«اصفهان» به شهر گردشگر تبدیل می شود

فاطمه رشیدی
فاطمه رشیدی یکشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۰
«اصفهان» به شهر گردشگر تبدیل می شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان از پیگیری میراث‌ فرهنگی استان برای تبدیل اصفهان به عنوان شهر گردشگر خبر داد.

به‌ نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری اصفهان، «فریدون الله‌یاری» مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان در جمع اعضای انجمن راهنمایان گردشگری استان اصفهان با ایراد سخنانی، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و ایام میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) گفت:

با توسعه گردشگری در طی چهار سال اخیر در ایران و به ویژه اصفهان، شاهد بروز مسائل و مشکلاتی در روند خدمات‌رسانی به گردشگران، به ویژه گردشگران خارجی به تدریج پدید می‌آید که وظیفه داریم با ایجاد همگرایی برای رفع این مشکلات چاره‌اندیشی کنیم.

او با اشاره به نقش راهنمایان گردشگری در راستای شناسایی و رفع موانع در توسعه گردشگری، تأکید کرد:

به‌ راستی راهنمایان گردشگری به عنوان فعالان گردشگری که همواره در خط مقدم توسعه گردشگری کشور فعالیت می‌کنند، نقش مهمی در ارتقای کیفیت خدمات رسانی به گردشگران ایفا می‌کنند.

لذا با استقرار راهنمایان گردشگری در مرکز اطلاع‌رسانی کاخ عالی‌قاپو و ایجاد کمیته‌های بازرسی برای نظارت بر تورهای گردشگری، امیدواریم شاهد رشد خدمات گردشگری در اصفهان باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان در بخش دیگری از سخنانش به ارتقاء کیفیت خدمات‌رسانی به گردشگران اشاره کرد و افزود:

بر اساس طرح جدیدی که در سازمان میراث‌فرهنگی مطرح شده با قدرت تمام پیگیر طرح تبدیل اصفهان به عنوان «شهر گردشگر» هستیم، به گونه‌ای که بر اساس این طرح تمام خدمات شهری در اصفهان متناسب با صنعت گردشگری طراحی و اجرایی خواهد شد.

با این وصف برای آزمودن این طرح، سازمان‌دهی فعالیت گردشگری در مجموعه جهانی میدان امام (ره) اصفهان به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه گردشگری کشور در دستور کار قرار گرفته است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه