دیدنی های آتن

مرتب سازی بر اساس :
clear

اولین نفری باشید که برای این مکان عکس آپلود می کنید

آثار ملی ایران میراث جهانی یونسکو

بازدید از این جاذبه رایگان است

دیدنی های آتن؛ از آکروپولیس تا پارتنون

آتن ،پایتخت یونان، با شگفتی‌های بسیار و تاریخ سه هزار ساله‌اش سالانه گردشگران زیادی را مجذوب خود می‌کند و یکی از برترین مقاصد سفر به اروپا محسوب می‌شود. این شهر زادگاه تمدن غرب، سرزمین اساطیر افسانه‌ای، شهر سازه‌های باشکوه، شهر دموکراسی و فلسفه، شهر معابد خدایان، شهر سقراط و ارسطو و زادگاه بازی‌های المپیکی است.

آتن علاوه بر آثار تاریخی ارزشمند دارای کوه، دریا، سواحل و چشم‌اندازهای بی‌نظیر است. شما با سفر به این شهر تاریخی هم به قلب تاریخ سفر می‌کنید و هم از مناظر بی‌بدیل، خوردنی‌های خوشمزه و وسوسه‌انگیز و تفریحات متنوع و گوناگون لذت خواهید برد. در ادامه این مطلب سعی کرده‌ایم تا مهم‌ترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی آتن را به شما معرفی کنیم.

آکروپولیس 

آکروپولیس آتن؛ منبع عکس: Unsplash؛ عکاس: Constantinos Kollias

منبع عکس: Unsplash؛ عکاس: Constantinos Kollias

آکروپولیس نماد آتن و یونان است و از دیدنی‌های معروف در این شهر به شمار می‌آید که حتما باید از آن بازدید کنید. این منطقه یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین نقاط باستانی دنیای غرب محسوب می‌شود که در تپه‌ای بزرگ در مرکز شهر آتن قرار دارد. آکروپولیس مملو از پیکره‌ها، تندیس‌ها، برج‌ها، ستون‌ها، پرستشگاه‌ها و محوطه‌های تئاتر است که هرکدام شاهکاری بی‌نظیر از معماری یونان به شمار می‌روند.

موزه آکروپولیس

موزه آکروپولیس؛ منبع عکس: Unsplash؛ عکاس: Luna Zhang

منبع عکس: Unsplash؛ عکاس: Luna Zhang

موزه آکروپولیس یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی یونان به شمار می‌رود که به منظور نمایش یافته‌های باستانی آکروپولیس همچون مجسمه‌ها، سنگ‌نوشته‌ها، ستون‌ها و مجسمه‌های خیره‌کننده ساخته شده است. کافه رستورانی در این موزه قرار دارد که از تراس آن می‌توان نمای بی‌نظیری از آکروپولیس را مشاهده کرد.

پارتنون

پارتنون؛ منبع عکس: Unsplash؛ عکاس: Josh Stewart

منبع عکس: Unsplash؛ عکاس: Josh Stewart

پارتنون، معبد خدای آتنا، ویرانه‌ای شگفت‌انگیز و گنجینه‌ای باستانی در آکروپولیس است که بیشتر به دلیل ستون‌های سترگ مرمری‌اش معروف شده است. مجسمه‌های موجود در پارتنون نمونه‌ای عالی از هنر معماری یونان و نمادی از معماری کلاسیک و دموکراسی آتن محسوب ‌‌می‌شوند.

معبد زئوس المپیا

معبد زئوس المپیا؛ منبع عکس: Unsplash؛ عکاس: Athens at a Glance

منبع عکس: Unsplash؛ عکاس: Athens at a Glance

سفر به سرزمین خدایان باستان بدون بازدید از معبد باشکوه خدای آسمان‌ها یعنی «زئوس» معنایی ندارد. این معبد در قرن ششم پیش از میلاد مسیح و به سبک «دوریک» ساخته شده است. دوریک یکی از سبک‌های معماری کلاسیک یونان محسوب می‌شود. تماشای آثار هنری و مجسمه‌های گوناگون این معبد نظیر تندیس زئوس لذت و هیجان خاصی دارد که تنها مختص به شهر آتن است.

آگورای باستانی

آگورای باستانی؛ منبع عکس: Unsplash؛ عکاس: Mauricio Muñoz

منبع عکس: Unsplash؛ عکاس: Mauricio Muñoz

آگورا ویرانه‌ای در قلب آتن مدرن است که روزگاری محل رفت و آمد فیلسوفان مشهور یونان نظیر سقراط بود. در این منطقه دموکراسی یونان متولد شد و سپس رفته‌رفته رشد کرد و به اقصی نقاط جهان راه یافت. آگورا در زمان خود بازاری بزرگ و مرکز فعالیت‌های تجاری، سیاسی و اجتماعی دنیای باستان بوده است.

استادیوم پاناتنائیک

استادیوم پاناتنائیک؛ منبع عکس: Unsplash؛ عکاس: Teddy O

منبع عکس: Unsplash؛ عکاس: Teddy O

سفر به آتن بدون بازدید از استادیوم تاریخی این شهر یعنی استادیوم پاناتنائیک کم‌لطفی به خودتان است. این استادیوم تاریخی در قرن چهارم پیش از میلاد بنا شد و تنها استادیوم در دنیا به شمار می‌آید که آن را کاملا با سنگ مرمر سفید ساخته‌اند.

موزه ملی باستان شناسی آتن

موزه ملی باستان شناسی آتن؛ منبع عکس: Unsplash؛ عکاس: George Girnas

منبع عکس: Unsplash؛ عکاس: George Girnas

موزه ملی باستان‌شناسی آتن یکی از مهم‌ترین موزه‌های دنیا و بزرگ‌ترین موزه باستان‌شناسی جهان محسوب می‌شود که مجموعه‌ای از مهم‌ترین آثار باستانی یونان را در خود جای داده است. در این موزه می‌توانید علاوه بر مجسمه‌ها و ماسک‌ها، مجموعه‌ای از نخستین نسخه‌های متون فلسفی و اولین نمایشنامه‌های تاریخ را مشاهده کنید.

باغ ملی آتن

باغ ملی آتن؛ منبع عکس: ویکی‌مدیا؛ عکاس: Sjaak Kempe

منبع عکس: ویکی مدیا؛ عکاس: Sjaak Kempe

باغ ملی آتن بهترین نقطه برای فرار از شلوغی شهر و یافتن آرامش در فضایی سرسبز و زیبا است. این باغ در واقع ییلاق آتن محسوب می‌شود. باغ ملی آتن بهترین انتخاب برای سپری کردن یک عصر دلپذیر به دور از جنب و جوش شهر است. در این مکان علاوه بر فضای سبز به کافه‌ها، نیمکت و آلاچیق‌ها، تالاب پرندگان و یک باغ وحش کوچک دسترسی خواهید داشت.

تپه فیلوپاسوس 

تپه فیلوپاسوس؛ منبع عکس: Unsplash؛ عکاس: Oleksii Khodakivskiy

منبع عکس: Unsplash؛ عکاس: Oleksii Khodakivskiy

تپه فیلوپاسوس تپه‌ای در غرب آکروپولیس است که در دوران باستان آن را تپه «میوز» به معنای تپه الهه شعر و موسیقی می‌نامیدند.

تئاتر دیونیسوس

تئاتر دیونیسوس؛ منبع عکس: Unsplash؛ عکاس: Enric Domas

منبع عکس: Unsplash؛ عکاس: Enric Domas

تئاتر دیونیسوس محل تولد تئاتر اروپا است که به افتخار خدای دیونیسوس در قرن پنجم پیش از میلاد بنا شد. در این تئاتر کمدی و تراژدی‌های فراوانی از نویسندگان معروفی همچون «ایسخولوس»، «اوریپیدس» و «سوفوکل» اجرا شده‌اند.

پرسش‌های متداول

آتن با چه القابی شناخته می‌شود؟

زادگاه تمدن غرب، سرزمین اساطیر افسانه‌ای، شهر سازه‌های باشکوه، شهر دموکراسی و فلسفه، شهر معابد خدایان، شهر سقراط و ارسطو و زادگاه بازی‌های المپیکی

علت شهرت موزه ملی باستان‌شناسی آتن چیست؟

موزه ملی باستان‌شناسی آتن یکی از مهم‌ترین موزه‌های دنیا و بزرگ‌ترین موزه باستان‌شناسی جهان محسوب می‌شود.

نویسنده: شیدا خرمشاهی