یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از بازارهای شناور تا گرگ تنها

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان شنبه، ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از بازارهای شناور تا گرگ تنها

عکس‌های دیدنی هفته گذشته نشنال جئوگرافی از شنبه تا جمعه را از دست ندهید.

در هفته گذشته نشنال جئوگرافی عکس‌های بسیار زیبایی از گرگ تنها در زمستان تا بچه شیر های تازه متولد شده را منتشر کرد. در این بین عکس بازارهای شناور هم چشم‌نوازی می‌کرد.

خرچنگ در آغوش شقایق دریایی

عکس روز نشنال جئوگرافی

در این تصویر عکس یک خرچنگ در سواحل تایلند را مشاهده می‌کنید که از خانه خود بیرون می‌آید. برای اینکه از نیش شقایق‌ها دور بماند، بدن خود را به مواد آن‌ها آغشته می‌کند بنابراین شاخک‌های آنومون قادر به تشخیص حضور خرچنگ نیستند.

گدازه‌های سوزان آتش

عکس روز نشنال جئوگرافی

در پارک ملی آتش‌فشان‌های هاوایی، جریان گدازه‌ها به اقیانوس می‌ریزد. جوزف آنتونی، این عکس را در قایق نزدیک طلوع خورشید گرفته است. او راجع به این تصویر می‌گوید:

دیدن زمین جدیدی که در مقابل چشمان من ایجاد می‌شود، یک تجربه فوق‌العاده و باورنکردنی بود.

گرگ در زمستان

عکس روز نشنال جئوگرافی

گرگ‌ها در فنلاند، به دلیل شکار روز به روز نادرتر می‌شوند و در معرض انقراض قرار دارند. بنابراین، دیدن این گرگ در صبح سرد بسیار عجیب است. عکاس این صحنه می‌گوید:

گرگ‌ها در زمستان اغلب کمتر دیده می‌شوند و عکس‌های آن‌ها بیشتر متعلق به تابستان است؛ بنابراین دیدن این گرگ تنها در زمستان و فضای برفی بسیار هیجان‌انگیز و فوق‌العاده است.

آموزش نهنگ مادر به فرزندانش

عکس روز نشنال جئوگرافی

یک نهنگ گوژپشت مادر را می‌بینید که به فرزندش آموزش می‌دهد تا چگونه نفس بکشد و خودش را توی آب شناور نگه دارد. جالب است بدانید بچه‌های نهنگ به هنگام تولد، وزنی در حدود ۱ تن دارند و تا یک سال، هر روز نزدیک ۱۶۰ گالن از شیر مادرشان را مصرف می‌کنند. این عکس را آنوار پاتجن، عکاس حرفه‌ای نشنال جئوگرافیک در اطراف جزایر رویلیاخیخدو (Revillagigedo Islands) مکزیک گرفته است.

بازارهای شناور

عکس روز نشنال جئوگرافی

در بازار شناور Lok Baintan در اندونزی، قبل از طلوع آفتاب می‌توانید ۱۰۰ قایق را مشاهده کنید که حاوی مواد غذایی و خوراکی‌ها برای فروش هستند. جالب است بدانید قدمت این بازار به ۵۰ سال پیش باز می‌گردد. برای گشت و گذار در میان مغازه‌ها و کوچه و پس‌کوچه‌های این بازار به قایق احتیاج دارید. در حالی که قایق‌ها به سمت رودخانه حرکت می‌کنند، زنان آن‌ها را کنترل می‌کنند و موادی مانند میوه‌های تازه، سبزی‌ها، کیک و گوشت به فروش می‌رسند.

شیرهای کوچک

عکس روز نشنال جئوگرافی

در تصویر پیش رو تعدادی توله شیر می‌بینید که به دنبال دو شیر ماده حرکت می‌کنند. جالب است بدانید که شیرهای ماده اغلب به طور هم‌زمان با هم بچه‌دار می‌شوند و توله‌ها را نیز با هم بزرگ می‌کنند. این عکس متفاوت در پارک ملی ماسایی مارا (Masai Mara) کنیا به ثبت رسیده است.

نگهداری پرچم

عکس روز نشنال جئوگرافی

در طی بازی NCAA در نوادا لاس وگاس، نیروی هوایی نلسسی، یک پرچم عظیم آمریکایی را نگه داشته‌اند.

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه