گشت و گذاری رومانتیک در ۱۰ دهکده دلربای اروپا (قسمت اول)

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
گشت و گذاری رومانتیک در ۱۰ دهکده دلربای اروپا (قسمت اول)

سفر به قاره زیبای اروپا با وجود زیبایی‌های طبیعی و تاریخی برای هر فردی شبیه آرزو است. در این میان، گریز به دهکده‌های زیبا و عاشقانه اروپا جذابیت ویژه‌ای به‌همراه دارد.

دهکده‌های جذاب در اروپا به معنی واقعی کلمه به مانند داستان‌های باورنکردنی می‌مانند؛ مناظر زیبا، چشم‌اندازهای رنگارنگ و بندرگاه‌ها، احساسات شما را در پس‌زمینه‌ای از زیبایی‌های طبیعت، برانگیخته خواهند کرد. سوار شدن بر ارابه‌های کدوتنبلی خیالی و پوشیدن کفش‌های براق شیشه‌ای در نیمه‌های شب و تمام این مناطق رومانتیک، هنوز هم چنان جادویی دارد که شما را در زمان به گذشته می‌برد. این همان سفر در اروپا به رویایی‌ترین شکل ممکن است!

غلت زدن روی تپه‌های سرسبز، کلبه‌های پنهان‌شده در پشت قله‌های پر از برف و مناظر فراموش‌نشدنی که رویای هر عکاسی در طبیعت هستند؛ شما را طلسم می‌کنند. خود را برای آموختن تاریخ، تغییرات ناگهانی، و آنچه آن‌ها را در بین دیگر تغییرات از لحاظ شکوه و ابهت مستقل می‌کنند، آماده کنید. پس دیزنی، هاگوارتز (مدرسه جادوگری در سری فیلم‌های هری پاتر) و قلعه بل (قلعه‌ای تجملی از دیزنی در نیویورک) را فراموش کنید. در اینجا ما به معرفی ۱۰ دهکده زیبا در اروپا که مناسب برای آغاز سفری رومانتیک در اروپا هستند، خواهیم پرداخت.

این مقاله توسط جنا سییر در تیم اکوفیلز نوشته شده است.

ایرلند؛ کیلکنی (Kilkenny)

کیلکنی

کیلکنی، دهکده‌ای زیبا مربوط به قرون وسطی، در جنوب شرقی ایرلند، پنهان شده است. تراس‌های کلبه‌های گرجستانی و سنگ‌فرش‌های زیبای کف خیابان‌هایش، حال و هوایی از جادوی دوران قدیم به آنجا بخشیده است.

در میان قصرهای سنگی و کلیساهای مجلل؛ کیلکنی تاریخ و تمدن خود را ذره ذره به شکلی که هرگز قبلا ندیده‌اید، به شما نشان می‌دهد. قصر کیلکنی، باغ رز، پارک رز، کلیسای سنت مری (که عبور و مرور در آن آزاد است)، خانه راث (که در حال حاضر کتابخانه مرکزی و موزه علم باستان‌شناسی در کیلکنی است)، صومعه سیاه (یکی دیگر از پر بازدیدترین کلیساهای کیلکنی)، غار دانمور (مجموعه‌ای از تالارهایی که میلیون‌ها سال قبل شکل گرفته‌اند) و برای کوهنوردها، گردنه برندن هیل (Brandon Hill Loop)، مسیری پر زحمت به مسافت ۱۰ هزار متر در بین زمین‌های کوهستانی تا قله کوه، از معروف‌ترین مکان‌ها برای بازدید هستند.

به کیلکنی سفر کنید و مطمئن باشید که ناامید نخواهید شد.

ایتالیا؛ مانارولا (Manarola)

ایتالیا؛ مانارولا

عکس از جیانی کریستانی

به کشور زیبایی‌های طبیعی و باستانی خوش آمدید! مانارولای خوش‌منظره واقع شده در شمال ایتالیا به خانه‌های بلند و رنگارنگ، مناظر ساحلی، کلیساهای باستانی، سبک آشپزی خوشمزه ایتالیایی (و صد البته که نوشیدنی‌های بی‌نظیرشان) معروف است. مانارولا یکی از پنج دهکده چینکوئه تره (Cinque Terre)، گروهی متشکل از پنج روستا که در صخره‌های بلند و پرشیب و در مجاورت ساحل در لیگوریا (Liguria) ایتالیا قرار دارند، است.

مانارولا یک مقصد فوق‌العاده برای ماه عسل است. یکی از محبوب‌ترین جذابیت‌های این سفر، ویا دل آموره (Via Del Amore) یا کوی عاشقان، است. اینجا رومانتیک‌ترین منطقه در طول کرانه ساحلی است.

اما واقعیت پنهان در پس ویا دل آموره  چیست؟

پس از جنگ جهانی دوم، راهی بین دو دهکده مانارولا و ریوماگیور (Riomaggiore) بازگشایی شد تا همسایه‌ها دوباره بتوانند همدیگر را ببینند. همانند آنچه روی پل پونت دس آرتس (Ponts des Arts) در شهر پاریس فرانسه اتفاق می‌افتد؛ قفل‌هایی که روی این پل سنگ‌فرش شده، قفل می‌شوند و هر قفل، عشقی را یادآوری می‌کند، ویا دل آموره هم به محل ملاقاتی برای پسرها و دخترهای دو دهکده تبدیل شد.

به مانارولا سفر کنید و بدانید که عاشق آن خواهید شد!

بیشتر بخوانید:

نروژ؛ نوردلند کانتی، رین  (Reine, Nordland County)

نروژ؛ نوردلند کانتی، رین

عکس از هاروی باریسون

تابه‌حال به این فکر افتاده‌اید که برای مدتی کوتاه فرار کنید و ناپدید شوید؟ رین که در مدار قطب شمال قرار گرفته است (موازی با خط استوا و در ۶۶ درجه و ۳۴ دقیقه شمال آن)، مقصد مناسبی برای تمرین در نقش یک فراری است.

این دهکده منحصربه‌فرد و رومانتیک، جمعیتی ۳۰۰ نفری دارد و  حال و هوای آن به شما نشان می‌دهد که طبیعت قصد داشت جهان امروز، به چه شکلی باشد. اگر به‌دنبال مکانی هستید تا بدون وسایل رفاهی در دل طبیعت به همانند مردمان بومی زندگی کنید، پس رین مقصدی مناسب برای شما است و به شما خانه‌های روربوئر (Rorbuerhouses) را برای ماندن پیشنهاد می‌کند،

کلبه‌های قدیمی ماهیگیرها با وجود تغییرات جزئی که در آن‌ها اعمال شده است، محل سکونت مناسبی را برایتان فراهم می‌کنند. شما می‌توانید در زیر شفق قطبی در سواحل بخوابید یا به‌وسیله فری (کشتی مسافربر و باربر که مرتب از یک سوی رودخانه یا دریاچه یا دریا به سوی دیگر رفت و آمد می‌کنند و کار پل را انجام می‌دهند) پارو زده و به دهکده مجاور بروید یا حتی به فتح یکی از بهترین پیاده‌روهای نروژ که شما را در نهایت به قله کوه رین برینگن (Reinbringen) می‌رساند، بروید. کوهی که نمایی از جزایر قطبی در خط انتهایی کرانه شمالی را دارا است.

به رین سفر کنید تا هرگز حاضر به ترک آنجا نشوید.

فرانسه؛ کولمار (Colmar)

فرانسه؛ کولمار (Colmar)

محله کوچک بعدی که در اروپا معرفی می‌کنیم، شما را به سفری در بوم نقاشی با زیبایی افسانه‌ای خواهد برد. کولمار مکانی جذاب برای سفر کردن است که در نزدیکی مرز آلمان در شمال شرقی فرانسه قرار دارد. این دهکده با خیابان‌هایی پر از ساختمان‌هایی از اوایل دوره رنسانس، بسیار دلربا و جذاب است.

این محله قدیمی همچنین، در میان باغ‌هایی از انگور قرار گرفته است. شما قادر به مقاومت در برابر بازدید از رستوران‌ها، کلیساها، و مغازه‌ها برای آوردن تکه‌ای از کولمار و برگرداندن آن به خانه نخواهید بود.

شما عاشق قدم زدن در محله قدیمی و بازدید از ونیز کوچک، سیاحت در کلیسای سنت مارتین، و مقبره سران (شاید به نظر عجیب نظر برسد، اما این مقبره زیبا دارای کلکسیونی از مجسمه‌های تته روی تنه بیرونی ساختمان و یک رستوران در داخل مقبره است)، بازدید از مدل کوچک شده مجسمه آزادی و بسیاری از بناهای تاریخی دیگر  خواهید شد. مجسمه‌های تته (T’ete)، مدلی از سر زنانه با مدل مویی فرمانند و مشهور در دوره رنسانس، هستند.

بسیار مشکل است که حتی باور کنید که اصلا این مکان‌ها وجود دارد. کولمار به‌راحتی تبدیل به مکان موردعلاقه شما برای عکاسی در سفر خواهد شد!

بیشتر بخوانید:

اسپانیا؛ خیرونا، کاداکس (Cadaques)

اسپانیا؛ خیرونا، کاداکس

آیا برای نماهای خلیجی،  پناهگاه‌های ساحلی در دامنه کوه و بنادر زیبا آماده هستید؟

کاداکس مقصدی مناسب برای ماه‌های تابستانی است. دهکده کاداکس، روی خلیجی در میانه شبه‌جزیره کپ دکروس (Cap de Creus) در کاستا براوا (Costa Brava) در مدیترانه است و فقط دو ساعت و نیم (زمینی) تا شهر بارسلون فاصله دارد. کاداکس، منبع الهام برای نقاشان معروفی همچون هنری ماتیس و پابلو پیکاسو در صدها سال بوده است.

اینجا مرکزی هنری است که دنیایی از هنر فرهنگی را همراه با موزه‌ها و گالری‌های هنری برای لذت بردن شما ارائه می‌دهد. از بهترین فعالیت‌ها در این دهکده زیبا می‌توان از پیاده‌روی در پارک کپ دکروس (Cap De Creus Park)، بازدید از خانه-موزه دالی (که شما را به سیاحتی در خانه هنرمند معروف، سالوادور دالی می‌برد)، دیدن کلیسای سانتا ماریا (Esglesia de Santa Maria)، و صد البته رفتن به سواحل زیبای اسپانیا و استراحت کردن در زیر نور آفتاب نام برد.

سفری به بهشت، منتظر شما است.

مطالب مرتبط:

منبع ecophiles

دیدگاه