۳۱ مقصد گردشگری وحشت به انتخاب گوگل مپ (قسمت دوم)

مریم اصلانی
مریم اصلانی یکشنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
۳۱ مقصد گردشگری وحشت به انتخاب گوگل مپ (قسمت دوم)

گوگل مپ از جمله سرویس‌های محبوب و پرکاربرد گوگل است که طرفداران بسیاری دارد. اما این سرویس با معرفی ۳۱ مقصد گردشگری وحشت، ما را شگفت‌زده کرده است.

در ایام هالووین بازار مسافرت به ترسناک‌ترین مکان‌های جهان داغ است و چه بهتر که داستانی واقعی در پس وحشت حاکم بر آن‌ها وجود داشته باشد. آمریکا کشوری است که از این نظر دستی پر دارد و همین مسئله توجه سرویس گوگل مپ را به خود جلب کرده، به‌طوری که اقدام به معرفی شماری از تسخیر شده‌ترین مکان‌های این کشور کرده است.

گوگل مپ

هالووین از راه رسید و اکنون چند هفته‌ای است که به پایان رسیده، اما برای عاشقان دنیای گردشگری وحشت هیچ نقطه پایانی را نمی‌توان متصور بود. به همین خاطر با شما عزیزان همراه خواهیم شد تا ببینیم در میان پرطرفدارترین مقاصد ترسناک کشور آمریکا، کدام یکی بیش از بقیه توجه این سرویس معروف و کاربردی شرکت گوگل را به خود جلب کرده‌اند؟ اگر به خاطر داشته باشید، در بخش اول این مطلب شما را با تعدادی از آن‌ها آشنا کردیم، در ادامه این گشت‌وگذار متفاوت را پی خواهیم گرفت.

سیلم (Salem)، ماساچوست

محاکمه جادوگران سیلم

شهر «سِیلِم» در ماساچوست بیش از هر چیز دیگری به‌دلیل محاکمه جادوگران به شهرت رسیده است که در نهایت منجر به کشته شدن تعدادی از افرادی شد که به اشتباه به جرم جادوگری محکوم و کشته شدند. شاید دلیل واقعی آن چیزی که از آن با عنوان مکان تسخیر شده یاد می‌شود نیز دقیقا همین محاکمه و احکام ناعادلانه‌ی آن باشد.

ظاهرا در این شهر تعدادی اماکن تسخیر شده وجود دارد، از جمله زندان قدیمی سیلم که اکنون به آپارتمان‌های لوکس تبدیل شده است و همین طور دانشگاه ایالتی سیلم، جایی که بسیاری ادعا می‌کنند نیمه شب با تکان خوردن تخت از خواب بیدار شده و صداهای بلند و آزاردهنده شنیدند. و تازه این تنها بخشی از فعالیت‌های ماورایی روی داده در این مکان است.


گتیسبورگ (Gettysburg)، پنسیلونیا

میدان نبرد گتیسبورگ

میدان نبردی معروف در ایالت پنسیلوانیا که صحنه‌ی کشتاری قابل‌توجه در زمان جنگ داخلی آمریکا بوده است. اینجا جایی است که هزاران سرباز اتحادیه و نیز نیروهای کنفدراسیون رودروی هم قرار گرفته و کشته شدند.

این امر باعث شده که امروز این مکان جایی برای مشاهده اشباح و رفت و آمد ارواح باشد. در این میان اما منطقه‌ای موسوم به «لانه شیطان» (Devil's Den) جایگاهی خاص دارد که ظاهرا مرکز تجمع فعالیت‌های ماورایی بسیاری بوده و اکثر تجسم و مشاهدات گزارش شده در این منطقه روی داده است.


گورستان خیابان آدام، بند جنوبی (South Bend)، ایندیانا

گورستان تسخیر شده خیابان آدام

اینجا یک گورستان قدیمی واقع در ایالت ایندیانا است، در نتیجه بی‌شک بسیاری انتظار وقوع حوادث عجیب و فراواقعی را در این مکان دارند. برخی ادعا کرده‌اند در تصاویر گرفته‌شده از محوطه این گورستان، مهی عجیب و مرموز ظاهر شده که هیچ توضیحی برای حضورش وجود ندارد!


خانه والی (Whaley House)، سن دیگو، کالیفرنیا

خانه تسخیر شده والی

این خانه واقع در ایالت کالیفرنیا عنوانی جالب را یدک می‌کشد، چراکه به باور بسیاری اینجا تسخیرشده‌ترین خانه ایالات متحده است. تاریخچه این خانه نیز عجیب و البته قابل انتظار است، چراکه خانه ولی در شهر سن دیگو روی زمینی که در گذشته به‌عنوان گورستان مورد استفاده قرار داشته، ساخته شده است.

شماری از کسانی که به بازدید این مکان تسخیر شده آمدند، ادعاهایی در مورد شنیدن صداهای عجیب و حتی رؤیت نشانه‌های حضور ارواح را مطرح کردند که به‌ویژه حول محور حضور ارواح خانواده ولی دور می‌زنند.


خانه لالوری (LaLaurie House)، نیواورلئان، لوئیزیانا

عمارت لالوری

این عمارت در نیواورلئان، لوئیزیانا مکانی است خاص، جایی که بسیاری از بردگان به شکلی خشن و وحشیانه مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار می‌گرفتند. در آوریل سال ۱۸۴۳، وقوع یک آتش‌سوزی در منزل پرده از اسرار سیاه این عمارت برداشت. اینجا بود که مشخص شد تعدادی از بردگان قطع عضو شده و شماری دیگر در موقعیتی ترسناک و ناخوشایند پیدا شدند. در جستجوهای بیشتر، اجساد شماری از بردگان بخت برگشته نیز مدفون در حیاط عمارت پیدا شدند.

به باور بسیاری این مکان امروزه محل زندگی و رفت و آمد ارواحی است که در روزگار حیات‌شان در این عمارت شوم و نفرین شده مورد شکنجه و آزار قرار گرفته و در نهایت کشته شدند.


زندان ایالتی ایسترن استیت (Eastern State Penitentiary)، فیلادلفیا، پنسیلوانیا

زندان ایالتی ایسترن استیت

بی‌‎شک نام این زندان در فیلادلفیا را قبلا هم شنیده‌اید، مکانی که به‌عنوان یکی از تسخیر شده‌ترین نقاط کشور آمریکا بسیار شناخته‌شده و معروف است. این مکان که امروزه به‌عنوان اثر تاریخی ملی مورد توجه قرار دارد، برای نخستین بار در سال ۱۸۲۹ شروع به فعالیت کرد و در نهایت در سال ۱۷۹۱ برای همیشه به کار خود پایان داد. زمانی گنگستر معروف «آل کاپون» (Al Capone) دوران محکومیت خود را در این زندان سپری کرد.

اگرچه هیچ مراسم اعدامی به‌صورت رسمی در ساختمان این زندان برگزار نشد، اما تعدادی از محبوسان به‌دلیل شرایط خاص این زندان کارشان به جنون رسید و در این خلال تعدادی نیز کشته شدند.


خانه استرانان (Stranahan House)، بندر لودردیل (Lauderdale)، فلوریدا

خانه استرانان

«فرانک استرانان» (Frank Stranahan) تاجری افسرده حال بود که ظاهرا اوقات بسیار سختی را می‌گذراند، به همین خاطر او در نهایت دست به خودکشی زده و با پریدن به داخل رودخانه به زندگی خود پایان داد.

بر اساس شایعات موجود بازدیدکنندگان این عمارت واقع در ایالت فلوریدا شاهد تجسم‌هایی عجیب بودند، حتی گفته می‌شود روح همسر این تاجر بخت برگشته هم در این میان بارها رؤیت شده است.


ساختمان تئاتر ایون (The Avon Theatre)، استمفورد (Stamford)، کنتیکت

ساختمان تئاتر ایون

این سالن در سال ۱۹۳۹ در کنتیکت افتتاح شد و امروزه ساختمان کوچک و تاریخی این تئاتر به‌عنوان مکانی تسخیرشده شناخته می‌شود. در سال‌های اخیر این مکان تاحدی مرمت و بازسازی شده و حتی امروزه محل نمایش فیلم‌های جدید و مستقل سینما است.


آسایشگاه و بیمارستان روانی ویورلی هیلز (Waverly Hills)، لوئیزویل، کنتاکی

تیمارستان ویورلی هیلز

این آسایشگاه در سال ۱۹۱۰ افتتاح شده و در ابتدا به‌عنوان محل نگهداری و مداوای بیماران مبتلا به مرض سل شروع به فعالیت کرد. از سوی دیگر این مکان عجیب ظاهرا زمانی برای از بین بردن اجساد نیز مورد استفاده قرار داشته است. شایعاتی در دست است که بر اساس آن‌ها طبقه پنجم ساختمان و به‌خصوص اتاق شماره ۵۰۲، در تسخیر ارواح است.

این‌گونه که از شواهد برمی‌آید، بسیاری با پریدن از پنجره این اتاق خودکشی کرده و جان خود را از دست دادند. حتی امروزه مردم نیز حین بازدید با اشباحی مواجه می‌شوند که ناگهان به‌سمت پنجره حرکت می‌کنند.


کاخ سفید، واشنگتن دی سی

کاخ سفید

یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های جهان در واشینگتن که محل تصمیم‌گیری‌های مهمی در عرصه بین‌المللی و نیز سیاست داخلی ایالات متحده نیز جایی در فهرست گوگل مپ را به خود اختصاص داده است. اینجا مکانی است که بسیاری روزهای زندگی خود را در آن سپری کرده و به انجام وظایف مشغول بودند.

به گفته شماری از بازدیدکنندگان کاخ سفید آمریکا، ارواح و اشباح نیز ظاهرا همچنان به حضور در این ساختمان ادامه می‌دهند. گزارش‌ها بسیاری در مورد مشاهده روح رئیس‌جمهوری فقید آمریکا آبراهام لینکلن در دست است و البته او تنها نیست. همسر و پسر لینکلن و نیز شماری دیگر از رؤسای جمهور سابق آمریکا و همسران‌شان ظاهرا از حضور در کاخ سفید لذت برده و حاضر به ترک آن نیستند.


خانه هال (Hull House)، شیکاگو، ایلینوی

خانه هال

این خانه در شهر شیکاگو ایالت ایلینوی و در سال ۱۸۸۹ ساخته شد، مکانی که در اصل به‌عنوان مرکز آموزشی برای برگزاری کلاس ویژه مهاجران مورد استفاده قرار داشت (در حقیقت این مکان هنوز هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد).

با این وجود از قرن نوزدهم تاکنون، اشباح و تجسم‌های عجیب بسیاری در این عمارت مشاده شده‌اند که از آن جمله می‌توان به «بانوی سفید پوش» و «بچه شیطانی» اشاره کرد که این دومی به‌نوعی الهام‌بخش ساخت فیلم «بچه رزماری» (Rosemary’s Baby) اثر «رومن پولانسکی» بوده است.


امیتی‌ویل (Amityville)، نیویورک

امیتی ویل

یکی از معروف‌ترین‌های این حوزه که به راستی محل رویدادی تلخ و خونبار بوده است. اینجا خانه‌ی وحشت امیتی ویل در شهر نیویورک است. در سال ۱۹۷۴ «رونالد دفو» ۲۳ ساله (Ronald DeFeo) تمامی اعضای خانواده خود یعنی والدین و چهار برادر و خواهر خود را به ضرب گلوله از پای درآورد. همه قربانیان در حالی پیدا شدند که به‌صورت دمر در تختخواب‌های‌شان دراز کشیده و هدف گلوله قرار گرفته بودند.

خانواده‌ای که بعدها به این قتلگاه خونین نقل مکان کردند نیز از تأثیرات شوم آن حادثه بی‌نصیب نماندند. شرح مصیبت، شکنجه و عذاب‌های روحی آن‌ها منبع الهام ساخت فیلم‌های متعددی در مورد حادثه قتل عام در امیتی ویل شده و حتی پای زوج وارن‌ که متخصصان دنیای ارواح بودند نیز به این ماجرا باز شد.

اگر مایلید کمی بیشتر در مورد این عمارت نفرین شده، ساکنان و تاریخچه ناخوشایند آن بدانید، پیشنهاد میکنم سری هم به لینک زیر بزنید.

بیشتر بخوانید: 


غار جادوگر بل (Bell Witch Cave)، آدامز (Adames)، تنسی

جادوگر بل

در ایالت تنسی روزگاری یک کشاورز به نام «جان بل» به‌همراه خانواده‌اش در آسایش زندگی می‌کرد. اما تقدیر، سرانجامی تلخ برای این خانواده در نظر گرفت که تا سال‌ها دست از سر آن‌ها برنداشت. همه چیز با مشاهده‌ی چیزهای عجیب و شنیدن صداهای ناخوشایند آغاز شد که به‌تدریج روز و شب این خانواده را سیاه کرد.

آن‌ها حتی از دیگران دعوت کردن که به منزل‌شان آمده و خود از نزدیک این رویدادهای عجیب و غیرقابل توضیح را مشاهده کرده و حس و حال آن‌ها را تجربه کنند. در نهایت این نیروی اهریمنی به‌اندازه‌ای قدرت یافت تا در قالب یک صدا از هویت خود پرده بردارد. این صدا ظاهرا متعلق به جادوگری به نام «کیت» (Kate) بود. او همچنان به شکنجه و آزار این خانواده ادامه داد و جان بل در خلال این رویدادها، به‌اندازه‌ای ضعیف شد که در نهایت به بستر مرگ افتاد.

جادوگر بل را باید نماد واقعی و عیان تسخیر شدگی در فرهنگ آمریکاییان دانست، داستانی که عمیقا در ذهن و باور بسیاری حک شده است.

غار جادوگر بل، تنسی، آمریکا


سالن لینکلن، دکاتور (Decatur)، ایلینوی

سالن نمایش لینکلن

اینجا محل سالن نمایش «لینکلن اسکوئر» (Lincoln Square Theatre) است، سالنی که در سال ۱۹۱۶ افتتاح شده و درهایش در سال ۱۹۹۰ برای همیشه بسته شد. گزارش‌ها متعددی در مورد پدیده‌های ماورایی و وقوع حوادث غیرقابل توضیح در دست است که در خلال این سال‌ها در این ساختمان رخ داده‌اند. 

شاید این مسائل به‌نوعی ناشی از پیشینه‌ی این سالن باشد، چراکه در گذشته اینجا محل قرارگیری «هتل پریست» (The Priest Hotel) بود که دوبار در سال‌های ۱۹۰۴ و ۱۹۱۵ طعمه حریق شده و دو کشته داد.


زندان آلکاتراز، سن فرانسیسکو، کالیفرنیا

زندان آلکاتراز

یکی از معروف‌ترین زندان‌های جهان در سان فرانسیسکو که زمانی به‌عنوان امن‌ترین زندان شناخته شده و برای دهه‌ها پذیرای مجرمان بزرگ بود. اما بعد از بازنشستگی این زندان به محل زندگی ارواح تبدیل شده و محققان دنیای پدیده‌های ماورایی را به‌سمت خود جذب کرده است. 


هتل استنلی (Stanley Hotel)، کلرادو

هتل استنلی

نویسنده شهیر ژانر وحشت «استیفن کینگ» (Stephen King)، یکی از شاهکارهای بی‌بدیل خود در این حوزه را در این هتل به رشته تحریر درآورد. در واقع ایده‌ی اصلی نوشتن کتاب «درخشش» (The Shining) در شب اقامتش در این هتل به ذهن خلاق او خطور کرد، اثری که در سال ۱۹۷۷ منتشر شد.

اما ظاهرا این داستان به‌قدری روی حال و هوای این هتل واقع در ایالت کلرادو موثر بوده که اخیرا خانواده‌ای ادعا کردند موفق به ثبت تصویری از یک روح حین برگزاری تور شبانه ارواح در این هتل شده‌اند.


هتل کرسنت (Crescent Hotel)، آرکانزاس

هتل کرسنت در آرکانزاس

جالب است بدانید نام مستعار این هتل «تسخیر شده‌ترین هتل ایالات متحده» است، هتلی زیبا و خوش منظره که در ایالت آرکانزاس واقع شده است. ارواح متعددی ساکن این هتل هستند، از جمله سنگ‌تراشی به نام «مایکل» که ظاهرا حین کمک به ساخت هتل مرده است، یک بیمار مبتلا به سرطان به نام «تئودورا» و حتی روی گربه‌ای به اسم «موریس».


گورستان ال کامپو سانتو (El Campo Santo)، سن دیگو، کالیفرنیا

گورستان ال کامپو

این قبرستان در سال ۱۸۴۹ تاسیس شده و نزدیک به ۴۷۷ جسد در آن به خاک سپرده شد. البته بعد از تخریب کلیسا کوچک، این گورستان نیز رفته رفته از یاد رفته و متروکه شد و به‌تدریج خیابان و پیاده رو جایگزین آن شد.

ارواح زنان و مردان بسیاری در این منطقه مشاهده شده‌اند که ظاهرا در لباس‌های قرن نوزدهمی به این گوشه و آن گوشه سرک می‌کشند.


آلامو (Alamo)، سن آنتونیو، تگزاس

آلامو

آلامو بیش از هر چیز دیگر به‌دلیل جنگی که روزگاری در این ناحیه رخ دارد، به شهرت رسیده است. از آن زمان تاکنون حوادث ماورایی بسیاری در این منطقه از تگزاس به وقوع پیوسته‌اند. در حقیت جایی که اکنون آلامو قد برافراشته، روزگاری یک گورستان واقع شده بود. 

پسر بچه‌ای کوچک، یک سرباز مکزیکی مجروح و یک پدر و پسر از جمله ارواحی هستند که به کرات در این منطقه مشاهده شده‌اند. 

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم از مطالعه آن و همراهی با ما لذت برده باشید.

مطالب مرتبط:

منبع buzzfeed

دیدگاه