حقایق جالب درباره توکیو، دومین شهر پرجمعیت ژاپن

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی یکشنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
حقایق جالب درباره توکیو، دومین شهر پرجمعیت ژاپن

کلان‌شهر توکیو، پایتخت کشور ژاپن و همچنین دومین شهر پرجمعیت این کشور شناخته شده است. این کلان‌شهر سالانه میزبان میلیون‌ها توریست از اقصی نقاط جهان است.

توکیو کلان‌شهر بزرگ ژاپنی و پایتخت این کشور، بدون شک یکی از کلان‌شهرهای بزرگ دنیا است. اسم توکیو در لیست پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا قرار ندارد، ولی این شهر دومین شهر پرجمعیت ژاپن است. بدون شک توکیو یکی از مهم‌ترین شهرهای آسیا است که نقش به سزایی در اقتصاد ژاپن بازی می‌کند.

توکیو

توکیو به همراه نیویورک و لندن یکی از سه مرکز فرماندهی امور مالی جهان است. در سال ۲۰۰۸ از ۵۰۰ شرکت برتر دنیا،۴۷ شرکت در توکیو بودند و تقریبا دو برابر تعداد شرکت‌های پاریس! توکیو از نظر سرمایه دومین مقام را در بین بورس اوراق بهادار جهان را دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه حقایق جالب در رابطه باکلان شهر توکیو را بررسی کنیم:

توکیو در ابتدا یک دهکده ماهیگیری کوچک به نام ادو بود. در اسناد به‌جامانده از قرن دوازدهم برای اولین بار نام روستای ادو به چشم می‌خورد. از آن زمان به بعد این ناحیه به نام ادو خوانده شده است.

توکیو

توکیو دارای بالاترین نرخ تراکم جمعیت در ژاپن است. طبق سرشماری در سال ۱۹۵۵ میلادی، جمعیت توکیو ۶۹۶۹۱۰۴ نفر بوده که پس از آن تا ۱۹۷۰ میلادی هرساله بین ۳۰۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰۰ هزار نفر، بر جمعیت این شهر افزوده شده است. توکیو حداکثر افزایش جمعیت را در سال ۱۹۸۷ میلادی داشته و پس از آن میزان افزایش جمعیت در حد ۲۰۰۰۰۰ نفر در سال ثابت باقی مانده است. بر اساس سرشماری سال ۱۹۴۵ میلادی ۱۳ درصد جمعیت ژاپن در منطقه شهری توکیو ساکن بوده‌اند که این میزان در سال ۲۰۰۵ میلادی به ۲۶٫۹ درصد کل جمعیت ژاپن رسیده است.

توکیو

در طی روز به تعداد جمعیت توکیو بیش از دو و نیم میلیون نفر افزوده می‌شود. این افزایش جمعیت به خاطر رفت و آمد شاغلان، کارگران و دانشجویان است که در مناطق مجاور توکیو سکونت دارند و بعد از پایان ساعات کاری از توکیو خارج می‌شوند.

توکیو

 سطح رفاه و آسایش زندگی و امنیت در این شهر بسیار بالا است. شهرداری توکیو در سطح این شهر ۲۳ یگان ویژه دارد و به‌شدت امنیت و رفاه مردم را در نظر دارد.

منطقه هاراجوکو، یکی از معروف‌ترین محله‌های توکیو است. در این محله جوانان با لباس‌های خاص و سبک خاص پوشش دور هم جمع می‌شوند و گردهمایی‌هایی انجام می‌دهند.

توکیو

توکیو اسکای تری، بزرگ‌ترین برج مخابراتی جهان در ژاپن است. این برج در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان بزرگ‌ترین برج جهان اعلام شد، بر اساس نظرسنجی که در شهر توکیو برگزار شد، حدود ۳۰ درصد مردم این برج را محبوب‌ترین برج ژاپن می‌دانستند.

توکیو

توکیو طبیعت بسیار زیبایی دارد، شکوفه‌های گیلاس نماد ملی شهر ژاپن است، درخت گیلاس در ماه آوریل شکوفه می‌دهد، در این فصل توکیو و بسیاری از شهرهای ژاپن زیبایی غیرقابل توصیفی دارند.

توکیو

دستگاه‌های فروش خودکار در تمام شهرهای بزرگ در معابر عمومی وجود دارند، ولی دستگاه‌های فروش خودکار توکیو با هر شهر دیگری متفاوت است. این شهر عجیب‌ترین دستگاه‌های فروش خودکار را دارد، شما می‌توانید هر چیزی که فکرش را بکنید، از این دستگاه‌ها خریداری کنید، از آب‌نبات گرفته تا همبرگر!

توکیو

توکیو یکی از بهترین شهرها برای خوردن غذاهای دریایی است. در توکیو بازار عمده‌فروشی بزرگی به نام بازار تسوکیجی وجود دارد که مخصوص عرضه ماهی تازه است. این بازار عمده‌فروشی، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای عمده‌فروشی جهان است و هرروز صبح ساعت ۴ ماهی‌های تازه به این بازار آورده می‌شود.

توکیو

بدون شک کلان‌شهری مثل توکیو با چنین تراکم جمعیتی، ترافیک‌های خسته‌کننده‌ای هم دارد، ولی ترافیک این شهر با سایر کلان‌شهرها کمی متفاوت است! در همه شهرهای بزرگ ما با ترافیک ماشین‌ها روبه‌رو هستیم، ولی در توکیو وجود بیش از حد انسان‌ها هم ترافیک به وجود می‌آورد. در قطارهای شهری توکیو معمولا با ترافیک انسانی مواجه خواهید شد. ایستگاه راه‌آهن توکیو شلوغ‌ترین ایستگاه راه‌آهن جهان است و روزانه سه میلیون مسافر با قطار جابه‌جا می‌شوند.

توکیو

برج توکیو، برجی مخابراتی و تفریحی در پارک شیبا در توکیو است. این برج ۳۳۲ متر ارتفاع دارد و بعد از توکیو اسکای تری، دومین سازه بلند توکیو است. این سازه فولادی است و در ساخت آن از برج ایفل الهام گرفته شده است.

توکیو

برج توکیو در سال ۱۹۵۸ ساخته شده و ۷۸ سال از برج ایفل جوان‌تر است. ارتفاع برج توکیو ۳۳۲ متر است، ولی ارتفاع ایفل ۳۲۴ متر است، برج توکیو از ایفل هم بلندتر است!

توکیو

ناحیه هاچیوجی در توکیو، توریست‌های زیادی را جذب می‌کند. هاچیوجی محلی مناسب برای علاقه‌مندان به طبیعت است، در نزدیکی این منطقه کوهی قرار دارد که هر روز کوهنوردان زیادی از آن بالا می‌روند.

توکیو شهری مناسب برای شکموها است! در این شهر رستوران‌های بزرگ زیادی وجود دارد و حدود ۱۴ رستوران با سه ستاره میشیلن در توکیو در حال کار هستند. در رده‌بندی بهترین رستوران‌های جهان، توکیو از پاریس هم سبقت گرفته است.

توکیو

هتل ریتز کارلتون یکی از گران‌ترین هتل‌های توکیو است. برای گذراندن یک شب در این هتل، باید ۲۰ هزار دلار هزینه کنید. این اتاق توسط فرانک نیکلسون طراحی شده است و اتاق مبلمان سفارشی و میز ناهارخوری دست‌ساز دارد.

توکیو

هل دادن در توکیو یک شغل است! در ایستگاه‌های مترو توکیو فردی به نام هل‌دهنده وجود دارد تا در صورتی که به دلیل ازدحام جمعیت درب مترو بسته نشد، افراد را به داخل مترو هل دهد و ساعت حرکت قطار به تأخیر نیفتد. معمولا دانشجویان این شغل را به‌عنوان شغل پاره‌وقت برای خود انتخاب می‌کنند و صبح‌ها و عصرها باید افراد زیادی را به داخل مترو هل دهند!

توکیو

رستوران آراگوا، رستورانی معروف در توکیو است که بهترین استیک‌های توکیو را می‌پزد، شهرت رستوران از مرزهای ژاپن هم گذشته است و بسیاری از توریست‌ها به اشتیاق امتحان کردن مزه استیک آراگوا به توکیو می‌آیند!

توکیو

توکیو یکی از مقاصد خوب برای خرید است، توریست‌ها هنگام سفر به توکیو می‌توانند از فروشگاه‌های بدون مالیات جنس خریداری کنند و بابت خرید جنس مالیاتی پرداخت نکنند.

شیبویا یکی از مناطق ۲۳ گانه توکیو است که بیشترین حجم سفرهای درون‌شهری توکیو، به این شهر منتهی می‌شود، بسیاری از افراد در این منطقه مشغول به کار هستند.

ابتدا قرار بود که المپیک سال ۱۹۴۰ در توکیو برگزار شود، ولی جنگ جهانی دوم این برنامه را به هم‌ریخت.

دیزنی‌لند ژاپن، یکی از محبوب‌ترین دیزنی‌لند های دنیا است که بیش از ۲۰۰۰۰ پرسنل دارد و اکثر پرسنل این مجموعه از روستاهای توکیو انتخاب شده‌اند تا اشتغال‌زایی مناسبی شود.

توکیو

کاخ امپریال توکیو، یکی از جاذبه‌های توریستی این شهر است، ولی بیشتر اوقات درب آن به روی توریست‌ها بسته است و فقط اعضای سازمان آژانس امپریالیست‌ها اجازه بازدید از کاخ در هر زمانی را دارند. در برخی روزهای خاص مثل سال نو میلادی، درب مجموعه به روی عموم باز می‌شود.

توکیو

هتل‌های کپسولی، هتل‌های خاصی است که در توکیو به‌وفور یافت می‌شود. اتاق‌های این هتل بزرگ نیست و فقط برای خواب شما جا دارد. این هتل ارزان است و در استفاده از وای‌فای در آن رایگان است. در اتاق کپسولی کوچک این هتل تلویزیون هم وجود دارد.

توکیو

تونل کیوتاکی یکی از تونل‌های وحشتناک دنیا است که در توکیو قرار دارد و سال‌ها است که متروکه باقی‌مانده است. موردهای عجیب زیادی در این منطقه به ثبت رسیده است. بر اساس بسیاری از شواهد، برده‌های زیادی در این تونل مدفون شده‌اند و روح آن‌ها هنوز در این تونل قرار دارد.

توکیو

بر اساس اظهارات بسیاری از مردم توکیو، رستوران کوموگاتا که یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های توکیو است، در برابر زلزله‌های عظیم و بمب‌های بزرگ مقاومت کرده و آسیبی ندیده است.

توکیو شهری پر از چراغ‌های نئون است. کافی است در شب به سطح شهر نگاهی بیندازید تا متوجه انبوه چراغ‌های نئون شهر بشوید.

توکیو

در شهر توکیو زبان دوم، زبان انگلیسی نیست! شاید عجیب باشد، ولی بخش بزرگی از مبادلات با زبان و خط محلی انجام می‌شود و ممکن است در توکیو به‌سختی فردی را پیدا کنید که انگلیسی بلد باشد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه