بهترین چشم انداز کلی از لندن را در کجا می توان یافت؟

سحر مردانه
سحر مردانه شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
بهترین چشم انداز کلی از لندن را در کجا می توان یافت؟

لندن، شهری بسیار زیبا با معماری ویژه که دارای مکان‌هایی هیجان‌انگیز برای بررسی نمای کلی شهر است. این مکان‌های هیجان‌انگیز با دارا بودن چشم‌اندازی فوق‌العاده از شهر، کدام‌ها هستند؟ 

لندن، پر‌جمعیت‌ترین شهر در اتحادیه اروپا است. این شهر با وجود بنا‌ها و معماری ویژه، جزو گردشگر‌پذیر‌ترین شهر‌های دنیا به‌شمار می‌آید. این شهر که در کنار رود تایمز قرار دارد قدمتی دو هزار ساله دارد و تاریخ ساخت آن به دوران روم باستان برمی‌گردد. حال، برای داشتن بهترین چشم‌انداز کلی از این کلان شهر بی‌نظیر، باید به کجا رفت؟

۱. برج شارد (The Shard)

لندن

اگر می‌خواهید پایتخت را از بالا‌ترین نقطه با چشم‌اندازی شگفت‌‌انگیز ببینید، برج شارد می‌تواند بهترین انتخاب باشد. با رفتن به این برج، چشم‌اندازی گیج‌کننده از طبقه ۶۹ که دارای ارتفاع ۴۰ مایلی است، خواهید داشت (www.theviewfromtheshard.com). شما همچنین می‌توانید جزئیات دقیق‌تر را از طریق تلسکوپ‌های لمسی دیجیتال موجود در محل ببینید. در طبقه ۷۲ این برج هم، امکان دیدن نمای کلی شهر در فضای باز که با شیشه، دور تا دور آن پوشش داده شده است، وجود دارد. علاوه بر تمامی مواردی که گفته شد، همچنین در برج شارد کافه و رستوران‌های شیک با چشم‌انداز شهر وجود دارد که لذت غذا خوردن را دو چندان می‌کند.

۲. باغ هورنیمان (Horniman Gardens)

لندن

بازرگان چای ویکتوریا، «فردریک هورنیمان» (Frederick Horniman)، می‌خواست با ایجاد موزه‌ی خود، تمام جهان را به جنگل هیل بیاورد (www.horniman.ac.uk). زمانی که در این موزه قرار می‌گیرید، احساس می‌کنید در بالا‌ترین نقطه جهان ایستاده‌اید. این باغ شیب‌دار ۱۶ هکتاری، دید‌گاه‌های الهام‌بخشی در اختیار شما خواهد گذاشت. همچنین، صبح روز یکشنبه، بازاری از محصولات کشاورزی بر روی بالا‌ترین نقطه‌ی شهر لندن، بر‌پا می‌شود که نباید این فرصت بی‌نظیر را از دست داد.

۳. چشم لندن (London Eye)

چشم لندن

چشم لندن یا چرخ هزاره، بلندترین چرخ و فلک اروپا که در ساحل شرقی رودخانه تایمز قرار گرفته است (www.londoneye.com). زمانی که در محفظه‌ی شیشه‌ای این چرخ و فلک بزرگ قرار می‌گیرید، نمای زیبایی از شهر را خواهید دید. حتی می‌توانید این محفظه‌های شیشه‌ای را برای خوردن چای بعد‌از‌ظهر رزرو کنید. با قرار گرفتن در این چرخ و فلک که دارای ارتفاع ۱۳۵ متری است، می‌توانید تا ۲۵ مایلی خود در هر جهت را ببینید.

۴. رصد‌خانه گرینویچ (Greenwich Observatory)

لندن

سر کریستوفر رن (Sir Christopher Wren) در سال ۱۶۷۵، خانه‌ی فلمستید (Flamsteed House) را به عنوان خانه رصد‌خانه سلطنتی، طراحی کرد (www.rmg.co.uk/royal-observatory). این رصد‌خانه سلطنتی در بالای تپه‌ای شیب‌دار در پارک گرینویچ، قرار دارد. چشم‌انداز شهر، از این منطقه بسیار شگفت‌انگیز است. در راستای این چشم‌انداز، خانه‌ی ملکه اینیگو جونز (Inigo Jones’s Queen’s)، کالج دریایی سلطنتی سر کریستوفر رن و سراسر رودخانه‌ی مارپیچی تایمز، قابل رویت است. علاوه بر این، نصف‌النهار مبدأ که خطی فرضی است و غرب و شرق را از هم جدا می‌کند، از این رصد‌خانه می‌گذرد.

۵. تپه پادشاه هنری (King Henry’s Mound)، پارک ریچموند

لندن

پس از هنری هشتم، این تپه که در بالا‌ترین نقطه پارک ریچموند قرار گرفته است، به نام پادشاه هنری نام‌گذاری شد (www.royalparks.org.uk). شگفت‌آور است که از روی این تپه، چشم‌اندازی مستقیم و بدون مانع از کلیسای جامع سنت پائول که در ۹ مایلی شرق آن واقع شده است، خواهید داشت. این چشم‌انداز بی‌نظیر از سال ۱۷۱۰ حفاظت شده است، به‌طوری که هیچ‌چیزی در این مسیر نباید کاشته یا ساخته شود که باعث مسدود شدن این چشم‌انداز زیبا شود.

۶. ماشین کابلی امارات (The Emirates Cable Car)

لندن

بسیار دیدنی و سرگرم‌کننده است. ماشین کابلی امارات، تله کابینی است که از شمال گرینویچ بر روی رودخانه تایمز عبور می کند و از سوی دیگر رودخانه به لنگرگاه سلطنتی ختم می‌شود. شما همچنین می‌توانید سفری بدون توقف داشته باشید و فقط در طول این مسیر، از تماشای مناظر فوق‌العاده و چشم‌انداز رودخانه و اطراف آن نهایت لذت ببرید.

۷. بالای  O2

لندن

بالای O2، راه‌رویی در بالای سقف قدیمی گنبدی هزار ساله است (www.theo2.co.uk/upattheo2)؛ تجربه‌ای کاملا غیرمعمول در این فهرست که با پوشیدن لباس ایمنی، سفری ۹۰ دقیقه‌ای به بالای این سقف قدیمی خواهید داشت تا شهر لندن را از نمایی عجیب و متفاوت ببینید. این تجربه‌ای کاملا نفس‌گیر است اما دید‌گاهی بی‌نظیر در اختیار شما خواهد گذاشت.

۸. تپه پارلیامنت (Parliament Hill)

لندن

از میان تمامی تپه‌هایی که در شمال لندن واقع شده‌اند، این تپه دارای بهترین چشم‌انداز است (Highgate, Primrose Hill, Alexandra Palace). در این تپه‌ی زیبا و عجیب و غریب، می‌توان بادبادک‌ها را به پرواز در آورد و پیک‌نیکی برپا کرد و به دور از هم‌همه و شلوغی شهر، از چشم‌انداز فوق‌العاده شهر، لذت برد. در صبح روز شنبه، در بالای این تپه، در ارتفاعات، بازاری از محصولات ارگانیک کشاورزی، دیده می‌شود که فرصت مناسبی برای خرید و گردش است.

 

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه