۳۱ مقصد گردشگری وحشت به انتخاب گوگل مپ (قسمت اول)

مریم اصلانی
مریم اصلانی یکشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
۳۱ مقصد گردشگری وحشت به انتخاب گوگل مپ (قسمت اول)

برای پیدا کردن آدرس و بسیاری دیگر از مشخصات مورد نیاز یک جاذبه گردشگری، گوگل مپ انتخابی ایده‌آل است. اما ظاهرا این سرویس در دنیای گردشگری وحشت هم حرف‌هایی برای گفتن دارد.

بی‌تردید گوگل یکی از پرطرفدارترین موتورهای جستجو در دنیای مجازی است و سرویس ارائه شده گوگل مپ از سوی این کمپانی هم یکی از پرطرفدارترین‌های این شرکت است. 

با استفاده از نقشه‌های گوگل می‌توان به سادگی به اطلاعات جالب توجهی دست پیدا کرد که به ویژه برای گردشگران مشتاق و عاشق سیر و سیاحت، ویژگی مثبتی است. اما همانگونه که می‌دانید مقاصد گردشگری ترسناک بسیاری در گوشه و کنار جهان وجود دارند که در دنیای گردشگری وحشت مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته و حتی شماری از آن‌ها بسیار معروف و پرطرفدار شده‌اند. 

گردشگری وحشت در گوگل مپ

اکنون با استفاده از سرویس گوگل مپ این امکان فراهم شده تا بیشتر با ۳۱ مقصد گردشگری ترسناک آمریکا آشنا شد. در واقع با استفاده از گوگل مپ می‌توان به سادگی از مختصات و سایر ویژگی‌های شماری از تسخیر شده‌ترین مکان‌های این کشور مطلع شد که خبر خوبی برای بازدیدکنندگان این حوزه از گردشگری است.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم همراه با ما سری به این مقاصد عجیب و ترسناک بزنید. لازم به ذکر است که ممکن است پیش‌تر شماری از این مقاصد به حضور شما عزیزان معرفی شده و با آن‌ها آشنا شده باشید.

گورستان بچلر گروو (Bachelor's Grove Cemetery)، میدلوتین (Midlothian)، ایلینوی

31 مقصد گردشگری وحشت آمریکا در گوگل مپ

این گورستان متروکه در ایالت ایلینوی به دلیل مشاهده‌ی مکرر اشباح و ارواح به شهرت رسیده است. مردم بارها از مواجهه با چیزهای عجیبی صحبت کرد‌ه‌اند که باعث ترس و وحشت آن‌ها شده است، از جمله روح زنی دارای دو سر که ظاهرا نوزادی در بغل داشته و در گورستان پرسه می‌زند. همچنین دوایر نورانی عجیب و ماشین‌هایی که در چشم برهم زدنی ظاهر و غیب می‌شوند، از دیگر موارد عجیب گزارش شده در این گورستان قدیمی است.


عمارت لمپ (Lemp Mansion)، سن لوئیس (St. Louis)، میزوری

31 مقصد گردشگری وحشت آمریکا در گوگل مپ

این عمارت در میزوری در گذر زمان چندین بار تغییر کاربری داده است، به طوری که از یک فضای اداری به یک رستوران و مهمانسرا تبدیل شد. اما به هر حال طبق شواهد و گزارشات موجود، این عمارت برای همیشه در تسخیر ارواح خانواده لمپ است که در اصل مالکان این عمارت بودند.

متأسفانه ظاهرا این خانواده چندان بخت و اقبال خوشی نداشته و چندین عضو آن قربانی تراژدی‌های تلخی شدند. پس از آن که همسر مالک این عمارت «ویلیام لمپ»، به دلیل ابتلا به بیماری سرطان جان خود را از دست داد، شوهر داغدار نیز به زندگی خود پایان داد. متأسفانه بعدها پسرشان «ویلیام جونیور» هم راه پدر را ادامه داده و خود را در همین عمارت کشت.


محل قتل وحشیانه خانواده مور (Moore)، ویلیکا (Villisca)، آیووا

31 مقصد گردشگری وحشت آمریکا در گوگل مپ

در ماه ژوئن سال ۱۹۱۲، خانواده مور در منزل مسکونی خود به شکلی دلخراش و وحشیانه کشته شدند. طبق گزارش پلیس جسد هشت قربانی در منزل پیدا شد که از این تعداد ۶ نفر کودک بودند. ظاهرا قاتل یا قاتلان با استفاده از تبر به سر قربانیان ضربه وارد کرده بودند.

این پرونده در همان زمان نیز با ابهامات بسیاری مواجه بود و تا به امروز بدون نتیجه باقی مانده است، اما این خانه و محل وقوع این جنایت شینع به یکی از مقاصد گردشگری محبوب دنیای ترس و وحشت تبدیل شده و شاهد برگزاری تورهای  گردشگری متعددی است. حتی گروهی شب را در این خانه سپری کرده و به دنبال ترس و هیجان مواجه با چیزهای ناشناخته لحظه شماری می‌کنند.


خانه کرنشاو (Crenshaw House)، جانکشن (Junction)، ایلینوی

31 مقصد گردشگری وحشت آمریکا در گوگل مپ

یک عمارت قدیمی که برفراز «تپه هیکاری» (Hickory Hill) قرار گرفته، دیگر مقصد گردشگری وحشت آمریکا است که ظاهرا  روزگاری به عنوان مکانی برای ربودن بردگان آزاد مورد استفاده قرار می‌گرفت. این بردگان بخت برگشته خیلی زود از چشیدن طعم آزادی محروم و مجددا به ایالت‌های دارای قوانین برده داری فروخته می‌شدند.

بسیاری باور دارند که این عمارت توسط روح کسانی تسخیر شده که زمانی در میان دیوارهای آن جان سپرده‌اند. در گذشته تورهای گردشگری بسیاری در این مکان برگزار می‌شد تا اینکه در سال ۲۰۰۰، این عمارت و زمین‌های اطراف آن به ایالت ایلینوی فروخته شد و از آن زمان تاکنون به روی عموم بسته است.


عمارت مرموز وینچستر (Winchester Mystery House)، سن خوزه، کالیفرنیا

31 مقصد گردشگری وحشت آمریکا در گوگل مپ

یکی از معروف‌ترین عمارت‌های تسخیر شده آمریکا و جهان که در ایالت کالیفرنیا واقع شده و بی‌شک عاشقان دنیای گردشگری وحشت به خوبی با تاریخچه‌ی آن آشنایی دارند.

«سارا وینچستر» (Sarah Winchester) بیوه مالک کمپانی اسلحه سازی وینچستر، پس از مرگ همسر و فرزندش در این عمارت سکونت کرد. او بارها اعلام کرد که این خانه توسط ارواح کسانی که با سلاح‌های تولیدی این شرکت جان خود را از دست داده‎اند (همچنین کارگران خود او)، تسخیر شده است. ادعایی که به نوعی بعدها توسط افرادی که چیزهای عجیبی شنیده یا لمس کرده بودند تأیید شد.


دنیای موزیک بابی مک‌کِی (Bobby Mackey)، ویلدر (Wilder)، کنتاکی

31 مقصد گردشگری وحشت آمریکا در گوگل مپ

ظاهرا یک کلوب جایی برای سرگرمی و سپری کردن اوقات فراغت در کنار دوستان است، قاعده‌ای که در مورد این مکان در ایالت کنتاکی صدق نمی‌کند. این مکان بیشتر به عنوان کشتارگاه مورد استفاده بود. عده‌ای می‌گویند بعد از آنکه کشتارگاه قبلی تعطیل شد، یک فرقه شیطان‌پرست اغلب برای انجام مراسم‌های خاص خود در این مکان گرد هم جمع می‌شدند.

یک کلوب، یک کشتارگاه یا محلی برای گردهمایی شیطان پرستان؟

این روزها اخباری در دست است که از وجود درگاهی رو به جهنم صحبت می‌کند که ظاهرا در زیرزمین این ساختمان واقع شده است! همچنین گروهی ادعا می‌کنند صدای پای افرادی ناشناس را شنیده و روح فردی بدون سر را در ساختمان مشاهده کرده‌اند.


عمارت میرتل (Myrtles Plantation)، سنت فرانسیس‌ویل (St. Francisville)، لوئیزیانا

31 مقصد گردشگری وحشت آمریکا در گوگل مپ

عمارت میرتل در لوئیزیانا در گذشته به عنوان عمارت اربابی مورد استفاده قرار داشت و طبق ادعاهای موجود، ظاهرا برفراز یکی از گورستان‌های بومیان آمریکا ساخته شده است.

باور بر این است که چندین جنایت در این محل به وقوع پیوسته و ارواح متعددی در این مکان زندگی می‌کنند. در کنار شنیدن صداهای عجیب، ظاهرا روح زنی در لباسی قدیمی نیز بارها در این مکان رؤیت شده است. یکی از کسانی که این روح را دیده، ادعا کرد روح بعد از عبور از ورود به خانه، ناگهان غیبش زده است.


خانه استون، اشلند (Ashland)، ماساچوست

31 مقصد گردشگری وحشت آمریکا در گوگل مپ

این خانه در ماساچوست هم‌اکنون به عنوان کافه مورد استفاده است، اما اصالتا در سال ۱۸۳۴ و به عنوان یک هتل ساخته شد. ظاهرا تاریخچه‌ی این خانه مملو از رویدادهای ترسناک و افسانه‌های ناخوشایند است که به ویژه حول دختر بچه‌ای به اسم «مری» دور می‌زنند.

گفته می‌شود جایی در نزدیکی این خانه، قطار با مری کوچولو برخورد کرده و او را به شدت زخمی کرد. بدن مجروح دخترک را به این عمارت آوردند، جایی که مری بیچاره دار فانی را وداع گفت.  بعضی ادعا می‌کنند بارها صدای خنده ماری را به گوش خود شنیده‌اند و گروهی می‌گویند روح او را مشاهده کردند که در میان دیوارهای ساختمان ناپدید شده است.


تفرجگاه شیطان (Devil's Promenade)، هورنت (Hornet)، میزوری

31 مقصد گردشگری وحشت آمریکا در گوگل مپ

این محل همچنین با نام «Spooklight» نیز شناخته می‌شود، نوری عجیب و ناشناخته که در مرز بین دو ایالت میزوری و اکلاهما قابل مشاهده است.

توضیحات متعددی در مورد علت و چرایی شکل‌گیری این نورهای عجیب ارائه شده است، اما مردم ادعا می‌کنند موفق به مشاهده‌ی اجسامی به رنگ‌های طلایی، قرمز یا آبی شدند که در هوا شناور بوده‌اند. برخی باور دارند این نورها تجسمی از ارواح سربازان کشته شده در جنگ داخلی آمریکا است، در حالی که گروهی دیگر ادعا می‌کنند این نورها در واقع روح یک بومی آمریکایی بدون سر است که در جستجوی سر خود به این سو و آن سو می‌رود.


موزه ملی نیروی هوایی ایالات متحده، دیتون (Dayton)، اوهایو

31 مقصد گردشگری وحشت آمریکا در گوگل مپ

این موزه شامل اشیایی است که به باور برخی با ارواح در ارتباط هستند. گفته می‌شود کارمندان این موزه بارها شاهد رویدادهای عجیب و تجسم ارواح و اشباح بوده‌اند. از جمله این ارواح روح پسر بچه‌ی کوچکی است که ظاهرا اغلب در کنار یک بمب افکن B-۲۹ مشاهده شده است. به علاوه طبق گزارشات موجود افراد شاهد حرکت عجیب و غیرقابل توضیح اشیا بوده و اصوات مرموزی را به گوش خود شنیده‌اند.

موزه نیروی هوایی ایالات متحده، دِیتون، اوهایو

به پایان بخش نخست این مطلب رسیدیم. در قسمت بعدی این مطلب نیز با ما همراه باشید تا در گشت و گذاری خاص با گوگل مپ، دیگر جاذبه‌های دنیای گردشگری وحشت آمریکا را مرور کنیم.

مطالب مرتبط:

منبع buzzfeed

دیدگاه