از زیباترین پارک ها و باغ های مادرید لذت ببرید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
از زیباترین پارک ها و باغ های مادرید لذت ببرید

مادرید، پایتخت اسپانیا است و اگرچه جاذبه‌های متعدد تاریخی و فرهنگی آن، از مقاصد گردشگری این شهر محسوب می‌شود، اما نباید پارک‌ها و باغ‌های آن را فراموش کرد.

با اینکه شهر بزرگ مادرید، خیلی شلوغ و پرهیاهو است، اما همچنان می‌توان فضاهای سبز فوق‌العاده‌ای برای پیاده‌روی، گشت‌زنی یا حتی پیک نیک پیدا کرد. قصد داریم در اینجا بهترین پارک‌ها و باغ‌های مادرید را به شما معرفی کنیم تا در طول اقامت خود از آنها لذت ببرید.

۱. باغ گیاه شناسی ریل هاردین

پارک های مادرید

بهترین زمانِ بازدید از «باغ گیاه شناسی ریل هاردین» (Real Jardín Botánico) در فصل بهار است که ردیف‌های متعددی از گل‌های لاله، زنبق و رز در هر رنگی خودنمایی می‌کنند. با این حال در فصول دیگر نیز زیبایی خود را دارد، باغ درختان بونسای و گلخانه‌‌ی گیاهان گوشتخوار گرمسیری در کل طول سال باز است. باغ گیاه شناسی شامل تقریباً ۶ هزار گونه گیاهی مختلف می شود و حتی یک کتابخانه مختص گیاهان نیز دارد. پس علاوه بر اینکه می‌توانید این باغ را ببینید، هر آنچه را که بخواهید در مورد گیاهان بدانید نیز در این مکان یاد خواهید گرفت.

۲. پارک بوئن ریترو

پارک های مادرید

«بوئن ریترو» (Buen Retiro) معروف‌ترین پارک مادرید به شمار می‌رود. می‌توانید در زیر سایه‌ی درختان سبز آن قدم زده و در نهایت به دریاچه برسید. با پرداخت چند یورو نیز می‌توانید از قایق پارویی آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید فعالیت بیشتری داشته باشید، دوچرخه‌سواری، اسکیت‌بازی یا ورزش در منطقه‌ی روباز ژیمناستیک نیز گزینه‌های پیش‌روی شما هستند. کلاس‌های یوگا در طول ماه‌های گرم سال هم می‌تواند حس و حال شما را بهتر کند.

قصر شیشه‌ای کریستال، محلی برای نمایشگاه موقت هنر مدرن محسوب می‌شود و در نتیجه تجربه‌ای فرهنگی را به شما هدیه خواهد داد. این پارک، جای مناسبی برای پیک نیک است پس با خود نوشیدنی و اسنک ببرید، یا از غرفه‌های اسنک فروشی متعدد پارک استفاده کنید. در بخش شرقی پارک نیز شاهد باغ گل رزی خواهید بود که کمتر شناخته شده‌ است.

۳. پارک کاپریچو

پارک های مادرید

«کاپریچو» (Capricho) به دستور دوشس اوسانا در سال ۱۷۸۷ ساخته شد و زمانی استراحتگاه او، خانواده سلطنتی و دوستانش به شمار می‌رفت. در حال حاضر این پارک بر روی عموم باز است، هر چند که همچنان جذابیت‌های پادشاهی خود را حفظ کرده است. طراحی و معماری آن به سبک فرانسوی، ایتالیایی و انگلیسی است و نقاط سِری متعددی دارد که هر بازدیدکننده‌ای را سرگرم می‌کند.

از دروازه‌های بلند آن وارد شده و به سمت چپ، به خانه‌ی کوچکی بروید که همانند داستان‌های افسانه‌ای است. سقف مورب، درها و پنجره‌های کوچکی که برای آدم کوچولوها ساخته شده دلیلی بر این ادعا محسوب می‌شود. از ستون‌ها و بقایای شبیه به ساختمان‌های یونانی بالا بروید، قوهای زیبای دریاچه را مشاهده کنید، از قصر و باغ گل رز دیدن کنید یا در مسیر پر پیچ و خم درختان و بوته‌های تزیین شده قدم بزنید.

۴. پارک هوان کارلوس اول

پارک های مادرید

پارک «هوان کارلوس اول» (Juan Carlos I) از فضاهای سبز جدید مادرید است که در سال ۱۹۹۲ به روی عموم باز شد. این پارک شامل یک دریاچه، سالن نمایش، کلکسیونی زیبا و محشر از مجسمه‌ها در فضای باز می‌شود. سعی کنید آخر هفته با اعضای خانواده به این پارک سر بزنید زیرا اغلب کارگاه‌های آموزشی و رویدادهای جالبی در این محل برگزار می‌شود که می‌تواند برای خانواده‌ها هیجان‌انگیز باشد. محوطه‌ی اسکی، ماهیگیری، اجاره دوچرخه و قطار رایگان نیز در این پارک وجود دارد که هر ۳۰ دقیقه به دور پارک حرکت می‌کند.

۵. باغ ‌های هاردینز ساباتینی

پارک های مادرید

مجموعه‌ باغ‌های کوچک «هاردینز ساباتینی» (Jardines de Sabatini) درست کنار قصر سلطنتی معروف مادرید واقع شده و نمونه‌ی عینی باغ‌های به سبک اروپایی است. از آنجا که این باغ‌ها ابعاد کوچکی دارند، امکان پیک نیک یا استراحت به مدت طولانی وجود ندارد، در واقع این فضای سبز زیبا، مناسب پیاده‌روی است. بوته‌ها و درختان به شکلی فوق‌العاده آراسته شده‌اند که به حوض‌های کوچکی منتهی می‌شوند و چشم‌اندازی ایده‌آل از زاویه‌ی شمالی کاخ را به شما هدیه می‌کنند.

۶. پارک کاسا کامپو

پارک های مادرید

«کاسا کامپو» (Casa de Campo)، بزرگ‌ترین فضای سبز مادرید به حساب می‌آید و مکانی عالی برای دوچرخه‌سواری یا حتی پیاده‌روی است. تله‌کابین مادرید از سال ۱۹۶۹ به عنوان یک سرگرمی خانوادگی معروف تلقی می‌شد؛ این تله‌کابین مسافران را از ارتفاع ۴۰ متری سطح زمین از پارک کاسا کامپو به «پینتور روسالس» (Pintor de Rosales) و بالعکس در مسافتی ۲/۵ کیلومتری جابه‌جا می‌کند. آکواریوم مادرید نیز در این پارک دیدنی است.

۷. پارک اروپا

پارک های مادرید

در پارک اروپا می‌توانید بدون اینکه از اسپانیا خارج شوید، یک گشت و گذار کامل در اروپا داشته باشید. این پارک که با فاصله‌ی چند کیلومتری، در بیرون شهر در منطقه‌ی « Torrejón de Ardoz» واقع شده است، ۱۸ سازه‌ی غول‌آسا را در خود جای داده که کپی سازه‌های اروپایی نظیر برج ایفل، فواره تروی و پل برج لندن است. یک آمفی تئاتر از یونان باستان، یک آسیاب بادی هلندی، برج بیلن در لیسبون و اتومیوم بروکسل را می‌توانید در این پارک بی‌نظیر ببینید. بهترین ویژگی این پارک، ورودی رایگان آن است.

۸. پارک دلاس سیته تتاس

پارک های مادرید

در پارک «دلاس سیته تتاس» (de las Siete Tetas) شاهد ۷ تپه‌ی چمنی کوچک خواهید بود که اسم این پارک هم به همین دلیل است. صرفنظر از نام جالب این پارک، در این فضای سبز می‌توانید از هیاهوی شهر فرار کنید و به آرامش برسید زیرا این پارک در حومه شهر در منطقه‌ی « Vallecas»  قرار دارد. مزیت فوق‌العاده این پارک در این است که شهر زیر پای شما است و علاوه بر چشم‌انداز شهر می‌توانید شاهد غروب خورشید باشید. گنبد کلیساها، ساختمان معروف تلفونیکا و برج ساختمان کولون (Colón) را از دوردست خواهید دید.

۹. مادرید ریو

پارک های مادرید

در امتداد رود مانزانارس (Manzanares)، منطقه‌ی مادرید ریو (Madrid Río) قرار دارد که برای سرگرمی‌های عصرگاهی مانند دوچرخه‌سواری و اسکیت بازی ایده‌آل است. اگر حس و حال ورزش ندارید، می‌توانید با خانواده به ۱۷ منطقه‌ی متفاوت آن سر بزنید که شامل پل‌ها، تاب‌ها،بازی‌ها و... می‌شود. یک منطقه‌ی ساحلی نیز برای آفتاب گرفتن وجود دارد و به لطف وجود فواره‌های متعدد می‌توانید در هوای گرم، خود را خنک کنید.

۱۰. پارک کینتا دلا فوئینته دل بررو

پارک های مادرید

قدمت پارک «کینتا دلا فوئینته دل بررو» (El Parque Quinta de la Fuente del Berro) به سال ۱۶۳۰ برمی‌گردد، هر چند که از سال ۱۹۵۴ به روی عموم مردم باز شد. این پارک که در تو در توی مناطق مسکونی مادرید مخفی شده است، مملو از فواره‌های رمانتیک و مجسمه‌های زیبا است. آبشار معرکه‌ی آن را فراموش نکنید!

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه