلومتر و از مرکز آدلر ۵ کیلومتر فاصله دارد. دسترسی به آن از طریق خودرو، اتوبوس، قطار سریع‌السیر و مینی‌بوس به سهولت انجام می‌شود.

از منطقه‌ لازاروسکی می‌توانید با قطار سریع‌السیر Lastochka به فرودگاه بروید که چندین بار در روز به جابه‌جایی مسافر می‌پردازد. با توجه به ترافیک سنگین، این قطارها سریع‌ترین راه دسترسی به فرودگاه است. با کمک این قطارهای برقی همچنین می‌توانید به ایستگاه قطار سوچی، آدلر یا مناطق حومه‌ شهر سفر کنید و از آنجا با اتوبوس یا مینی‌بوس راهی مقصد خود شوید.

اگر از فرودگاه سوار این قطار شوید، می‌توانید به کراسنایا پولیانا (Krasnaya Polyana)، سوچی، لازاروسکی یا شهر ساحلی تواپسه (Tuapse) بروید. تعدادی از اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی که به مقصد مناطق مختلف ساحلی یا کوهستانی رفت و آمد می‌کنند، در فرودگاه توقف دارند. اتوبوس‌های ۱۰۵ و ۱۲۴ در مسیر خود به مرکز سوچی، در فرودگاه توقف می‌کنند. در ضمن با اتوبوس ۱۰۵ می‌توانید به کراسنایا پولیانا یا استو-سادوک (Esto-Sadok) مسافرت کنید. اتوبوس ۵۱ شما را به مرکز آدلر می‌برد.

قطار حومه

راهنمای سفر به سوچی

قطارهای حومه‌ای برقی به‌عنوان سریع‌ترین، آسان‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین راه برای سفر بین مناطق مختلف سوچی بزرگ محسوب می‌شود. سوچی بزرگ به‌صورت یک نوار بلند و باریک از بین کوه‌ها و دریا عبور کرده و در نتیجه ارتباط منطقه‌ دورافتاده لازاروسکی با ۳ منطقه دیگر چالش برانگیز است؛ جاده‌ای که به‌صورت مارپیچی از کوه‌ها عبور کرده و یک ریل قطار این ۴ منطقه را به هم متصل کرده است. قطارهای محلی و قطارهای راه دور از این ریل قطار که قدمت آن به چند دهه می‌رسد، استفاده می‌کنند.

قطارهای برقی سریع‌السیر Lastochka بخشی از میراث بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ به شمار می‌روند. این قطارها شهرهای کوهستانی کراسنایا پولیانا را به سوچی، استراحتگاه ایمرتی (Imereti Resort) در پارک المپیک را به لازاروسکی و شهر ساحلی تواپسه متصل می‌کند.

قطارهای سوچی

عکس از وب‌سایت oltatravel.com (عکاس: نامشخص)

در طول مسیر آدلر به تواپسه، ایستگاه‌های متعددی قرار دارد؛ هر چند که این قطارها در برخی از ایستگاه‌ها توقف ندارند. پس باید از باجه‌های بلیط‌فروشی مستقر در ایستگاه‌های قطار در این مورد سوال کنید. البته امکان خرید بلیط از ترمینال‌های سلف سرویس نیز وجود دارد که علاوه بر کارت‌های بانکی، پول هم قبول می‌کنند.

کرایه قطار، به فاصله تا مقصد بستگی دارد. بلیط خود را تا پایان مسیر نگه دارید، زیرا بعد از پیاده شدن از قطار به آن نیاز خواهید داشت. در ایستگاه‌های کوچکی که ترمینال یا اداره فروش بلیط ندارند، می‌توانید بلیط خود را از بازرس بلیط در قطار تهیه کنید. به این ترتیب باید قیمت کامل بلیط را، فارغ از مسافت مسیرتان، پرداخت کنید.

اتوبوس

راهنمای سفر به سوچی

اتوبوس، بدنه اصلی حمل و نقل عمومی در شهر سوچی بزرگ محسوب می‌شود. بیش از ۲۰۰ مسیر اتوبوسرانی در این شهر وجود دارد که هم در داخل مناطق چهارگانه تردد دارند و هم این مناطق را به هم وصل می‌کنند. رفت و آمد به برخی از روستاهای کوهستانی دوردست فقط از طریق اتوبوس میسر است.

این اتوبوس‌ها علاوه بر تهویه هوا، مناسب افراد ویلچری بوده و برخی از آن‌ها به وای‌فای مجهز هستند. تقریبا در کلیه اتوبوس‌های داخل شهری و حومه، ایستگاه‌ بعدی اعلام می‌شود. اتوبوس‌هایی که در داخل مناطق فعالیت دارند، در تمام ایستگاه‌ها توقف دارند؛ اما اتوبوس‌های حومه شهر ممکن است در جایی که مسافری منتظر اتوبوس نیست و درخواستی برای پیاده شدن وجود ندارد، بدون توقف در برخی از ایستگاه‌ها به مسیر خود ادامه دهند.

اتوبوس‌های شهر سوچی

عکس از وب‌سایت espn.com (عکاس: Bruce Bennett)

کرایه‌ها بر اساس مسافت شما تا مقصد برآورد می‌شود. در اتوبوس‌های حومه شهر باید هنگام سوار شدن، کرایه را پرداخت کنید؛ هر چند در اتوبوس‌های شهری قبل از پیاده شدن باید کرایه را به راننده بدهید. در اتوبوس‌های سوچی، هیچ بازرس بلیطی فعالیت ندارد.

ایستگاه اتوبوس آدلر در کنار بازار مرکزی در Ulitsa Demokraticheskaya قرار دارد. ایستگاه اتوبوس سوچی از سه بخش تشکیل شده که همگی در کنار ایستگاه قطار هستند. میدان پشت این ایستگاه مختص اتوبوس‌های راه دور است که تعداد محدودی ایستگاه در سوچی دارند. میدان جلوی ایستگاه برای اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی است که در مسیر خود به آدلر یا کراسنایا پولیانا در این محل توقف دارند.

تمام مسیرهای اصلی شهری در ناحیه مرکزی سوچی و نزدیک‌ترین مناطق حومه‌ای، در این ایستگاه راه‌آهن و Platanovaya Alleya توقف دارند.

مینی بوس

ون‌های حمل و نقل عمومی در روسیه

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: نامشخص)

با توجه به نواحی کوهستانی و تعدد روخانه‌ها و نهرها، امکان فعالیت مترو، تراموا و وسایل حمل و نقل برقی وجود ندارد. Marshrutkas به‌عنوان مینی‌بوس‌های رفت و برگشت در مسیرهای ثابت شناخته شده‌اند. این مینی‌بوس‌ها اولین وسایل حمل و نقل در سوچی محسوب می‌شوند که مسافر را سوار کرده و هر جا که مد نظر او باشد پیاده می‌کنند. در ضمن در ساعات شلوغ شاید مجبور باشید در طی مسیر بایستید، به هر حال هنگام پیاده شدن کرایه را به راننده بدهید، البته در برخی از مسیرهای بین شهری از شما می‌خواهند که همان ابتدا کرایه خود را پرداخت کنید.

برای گرفتن مینی‌بوس کافی است مشابه تاکسی، دست خود را تکان دهید. بسیاری از آن‌ها در همان مسیر اتوبوس حرکت می‌کنند، البته سرعت بیشتری دارند. مینی‌بوس‌های قدیمی اکنون جای خود را به مرسدس بنز، هیوندا و مدل‌های جدید داده‌اند. این تغییر و تحول به واسطه‌ بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ در سوچی اتفاق افتاد.

اجاره خودرو

از دو شرکت Urentcar و Sharemobile می‌توانید خودرو کرایه کنید. نرخ قیمت‌ها از ۷٫۵۰ روبل در دقیقه شروع می‌شود. برای استفاده از این خدمات باید یک اپلیکیشن موبایل را دانلود و ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام، علاوه بر گواهینامه رانندگی، به کارت شناسایی و کارت بانکی احتیاج دارید.

دوچرخه

به‌رغم کوهستانی بودن شهر سوچی، دوچرخه در طول چند سال گذشته به‌وسیله‌ای پرطرفدار برای گشت‌وگذار در شهر تبدیل شده است. ایستگاه‌های متعددی برای کرایه دوچرخه در شهر وجود دارد. یکی از بهترین نقاط دوچرخه‌سواری، مناطق کنار رودخانه‌ سوچی در Ulitsa Tchaikovskogo، Konstitutsii،Ulitsa Navaginskaya، Kurortny Prospekt و Ulitsa Ordjonikidze محسوب می‌شود؛ اما نباید به هیچ عنوان در لبه‌ آب و تفرجگاه‌های ساحلی دوچرخه‌سواری کنید.

پارک المپیک نیز به‌واسطه‌ چندین ایستگاه کرایه دوچرخه و مسیری وسیع برای دوچرخه‌سواری، جای بسیار مناسبی برای دوچرخه‌سواری است. با توجه به مناطق کوهستانی سوچی، راه‌های دوچرخه‌سواری متعددی در مناطق حومه شهر نظیر مسیرهای عالی اطراف کراسنایا پولیانا وجود دارد.

هتل‌ های سوچی

پنج ستاره

هتل راشن سیزن دلوکس (Russian season hotel)

هتل سوچی

هتل پنج ستاره راشین سیزن یکی از بهترین‌ترین هتل‌های روسیه است. این مهمانسرا با بالاترین استانداردهای بین‌المللی در بوستان المپیک و در ۱۰ کیلومتری فرودگاه سوچی واقع شده است این هتل مسافران فراوانی را به خود پذیرش کرده است. این هتل روی‌هم‌رفته ۲۰۰ اتاق دارِد چشم‌انداز اتاق‌های این هتل پنج ستاره بسیار زیبا می‌تواند متضمن گذران اوقات خوشی باشد که افراد در این هتل سپری می‌کنند امکانات این اتاق‌ها در برگیرنده:air-condition، کتری برقی، سشوار، تلویزیون LCD است.

هتل پولمن سوچی (Hotel Pullman Sochi)

هتل پولمن سوچی یکی از هتل‌های زیبای سوچی است. این هتل زیبا در مرکز سوچی و در نزدیکی تالار کنسرت Festivalny واقع شده و دارای ساحل اختصاصی و دسترسی آسان به فرودگاه بین‌المللی Alde است. این هتل پنج ستاره بسیار مجلل و زیبا با اتاق‌های زیبا و لوکس اتاق‌های استاندارد تا سوئیت‌های وی آی پی را در فهرست رزرو اتاق‌های خود دارد.

هتل هایت ریجنسی (Hyatt Regency)

هتل هایت ریجنسی با ۱۴ طبقه و ۱۹۸ اتاق در مرکز شهر، در ۲۰۰ متری سواحل دریای سیاه و نزدیکی موزه هنر سوچی، واقع شده است و جزو یکی از ده هتل برتر در روسیه است. اتاق‌های این هتل پنج ستاره تاپ دارای ایوان با دید به دریا و فضای نشیمن هستند. رستوران Passage با غذاهای اروپایی، قفقازی و روسی از مسافران پذیرایی می‌کند این هتل هایت ریجنسی بی‌گمان یکی از لوکس‌ترین هتل‌های روسیه به شمار می‌رود که خدمات استاندارد و عالی به شما عرضه می‌کند.

هتل ماریوت سوچی (Sochi Marriott Krasnay Polaya)

هتل ماریوت سوچی با ۴۲۸ اتاق در هفت طبقه، در پیست اسکی Gorki Gorod واقع شده است. این هتل ۵ ستاره دارای امکانات لازم برای مردم معلول بوده و رستوران روسی کازان آماده پذیرایی از مسافران با انواع خوردنی‌ها همراه با موسیقی زنده است.

هتل رکسوس کراسنایا پولیانا (Rixos Kransaya Polyana)

Rixos Krasnaya Polyana Sochi سوچی

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

هتل رکسوس کراسنایا پولیانا در ۱۰۰ کیلومتری تلسکی Gornaya Karusal و در منطقه‌ای بکر و کوهستانی واقع شده است.۵ طبقه و دارای ۱۱۴ اتاق، اتاق‌ها دارای دید به کوهستان و همچنین بیشتر اتاق‌ها دارای ایوان و فضای نشیمن هستند. هتل دارای دسترسی آسان به فرودگاه و ایستگاه قطار Estosadok است. جهت راحتی مسافران سیگار کشیدن در فضاهای هتل ممنوع است.

هتل سوئیس اوتل کامیلیا (Swissotel Resort Sochi Kamelia)

این هتل ۵ ستاره واقع در یک پارک طبیعی در دریای سیاه، دارای ساحل شنی اختصاصی و استخر روباز در همگی فصول و دسترسی آسان به فرودگاه Alder است. هتل در هفت طبقه و ۲۰۳ اتاق دارای اتاق‌های مجلل با دید به دریا یا پارک و اینترنت رایگان است. رستوران این هتل با سرو غذاهای اروپایی و روسی پذیرای مسافران است.

چهار ستاره

هتل مرکور سوچی سنتر (Mercure Sochi Centre Hotel)

Mercure Sochi Centre Hotel

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

این هتل ۴ ستاره در مرکز شهر سوچی با دو دقیقه فاصله از ساحل زیبای دریای اژه و ۵ دقیقه فاصله تا سالن کنسرت فستیوالنی ‏قرار گرفته است. هتل مرکیو سوچی سنتر دارای یک مرکز بدن‌سازی و اینترنت رایگان ‏Wi-Fi‏ است.

هتل گورکی پانوراما (Gorki Panorama Hotel)

هتل گورکی پانوراما با چشم‌اندازی زیبا به قله های برفی، هتل گورکی پانوراما ۹۶۰ متر بالای سطح دریا قرار دارد و دارای اتاق هایی مجلل در کراسنایا پولیانا Krasnaya Polyana است. این هتل دارای استخر سرپوشیده، مرکز اسپا و حمام سنتی است. فرودگاه بین المللی سوچی ۴۵ دقیقه تا این هتل فاصله دارد.

سه ستاره

هتل گورکی پلازا (Gorki Plaza Hotel)

هتل گورکی پلازا در کراسنایا پولیانا (Krasnaya Polyana) قرار دارد و دارای یک مرکز بدن‌سازی، سونا، دو رستوران، زمین اسکی، اینترنت رایگان Wi-Fi است.

جاهای دیدنی سوچی

سوچی یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در روسیه است و در سال‌های اخیر طرفداران فراوانی در سراسر دنیا پیدا کرده است. به‌خصوص بعد ار المپیک زمستانی ۲۰۱۴، که هتل‌های جدیدی ساخته شدند و پارک‌ها و خیابان‌ها، بازسازی شدند و ظاهر و جلوه‌ دیگری به شهر دادند. این شهر ساحلی، به خاطر موقیعت جغرافیایی‌اش، آب‌وهوای مطلوب و تفرجگاه‌های توریستی فراوانی دارد. از دهکده‌های کوچک گرفته تا جاذبه‌های شهری مدرن، در سوچی برای گردشگران وجود دارد.

تعدادی جاذبه‌ تاریخی و فرهنگی هم در سوچی وجود دارد که علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ می‌توانند برای بازدید از آن‌ها وقت بگذارند، اما جاذبه‌ اصلی سوچی برای گردشگران، گردشگاه‌های ساحلی، پیست‌های اسکی و طبیعت بی‌نظیر این شهر است. در حال حاضر این شهر به خاطر همه‌ این جذابیت‌ها، به یک مقصد گردشگری محبوب در سطح بین‌المللی تبدیل شده است.

در ادامه با چند مورد از بهترین جاهای دیدنی سوچی آشنا می‌شویم که در سفر به این شهر می‌توانید برای سر زدن به آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. این جاذبه‌های برای همه‌ اعضای خانواده و با سلیقه‌ها و سنین مختلف در نظر گرفته شده است. فقط جاذبه‌های طبیعی این شهر، یک روز تمام برای گشت‌وگذار نیاز دارد.

باغ گیاه شناسی Arboretum

سوچی

این مجموعه، یکی از زیباترین باغ‌های گیاه‌شناسی در روسیه است و قدمت آن به اواخر قرن نوزدهم برمی‌گردد. این باغ در مرکز شهر سوچی قرار دارد. بیش از ۱۸۰۰ گونه از گیاهان کمیاب در این باغ ۴۹ هکتاری پروش داده می‌شوند. این باغ به بخش‌های مختلفی تقسیم شده و هر بخش به پوشش گیاهی مناطق مختلف اختصاص داده شده است. مجموعه‌ گیاهان نیمه‌ گرمسیری و درختان مخروطی و قسمت‌های Orangerie و Flower Pavilion از مهم‌ترین دیدنی‌های این مجموعه است. این پارک در دامنه‌ تپه‌ای قرار گرفته و دو سطح دارد. از بالای این پارک می‌توانید بهترین چشم‌اندازها از اطراف را نظاره کنید. حیوانات و پرندگان مختلفی مثل پلیکان، طاووس، راکون و حتی شترمرغ در اینجا زندگی می‌کنند.

ساعت کار: این پارک هر روز از ۹ صبح تا ۱۸ باز است. بخش Flower Pavilion هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۸ فعالیت می‌کند. بخش Orangerie از ۱۰ صبح تا ۱۷ باز است و یک تایم استراحت بین ۱۲ تا ۱۳ دارد و روزهای دوشنبه و جمعه تعطیل است.

خیابان ناواگینسکایا 

خیابان‌های خرید در سوچی

عکس از وب‌سایت kubanmakler.ru (عکاس: نامشخص)

این خیابان مخصوص عابر پیاده از ایستگاه قطار تا دریا ادامه دارد و یکی از جذاب‌ترین و شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر است. رستوران‌های مدرن و عالی و اصلی‌ترین مراکز خرید سوچی در این خیابان قرار دارند. این خیابان در آستانه‌ آغاز بازی‌های المپیک به یک خیابان پیاده راه تبدیل شد. به‌عنوان یادبود برگزاری المپیک در این شهر، حلقه‌های المپیک در گوشه‌ای از خیابان نصب شده‌اند.

در سال‌های اخیر، این خیابان هم مثل بسیاری از جاذبه‌های محبوب شهر، با تندیس‌هایی عجیب ساخته‌ هنرمندان محلی تزیین شده است.

بندر سی پورت (Sea Port)

سوچی

مجموعه‌ای زیبا از ساختمان‌هایی به سبک دوران استانیلیست ساخته شده است که در کنار آن‌ها می‌توانید قدم بزنید، در رستوران‌ها غذا بخورید و در کنار ساحل تفریح کنید و تورهای کروز را تجربه کنید. این منطقه‌ بندری یکی از جاذبه‌ها و نمادهای شهر سوچی است و معماری آن با ستون‌ها و گنبدهای مجلل، مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. علاوه بر زیبایی‌های معماری، تندیس‌های متعددی از شخصیت‌های محبوب در این منطقه ساخته شده است. این بندر، نقطه‌ شروع خیابان زیبای Primorskaya است که جاذبه‌های زیادی را در دل خود جای داده است. تالار کنسرت فستیوال، پارک دریایی Mayak و سواحل پارک M.V. Frunze، چند نمونه از این جاذبه‌ها است.

پارک المپیک و پارک سوچی

نمایی از پارک المپیک سوچی

عکس از وب‌سایت themoscowtimes.com (عکاس: نامشخص)

دهکده‌ المپیک سوچی در منطقه‌ Adler قرار دارد که قبلا یک شهر جداگانه بود و اکنون به یکی از مناطق سوچی تبدیل شده است. با قطار می‌توانید خود را از مرکز شهر سوچی به پارک المپیک برسانید که حدود ۵۰ دقیقه طول می‌کشد. در نزدیکی پارک المپیک، پارک سوچی قرار دارد که یک پارک موضوعی است و در واقع آن را می‌توان دیزنی‌لند روسیه نامید. به‌راحتی می‌توانید در یک روز از هر دو پارک بازدید کنید.

پارک المپیک، وسعتی معادل ۲۰۰ هکتار دارد که اکنون تقریبا متروکه شده و  میزبان پیست‌های یخی است و برای برگزاری کنسرت‌ها و رویدادهای ورزشی از آن استفاده می‌شود. متاسفانه بعد از اتمام بازی‌های المپیک زمستانی، این بناها و امکانات ورزشی لوکس، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و بیشتر روزهای سال خالی هستند و فقط برای رویدادهای خاص از آن‌ها بهره‌برداری می‌شود.

چشم‌اندازی شبانه از پارک المپیک سوچی

عکس از وب‌سایت insidethegames.biz (عکاس: نامشخص)

میدان المپیک که میدان شش استادیوم هم نامیده می‌شود، در همین حوالی قرار دارد و بسیار دیدنی است. یکی از این استادیوم‌ها Fisht نام دارد که ظرفیت آن ۴۵ هزار نفر است و مراسم افتتاحیه و اختتامیه‌ المپیک در آنجا برگزار شده است. این استادیوم شبیه به صدف یا یک قله‌ برفی طراحی شده است. استادیوم دیگر Shayba نام دارد با ۷ هزار جایگاه تماشاچی، میزبان تورنمت‌های هاکی المپیک بود. اکنون به مرکزسلامتی و ورزش کودکان تبدیل شده است.

در محدوده‌ پارک یک موزه به نام موزه‌ اتومبیل سوچی قرار دارد که در آن می‌توانید بهترین دستاوردهای صنعت خودروی روسیه را تماشا کنید. موزه‌ نیکولا تسلا یکی دیگر از موزه‌های این منطقه است که برای بچه‌ها بسیار سرگرم‌کننده و جالب خواهد بود. در این موزه می‌توانید آزمایش‌های الکتریکی را از نزدیک ببینید و انجام دهید.

با همه‌ این جاذبه‌ها، زیرساخت‌های توریستی مناسبی در این پارک وجود دارد، مثلا سرویس‌های بهداشتی فاصله‌ زیادی تا جاذبه‌ها دارند، فقط یک رستوران در این مجموعه وجود دارد. فروشگاه‌های سوغات اینجا بسیار گران هستند و همان سوغاتی‌ها را در داخل شهر سوچی با قیمت کمتری می‌توانید بخرید. کلاه نقاب‌دار برای حفاظت از آفتاب و لباس گرم برای روزهای سرد حتما همراه داشته باشید.

ساعت کار: پارک المپیک هر روز از ۸ صبح تا ۱۲ شب. موزه‌ها از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

پارک سوچی

پارک سوچی

عکس از وب‌سایت sochipark.ru (عکاس: نامشخص)

این پارک بلافاصله بعد از اتمام بازی‌های المپیک ساخته شد و به کاراکترهای داستانی روسی اختصاص یافت. این اولین پارک موضوعی روسیه است. در این شهربازی، جاذبه‌های تفریحی و وسایل بازی هیجان‌انگیزی وجود دارد که غیر از بچه‌ها، بزرگ‌ترها را هم سر ذوق می‌آورد. این پارک به پنج قسمت موضوعی تقسیم شده است و در هر قسمت از آن جاذبه‌های متنوعی وجود دارد. بلیط این مجموعه شامل تماشای یک نمایش در دلفیناریوم است که ۲ تا ۴ بار در طول روز، بسته به فصل اجرا می‌شود. چندین کافه و رستوران فست‌فود هم در پارک وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید غذاهایی از سراسر دنیا را نوش جان کنید. ساعت کار این پارک هر روز از ۱۱ صبح تا ۹ شب است.

موزه تاریخ سوچی

موزه تاریخ سوچی

عکس از wikidata (عکاس: Niklitov)

این موزه‌ تاریخی دیدنی یکی از بهترین موزه‌های محلی برای آشنایی با تاریخ شهر و زمان پایه‌گذاری آن در عصر آهن تا زمان برگزاری المپیک است. نمایشگاه‌های مختلف این موزه به موضوعت مختلفی اختصاص یافته‌اند، مثلا جنگ جهانی دوم و فضانوردی که بسیار دیدنی و جذاب است. البته این موزه جای بهتر شدن دارد، ولی فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر با شهر است. تالارهای موزه زیاد بزرگ نیستند، ولی چیزهایی زیادی در آن‌ها به نمایش درآمده است. معمولا این موزه آرام و خلوت است و به‌راحتی و بدون عجله می‌توانید به بخش‌های مختلف آن سر بزنید.

ساعت کار: از سپتامبر تا مه هر روز از ۹ صبح تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه و دوشنبه‌ها تعطیل است.

از ژوئن تا اوت هر روز از ۹ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه.

پارک ریویرا (Riviera Park)

سوچی

این پارک قدیمی با جاذبه‌های تفریحی و وسایل سرگرمی متعدد، تندیس‌های جالب و گل‌ها و گیاهان نیمه گرمسیری زیبا، یک مقصد عالی برای گشت‌وگذار چند ساعته است. البته کمی شلوغ و پررفت و آمد است ولی هر کسی با توجه به سن و سال و علایقش، تفریحی مناسب خود در این پارک پیدا می‌کند. دلفیناریوم، آکواریوم، تئاتر روباز و وسایل هیجان‌انگیز و تفریحی مختلف از ترن هوایی گرفته تا پیست کارتیگ در این پارک وجود دارد.

معماری پارک، ویژگی‌های معمول پارک‌های دیگر را ندارد. سبک ترکیبی مدرن و سنتی با تندیس‌های عجیب و غریب و نیمکت‌های جالب پارک، در نگاه اول عجیب است، ولی به مرور متوجه جذابیت آن می‌شوید. برخی از گذرگاه‌های پارک، موضوعی هستند و با توجه به یک موضوع خاص طراحی شده‌اند، مثلا گذرگاه فضانودان که گل‌های آن را فضانوردانی که به سوچی سفر کرده بودند، کاشته‌اند. گذرگاه نویسندگان و گذرگاه ستاره‌ها از دیگر گذرگاه‌های موضوعی پارک است.

گهگاهی نمایشگاه‌های جذاب و سرگرم‌کننده هم برپا می‌شود. مثلا نمایشگاه لباس سنتی یا ماشین‌های قدیمی. از این پارک می‌توانید به ساحلی به همین نام بروید که یکی از محبوب‌ترین سواحل شهر است. هنگام بازدید از این پارک، عکاسان زیادی را خواهید دید  که به شما پیشنهاد می‌کنند با میمیون، طوطی یا حیوانات دیگر از شما عکس بیاندازند. از این عکاسان دوری کنید، چون معمولا هر یک عکس را با مبلغ زیادی با شما حساب می‌کنند.

ساعت کار: این پارک همیشه باز است، ولی وسایل تفریحی آن از ۱۱ صبح تا ۸ شب کار می‌کنند.

ورودی پارک رایگان است، اما برای بازدید از دلفیناریوم، آکواریوم و وسایل تفریحی مختلف، باید جداگانه بلیط تهیه کنید.

دلفیناریوم سوچی

سوچی

این دلفیناریوم در تمام طول سال و روزی چند بار نمایش دلفین‌ها را برگزار می‌کند که یک تفریح عالی و جذاب برای خانواده‌ها و بچه‌ها است. این دلفین‌های محلی در نمایش دلفین‌های پخش شده از شبکه‌ اول تلویزیون شرکت می‌کنند و اهالی سوچی به آن افتخار می‌کنند. نقاشی کشیدن دلفین‌ها یکی دیگر از بخش‌های جذاب نمایش است و نقاشی‌های آن‌ها بعد از نمایش به مزایده گذاشته می‌شود.

با پرداخت هزینه‌ بیشتر، می‌توانید همراه با دلفین‌ها شنا کنید، اما در نظر داشته باشید که متقاضی این کار بسیار زیاد است و خدمات به‌طور کامل و شایسته به مشتریان این بخش ارائه نمی‌شود. این دلفیناریوم یک باغ وحش کوچک هم دارد که در آن حیوانات جالبی نگهداری می‌شود. یک باغ پروانه  و یک پنگوئناریوم هم در این مجموعه وجود دارد که مورد توجه بازدیدکنندگان است.

ساعت کار: نمایش دلفین‌ها از سه‌شنبه تا یکشنبه

در زمستان از ۱۳ تا ۱۶ در تابستان از ۱۳ تا ۱۶ و از ۱۹ تا ۲۱

باغ وحش، پنگوئناریوم و باغ پروانه هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

آکواریوم اسرار اقیانوس (Tainy Okeana)

این آکواریوم از نظر وسعت در مقایسه با آکواریومی که اخیرا در Adler افتتاح شده کوچک‌تر است، ولی جاذبه‌های فراوانی برای دیدن دارد. استخر اصلی آکواریوم، اکوسیستم صخره‌های مرجانی را بازسازی کرده است. انواع حیوانات دریایی را در این آکواریوم می‌توانید از نزدیک ببینید.

ساعت کار: زمستان از ۱۰ صبح تا ۹ شب. تابستان‌ها از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب.

موزه ادبی N. Ostrovsky

خانه موزه‌های ادبی در سوچی

عکس از وب‌سایت visit-sochi.com (عکاس: نامشخص)

نیکولای استروسکی، نویسنده‌ افسانه‌ای شوروی، سال‌های آخر عمر خود را در سوچی زندگی کرده است. بازدیدکنندگان می‌توانند خانه‌ شخصی این نویسنده را ببینند و عکس‌ها، دست‌نوشته‌ها و استاد مرتبط با او را مشاهده کنند. بخش‌هایی از این موزه به سایر نویسندگان مشهوری اختصاص یافته است که برای مدتی یا همیشه در سوچی زندگی کرده‌اند.

ساعت کار: از ۱۰ صبح تا ۱۸  موزه‌ روزهای چهارشنبه تعطیل است. آخرین سه‌شنبه‌ هر ماه هم به‌دلیل نظافت، موزه بسته است.

منطقه Kurortny Prospekt

سوچی

این منطقه شاهرگ حمل و نقل در شهر است و مانند مرواریدی بر حلقه‌ شهر سوچی می‌درخشد. پارک‌ها و باغ‌های اصلی شهر، موزه‌ هنر و تالار موسیقی Organ در این منطقه قرار دارند. تعداد زیادی هتل، رستوران، کافه، بناهای یادبود و فروشگاه و مغازه در این منطقه واقع شده است. این منطقه به دو قسمت تقسیم می‌شود و بسیار شلوغ و پرترافیک است. از نظر معماری، این خیابان چندان قابل‌توجه نیست، ولی از نظر توریستی مورد استقبال گردشگران قرار دارد. فاصله‌ دیدنی‌های این منطقه از یکدیگر خیلی زیاد است، بنابراین بهتر است برای گشت‌وگذار در آن از اتوبوس‌های توریستی استفاده کنید.

فواره رقصان

سوچی

این آب‌نمای موزیکال زیبا در پارک سوچی قرار دارد و گردشگران زیادی را به دور خود جمع می‌کند. موسیقی‌های انتخاب شده برای این نمایش دیدنی کوتاه است در حدود ۵ یا شش آهنگ ولی تنوع آن‌ها بسیار جالب است. از موسیقی قدیمی روسیه تا آثار مایکل جکسون.

موزه هنر و میدان هنر

موزه تاریخ هنر سوچی

عکس از وب‌سایت civitatis.com (عکاس: نامشخص)

برای تماشای آثاری از Shishkin و Aivazovsky و عکس‌هایی از دوران شوروی حتما به این موزه سر بزنید. نمایگاه‌های جذاب و متنوع در این موزه برپا می‌شود. جاذبه‌های چندرسانه‌ای در طبقه‌ همکف، بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد. میدان مقابل این موزه هم به مکانی فوق‌العاده برای نمایش آثار خلاقانه‌ مجسمه سازی تبدیل شده است.

ساعت کار: هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه. دوشنبه‌ها تعطیل است و شنبه‌ها تا ساعت ۲۱ باز است.

آکواریوم دیسکاوری ورلد (Discovery World)، در منطقه Adler

سوچی

این مجموعه، بزرگ‌ترین آکواریوم روسیه است و وسعتی بیش از ۶ هزار مترمربع دارد و به حیوانات دریایی آب‌های شیرینی اختصاص یافته است. در این آکواریوم، گونه‌های مختلفی را خواهید دید؛ از ماهی‌های معمول و شناخته‌شده تا کوسه‌ها و سایر جانداران غول‌پیکر و لاک‌پشت‌ها. در کنار هر آکواریوم توضیحات کاملی به زبان انگلیسی وجود دارد. مثل بسیاری از کواریوم‌های بزرگ دنیا، این آکواریوم هم یک تونل زیر آب دارد. غذا دادن به کوسه‌ها هر روز از ساعت ۱۴ تا ۱۵ انجام می‌شود که منظره‌ای هولناک و البته جذاب است. می‌توانید غذای ماهی بخرید و به ماهی‌های کوچک‌تر آکواریوم‌ها غذا بدهید. دوره‌های غواصی هم در این آکواریوم ارائه می‌شود.

ساعت کار: هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۸

موزه افتخارات ورزشی سوچی

موزه افتخارات ورزشی سوچی

عکس از وب‌سایت visit-sochi.com (عکاس: نامشخص)

این موزه بسیار کوچک، ولی بسیار بااهمیت است. مدال‌های المپیک ورزشکارانی از سوچی، یونیفرم‌ها و سایر اشیای مرتبط با ورزشکاران این شهر در آن به نمایش درآمده است. مهم‌ترین جاذبه‌ این موزه، نگه داشتن مشعل المپیک و عکس انداختن با آن است.

ساعت کار: از سپتامبر تا مه: از ۱۰ صبح تا ۱۸ دوشنبه‌ها تعطیل است.

از ژوئن تا اوت هر روز از ۱۰ صبح تا ۸ شب.

ایستگاه قطار سوچی

ایستگاه قطار سوچی

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: Arne Müseler)

کسانی که با قطار خود را به سوچی می‌رسانند، این اولین جاذبه‌ شهر است که می بینند، یک ایستگاه قطار زیبا و رنگارنگ که معماری آن را فردی به نام A.N. Dushkin بر عهده داشته است. این ساختمان به خاطر ویژگی‌های معماری و تاریخی که دارد، توسط یونسکو حفاظت‌شده است.

خانه تابستانی استالین

سوچی

این خانه یکی از چندین اقامتگاه استالین در روسیه است که مورد توجه ویژه‌ او قرار داشت. این خانه در پنج کیلومتری از مرکز شهر سوچی قرار دارد و ارتفاع آن از سرح دریا ۵۰ متر و روی یک تپه ساخته شده است. این خانه با درختان متعدد احاطه شده، در نتیجه هوایی بسیار مطبوع و سالم دارد. این خانه در حال حاضر به موزه تبدیل شده است و بخشی از وسایل شخصی استالین در آن نگهداری می‌شود. دکوراسیون و وسایل اتاق‌ها به همان شکل اصلی حفظ شده است. اتاق بیلیارد، کتابخانه، اتاق غذاخوری و یک پلکان دیدنی، از مهم‌ترین بخش‌های این خانه است. با سر زدن به این خانه‌ تاریخی می‌توانید شوروی دهه‌ ۱۹۳۰ را از نزدیک لمس کنید و با تاریخ آن بیشتر اشنا شوید. پشت میز کار، یک تندیس مومی از استالین وجود دارد که بسیاری از گردشگران را که از وجود آن خبر ندارند، وحشت‌زده می‌کند.  بازدید از این موزه فقط با تورهای همراه با راهنما، امکان‌پذیر است. می‌توانید تورهای کامل یک ساعته یا تورهای کوتاه نیم‌ساعته را اتخاب کنید.

ساعت کار: هر روز از ۹ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۸

مراکز خرید سوچی

مراکز خرید سوچی

عکس از وب‌سایت krasnayapolyanaresort.ru (عکاس: نامشخص)

 الکساندریا

یک مرکز خرید ۵ طبقه که آن را در محل بازار سنتی شهر ساخته‌اند و یک برج اداری هم دارد. اینجا درست در مرکز سوچی قرارگرفته است.

 ملودیا

یک مرکز خرید متوسط در خیابان مرکزی سوچی

مرمال

از بزرگ‌ترین و جدیدترین مراکز خرید شهر که بهترین و سرشناس‌ترین برندهای روسیه و جهان را در فروشگاه‌ها و بوتیک‌هایش می‌بینید. این مرکز حدود سی رستوران با غذاهای جورواجور و سینمایی با چند تالار نمایش هم دارد.

نویوک

مرکز خریدی متوسط در مرکز ناحیه‌ آدلر با بیش از ۱۰۰ فروشگاه، رستوران و سوپرمارکت.

 خیابان ناوا گینسکایا

این خیابان در سوچی مرکزی قرار گرفته است و از مهم‌ترین مناطق خرید شهر به شمار می‌رود. مغازه‌های خیابان ناوا گینسکایا همه‌چیز می‌فروشند، از سوغاتی و لباس گرفته تا غذا و قطعات یدکی دوربین عکاسی.

رژیم غذایی در سوچی

غذاهای روسی در سوچی

عکس از وب‌سایت recipemash.com (عکاس: نامشخص)

این شهر، از نظر تنوع غذایی، در روسیه بی‌نظیر است. در رستوران‌ های سوچی می‌توانید غذاهایی از سراسر دنیا را پیدا کنید. ولی خوردن غذاهای محلی هر منطقه، لطف دیگری دارد. در سفر به سوچی اگر تصمیم گرفتید غذاهای محلی را نوش جان کنید، می‌توانید از این فهرست کمک بگیرید و یکی از غذاهای زیر را انتخاب کنید:

شیش کباب

کباب خوشمزه روسی در سوچی

عکس از وب‌سایت netcostmarket.com (عکاس: نامشخص)

بدون شک یکی از بهترین غذاهایی که در این شهر می‌توانید نوش جان کنید، شیش کباب است. هیچ سفر و تفریحی در روسیه بدون امتحان کردن انواع کباب، کامل نمی‌شود. انواع کباب، مهم‌ترین بخش از رژیم غذایی مردم را در این شهر تشکیل می‌دهند. بسیاری از انواع کباب‌هایی که در سوچی می‌توانید نوش جان کنید، در سراسر آسیا و به‌خصوص در منطقه‌ قفقاز رواج دارند. برای تهیه‌ شیش کباب، قطعات گوشت را به‌شکل مکعبی می‌برند و با روشی مخصوص، مارینه می‌کنند و در نهایت گوشت‌ها را به سیخ می‌کشند و روی آتش می‌پزند. حتی در فصل تابستان و در دمای ۳۵ درجه هم انواع کباب در کافه‌ها، رستوران‌ها و بوفه‌ها عرضه می‌شود. هر آشپزی، شیوه‌ خاصی برای تهیه‌ آن‌ها دارد، بنابراین هر جایی که این کباب را بخورید، با عطر و طعم جدیدی مواجه می‌شوید. این کباب را معمولا همراه با پیاز، سبزیجات تازه و معطر، نان لواش و سس قرمز سرو می‌کنند.

سوپ سولیانکا

سوپ سولیانکا در روسیه

عکس از وب‌سایت kitchenstories.com (عکاس: نامشخص)

این سوپ لذیذ و محبوب برای کسانی که غذای تند و پرادویه دوست دارند، بسیار مناسب است. این سوپ غلیظ و خوش‌طعم، بعد از کباب، دومین غذای محبوب در سوچی است و در تمام غذاخوری‌های شهر پیدا می‌شود. این سوپ با قطعات گوشت تهیه می‌شود که آن را چندین ساعت می‌پزند، سپس موادی مثل پیاز، هویج، سیر، گوجه و فلفل به آن اضافه می‌شود. کسانی که غذاهای تند دوست دارند، می‌توانند نوعی سس گوجه‌ مخصوص به نام adjika به غذای خود اضافه کنند. این غذا را معمولا با نان لواش سرو می‌کنند.

خینکالی

خینکالی در روسیه

عکس از وب‌سایت shuttledirect.com (عکاس: نامشخص)

این غذا در کشورهای مختلف به‌شکل‌های مختلف تهیه می‌شود و نام‌های متفاوتی دارد. اما پایه و اساس همه‌ آن‌ها یکی است و تکه‌ای خمیر نازک است که آن را با موادی پر می‌کنند و در آب و ادویه‌جات می‌پزند. خینکالی را با گوشت چرخ کرده، نمک و فلفل و جعفری و گشنیز تازه پر می‌کنند. این غذا معمولا با دو نوع سس سرو می‌شود: یکی سس گوجه و دیگری سسی به نام Tsakhton که بر پایه‌ خامه‌ ترش، سبزیجات معطر و سیر تهیه می‌شود.

کاچاپوری

خاچاپوری در روسیه

عکس از وب‌سایت shuttledirect.com (عکاس: نامشخص)

یکی دیگر از غذاهای این شهر که اصالتا گرجستانی است، کاچاپوری نام دارد. این غذای سنتی گرجستانی، نانی است که با پنیر پر می‌شود. این نان را به‌شکل‌های مختلف درمی‌آورند. در سوچی معمولا کاچاپوری ها به‌شکل قایق و کشتی درست می‌شوند. این مدل سنتی با کره، تخم‌مرغ و پنیر پر می‌شود. یکی از مهارت‌های سرآشپزان این است که به‌نحوی کاچاپوری را بپزند که زرده‌ تخم‌مرغ، عسلی بماند و سفت نشود. این غذا را با دست می‌خورند.

توپ‌های پنیری مگنولیا

مگنولیا تقریبا در همه‌ رستوران‌های سوچی پیدا می‌شود، ولی بیشتر مردم نام اصلی غذا را که تو‌پ‌های پنیری یا چیزبال است، فراموش کرده‌اند و همان مکنولیا نامیده می‌شود. بیش از ۲۰ سال پیش، این غذا برای اولین بار در سوچی به لطف یکی از سرآشپزان، وارد منوی رستوران شد. امروزه این غذا یکی از اسنک‌های محبوب در سوچی است.

غذاهای دریایی

غذاهای دریایی روسیه

عکس از وب‌سایت advantour.com (عکاس: نامشخص)

اگر دوست ندارید غذاهای پرگوشت و پرادویه بخورید، سوچی بهترین جا در روسیه برای خوردن باکیفیت‌ترین و لذیذترین غذاهای دریایی است. با توجه به وقعیت جغرافیایی این شهر، تعجبی ندارد که تنوع غذاهای دریایی در سوچی بی‌نظیر است و بهترین و لذیذترین ماهی‌های دریای سیاه را می‌توانید در رستوران‌های سوچی امتحان کنید. خاویار سرخ و سیاه از دیگر مواد غذایی باارزشی است که در سوچی می‌توانید نوش جان کنید، چون همین جا تولید می‌شود و مخصوص منطقه‌ Adler است.

پنیر خانگی

درست مثل کباب، پنیرها هم تنوع زیادی در سوچی دارند. طعم و عطر هرکدام از آن‌ها با دیگری متفاوت است. بدون شک از خوردن لذیذترین پنیرهای خانگی در سوچی لذت می‌برید.

سوپ برش

سوپ برش روسی

عکس از وب‌سایت eatsmarter.com (عکاس: نامشخص)

این غذای سنتی روسی حتی در ایران هم در نواحی شمالی، تهیه می‌شود. این غذا رنگ خاص و متفاوتی دارد و بسیار لذیذ است، همراه با این غذا، خامه‌ ترش سرو می‌شود. ماده اصلی آن چغندر است و همین باعث قرمزرنگ بودن سوپ می‌شود.

بلینی، کرپ روسی

یکی دیگر از غذاهای سنتی روسی، بلینی است. این غذا را در مقدار زیاد در تعطیلات ملی بعد از جشن سال نو تهیه می‌کنند. این کرپ‌های روسی را معمولا با خاویار سرخ یا سیاه، سالمون، گوشت، پنیر، عسل، مربا، خامه یا هر ماده‌ غذایی دیگر که مناسب ذائقه‌ باشند، نوش جان می‌کنند. شما هم می‌توانید این کرپ را در سوچی با تاپینگ‌های مختلف امتحان کنید.

رستوران‌ های سوچی

رستوران‌های سوچی

پاتسخا

رستورانی عالی با غذاهای مفصل و خوشمزه که ماهی‌های خاویارش را پیش چشم مشتری‌ها از حوضچه‌ خود رستوران صید می‌کنند. البته موقع سفارش دادن باید حواستان به‌صورت‌حساب هم باشد.

سبک غذا: گرجی

 هوم کیچن

این غذاخوری ساده‌ نزدیک بندرگاه دو بخش اصلی دارد که یکی از آن‌ها برای خوردن یک وعده غذای خوشمزه با دوستان در فضایی خودمانی عالی است و دیگری برای سریع غذا خوردن در روزهای شلوغ‌کاری، سالاد یونانی اینجا را هم از دست ندهید.

 یاپنا ماما

این رستوران ژاپنی یک حسن بزرگ دارد: منوی مصورش کمک می‌کند که حتی اگر زبان روسی نمی‌دانید، بتوانید غذای دلخواهتان را از روی عکس سفارش دهید.

سبک غذا: ژاپنی

آل پیزریا

این رستوران حال و هوای یک‌ خانه‌ روستایی ایتالیایی را دارد و به ساحل هم نزدیک است. منوی انگلیسی آل پیزریا شامل انواع پیتزاها و پاستاها می‌شود و پیتزای ماهی سالمونش هم نظیر ندارد، هرچند بهتر است سایز کوچکش را سفارش دهید چون پیتزاهای بزرگ آل پیزریا واقعا بزرگ هستند.

سبک غذا: ایتالیایی

نویسندگان: حمیده کریمی، صدیقه شجاعی و عماد جعفری

از کجا شروع کنیم

حقایق جالب در مورد سوچی؛ روسیه

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map