بهترین فرودگاه های آسیا برای استراحت کدامند؟

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان پنجشنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
بهترین فرودگاه های آسیا برای استراحت کدامند؟

اغلب افراد قبل از پرواز به دلیل مشغله‌ها، دوندگی‌ها و فعالیت‌های زیادی که دارند، خسته هستند و به دنبال مکانی برای استراحت و چرت کوتاهی در زمان انتظار می‌گردند. چنین افرادی بهتر است فرودگاه‌های آسیا را برای پرواز تجربه کنند.

فرودگاه‌های آسیا بهترین مکان برای استراحت مسافران در بین بقیه فرودگاه‌های جهان است. فرودگاه‌ها مانند ایستگاه‌های اتوبوس نیستند که شما زمان کمی را در آن صرف کنید، و سعی کنید در مکانی قرار بگیرید که روبه‌روی درب‌های خروجی اتوبوس است. در حال حاضر فرودگاه‌ها به مکانی برای جذب سرمایه مسافران تبدیل شده‌اند.

heneda airport

تصور کنید اولین هواپیمای مربوط به مقصد شما در نیمه شب به فرودگاه می‌‌رسد. به جای گذراندن آن شب در یک هتل گران قیمت می‌توانید چند ساعتی تا رسیدن پروازتان به فرودگاه در آنجا منتظر بمانید. برای مثال زمانی که پرواز شما از تایوان به مقصد ویتنام ساعت ۶ صبح است، می‌توانید به جای رزرو کردن یک شب در یک هتل چند ساعتی رادر فرودگاه به استراحت بپردازید.

آسیا بیشترین بودجه در گردشگری را به خود اختصاص داده است و گردشگری در ژاپن، کره جنوبی، تایوان و بسیاری از کشورهای آسیای جنوب شرقی نیز بسیار پررونق‌تر از سایر کشورها است. خطوط هواپیمایی نیمی از این بودجه گردشگری را در آسیای جنوب شرقی تامین می‌کنند. ده درصد از چین و ۲۰ درصد از ژاپن و کره جنوبی است، اما جالب است بدانید که میانگین بین‌المللی پروازهای خارجی ۲۳ درصد است.

تقاضا برای استراحت

فرودگاه‌های منطقه به دلیل قطب انتقال مسافر باید ۲۴ ساعته به فعالیت بپردازند؛ همین موضوع باعث رونق بخشیدن به خطوط هواپیمایی و خرده‌فروشان موجود در فرودگاه شده است.

در یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۷ بر روی مسافران انجام شد، از بین ۱۰ فرودگاه برتر برای استراحت و خواب، پنج فرودگاه متعلق به آسیا است. بهترین فرودگاه برای خواب در جهان، فرودگاه بین‌المللی «چانگی» (Changi International) در سنگاپور بود، بیشترین آراء را به این دلیل کسب کرد که دارای صندلی های ماساژور، فیلم‌های رایگان، ایستگاه‌های بازی ایکس باکس ۳۶۰ و فضای داخلی درخشان بود. فرودگاه بین المللی «سئول اینچئون» (Seoul Incheon International Airport) به دلیل صندلی‌های سالن، فیلم‌ها و دسترسی به ترانزیت‌های حمل و نقل، رتبه شماره دو را کسب کرد.

فرودگاه سنگاپور

فرودگاه بین‌المللی «چانگی»، بهترین فرودگاه برای خواب در جهان

فرودگاه شهر هاندا در شهر توکیو رتبه سه و فرودگاه بین‌المللی تایوان رتبه چهار و اوزاکا ششمین رتبه را کسب کرد. فرودگاه‌های غیر آسیایی در لیست ۲۰۱۷ شامل مونیخ (پنجمین مکان)، ونکوور، هلسینکی و تالین و زوریخ بود.

فرودگاه تالین

فرودگاه بین المللی تالین

جان گرانت، تحلیلگر ارشد شرکت هواپیمایی اطلاعات مسافربری OAG می‌گوید:

از آنجا که مسافرت‌ها و ارتباطات «خود مدیریتی» در آسیا گسترش یافته، همین موضوع باعث شده است که پنج فرودگاه از ۱۰ فرودگاه برتر جهان در این منطقه قرار گیرند.

اومی‌گوید، مسافرانی که خود هزینه‌های سفرشان را مدیریت می‌کنند و راهنمایی ندارند، آماده پذیرش توقف‌های طولانی برای کاهش هزینه‌های سفر خود هستند.

توقف‌های چند ساعت به معنای تجارت بیشتر

جان گرانت همچنین معتقد است که فرودگاه‌های آسیا به راحتی و با ملایمت از مسافرانی که در آنجا توقف دارند، پول در می‌آورند. برای مسافرانی که خسته و خواب‌آلود هستند، مکان خواب فراهم می‌کنند؛ برای کسانی که نمی‌توانند درحالت سکون قرار بگیرند و یکجا بی‌فعالیت بمانند، سرویس‌های متناسب آن‌ها را ایجاد می‌کنند. غرفه‌های استراحت و تورهای شهری سریع از جمله خدماتی است که در فرودگاه‌های سئول به مسافران ارائه می‌شود. همچنین در فرودگاه کوالالانپور غرفه‌هایی برای استراحت و غذا به مسافران اجاره داده می‌شود.

تحلیل‌گر منطقه می‌گوید:

ظهور سریع خطوط هواپیمایی کم‌هزینه در آسیا و پس از آن ظهور مسافران جدید که نیاز به توقف طولانی دارند، منبع ارزشمندی از درآمد برای فرودگاه‌ها و تامین‌کنندگان آن‌ها هستند، بنابراین انتظار می‌رود که در چند سال آینده این تحولات بیشتر شود.

هیرو مایگاوا، مدیر ارشد شرکت هواپیمایی، می‌گوید:

برای مسافرانی که خیلی دیر مثلا ساعت ۱۲ شب از اروپا برای انتقال به سایر نقاط آسیا به فرودگاه هاندا وارد می‌شوند ،تسهیلات و امکانات مناسبی را فراهم می‌کنند و به لطف این خدمات ۲۴ ساعته ما خطوط هواپیمایی هموار و بدون نقصی را ایجاد کرده‌ایم.

مطالب مرتبط:

منبع forbes

دیدگاه