بهترین اقامتگاه های دوستدار محیط زیست برای گردشگران در جهان (قسمت دوم)

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
بهترین اقامتگاه های دوستدار محیط زیست برای گردشگران در جهان  (قسمت دوم)

نگهداری از محیط زیست حتی در سفر، وظیفه همه انسان‌ها است. در ادامه به شما اقامتگاه‌هایی را معرفی خواهیم کرد که علاوه بر حفظ محیط زیست، زندگی بومیان را نیز بهبود می‌بخشند.

صنعت گردشگری، صنعتی رو به رشد در جهان است. در این میان، اکوتوریسم، علاوه بر تمرکز بر لذت بردن گردشگران، به حفظ محیط زیست و بهبود زندگی بومیان نیز کمک می‌کند.

در مقاله قبل، تعدادی از اقامتگاه‌های همسو با اکوتوریسم را به شما معرفی کردیم.

در ادامه، برای دیدن دیگر اقامتگاه‌های خارق‌العاده دوستدار محیط زیست که به شما تجربه‌ای منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهند، با ما همراه باشید.

۱۳. اردن؛ اقامتگاه دوستدار محیط زیست فینان (FEYNAN)

کنیا

ذخایر دانا بیوسفر (Dana Biosphere Reserve)، در صحرایی طلایی و سرخ، با دره‌های باستانی (ancient wadis)، دورنمایی از اقامتگاه دوستدار محیط زیست فینان است. این اقامتگاه، متعلق به جامعه سلطنتی اردن در جهت حفظ و نگهداری محیط زیست است.

شمع‌های درخشانی که توسط زنان بومی درست شده‌اند، اتاق‌ها را روشن می‌کنند و حیاط داخلی با صنایع دستی سنتی تزیین شده است.

گرمای ظهر در تابستان‌ها، باعث رونق فعالیت‌های صبح زود و عصرگاه می‌شود؛ فعالیت‌هایی چون دوچرخه‌سواری در کوهستان و پیاده‌روی.

در طول ماه‌های زمستانی، بخاری‌ها با استفاده از زغال روشن می‌شوند، زغال‌هایی که از هسته زیتون له‌شده به دست می‌آیند؛ منبعی تجدیدپذیر و در دسترس. گرمای آن‌ها، محیط اقامتگاه را دلچسب و دنج می‌کند.

بادیه‌نشینان، شما را در فعالیت‌هایی چون پختن نان روی آتش و کاوش در معدن مس با قدمت ۴۰۰۰ سال که در دوران امپراتوری روم، وجود داشته است، همراهی می‌کنند.

این اقامتگاه دارای ۲۶ اتاق است. قیمت اتاق‌ها از ۴۴۰ هزار تومان آغاز می‌شود که شامل تخت، صبحانه و ورودی دانا ریزرو (Dana Reserve)  است.

برای اطلاعات بیشتر به این ????، مراجعه کنید.

۱۴. برزیل؛ اقامتگاه جنگلی کریستالینو (CRISTALINO)

برزیل؛ اقامتگاه جنگلی کریستالینو

عکس از ساموئل ملیم

۲۸۱۶۷ هکتار از ذخایر طبیعی جنگل‌های بارانی در جنوب ماتو گرسو (Mato Grosso)، خانه‌های ییلاقی کریستالینو، ساخته شده از چوب و سفال را احاطه کرده است. این اقامتگاه برای بهره بردن از نسیم خنک و نور طبیعی، طراحی شده است. ماتو گروسو، فلاتی در جنوب غربی برزیل، آبگیری بین جنگل های آمازون و سیستم‌های رودخانه‌ای را شکل داده است.

رودخانه کم‌خروش کریستالینو، فرصت‌های فراوانی برای کانورانی (گونه‌ای از قایق باریک و کوچک که معمولا با نیروی انسان پیش می‌روند، ولی گاها موتور برقی یا بنزینی هم به آن‌ها وصل می‌شود)، شنا کردن، پیاده‌روی در طبیعت و تماشای حیات‌وحش؛ از گونه‌های نادری چون سمورهای دریایی بزرگ که در آب رودخانه بازی می‌کنند و گونه‌های بومی چون میمون‌های ساکی با دماغ قرمز که در درختان، جست و خیز می‌کنند،  ایجاد می‌کند.

از یکی از برج‌های دیده‌بانی ۵۰ متری بالا بروید و بیش از ۵۵۰ پرنده که در این منطقه غنی زیستی آمازون شناسایی شده‌اند را تماشا کنید. از این چشم‌انداز زیبا بر فراز بزرگ‌ترین جنگل دنیا لذت ببرید.

این اقامتگاه، دارای ۱۶ اتاق است. قیمت اتاق‌ها از ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان آغاز می‌شود که شامل تخت، تمامی وعده‌ها به‌صورت فول برد و سفرهای اکتشافی است.

برای اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنید.

۱۵. گواتمالا؛ اقامتگاه کنار دریاچه (LAGUNA)

گواتمالا؛ اقامتگاه کنار دریاچه

۶ سوپیت زیبای لاگونا در گواتمالا، واقع شده در کرانه ساحل دریاچه آتیتلان (Atitlán) به‌همراه آتشفشان‌های مه‌آلود و دهکده‌های مایا، هنرمندانه از آجرهای خشتی، سنگ‌های رودخانه‌ای، پارچه‌های قلاب‌دوزی‌شده درخشان و ملافه‌های بافته‌شده با دست ساخته شده است.

غذاخوری اقامتگاه، وعده‌های ارگانیک و بدون گوشت، در اختیار شما می‌گذارند و قهوه خوشبوی اینجا، از باغ‌های خود اقامتگاه تهیه و همان جا برشته می‌شود.

صد هکتار از ذخایر طبیعی، که توسط اقامتگاه احاطه شده است، در ارتفاع ۳۹۸ متری از ساحل قرار گرفته است. مسیرهای قدیمی مایا از میان جنگل‌های خشک گرمسیری اولیه باقی‌مانده در اطراف دریاچه عبور می‌کنند؛ جنگل‌هایی که خانه پرندگان بومی و نوعی پرنده مگس‌خوار (belted flycatcher) است.

افراد به‌دنبال هیجان زیاد، می‌توانند از صخره‌های سنگی در ارتفاعات به درون آب عمیق دریاچه بپرند.

قیمت اتاق‌ها از ۹۶۰ هزار تومان آغاز می‌شود که شامل تخت، صبحانه و تردد با قایق از پاناجاچل (Panajachel) است.

برای اطلاعات بیشتر به این سایت، مراجعه کنید.

۱۶. نیوزیلند؛ تجدیدحیات (RESURGENCE)

نیوزیلند؛ تجدیدحیات

اگر جاده بیابانی را که از کرانه آبی‌رنگ ساحل تاسمان در نیوزیلند شروع می‌شود دنبال کنید، به مکانی مجلل و وسیع می‌رسید (حدود ۵۰ هکتار) که منبعی از چشمه‌های جوشان در نزدیکی رودخانه ریواکا است که به آن ریسرجنس (Resurgence)، به معنی احیا شدن دوباره، می‌گویند.

در آنجا بسیاری از انواع پرندگان بومی از جمله مرغ عسل‌خوار نیوزلندی، مسیری پرپیچ‌وخم را طی می‌کنند و نهایتا روی سقف کلبه‌های روستایی این مکان، مسکن می‌گزینند.

زن و شوهری  که صاحب این مکان هستند، در اقدامی خلاقانه، با حفظ تمام جذابیت‌های این مکان، به‌ازای هر زوجی که از این مکان دیدن می‌کنند، یک درخت بومی در آنجا می‌کارند.

یکی دیگر از شگفتی‌های این اقامتگاه دوستدار محیط زیست، وجود هیپ آرت (نوعی نقاشی هنری و بسیار زیبا) در نزدیکی این مکان است.

همچنین مسیرهای مشخص‌شده در پارک ملی کاهورانگی (Kahurangi) در سفری کوتاه و یک‌روزه، شما را به‌سمت برکه‌های بیابانی بسیار زیبا می‌برند.

قیمت اتاق‌ها از ۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان آغاز می‌شود که شامل تخت و صبحانه  است.

برای اطلاعات بیشتر به این سایت، مراجعه کنید.

۱۷. ویتنام؛ حس ششم در کن‌دائو (CON DAO)

ویتنام؛ حس ششم در کن‌دائو

اقامتگاه دوستدار محیط زیست در ویتنام که به نام حس ششم معروف است، در قسمتی از ساحل بسیار زیبای کون دائو قرار دارد. تنها با یک پرواز ۴۵ دقیقه ای‌ از شهر هوشی‌مین می‌توانید به این ساحل زیبا سفر کنید.

این مکان زیبا از چوب‌های بهسازی‌شده ساج ساخته شده است و شامل هزاران قاب آنتیک چوبی در سقف آن می‌شود.

در اینجا شما می‌توانید بدون پیراهن و کفش، بدون هیچ مشکلی به انجام مانتراهای روزانه بپردازید. مانترا در آیین بودایی، هندو، سیک، جین و مزدیستا عبارت است از مجموعه‌ای از کلمات و آواهایی که با آهنگ خاصی مکررا تکرار می‌شوند.

در این مکان، حفظ محیط زیست حرف اول را می‌زند. در اینجا با انجام کارهایی از جمله منع استفاده از بطری آب معدنی‌های پلاستیکی، استفاده دائمی از غذاهای ارگانیک و طبیعی در تمام مدت زمان اقامت و استفاده از مواد و امکانات غیر سمی و تجزیه‌پذیر، تلاش‌های ویژه‌ای در حفظ محیط زیست صورت گرفته است.

در بیرون این مجموعه و در نزدیک‌ترین مکان ممکن، شما می‌توانید به تفریحاتی نظیر ویندسرفینگ (نوعی اسکی روی آب به کمک بادبان)، بادی بوردینگ (نوعی ورزش آبی شبیه به موج‌سواری که به‌جای ایستادن روی تخته، روی آن دراز می‌کشند) و قایق‌رانی بپردازید. اما برای بسیاری از مهمانان کاوش در طبیعت بکری که این مکان را محصور کرده، بهترین تفریح است.

قیمت اتاق‌ها از ۲,۳۰۰,۰۰۰ تومان آغاز می‌شود که شامل تخت و صبحانه  است.

برای اطلاعات بیشتر به این ????، مراجعه کنید.

۱۸. زنگبار؛ پارک مرجانی جزیره چامب (CHUMBE ISLAND CORAL PARK)

زانزیبار؛ پارک مرجانی جزیره چامب

عکس از هاک درسلر

کمتر مکانی را می‌توان یافت که بیشتر از بِنگِلوهای (نوعی خانه ییلاقی است که جدا از خانه‌های دیگر و حداکثر در دو طبقه ساخته می‌شود و دارای ایوان است) هفت‌گانه که در جزیره مرجانی در مجمع‌الجزایر زنگبار (Zanzibar) واقع شده‌اند، دوستدار محیط زیست باشد. زنگبار، نام یکی از جزایر مهم تانزانیا است.

در آنجا از آب باران به‌عنوان آب مصرفی، و از دستشویی‌های کمپوزیتی، جهت حفظ محیط زیست از آلودگی‌های زیست‌محیطی استفاده می‌کنند.

تشکیلات اقتصادی در این مکان، علاوه بر رسیدگی به محیط زیست، برای کودکان بومی این مکان هم محیطی برای تحصیل فراهم کرده است. مسیرهای جنگلی، شما را به رویارویی با غزالک اِدِرز (که در خطر انقراض هستند) و خرچنگ‌های نارگیل (بزرگ‎ترین خرچنگ‌های جهان) می‌برند که در این مکان به‌دنبال جایی برای زندگی هستند. مهمانان همچنین می‌توانند از محله‌های تاریخی زنگبار، دیدن کنند، یا با استفاده از وسایل غواصی که فقط شامل ماسک تنفسی و بال غواصی است، به کاوش در بین سنگ‌های مرجانی در زیر آب بپردازند و شب که بسیار خسته شدند، در زیر نور فانوس‌ها از غذاهای سنتی سواحلی لذت ببرند.  

قیمت اتاق‌ها از ۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان آغاز می‌شود که شامل تخت، تمامی وعده‌ها به‌صورت فول برد و تردد با قایق است.

برای اطلاعات بیشتر به این ????، مراجعه کنید.

۱۹. مغولستان؛ اقامتگاه سه شتر (THREE CAMEL)

 مغولستان؛ اقامتگاه سه شتر

عکس از جی ژان اولیزی

در کرانه برآمدگی‌های آتشفشانی، واقع در پارک ملی گروان ساخان (Gobi Gurvansaikhan) در بیابان گبی در مغولستان که صبح‌های درخشان آن مناظر زیبایی را می‌سازند، مجموعه ۵۰ یورتی تری کمل بیشتر شبیه به روستای عشایر است تا اقامتگاه. یورت یا یورد اسمی است که عشایر مغول به چادرهای ساخته‌شده از پوست حیوانات که قابل حمل هستند و در آن زندگی می‌کنند، می‌گویند.

جالسا اوروب شرو (Jalsa Urubshurow)، صاحب این مکان می‌گوید:

هدف ما همواره در این مکان حفظ فرهنگ‌مان بوده است. سازندگان بومی ما، به‌خاطر عقاید بودایی‌مان در ساخت سقف این اقامتگاه‌ها حتی از یک میخ هم استفاده نکرده‌اند.

میزان قابل‌توجهی از درآمد حاصل از این مکان، صرف حفظ محیط زیست این مکان، از جمله کاشت بیش از ۶۰۰۰ درخت و درختچه برای جلوگیری از بیابان‌زایی می‌شود.

کوهنوردی، کاوش در مناطق باستان‌شناسی و بِرد واچینگ (به تماشای پرندگان در زیستگاه طبیعی خودشان می‌گویند) از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید در اینجا انجام دهید. رستوران‌های در فضای آزاد صحرایی با غذاهای بخارپز از جمله کوفته گوشتی‌های بخارپزشده، نیز آماده پذیرایی از شما هستند. در همین حین، زمانی که خورشید در حال غروب، همراه با حاشیه‌ای پر ستاره در یک قاب است، شما شاهد یکی از زیباترین غروب‌های جهان خواهید بود.

قیمت اتاق‌ها از ۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان آغاز می‌شود که شامل تخت و تمامی وعده‌ها به‌صورت فول برد است.

برای اطلاعات بیشتر به این ????، مراجعه کنید.

۲۰. بوتساوانا؛ دوماتوئا (DUMATAU)

بوتساوانا؛ دوماتوئا

عکس از مایک مایرس

روستای اوسپری لاگون (Osprey Lagoon) در نزدیکی سرچشمه رود ادواری (رودهایی که همیشه آب ندارند) و ساووتی چنل (Savuti Channel) بسیارعجیب قرار گرفته است. این رود پس از ۳۰ سال به‌طور عجیبی در سال ۲۰۰۸ دوباره پر از آب شد. این رود قسمت مهمی از اکوسیستم غنی حیات‌وحش در لینیانتی (Linyanti)، که کمپی حفاظت‌شده از گونه‌های جانوری است را تشکیل می‌دهد. در تصویر بالا همچنین نمایی از ایوان کمپ بازسازی‌شده دوما تائو (DumaTau) در بوتساوانا را مشاهده می‌کنید.

برِت وَلینگتون (Brett Wallington)، مسئول برقرای نظم و حفاظت‌های زیست‌محیطی و سافاری در صحرا، در این رابطه این‌گونه توضیح می‌دهد:

برای حفظ و نگهداری‌های زیست‌محیطی در مقابل گردشگران، ما از انرژی پاک خورشیدی به‌عنوان انرژی الکتریکی و از بیوگازها (گاز قابل مصزف به‌عنوان سوخت که از تخمیر فضولات حاوی مواد آلی به‌دست می‌آید)، به‌عنوان گاز قابل اشتعال مورد نیاز در پخت و پز استفاده می‌کنیم.

اینجا سرزمین فیل‌ها است. همین طور که گله فیل‌ها در زمین‌های باتلاقی پیش می‌روند، مناظر فوق‌العاده‌ای برای عکاسی کردن گردشگران چه از داخل لندروورهای  (Landrover) روباز و چه برای آن‌هایی که ترجیح می‌دهند پیاده شوند را فراهم می‌کنند.

گردشگران در زمان‌هایی که رودخانه آب دارد، می‌توانند از داخل قایق‌ها، عکاسی کنند.

قیمت چادرها از ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان آغاز می‌شود که شامل تخت، تمامی وعده‌ها به‌صورت فول برد و تماشای بازی‌های روزانه است.

برای اطلاعات بیشتر به این ???? مراجعه کنید.

۲۱. کانادا؛ اقامتگاه دوستدار محیط زیست دهکده کری (CREE)

اقامتگاه دوستدار محیط زیست دهکده کری

عکس از دیو مککنی

با اشراف به مسیرهای آبی رودخانه پر جزر و مد موس (Moose) در جنوب مدار قطبی (شمالگان) در شمال انتاریو در کانادا، اقامتگاه دوستدار محیط زیستی، متشکل از ۲۰ اتاق، به سبک دهکده‌های قبیله کری، شاباتون (shabatwon)، طراحی شده است؛ خیمه‌های سرخپوستی طویل سنتی با وجود در هر انتها.

این اقامتگاه با استفاده از چوب درخت کاج، سرو و گردوی آمریکایی ساخته شده است. این ساختار باعث می‌شود در طول تابستان، این اقامتگاه از ۲۰ ساعت نور طبیعی بهره‌مند باشد. بخاری‌های سنگی و اتاق‌های گرم با فرش‌های ضخیم و پتوهایی از جنس چرم طبیعی در زمستان، مهمانان را گرم نگه می‌دارند.

بازدیدکنندگان می‌توانند در پارک استانی تیدواتر (Tidewater) پیاده‌روی کنند، به‌همراه راهنماهای بومی، به خلیج کوچک جیمز بروند و با قایق، به تماشای وال‌های زیبا بپردازند  یا نورهای شمالی را در شب تماشا کنند.

رستوران‌های اقامتگاه، قهوه‌های خوش‌طعم و غذاهای سالم سنتی مانند گوشت گاومیش کوهان‌دار از انتاریو و گوشت گوزن شمالی از نوناوات (Nunavut)، را سرو می‌کنند.

قیمت اتاق‌ها از ۷۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر به این ???? مراجعه کنید.

۲۲. بلیز؛ ترتل این (TURTLE INN)

بلیز؛ ترتل این

فرانسیس فورد کوپولا درباره اولین تجربه‌اش در بازدید از بلیز، گفته است:

وقتی در حال تهیه فیلم آخرالزمان بودم، عاشق جنگل‌ها شدم.

او در ساحل این منطقه، مجموعه‌ای دوستدار محیط زیست، متشکل از ۲۵ کلبه کاهی را ساخت؛ مکانی که این فیلمساز معروف برای استراحت به آنجا می‌رود.

کولرهای مصنوعی جای خود را به بادهای اقیانوسی پایدار داد‌ه‌اند و بطری‌های آب استیل ضدزنگ جای نوع پلاستیکی خود را گرفته‌اند. همچنین یک باغ ارگانیک گران‌قیمت و غذای دریایی تازه صید شده توسط ماهیگیران بومی، در این اقامتگاه وجود دارد.

شرکای خارجی به‌همراه سی بلیز (SEA Belize) و اتحادیه جنگل‌های بارانی در جهت محافظت از زندگی دریایی، می‌کوشند. گردشگاه‌های محبوب نزدیک این اقامتگاه، در نزدیکی دهکده پلاسنسیا (Placencia) یا بزرگ‌ترین صخره‌های نیم‌کره غربی درست خارج از ساحل قرار دارند.

قیمت کلبه‌ها از ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان آغاز می‌شود که شامل تخت و صبحانه محلی است.

برای اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنید.

۲۳. مکزیک؛ هاسیندا سانتا روزا (HACIENDA SANTA ROSA)

مکزیک؛ هاسیندا سانتا روزا

هاسیندا سانتا روزا، خانه‌ای خانوادگی در مزرعه، در ۷۰ کیلومتری جنوب کلان‌شهر مریدا (Mérida) در شبه‌جزیره یوچاتان (Yucatán) در مکزیک واقع شده است.

این اقامتگاه، با ترکیبی از برنامه‌های نظارت بر محیط زیست به‌همراه پروژه‌های اجتماعی‌ای چون حمایت مستقیم از توسعه تجارت‌های کوچک برای زنان محلی مایا، اقامتگاه دوستدار محیط زیست به شمار می‌آید.

مهمانان می‌توانند با صنعتگران دهکده وقت سپری کنند؛ غذاهای سنتی مایا (مانند مرغ پیبیل) با دستور پخت‌های نسل به نسل جابه‌جا شده، را بچشند؛ در استخرهای (به وجود آمده در سنگ‌های نرم آهکی) مخفی، شنا کنند و در باغ‌های گیاه‌شناسی آنجا، به گشت‌وگذار بپردازند.

با توجه به گذشته هاسیندا، به‌عنوان مرکز تولید بانوج‌های با دست بافته‌شده (نوعی ننو) از سیسل (الیاف محکمی که از برگ‌های درخت استوایی به دست می‌آید)، اینجا قطعا مکانی وسوسه‌کننده برای چرت عصرگاهی است.

قیمت اتاق‌ها از یک میلیون تومان آغاز می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر به این ???? مراجعه کنید.

۲۴. کاستاریکا؛ اقامتگاه پاکوا (PACUARE)

کاستاریکا؛ اقامتگاه پاکوا

بازدیدکنندگان برای ماجراجویی و اقامتی رمانتیک به اقامتگاه پاکوا در کاستاریکا می‌آیند. این اقامتگاه دوستدار محیط زیست، در ۲۵ هزار هکتار از جنگل‌های بارانی محافظت‌شده با تنوع زیستی بالا در کوه‌های تالامانکا (Talamanca) واقع شده است. این جنگل‌ها، خانه میمون‌ها، پلنگ‌های خالدار، پلنگ‌های راه‌راه آمریکایی و تنبل‌ها هستند.

به‌محض رسیدن، به رافتینگ در رودخانه هم‌اسم اقامتگاه بروید (برای کسانی که نمی‌خواهند خیس شوند، پیشنهادهایی چون هایکینگ کوتاه، عبور از رودخانه با کابل به‌وسیله دست و رانندگی با دسته‌ای کوچک از وسایل نقلیه وجود دارد).

وقتی به آنجا رسیدید، تجربه متفاوت دیگری برای شما آشکار خواهد شد، تصور کنید خانواده سوئیسی رابینسون به جنگلی مجلل می‌رسند.

شام زیر نور شمع به‌همراه غذاهای کاستاریکایی سرو می‌شود. پس از آن، در تختخواب‌های بزرگ خود لم بدهید و به موسیقی دلپذیر طبیعت گوش بسپارید.

قیمت اتاق‌ها از ۱,۵۰۰,۰۰۰ آغاز می‌شود که شامل تخت، تمامی وعده‌ها به‌صورت فول برد، رافتینگ و تردد زمینی به اقامتگاه است.

برای اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنید.

۲۵. هند؛ اورنج کانتی، کابینی (ORANGE COUNTY, KABINI)

هند؛ اورنج کانتی، کابینی

تماشای آسمان با وجود پرتوهای رنگارنگ در حین غروب از میزهای کنار رودخانه رستوران در فضای آزاد کابینی، پایانی آرام در انتهای یک روز پر از فعالیت است.

بازدیدکنندگان، پارک ملی ناگراهول (Nagarhole) در هند را در جست‌و‌جوی ببر بنگالی گریزپا و بزرگ‌ترین گله‌های فیل آسیایی در کنار دیگر گونه‌ها (پلنگ و سگ وحشی) می‌کاوند.

۳۷ کلبه گلی و کاه‌گلی جادار با ساختاری ساده و سبکی سنتی برگرفته از قبیله‌های بومی کوروبا (Kuruba)، در انتظار مهمانان علاقه‌مند به محیط زیست هستند (سیستم اسمز در هر ساختمان، نیاز آب آشامیدنی آن را، فراهم می‌کند).

اقامتگاه از میراث کوروبا با برگزاری جلسات نقل داستان، اجراهای رقص و گردش در رودخانه با قایق‌های کوچک دست‌ساز (coracle)، حمایت می‌کند.

قیمت کلبه‌ها از ۱,۹۰۰,۰۰۰ تومان آغاز می‌شود که شامل تخت و تمامی وعده‌ها به‌صورت فول برد است.

برای اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه