گشت و گذاری رومانتیک در ۱۰ دهکده دلربای اروپا (قسمت دوم)

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
گشت و گذاری رومانتیک در ۱۰ دهکده دلربای اروپا (قسمت دوم)

گردش در حومه شهر و به خصوص در دهکده‌هایی پر از مناظر طبیعی در قاره سبز اروپا، تجربه‌ای منحصر به فرد در سفر برای شما خواهد بود.

جنب و جوش در شهرهای پر سر و صدای اروپایی علاوه بر وجود جذابیت‌های فراوان، گاهی می‌تواند خسته‌کننده باشد. برای پیدا کردن آرامش و سکون در قاره زیبای اروپا، در ادامه به شما دهکده‌هایی زیبا و رومانتیک را معرفی خواهیم کرد.

این مقاله توسط جنا سییر در تیم اکوفیلز نوشته شده است.

سوئیس؛ گرویر  (Gruyères)

سوئیس؛ گرویر 

گرویر با حکایتی به قدمت زمان، دهکده‌ای باستانی پر از چشم‌اندازهای زیبا است که هویت باستانی باقی‌مانده از قرون وسطی خود را برای قرن‌ها حفظ کرده است.

این مکان قدیمی، و مبهوت‌کننده بر روی تپه‌ای بالای رودخانه سان قرار گرفته است. موزه اچ آر گایگر (HR Giger)، باقی‌مانده از قرن سیزدهم، فرهنگ و مهندسی قرون وسطایی خود با قدمت ۸۰۰ سال را به رخ بیننده می‌کشد.

یکی از مشهورترین مکان‌ها برای بازدید، شاتو دی گرویرز (Chateu De Gruyeres)، رومانتیک‌ترین قلعه سوئیس است، با برج‌هایی با راه‌پله‌های مارپیچ، حیاط‌ها و باغچه‌هایی بسیار دلباز، این مکان از جاهایی است که قطعا باید از آن بازدید کرد.

از دیگر مکان‌هایی که خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در سفر شما می‌سازند، می‌توان از کارخانه شکلات‌سازی (Maison Cailler)، با نمونه‌های نامحدود رایگانی برای امتحان کردن نام برد.

رفتن به لس بینز دی گروآیرس (Les Bains de la Gruyères)، همراه با حمام‌های بهاره داغ، و لامیسون دوگروآیرس (La Maison du Gruyères) برای آموزش تهیه پنیر را فراموش نکنید. پس وسایل خود را جمع کرده و آماده گرفتن عکس‌های پنیری شوید.

مالت؛ مارساکس لوک (Marsaxlokk)

مالت

آیا از ماندن در آب لذت می‌برید؟

مارساکس لوک در ناحیه جنوب شرقی جزیره مالت قرار دارد. بازار ماهی این دهکده، قایق‌های رنگارنگش و رستوران‌های دریاییش، از شهرت بسیاری برخوردار هستند.

از محبوب‌ترین مکان‌های این دهکده می‌توان به استخر سنت پیتر، قلعه دلیمارا که توسط انگلیسی‌ها ساخته شده است تا از بندر مارساکس لوک در مقابل دشمنان دفاع کند، فانوس دریایی دلیمارا، معابد مگالیتیک در مالت که ادعا می‌شود قدیمی‌ترین بنای ایستاده بر روی کره زمین است و دیگر موزه‌ها و پارک‌های طبیعی که شما در طول سفرتان می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید، اشاره کرد.

به مارساکس لوک بروید و آماده گرفتن عکس‌های بی‌نظیر شوید.

بیشتر بخوانید:

گرینلند؛ ایتورکورتورمیایت (Ittoqqortoormiit)

گرین‌لند؛ ایتورکورتورمیایت

به عنوان یکی از دوردست‌ترین مکان‌های جهان، ایتورکورتورمیایت (این یک بار سعی کنید تلفظ‌اش کنید)، که نه ماه از سال را به طور کامل در یخبندان به سر می‌برد، در وسط بزرگ‌ترین پارک ملی جهان و همچنین طولانی‌ترین فلات جهان (در یک حوزه آبگیر دریایی یخی) قرار دارد. پارک ملی شمال شرقی گرینلند (بزرگ‌ترین جزیره جهان که بخش خود مختاری از کشور دانمارک است) به طور قطع از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری در جهان به شمار می‌آید.

ایتورکورتورمیایت، قطعا یکی از بی‌همتاترین و متفاوت‌ترین مکان‌هایی است که در طول عمر خود خواهید دید! این دهکده که در لبه جهان است با خانه‌هایی رنگارنگ از رنگ‌های قرمز، زرد، آبی و سبز، به صورت پراکنده، پوشیده شده است و جمعیت ۴۵۰ نفری دارد.

چادر زدن در طبیعت، کوهنوردی، اسنوموبیل‌سواری (ماشین‌هایی برای حمل و نقل در برف که شبیه جت اسکی هستند)، سورتمه‌سواری، کایاک‌سواری و اسکی روی یخ از دیگر تفریحات زمستانی و تابستانی این دهکده هستند. به ایتورکورتورمیایت بروید و به ماجراجویی در سرزمین عجایب زمستانی بپردازید.

انگلستان؛ بایبری (Bibury)

انگلستان؛ بایبری

درخشندگی زعفران

از بایبری، واقع شده در شهرستان گلاسترشایر، به عنوان زیباترین دهکده انگلستان یاد می‌شود. بایبری، خانه آرلینگتون راو (Arlington Row) مشهور و کلبه‌های سنگی در تپه کاتس ولد، چه از لحاظ هویتی و چه از نظر طبیعت بی‌نظیر است. در زمان اقامت خود، تورهای پیاده‌روی دل‌انگیز را از دست ندهید.

ویلای چد ورث رومن (Chedworth Roman) که یکی از بزرگ‌ترین ویلاهای رومانیایی در انگلستان است، پارک لاج (Lodge Park) و املاک شربورن (Sherborne)، موزه موسیقی مکانیکی و خودکار (نمایش گسترده‌ای از جعبه‌های موسیقی بسیار زیبا و محفوظ‌مانده)، کلیسای سنت ماری، و چایخانه‌ها از دیدنی‌ترین مکان‌های این روستا به شمار می‌آیند.

برای فرار از شلوغی‌های انگلستان و پیدا کردن آرامش در حومه شهر، به بایبری بیایید.

بیشتر بخوانید:

پرتغال؛ مونسارز (Monsaraz)

پرتغال؛ مونسارز

عکس از آنجل فرناندز رینکون

به دنبال امتحان کردن کمی آداب و رسوم پرتغالی هستید؟

مونسارز، روستایی زیبا و کوچک با قلعه‌ای سر به فلک کشیده در لبه‌های کناری خود در ارتفاعات حومه شهری واقغ شده است. با جمعیتی ۸۰۰ نفری، مونسارز به شما نمایی از آن‌سوی سد الکیوا (Alqueva) و درختستان‌های زیتون را نشان خواهد داد.

این دهکده جذاب، بیشتر به رستوران‌ها، غذاهای سنتی آلنتژان (Alentejan cuisine)، فروشگاه‌های صنعتی، و کلبه‌های سفید رنگی که در زیر آسمان همیشه آفتابی آرمیده‌اند، معروف است.

به مونسارز سفر کنید تا از فرهنگ پرتغالی و ماجراجویی به وسعت یک زندگی، لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

منبع ecophiles

دیدگاه